Krátkodobé sporadické straty výkonu

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od Sobull » 29.06.2012 12:30

Ok, to sem potřeboval vědět. Prostě jako laik vidím dva zdroje vzduchu, když jeden zavřu a přitom posílám signál, že zavřenej není, očekával bych problém. Pokud se tohle nijak neřeší, tak tím líp.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

bufer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 121
Registrován: 13.07.2010 13:26
Bydliště: Žilina

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od bufer » 29.06.2012 13:22

Ešte skusim jazykem kmene :mrgreen: Motor si cucne tolko vzduchu kolko potrebuje. Ide len o to či cucá čistý vzduch, alebo zasr.....
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od vita_k » 29.06.2012 13:49

to podle me neni uplne presne. motor je preplnovany, takze si cucne, co mu tam dotlacis turbem, ktere je regulovatelne ecu. Kolik tam tlaci se vi pres MAP a MAF
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

bufer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 121
Registrován: 13.07.2010 13:26
Bydliště: Žilina

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od bufer » 29.06.2012 14:12

Dovolím si polemizovať - motor cucá vzduch buď z atmosfery, alebo z tlakovej nádoby (preplňované motory)... 1. takt pracovného cyklu je rovnaký u sférických aj preplňovaných motorov. :) Turbo len udržiava tlak v nádobe a ide len o to či sa do tej nádoby dostane aj časť výfukových plynov.
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od Tomin123 » 29.06.2012 15:02

Samo si motor cucne tolik, kolik je mozne (urci tlak v sani + restrikce na ceste + ...)
Jeste to zkomplikuju: Nema uz DV6ka i skrtici klapku v sani ?
Pak tam jsou jeste hodnoty CABVDC (pracovni cyklus obtoku chladiciho vzduchu (požadovaná poloha)) a CABVP (Aktuální poloha ventilu obtoku chladícího vzduchu), ale to asi bude prepinani cesty vzduchu bud skrz a nebo mimo intercooler, ne ?
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od vita_k » 29.06.2012 15:10

bufer píše:Dovolím si polemizovať - motor cucá vzduch buď z atmosfery, alebo z tlakovej nádoby (preplňované motory)... 1. takt pracovného cyklu je rovnaký u sférických aj preplňovaných motorov. :) Turbo len udržiava tlak v nádobe a ide len o to či sa do tej nádoby dostane aj časť výfukových plynov.
to memu tvrzeni neodporuje.
btw na volnobehu je podtlak a az pri poradnem roztoceni turba vznika v podtrubi pretlak.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od vita_k » 29.06.2012 15:13

Tomin123 píše:Samo si motor cucne tolik, kolik je mozne (urci tlak v sani + restrikce na ceste + ...)
Jeste to zkomplikuju: Nema uz DV6ka i skrtici klapku v sani ?
Pak tam jsou jeste hodnoty CABVDC (pracovni cyklus obtoku chladiciho vzduchu (požadovaná poloha)) a CABVP (Aktuální poloha ventilu obtoku chladícího vzduchu), ale to asi bude prepinani cesty vzduchu bud skrz a nebo mimo intercooler, ne ?
Mel jsem za to, ze tam jsou dve klapky jen na prepinani vzduchu pres IC nebo bypass.
myslel jsem ze tyto klapky jsou bud otevreno nebo zavreno. regulaci tlaku jsem myslel ze dela jen vnt. Jestli to tak neni, tak me prosim poucte:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

bufer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 121
Registrován: 13.07.2010 13:26
Bydliště: Žilina

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od bufer » 29.06.2012 15:15

Uz to hádam nekomplikujme, klapka tam nie je :wink: G8DA je napriek tomu ze sa obcas pokazí celkom jednoduchý motor.
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od lucky.jack » 29.06.2012 16:02

Ty voe, to vyšší dívčí tady :dih: 8O :mrgreen:
Já tam žádnou tlakovou nádobu nemám :nixw:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od vita_k » 29.06.2012 16:15

lucky.jack píše:Ty voe, to vyšší dívčí tady :dih: 8O :mrgreen:
Já tam žádnou tlakovou nádobu nemám :nixw:
on to myslel kolega metifericky :) aby to asi pochopil i ten co neovlada ty spravny cizi termity :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od Komi » 29.06.2012 17:50

spekulacie ci treba brat do uvahy plyn iduci z EGR sa mi zdaju prehnane-predpokladam ze v tom plyne po pracovnom cykle je minimalny obsah kyslika a tym je pre spalenie nafty bezcenny, cize ak viem kolko cisteho vzduchu do motora ide tak viem kolko nafty mozem vstreknut aby sa dokazala spalit, plynom z EGR ak ma minimum kyslika tak uz nespalim ani prd takze ho zrejme nemusim uvazovat , ci ?
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od Tomin123 » 29.06.2012 20:52

Komi píše:spekulacie ci treba brat do uvahy plyn iduci z EGR sa mi zdaju prehnane
1, nesouvisi to moc s tematem, jen jsem na to chtel upozornit ze neni kazdy system motoru stejny
2, opravdu nektere motory hlidaji otevreni EGR vent. tim, ze si hlidaji zmenu prutoku skrz vahu. Je to logicke a musi to fungovat. Motor je schopen nasat jen dane mnozstvi vzduchu (pri danem tlaku, otackach, ...) a pokud najednou cast toho vzduchu zacnes tlacit EGRem (pretlakem z vyfuku) do sani, tak o to mene projde cerstveho skrz vahu.

to vita_k: asi mas recht, ja taky netvrdim ze to nejak souvisi s mnozstvim nasateho vzduchu. Ja jen ze to je jeste dalsi udelatko ktere je v ceste nasavani.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

bufer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 121
Registrován: 13.07.2010 13:26
Bydliště: Žilina

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od bufer » 02.07.2012 09:48

lucky.jack píše:Ty voe, to vyšší dívčí tady :dih: 8O :mrgreen:
Já tam žádnou tlakovou nádobu nemám :nixw:
...ale máš, minimálne 2, len ich nevidíš: na vzduch - vysokotlaká časť sacieho traktu a na palivo - rail....
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od lucky.jack » 09.07.2012 08:45

LosBanditos píše:Budou mi to dělat v neoficiálním servisu, ale komunikovali to se servisem Ford, přes který si ten díl objednali. Když bude k dílu nějaký číslo, tak ho sem dám. Jinak mě zajímá, jestli je potřeba nějaká úprava elektroniky nebo tak, protože, když se to mechanicky ucpe, tak aby to neházelo nějakou chybu. Anebo to je jedno? Při studeným motoru se prostě EGR bude otevírat, ale nic tam z motoru nepůjde? :roll: Kdo to máte, jak to je u vás!?
Tak jsem o víkendu EGR zaslepil a žádná kontrolka zatím nesvítí. Nevím jak chyby v jednotce, na to jsem ještě nekoukal...Jedinej problém zatím je, že se mit o nepodařilo pořádně utěsnit, takže mi to poněkud fouká. Asi to zaplácnu pastou na výfuky a uvidíme...
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

bufer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 121
Registrován: 13.07.2010 13:26
Bydliště: Žilina

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od bufer » 10.07.2012 07:33

vita_k píše:
bufer píše:Dovolím si polemizovať - motor cucá vzduch buď z atmosfery, alebo z tlakovej nádoby (preplňované motory)... 1. takt pracovného cyklu je rovnaký u sférických aj preplňovaných motorov. :) Turbo len udržiava tlak v nádobe a ide len o to či sa do tej nádoby dostane aj časť výfukových plynov.
to memu tvrzeni neodporuje.
btw na volnobehu je podtlak a az pri poradnem roztoceni turba vznika v podtrubi pretlak.
OK, vsak ja tiez netvrdim ze v tlakovej nadobe nemoze byt podtlak. Chcel som poukazat na podstatu, nie rozoberat detaily. Podstatne je podla mna, ze EGR system je len system doplnkovy , nema klucovy vplyv na cinnost motora a motor po jeho vyradeni (zaslepenim) slape kludne dalej.
Ako zaslepenie ovplyvnuje hodnotu ostatných senzorov a tym vypocet pozadovaneho tlaku vzduchu, davky paliva..... su veci o ktorych cim hlbsie pojdeme do detailu, tym viac zistime kolko toho nevieme.....
Ja som sa po zaslepeni obaval len jednej veci: ci nebude vplyvom zvysenej teploty spalovania dochadzat k predzapalom a tym k "trhaniu" motora v niektorych rezimoch. Nic take som zatial nezaregistroval.
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti