Krátkodobé sporadické straty výkonu
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Ok, to sem potřeboval vědět. Prostě jako laik vidím dva zdroje vzduchu, když jeden zavřu a přitom posílám signál, že zavřenej není, očekával bych problém. Pokud se tohle nijak neřeší, tak tím líp.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
-
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 13.07.2010 13:26
- Bydliště: Žilina
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Ešte skusim jazykem kmene
Motor si cucne tolko vzduchu kolko potrebuje. Ide len o to či cucá čistý vzduch, alebo zasr.....

Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
to podle me neni uplne presne. motor je preplnovany, takze si cucne, co mu tam dotlacis turbem, ktere je regulovatelne ecu. Kolik tam tlaci se vi pres MAP a MAF
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 13.07.2010 13:26
- Bydliště: Žilina
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Dovolím si polemizovať - motor cucá vzduch buď z atmosfery, alebo z tlakovej nádoby (preplňované motory)... 1. takt pracovného cyklu je rovnaký u sférických aj preplňovaných motorov.
Turbo len udržiava tlak v nádobe a ide len o to či sa do tej nádoby dostane aj časť výfukových plynov.

Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Samo si motor cucne tolik, kolik je mozne (urci tlak v sani + restrikce na ceste + ...)
Jeste to zkomplikuju: Nema uz DV6ka i skrtici klapku v sani ?
Pak tam jsou jeste hodnoty CABVDC (pracovni cyklus obtoku chladiciho vzduchu (požadovaná poloha)) a CABVP (Aktuální poloha ventilu obtoku chladícího vzduchu), ale to asi bude prepinani cesty vzduchu bud skrz a nebo mimo intercooler, ne ?
Jeste to zkomplikuju: Nema uz DV6ka i skrtici klapku v sani ?
Pak tam jsou jeste hodnoty CABVDC (pracovni cyklus obtoku chladiciho vzduchu (požadovaná poloha)) a CABVP (Aktuální poloha ventilu obtoku chladícího vzduchu), ale to asi bude prepinani cesty vzduchu bud skrz a nebo mimo intercooler, ne ?
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
to memu tvrzeni neodporuje.bufer píše:Dovolím si polemizovať - motor cucá vzduch buď z atmosfery, alebo z tlakovej nádoby (preplňované motory)... 1. takt pracovného cyklu je rovnaký u sférických aj preplňovaných motorov. :) Turbo len udržiava tlak v nádobe a ide len o to či sa do tej nádoby dostane aj časť výfukových plynov.
btw na volnobehu je podtlak a az pri poradnem roztoceni turba vznika v podtrubi pretlak.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Mel jsem za to, ze tam jsou dve klapky jen na prepinani vzduchu pres IC nebo bypass.Tomin123 píše:Samo si motor cucne tolik, kolik je mozne (urci tlak v sani + restrikce na ceste + ...)
Jeste to zkomplikuju: Nema uz DV6ka i skrtici klapku v sani ?
Pak tam jsou jeste hodnoty CABVDC (pracovni cyklus obtoku chladiciho vzduchu (požadovaná poloha)) a CABVP (Aktuální poloha ventilu obtoku chladícího vzduchu), ale to asi bude prepinani cesty vzduchu bud skrz a nebo mimo intercooler, ne ?
myslel jsem ze tyto klapky jsou bud otevreno nebo zavreno. regulaci tlaku jsem myslel ze dela jen vnt. Jestli to tak neni, tak me prosim poucte:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 13.07.2010 13:26
- Bydliště: Žilina
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Uz to hádam nekomplikujme, klapka tam nie je
G8DA je napriek tomu ze sa obcas pokazí celkom jednoduchý motor.

Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Ty voe, to vyšší dívčí tady
Já tam žádnou tlakovou nádobu nemám



Já tam žádnou tlakovou nádobu nemám

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
on to myslel kolega metifericky :) aby to asi pochopil i ten co neovlada ty spravny cizi termity :)lucky.jack píše:Ty voe, to vyšší dívčí tady :dih: 8O :mrgreen:
Já tam žádnou tlakovou nádobu nemám :nixw:
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
spekulacie ci treba brat do uvahy plyn iduci z EGR sa mi zdaju prehnane-predpokladam ze v tom plyne po pracovnom cykle je minimalny obsah kyslika a tym je pre spalenie nafty bezcenny, cize ak viem kolko cisteho vzduchu do motora ide tak viem kolko nafty mozem vstreknut aby sa dokazala spalit, plynom z EGR ak ma minimum kyslika tak uz nespalim ani prd takze ho zrejme nemusim uvazovat , ci ?
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
1, nesouvisi to moc s tematem, jen jsem na to chtel upozornit ze neni kazdy system motoru stejnyKomi píše:spekulacie ci treba brat do uvahy plyn iduci z EGR sa mi zdaju prehnane
2, opravdu nektere motory hlidaji otevreni EGR vent. tim, ze si hlidaji zmenu prutoku skrz vahu. Je to logicke a musi to fungovat. Motor je schopen nasat jen dane mnozstvi vzduchu (pri danem tlaku, otackach, ...) a pokud najednou cast toho vzduchu zacnes tlacit EGRem (pretlakem z vyfuku) do sani, tak o to mene projde cerstveho skrz vahu.
to vita_k: asi mas recht, ja taky netvrdim ze to nejak souvisi s mnozstvim nasateho vzduchu. Ja jen ze to je jeste dalsi udelatko ktere je v ceste nasavani.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 13.07.2010 13:26
- Bydliště: Žilina
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
...ale máš, minimálne 2, len ich nevidíš: na vzduch - vysokotlaká časť sacieho traktu a na palivo - rail....lucky.jack píše:Ty voe, to vyšší dívčí tady![]()
![]()
![]()
Já tam žádnou tlakovou nádobu nemám
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Tak jsem o víkendu EGR zaslepil a žádná kontrolka zatím nesvítí. Nevím jak chyby v jednotce, na to jsem ještě nekoukal...Jedinej problém zatím je, že se mit o nepodařilo pořádně utěsnit, takže mi to poněkud fouká. Asi to zaplácnu pastou na výfuky a uvidíme...LosBanditos píše:Budou mi to dělat v neoficiálním servisu, ale komunikovali to se servisem Ford, přes který si ten díl objednali. Když bude k dílu nějaký číslo, tak ho sem dám. Jinak mě zajímá, jestli je potřeba nějaká úprava elektroniky nebo tak, protože, když se to mechanicky ucpe, tak aby to neházelo nějakou chybu. Anebo to je jedno? Při studeným motoru se prostě EGR bude otevírat, ale nic tam z motoru nepůjde?Kdo to máte, jak to je u vás!?
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 13.07.2010 13:26
- Bydliště: Žilina
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
OK, vsak ja tiez netvrdim ze v tlakovej nadobe nemoze byt podtlak. Chcel som poukazat na podstatu, nie rozoberat detaily. Podstatne je podla mna, ze EGR system je len system doplnkovy , nema klucovy vplyv na cinnost motora a motor po jeho vyradeni (zaslepenim) slape kludne dalej.vita_k píše:to memu tvrzeni neodporuje.bufer píše:Dovolím si polemizovať - motor cucá vzduch buď z atmosfery, alebo z tlakovej nádoby (preplňované motory)... 1. takt pracovného cyklu je rovnaký u sférických aj preplňovaných motorov.Turbo len udržiava tlak v nádobe a ide len o to či sa do tej nádoby dostane aj časť výfukových plynov.
btw na volnobehu je podtlak a az pri poradnem roztoceni turba vznika v podtrubi pretlak.
Ako zaslepenie ovplyvnuje hodnotu ostatných senzorov a tym vypocet pozadovaneho tlaku vzduchu, davky paliva..... su veci o ktorych cim hlbsie pojdeme do detailu, tym viac zistime kolko toho nevieme.....
Ja som sa po zaslepeni obaval len jednej veci: ci nebude vplyvom zvysenej teploty spalovania dochadzat k predzapalom a tym k "trhaniu" motora v niektorych rezimoch. Nic take som zatial nezaregistroval.
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Danmachalek a 0 hostů