Vydychani turba

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Odpovědět
h4rr0d
.
.
Příspěvky: 418
Registrován: 16.07.2012 13:50
Bydliště: Brno

Vydychani turba

Příspěvek od h4rr0d » 09.08.2012 21:45

Kdyz jsem kupoval auto, kladli mi zkusenejsi na srdce, ze je potreba nechat chvili vydychat turbo aby se zchladil olej.
Posledni dobou, zejmena vecer, se mi stava, ze kdyz dojedu a necham par minut - tak jednu pisnicku - bezet motor a pak to chcipnu, rozbehne se nejaky ventilator (sahara?).
Je to v poradku, nebo bych to mel nechat vydychat dyl?

ps: doufam, ze tady takovy dotaz jeste neni, protoze se mi to nepodarilo najit.
2010 Focus ST 5d

Uživatelský avatar
HonzaK72
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1249
Registrován: 13.07.2012 19:59
Bydliště: Holim Varla!

Re: Vydychani turba

Příspěvek od HonzaK72 » 09.08.2012 22:33

Je to v pořádku.

Vydejchat turbo má ale smysl ne při stání, ale za jízdy, prostě posledních pár km před cílem jeď na pohodu, ne na krev a turbo uchladíš náporem vzduchu.....

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vydychani turba

Příspěvek od Fokal » 10.08.2012 01:07

Turbo uchladit náporem vzduchu 8O No asi jo, pokud ho máš vepředu, vzadu se možná taky trochu ochladí, nevim...
Jinak bych řekl, že 1 km klidný jízdy a pak dochlazení na místě stačí. Odvijí se to od toho, jakou tomu dáváš čočku :wink: Ale v tomhle případě asi platí, že čim déle tim lépe. Když mi sepne sahara, tak jí ještě nechám dotočit, počkám pár vteřin a vypínám
ST150

Uživatelský avatar
HonzaK72
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1249
Registrován: 13.07.2012 19:59
Bydliště: Holim Varla!

Re: Vydychani turba

Příspěvek od HonzaK72 » 10.08.2012 07:16

Tak pokud nemas v motorovem prostoru vakuum, pak se ti turbo do jisté míry chladí i náporem vzduchu, u Volva i Passata jsem mel pred turbem vedle sahary misto, kudy se vzduch pres gril pri jizde dostal k turbu. Nevidim na tom nic co by potrebovalo vykulenyho smajlika :-)

h4rr0d
.
.
Příspěvky: 418
Registrován: 16.07.2012 13:50
Bydliště: Brno

Re: Vydychani turba

Příspěvek od h4rr0d » 10.08.2012 08:57

Fokal píše:Turbo uchladit náporem vzduchu 8O No asi jo, pokud ho máš vepředu, vzadu se možná taky trochu ochladí, nevim...
Jinak bych řekl, že 1 km klidný jízdy a pak dochlazení na místě stačí. Odvijí se to od toho, jakou tomu dáváš čočku :wink: Ale v tomhle případě asi platí, že čim déle tim lépe. Když mi sepne sahara, tak jí ještě nechám dotočit, počkám pár vteřin a vypínám
Ja mam prave pocit, ze se to sepne az to vypnu, takze pak uz neni co vypinat :)
2010 Focus ST 5d

Johnyy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 809
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: Vydychani turba

Příspěvek od Johnyy » 10.08.2012 11:13

to by mělo bejt ok, podle mě je největší problém v tom, když někam dojedeš s roztočeným tubem a hned chcípneš motor - přestane mazat a můžeš ho zadřít, nechat po jízdě chvilku běžet na volnoběh je určitě dobře
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000

Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: Vydychani turba

Příspěvek od 6666667 » 10.08.2012 11:19

O mazáni nejde :!: Jde prostě o to, že na hřídelku v turbu působí velké teplotní rozdíly (sací vs výfuková část) pokud se hřídelka(lopatky turba) točí vše je ok ale pokud se zastavý dochází vlivem tepelného pnutí k deformaci hřídelky a ta se zkroutí (v tom nejhorším případě). Proto je potřeba schladit turbo aby tam nebyl takový teplotní rozdíl. A taky se přepaluje olej v turbu a to taky není dobré.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

Uživatelský avatar
staniol
.
.
Příspěvky: 323
Registrován: 24.11.2011 16:54
Bydliště: Jedině Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vydychani turba

Příspěvek od staniol » 15.08.2012 10:54

Fokal píše:Turbo uchladit náporem vzduchu 8O No asi jo, pokud ho máš vepředu, vzadu se možná taky trochu ochladí, nevim...
Jinak bych řekl, že 1 km klidný jízdy a pak dochlazení na místě stačí. Odvijí se to od toho, jakou tomu dáváš čočku :wink: Ale v tomhle případě asi platí, že čim déle tim lépe. Když mi sepne sahara, tak jí ještě nechám dotočit, počkám pár vteřin a vypínám
delam to stejne ale ocividne i tak se ta osa muze zkroutit (nicmene kdo vi to mohlo byt nacate po predchozim majiteli)
╘════ ST225 ════╛
╘══ (galerie, custom CAIS, Millers Oils Racing CFS 5W40 NT, POWERFLEX Front Lower Wishbone Rear Bush) ══╛


Obrázek

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Vydychani turba

Příspěvek od spanel » 15.08.2012 12:49

Tzv požadavek na dochlazování turba má svoji potřebu hlavně v režimech, kdy je motor ve vyšších otáčkách a tedy i turbo je delší dobu tepelně namáháno. Pokud, když to vztáhnu na svůj motor, jedu v režimu kolem 2000 otáček, pak není třeba zvlášť turbo dochlazovat, ale při dálničním režimu, kdy motor pracuje kolem 2800 - 3000 otáček, nebo po opakovaném vytáčením motoru kvůli akceleraci je nutné turbo dochladit. Například jedu po dálnici, a bez zásadního zpomalení rychle sjedu k benzince či na odpočívadlo a hned vypnu motor - to není dobré. Chce to pak nechat motor chvíli běžet, sice se při stání vzduchem tolik neochlazuje, ale jinak je turbo ochlazováno méně horkými výfukovými plyny a také netlakuje vzduch, no a vzhledem k tomu, že horká část turba bývá z litiny, tak litina celkem dobře převádí či odvádí teplo. Dalším a to důležitým faktorem je to, že při běžícím motoru stále běží olejové čerpadlo a olej chladí ložisko a přehřátý olej je z ložiska vytlačován zpět do okruhu, kde se ochlazuje.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů