Vydychani turba
-
- .
- Příspěvky: 418
- Registrován: 16.07.2012 13:50
- Bydliště: Brno
Vydychani turba
Kdyz jsem kupoval auto, kladli mi zkusenejsi na srdce, ze je potreba nechat chvili vydychat turbo aby se zchladil olej.
Posledni dobou, zejmena vecer, se mi stava, ze kdyz dojedu a necham par minut - tak jednu pisnicku - bezet motor a pak to chcipnu, rozbehne se nejaky ventilator (sahara?).
Je to v poradku, nebo bych to mel nechat vydychat dyl?
ps: doufam, ze tady takovy dotaz jeste neni, protoze se mi to nepodarilo najit.
Posledni dobou, zejmena vecer, se mi stava, ze kdyz dojedu a necham par minut - tak jednu pisnicku - bezet motor a pak to chcipnu, rozbehne se nejaky ventilator (sahara?).
Je to v poradku, nebo bych to mel nechat vydychat dyl?
ps: doufam, ze tady takovy dotaz jeste neni, protoze se mi to nepodarilo najit.
2010 Focus ST 5d
- HonzaK72
- Zkušený
- Příspěvky: 1249
- Registrován: 13.07.2012 19:59
- Bydliště: Holim Varla!
Re: Vydychani turba
Je to v pořádku.
Vydejchat turbo má ale smysl ne při stání, ale za jízdy, prostě posledních pár km před cílem jeď na pohodu, ne na krev a turbo uchladíš náporem vzduchu.....
Vydejchat turbo má ale smysl ne při stání, ale za jízdy, prostě posledních pár km před cílem jeď na pohodu, ne na krev a turbo uchladíš náporem vzduchu.....
- Fokal
- .
- Příspěvky: 3876
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vydychani turba
Turbo uchladit náporem vzduchu
No asi jo, pokud ho máš vepředu, vzadu se možná taky trochu ochladí, nevim...
Jinak bych řekl, že 1 km klidný jízdy a pak dochlazení na místě stačí. Odvijí se to od toho, jakou tomu dáváš čočku
Ale v tomhle případě asi platí, že čim déle tim lépe. Když mi sepne sahara, tak jí ještě nechám dotočit, počkám pár vteřin a vypínám

Jinak bych řekl, že 1 km klidný jízdy a pak dochlazení na místě stačí. Odvijí se to od toho, jakou tomu dáváš čočku

ST150
- HonzaK72
- Zkušený
- Příspěvky: 1249
- Registrován: 13.07.2012 19:59
- Bydliště: Holim Varla!
Re: Vydychani turba
Tak pokud nemas v motorovem prostoru vakuum, pak se ti turbo do jisté míry chladí i náporem vzduchu, u Volva i Passata jsem mel pred turbem vedle sahary misto, kudy se vzduch pres gril pri jizde dostal k turbu. Nevidim na tom nic co by potrebovalo vykulenyho smajlika 

-
- .
- Příspěvky: 418
- Registrován: 16.07.2012 13:50
- Bydliště: Brno
Re: Vydychani turba
Ja mam prave pocit, ze se to sepne az to vypnu, takze pak uz neni co vypinatFokal píše:Turbo uchladit náporem vzduchuNo asi jo, pokud ho máš vepředu, vzadu se možná taky trochu ochladí, nevim...
Jinak bych řekl, že 1 km klidný jízdy a pak dochlazení na místě stačí. Odvijí se to od toho, jakou tomu dáváš čočkuAle v tomhle případě asi platí, že čim déle tim lépe. Když mi sepne sahara, tak jí ještě nechám dotočit, počkám pár vteřin a vypínám

2010 Focus ST 5d
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: Vydychani turba
to by mělo bejt ok, podle mě je největší problém v tom, když někam dojedeš s roztočeným tubem a hned chcípneš motor - přestane mazat a můžeš ho zadřít, nechat po jízdě chvilku běžet na volnoběh je určitě dobře
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
- 6666667
- Pokročilý
- Příspěvky: 698
- Registrován: 06.05.2011 17:25
- Bydliště: od Olomóce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vydychani turba
O mazáni nejde
Jde prostě o to, že na hřídelku v turbu působí velké teplotní rozdíly (sací vs výfuková část) pokud se hřídelka(lopatky turba) točí vše je ok ale pokud se zastavý dochází vlivem tepelného pnutí k deformaci hřídelky a ta se zkroutí (v tom nejhorším případě). Proto je potřeba schladit turbo aby tam nebyl takový teplotní rozdíl. A taky se přepaluje olej v turbu a to taky není dobré.

Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project
- staniol
- .
- Příspěvky: 323
- Registrován: 24.11.2011 16:54
- Bydliště: Jedině Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vydychani turba
delam to stejne ale ocividne i tak se ta osa muze zkroutit (nicmene kdo vi to mohlo byt nacate po predchozim majiteli)Fokal píše:Turbo uchladit náporem vzduchuNo asi jo, pokud ho máš vepředu, vzadu se možná taky trochu ochladí, nevim...
Jinak bych řekl, že 1 km klidný jízdy a pak dochlazení na místě stačí. Odvijí se to od toho, jakou tomu dáváš čočkuAle v tomhle případě asi platí, že čim déle tim lépe. Když mi sepne sahara, tak jí ještě nechám dotočit, počkám pár vteřin a vypínám
╘════ ST225 ════╛
╘══ (galerie, custom CAIS, Millers Oils Racing CFS 5W40 NT, POWERFLEX Front Lower Wishbone Rear Bush) ══╛

╘══ (galerie, custom CAIS, Millers Oils Racing CFS 5W40 NT, POWERFLEX Front Lower Wishbone Rear Bush) ══╛

- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Vydychani turba
Tzv požadavek na dochlazování turba má svoji potřebu hlavně v režimech, kdy je motor ve vyšších otáčkách a tedy i turbo je delší dobu tepelně namáháno. Pokud, když to vztáhnu na svůj motor, jedu v režimu kolem 2000 otáček, pak není třeba zvlášť turbo dochlazovat, ale při dálničním režimu, kdy motor pracuje kolem 2800 - 3000 otáček, nebo po opakovaném vytáčením motoru kvůli akceleraci je nutné turbo dochladit. Například jedu po dálnici, a bez zásadního zpomalení rychle sjedu k benzince či na odpočívadlo a hned vypnu motor - to není dobré. Chce to pak nechat motor chvíli běžet, sice se při stání vzduchem tolik neochlazuje, ale jinak je turbo ochlazováno méně horkými výfukovými plyny a také netlakuje vzduch, no a vzhledem k tomu, že horká část turba bývá z litiny, tak litina celkem dobře převádí či odvádí teplo. Dalším a to důležitým faktorem je to, že při běžícím motoru stále běží olejové čerpadlo a olej chladí ložisko a přehřátý olej je z ložiska vytlačován zpět do okruhu, kde se ochlazuje.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů