1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 04.02.2012 14:59
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
nemám to ve fordu, ale bylo to tam na diagnostice, je to u docela dobrého mechanika, který dělá fordy, ale tohle se mu ještě nestalo, sám chce přijít na to, co to je (neplatím ho za to), rozdělal kryt rozvodů, koukal na zanesené čidlo a vše je prý v pohodě, je to čisté, takže to to asi nebude, odpoledne zkusí na mé naléhání zkusit jinou váhu vzduchu, pak jsem našel na citroen fóru, že by to mohl být vadný tlakový spínač na čerpadle, nebo čidlo na railu...
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9509
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Aha, tak to máš dorbý
Tak snad to najde 


- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
vitek :
Kua na co ma diagnostiku ked ju nevie pouzivat ? Aj ten popluvany ELM327 mu da odpoved na otazku, co sa na tych cidlach deje. Len CKP a CMP nedokaze otestovat, na to treba osciloskop. Vsetko ostatne je mozne logovat za jazdy.
Este ze za to neplatis.
Kua na co ma diagnostiku ked ju nevie pouzivat ? Aj ten popluvany ELM327 mu da odpoved na otazku, co sa na tych cidlach deje. Len CKP a CMP nedokaze otestovat, na to treba osciloskop. Vsetko ostatne je mozne logovat za jazdy.
Este ze za to neplatis.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 13.07.2010 13:26
- Bydliště: Žilina
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
...mysliš klukovky - CKP? Podstatné je, aby bolo čisté nielen čidlo, ale aj obvod remenice na ktorom sú pólové magnety. Pokial ti funguje klima a používaš ju, tak ten hnedý prach sa tam zákonite usadzuje....vítek píše:čidlo na polohu kladky je prý čisté, ...
....a s technikmi v autorizovanom FORD servise mám tiež svoje skúsenosti...
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
bufer :
CKP - poloha klukovky
CMP - poloha vacky
CKP - poloha klukovky
CMP - poloha vacky
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 04.02.2012 14:59
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
na diagnostice to bylo ve fordu, takže myslím, že tam mají diagnostiku takovou, jaká má být, jestli ji umí používat, nebo ne, to už nevím...
s klimou jsem v poslední době jezdil pořád...
s klimou jsem v poslední době jezdil pořád...
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Ani najlepsia specialna diagnostika nezisti nic, pokial sa nediagnostikuje vtedy, ked sa problem prejavuje - inak povedane - za jazdy. Pokial diagnostikovali motor staticky - auto stalo a motor bezal, naozaj nemuseli zistit nic podozrive. Preto som pisal, ze sa s tym treba previezt a vsetky data ovplyvnujuce proces spalovania zaznamenavat. Po navrate sa v tom poprehrnat a hladat anomalie.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 04.02.2012 14:59
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
však jsem psal, že to měli napojené během jízdy, auto cukalo, zdechlo, ale nic závažného to neukázalo, každopádně to dělá jen za teplého motoru, když je to studené, jde to jako fík...
-
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 13.07.2010 13:26
- Bydliště: Žilina
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Ja som sa s tým trápil dva roky. Diagnostika neukazovala nič, snímané hodnoty za jazdy OK, značkový servis metóda pokus- omyl chcel meniť rampu, potom čerpadlo.... Tak som kúpil starú Fabiu aby manželka mala na čom chodiť, a FOFA som v garáži rozobral až na holý blok motora. Okrem zanesenej remenice kľukovky a čidla CKP zom žiadnu závadu nezistil, vstrekovače a čerpadlo boli na stolici - v poriadku. Keď som to poskladal auto už za jazdy nechcíplo. (Jediné čo som urobil bolo že som remenicu a CKP očistil od hnedého prachu). A keď som ešte zaslepil EGR tak to už chodí 20 tkm ako hodinky.
Nemôžem tvrdiť že u teba je to to isté, ale prejavy máš zhodné - auto za jazdy chcípne a nedá sa naštartovať (štartér točí). Potom zničoho nič naštartuje a ide ako keby sa nič nestalo chybové kódy žiadne. A takto som ženu ktorá s autom väčšiniu chodila 4x dotiahol na lane... Ja by som si vsadil 10:1 - nespoľahlivý signál od CKP.
Nemôžem tvrdiť že u teba je to to isté, ale prejavy máš zhodné - auto za jazdy chcípne a nedá sa naštartovať (štartér točí). Potom zničoho nič naštartuje a ide ako keby sa nič nestalo chybové kódy žiadne. A takto som ženu ktorá s autom väčšiniu chodila 4x dotiahol na lane... Ja by som si vsadil 10:1 - nespoľahlivý signál od CKP.
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 04.02.2012 14:59
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
proberu to s mechanikem, ukážu mu i tvé fotky, doufám, že to bude ono, nevíme, co s tím...
díky
díky
-
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 13.07.2010 13:26
- Bydliště: Žilina
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
.... v múdrych knihách píšu, že chýbajúce signály od CKP a CMP sú jediné s čím si riadiaca jednotka nevie poradiť...
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Cudujes sa ? Podla coho by riadila RJ okamih vstreku ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 13.07.2010 13:26
- Bydliště: Žilina
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Ja sa nečudujem, len by som chcel pomôcť Vitekovi. Aj ja som zažíval ten pocit bezradnosti a chcel som tým povedať toto:
Pokiaľ sú elektrické parametre týchto čidiel ok (ohmické hodnoty, zvody na kostru a 12V) a riadiaca jednotka nedostáva od nich signály, RJ absolutne nemá šancu bližšie špecifikovať v čom je pes zakopaný (nevie či sa motor točí alebo nie) a tým nevie generovať akýkoľvek DTC kód. Inými slovami - akákoľvek diagnostika (vrátane IDS) je pre tento prípad bezmocná.
(Ja som skušobne odpojil konektor od CKP a skúšal naštartovať s pripojenou diagnostikou a vieš aký bol výsledok? štartér točil, otačky ukazovalo normálne (asi signál od CMP), DTC kód žiadny
a motor samozrejme nenaskočil.)
Pokiaľ sú elektrické parametre týchto čidiel ok (ohmické hodnoty, zvody na kostru a 12V) a riadiaca jednotka nedostáva od nich signály, RJ absolutne nemá šancu bližšie špecifikovať v čom je pes zakopaný (nevie či sa motor točí alebo nie) a tým nevie generovať akýkoľvek DTC kód. Inými slovami - akákoľvek diagnostika (vrátane IDS) je pre tento prípad bezmocná.
(Ja som skušobne odpojil konektor od CKP a skúšal naštartovať s pripojenou diagnostikou a vieš aký bol výsledok? štartér točil, otačky ukazovalo normálne (asi signál od CMP), DTC kód žiadny
a motor samozrejme nenaskočil.)
Naposledy upravil(a) bufer dne 18.07.2012 08:12, celkem upraveno 1 x.
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
CKP treba prefuknut stlacenym vzduchom, pripojit diagnostiku v rezime osciloskop, natocit motor a sledovat, ake hodnoty ten senzor dava, ci tam nie su vypadky signalu. To iste okrem prefuknutia aj CMP.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 13.07.2010 13:26
- Bydliště: Žilina
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Lenže čo som mal v ruke diagnostiky, tie dávali len parameter RPM. (na výstupoch z IDS som tiež videl len RPM). A otáčky vie RJ vyhodnotiť aj z jedného čidla. Vstrekovače však odblokuje len keď dostane oba signály a v správnej časovej koincidencii.
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů