Masarykův okruh Brno - jízdy veřejnosti 9. a 16.8.2012.

Moderátor:Quickie
Odpovědět
Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Masarykův okruh Brno - jízdy veřejnosti 9. a 16.8.2012.

Příspěvek od petrpetrpetr » 12.08.2012 10:55

Bob Wolf píše:Takže 3 malá videjka z on-board Full HD kamery - nastavení na nejvyšší rozlišení lze realizovat vpravo dole.

První video začíná jízdou v cca polovině, ve druhém je tam lehké zaváhání v technické fázi, ve třetím videu - na konci posledního kola - vlivem ztráty koncentrace + nedodržení stopy výlet do kačírku :oops:

Část 1:

http://www.youtube.com/watch?v=tYXzm8wWDPI&feature=plcp

Část 2:

http://www.youtube.com/watch?v=uIILLmX75h8&feature=plcp

Část 3:

http://www.youtube.com/watch?v=wrmo7m_wgDA&feature=plcp
IMHO mi prijde, ze malo vyuzivas trat a na to, ze mas brzdy chodis hodne brzo. S takovyma brzdama se to musi zakousnout jedna basen.

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: Masarykův okruh Brno - jízdy veřejnosti 9. a 16.8.2012.

Příspěvek od Bob Wolf » 12.08.2012 12:05

Souhlas, učím se trať, pocitově je to na dráze úplně někde jinde než např. v běžném dálničním provozu....

Hodně mi dalo to video na předcházející stránce, tam jsou krásně vidět optimální nájezdy, apexy a dost brzdných bodů - jinak na těch mých videjkách to možná není až tak slyšet, ale třeba na konci cílovky jsem zkoušel před tou první táhlou pravou brzdit tvrdě opravdu až na poslední chvíli, až jsem zablokoval kola....brzdy jsou super, možná až moc dobré na zbytek auta :) - jinak jsem před většinou zatáček začínal brzdil až v místech, kde ostatní měli už zpomaleno, resp. kde končily černé brzdné stopy od gum :idea:
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Masarykův okruh Brno - jízdy veřejnosti 9. a 16.8.2012.

Příspěvek od petrpetrpetr » 12.08.2012 12:48

Bob Wolf píše:Souhlas, učím se trať, pocitově je to na dráze úplně někde jinde než např. v běžném dálničním provozu....

Hodně mi dalo to video na předcházející stránce, tam jsou krásně vidět optimální nájezdy, apexy a dost brzdných bodů - jinak na těch mých videjkách to možná není až tak slyšet, ale třeba na konci cílovky jsem zkoušel před tou první táhlou pravou brzdit tvrdě opravdu až na poslední chvíli, až jsem zablokoval kola....brzdy jsou super, možná až moc dobré na zbytek auta :) - jinak jsem před většinou zatáček začínal brzdil až v místech, kde ostatní měli už zpomaleno, resp. kde končily černé brzdné stopy od gum :idea:
Ten samosvor udela hodne. Taky pri vyjezdu zatacek tam mas dost prodlevu nez Ti zacne tahnout turbo. S tim tvym setupem bych se venoval zjisteni limitu brzdeni. Zjistit za kolik zabrzdis stabilne tak treba ze 200, 150, 100 na 0, na 50. Pak budes mit lepsi odhad dle znacek na trati. Vadnuti brzd bych se nebal, tak bych se venoval brzdeni. Sem tam absko zarve, dulezite je brzdit na pomyslne hranici mezi prilnavosti a max. brzdnym ucinkem. Dalsi vec nevim kolik foukas pneu. Taky dost dulezite vzhledem k tomu, kolik stoupne tlak po zahrati. Nevim, na kolik se maji Toya foukat, ale pred jizdou bych upustil, zahral jedno kolo a pak na ne slapal.

Brno neni zrovna nejlepsi trat na nase auta. Je hodne siroka, rychla a kdejaka vyskladana krabice to tam natre focusu. On totiz focus moc ani na okruhy neni :D.

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Masarykův okruh Brno - jízdy veřejnosti 9. a 16.8.2012.

Příspěvek od Marťas » 12.08.2012 14:16

Porad se ST a RS s T5 hodi na Masarykac vice nez do Myta :D
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Takeshi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1503
Registrován: 08.08.2010 20:32
Bydliště: pilSN

Re: Masarykův okruh Brno - jízdy veřejnosti 9. a 16.8.2012.

Příspěvek od Takeshi » 12.08.2012 14:51

tak jsem zachranil 16 minut
ale když na to koukam,jsem jel hodně vikendojo tempo a trat jsem nevedel vubec optimalni stopu,takže tragedie,ale hlavní je že mě auto nepředjelo na plaťáku :palec_nahoru:
video bude do večera snad na yt
ex Focus ST 200hp
ex Focus RS399 hp
ex Ford turboKUGA Mk2 TDCi 180hp
nyní BMW 335d
pokrok nezastavíš :cooler:

Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: Masarykův okruh Brno - jízdy veřejnosti 9. a 16.8.2012.

Příspěvek od 6666667 » 12.08.2012 15:15

petrpetrpetr píše:Brno neni zrovna nejlepsi trat na nase auta.
Myslím si pravý opak, kde jinde využít přemotorovanou předokolku, než na dlouhých rovinkách a rychlých táhlých zatáčkách. Kde to nemá snahu tolik hrabat :!: Čím rychlejší zatáčka a vyšší zařazený stupeň tím lépe.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Masarykův okruh Brno - jízdy veřejnosti 9. a 16.8.2012.

Příspěvek od petrpetrpetr » 12.08.2012 16:21

6666667 píše:
petrpetrpetr píše:Brno neni zrovna nejlepsi trat na nase auta.
Myslím si pravý opak, kde jinde využít přemotorovanou předokolku, než na dlouhých rovinkách a rychlých táhlých zatáčkách. Kde to nemá snahu tolik hrabat :!: Čím rychlejší zatáčka a vyšší zařazený stupeň tím lépe.
No ono spíš v těch rychlých a táhlých zatáčkách v Brně Tě pojíždějí Hondy o 200 koních a jedné tuně.

Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: Masarykův okruh Brno - jízdy veřejnosti 9. a 16.8.2012.

Příspěvek od 6666667 » 12.08.2012 17:37

No jo, ale ta Honda by mě dala všude i v pomalých. Já jsem reagoval na to, co jsi napsal, že Brno není dobré pro naše auta. Tak mě zajímá, jaká trať je podle tebe ideálnější.......dálnice :lol:
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

h4rr0d
.
.
Příspěvky: 418
Registrován: 16.07.2012 13:50
Bydliště: Brno

Re: Masarykův okruh Brno - jízdy veřejnosti 9. a 16.8.2012.

Příspěvek od h4rr0d » 12.08.2012 18:00

6666667 píše:No jo, ale ta Honda by mě dala všude i v pomalých. Já jsem reagoval na to, co jsi napsal, že Brno není dobré pro naše auta. Tak mě zajímá, jaká trať je podle tebe ideálnější.......dálnice :lol:
Okresky.
2010 Focus ST 5d

Uživatelský avatar
Takeshi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1503
Registrován: 08.08.2010 20:32
Bydliště: pilSN

Re: Masarykův okruh Brno - jízdy veřejnosti 9. a 16.8.2012.

Příspěvek od Takeshi » 12.08.2012 18:30

cooo :bebng:
Mostecký okruh je vhodný i pro slabší vozy,spíše na techniku jízdy,podle zkušeností tu m3, a všelijaký porše dostávají zabrat,pro fokuse super okruh
Brno je rychlý, stačí 4,5,6 r.stupeň , já tam samozřejmě stíhal občas i trojku :irre:
každopádně okruh více náročný na brzdy a přehřívání,viz v polovině jízdy jsem dojel všechno možný protože to měli přehřátý.
Zajímavý že neexistuje seriový auto co by vydrželo okruh :mrgreen:
ex Focus ST 200hp
ex Focus RS399 hp
ex Ford turboKUGA Mk2 TDCi 180hp
nyní BMW 335d
pokrok nezastavíš :cooler:

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Masarykův okruh Brno - jízdy veřejnosti 9. a 16.8.2012.

Příspěvek od petrpetrpetr » 12.08.2012 19:15

Takeshi píše:cooo :bebng:
Mostecký okruh je vhodný i pro slabší vozy,spíše na techniku jízdy,podle zkušeností tu m3, a všelijaký porše dostávají zabrat,pro fokuse super okruh
Brno je rychlý, stačí 4,5,6 r.stupeň , já tam samozřejmě stíhal občas i trojku :irre:
každopádně okruh více náročný na brzdy a přehřívání,viz v polovině jízdy jsem dojel všechno možný protože to měli přehřátý.
Zajímavý že neexistuje seriový auto co by vydrželo okruh :mrgreen:
Bohužel po dvou kolech ostré jízdy jde v Brně auto do prdele na teplotu. U RS je to obecný problém. Dá se to řešit větším chladičem, olejový chladič apod. Ale kašlu na to. Přemýšlím, že koupím E46 M3 na okruhy (vyskládat, vyrámovat a s SMG) a na denní ježdění E90 kombi s koulí a bude.

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Masarykův okruh Brno - jízdy veřejnosti 9. a 16.8.2012.

Příspěvek od petrpetrpetr » 12.08.2012 19:19

h4rr0d píše:
6666667 píše:No jo, ale ta Honda by mě dala všude i v pomalých. Já jsem reagoval na to, co jsi napsal, že Brno není dobré pro naše auta. Tak mě zajímá, jaká trať je podle tebe ideálnější.......dálnice :lol:
Okresky.
Okresky, Nbring, a jiné tratě podobného charakteru (rovný asfalt bez větších extra nerovností - pak to přední náprava nezvládá). Pokud jezdíš okruh na časy, což tady minimálně jeden zelený polepený RS s nápisama Time Attack dělá, tak zjistíš, že s minimálním úsilí tě na těch "dlouhých" zatáčkách pojíždí lehčí auta - nedej bože Lotus atd. Samozřejmě na rovince jim to natřeš, ale na technických tratích, kterými Brno není a Míto samozřejmě také ne dostaneš na prdel od sebemenší krabice.

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: Masarykův okruh Brno - jízdy veřejnosti 9. a 16.8.2012.

Příspěvek od Bob Wolf » 13.08.2012 10:31

petrpetrpetr píše:
Bob Wolf píše:Souhlas, učím se trať, pocitově je to na dráze úplně někde jinde než např. v běžném dálničním provozu....

Hodně mi dalo to video na předcházející stránce, tam jsou krásně vidět optimální nájezdy, apexy a dost brzdných bodů - jinak na těch mých videjkách to možná není až tak slyšet, ale třeba na konci cílovky jsem zkoušel před tou první táhlou pravou brzdit tvrdě opravdu až na poslední chvíli, až jsem zablokoval kola....brzdy jsou super, možná až moc dobré na zbytek auta :) - jinak jsem před většinou zatáček začínal brzdil až v místech, kde ostatní měli už zpomaleno, resp. kde končily černé brzdné stopy od gum :idea:
Ten samosvor udela hodne. Taky pri vyjezdu zatacek tam mas dost prodlevu nez Ti zacne tahnout turbo. S tim tvym setupem bych se venoval zjisteni limitu brzdeni. Zjistit za kolik zabrzdis stabilne tak treba ze 200, 150, 100 na 0, na 50. Pak budes mit lepsi odhad dle znacek na trati. Vadnuti brzd bych se nebal, tak bych se venoval brzdeni. Sem tam absko zarve, dulezite je brzdit na pomyslne hranici mezi prilnavosti a max. brzdnym ucinkem. Dalsi vec nevim kolik foukas pneu. Taky dost dulezite vzhledem k tomu, kolik stoupne tlak po zahrati. Nevim, na kolik se maji Toya foukat, ale pred jizdou bych upustil, zahral jedno kolo a pak na ne slapal.

Brno neni zrovna nejlepsi trat na nase auta. Je hodne siroka, rychla a kdejaka vyskladana krabice to tam natre focusu. On totiz focus moc ani na okruhy neni :D.



Máš 100% pravdu s tím foukáním kol, zde jsem to asi prokaučoval, měl jsem svoje TOYA ve studeném stavu nahuštěné na 2,2 atm - pro srovnání - Taheshi ve svém zeleném blesku měl svoje slicky Michelin huštěné za studena na 1,8..... 8O Teď ve čtvrtek, jestli mi dají do té doby auto do servisu do kupy, to zkusím dát na cca 1,9 atm - ještě se kouknu na různá fóra a zkusím dohledat optimální huštění těchto semislicků.

K brzdným drahám - souhlasím s tím, že je třeba nezbytně vědět na jaké vzdálenosti při konkrétní rychlosti to ještě spolehlivě dobrzdím bez toho, aby došlo k zablokování kol - ale toto si budu muset prostě zkoušet na okruhu zatáčku od zatáčky, před každou je jiná rovinka, některé se jezdí bez brzd (třeba 2 za sebou, v jednom oblouku), prostě jezdit, jezdit, jezdit - myslím si, že až bude mít člověk ten okruh slušně načtený a současně bude dobře vědět co mu auto v jaké chvíli dělá, tak postupně přijde i zkracování brzdných bodů, apod... :idea:
Naposledy upravil(a) Bob Wolf dne 13.08.2012 10:57, celkem upraveno 1 x.
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

h4rr0d
.
.
Příspěvky: 418
Registrován: 16.07.2012 13:50
Bydliště: Brno

Re: Masarykův okruh Brno - jízdy veřejnosti 9. a 16.8.2012.

Příspěvek od h4rr0d » 13.08.2012 10:42

Bob Wolf píše: Máš 100% pravdu s tím foukáním kol, zde jsem to asi prokaučoval, měl jsem svoe TOYA ve studeném stavu nahuštěné na 2,2 atm - pro srovnání - Taheshi ve svém zeleném blesku měl svoje slicky Michelin huštěné za studena na 1,8..... 8O Teď ve čtvrtek, jestli mi dají do té doby auto do servisu do kupy, to zkusím dát na cca 1,9 atm - ještě se kouknu na různá fóra a zkusím dohledat optimální huštění těchto semislicků.
Da se na takovyto upousteni/dofukovani pouzit i ten maly kompresor co je u lepici sady, nebo by to nedal?
2010 Focus ST 5d

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: Masarykův okruh Brno - jízdy veřejnosti 9. a 16.8.2012.

Příspěvek od Bob Wolf » 13.08.2012 10:42

petrpetrpetr píše:
Takeshi píše:cooo :bebng:
Mostecký okruh je vhodný i pro slabší vozy,spíše na techniku jízdy,podle zkušeností tu m3, a všelijaký porše dostávají zabrat,pro fokuse super okruh
Brno je rychlý, stačí 4,5,6 r.stupeň , já tam samozřejmě stíhal občas i trojku :irre:
každopádně okruh více náročný na brzdy a přehřívání,viz v polovině jízdy jsem dojel všechno možný protože to měli přehřátý.
Zajímavý že neexistuje seriový auto co by vydrželo okruh :mrgreen:
Bohužel po dvou kolech ostré jízdy jde v Brně auto do prdele na teplotu. U RS je to obecný problém. Dá se to řešit větším chladičem, olejový chladič apod. Ale kašlu na to. Přemýšlím, že koupím E46 M3 na okruhy (vyskládat, vyrámovat a s SMG) a na denní ježdění E90 kombi s koulí a bude.


Já měl na konci té 25minuté jízdy teploty chladící kapaliny motoru přesně na středu kontrolky, stejně jako při běžné jízdě na dálnici.

U teploty oleje jsem byl lehce nad polovičkou, tzn. kolem 110 až 120 stupňů C, ale výš to nešlo, resp. do červeného pole (které začíná ve 125 a končí na 150 st.) jsem se nedostal.
Přílohy
tlak a teplota.jpg
tlak a teplota.jpg (5.22 KiB) Zobrazeno 2610 x
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Odpovědět

Zpět na „Srazy - Celorepublikové“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 3 hosti