Charouz Off-Road Day - byl jste někdo?

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Charouz Off-Road Day - byl jste někdo?

Příspěvek od FUGAS » 16.06.2012 22:30

Dneska jsem byl na Charouz Off-Road, pořádaném v Hummer Centru, v Horních Počernicích. Zastoupeny byly značky:
- Ford (Kuga, Ranger)
- Volvo (XC60, XC70, XC90)
- Suzuki (Jimny, SX4, Grand Vitara)
- Nissan
- Mazda (CX5, CX7)
- Land Rover (Freelander, Discovery, Defender)
- Range Rover (Evoque)

Pro mě, co by člověka terénem nepolíbeného, to byl úžasný zážitek, protože na rozdíl od jiných akcí směl člověk řídit sám :palec_nahoru: Dále jsem si v praxi vyzkoušel několik asistentů, o kterých jsem dosud pouze četl, nebo viděl v televizi. Třeba samočinné brždění před překážkou ve Volu XC70 (hodně divný pocit, jet proti překážce a vedět, že se nemám dotýkat brzdy :lol:), nebo pomocník pro sjíždění kopců, kdy i ten nejprudší kopec sjede auto bez dotyku brzdy (opět potřeba překonat psychický blok a nebrzdit :lol: ). Během těch 5 hodin strávených v Hummer centru jsem získal praktické základy jízdy v terénu a musím říct, že jsem si to dokonale užil a byla to velmi povedená akce :perfect:

Přikládám pár fotek některých aut, kterýma jsme se s kamarádem, kterého jsem vzal sebou svezli. Všechna auta se kterýma jsme jeli jsem nefotil.
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: Charouz Off-Road Day - byl jste někdo?

Příspěvek od FUGAS » 16.06.2012 22:39

Tohle Suzuki mi bylo vždycky sympatické, ale teprve dneska jsem pochopil proč. Co v terénu dokáže mě dostalo do kolen, solidní světlá výška, žádné převisy, lehoučké autíčko. Vždycky jsem za slabinu Jimnyho považoval motor 1,3, myslel jsem si, že to je do terénu málo a že se mu bude muset pomáhat spojkou, což neprospěje její životnosti. Ale velký omyl, tohle autíčko bylo v terénu díky zařazené redukci nezastavitelné a bez zaváhání projelo všechno, kam jsme ho poslali :palec_nahoru:
Přílohy
P6160646.JPG
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: Charouz Off-Road Day - byl jste někdo?

Příspěvek od FUGAS » 16.06.2012 22:57

Co bych to byl za Forďáka, kdybych nevyzkoušel nějakého Forda, takže jsme vybrali Rangera. Pick-upy mě nikdy moc nebrali, a i když design nového Rangera se hodně povedl, nějak zvlášť jsem z něj "odvařený" nebyl. Po dnešku jsem si poopravil názor a když těď tohle auto potkám někde v provozu vzpomenu si na adrenalin s ním prožitý. Nejsilnější zážitek byl boční náklon - když jsem jel po svahu tak, že jsem byl nahoře, tak to celkem šlo, ale když jsem na jiném místě jel opačný sklon, a byl jsem jako řidič dole, tak se přiznám, že jsem zažíval směs vzrušení a strachu a jelikož jsem nebyl připoutaný, už jsem uvažoval nad tím, že až se převrátíme, nesmím vypadnout z auta ven. Kamarád sedící za mnou rychle vytáhnul okénko, později mi přiznal, že se taky bál, takže jsem aspoň nebyl sám :lol: Průvodce ještě přilil olej do ohně a prý, že ať se místo vyvažování tělem nakloním na opačnou stranu a vystrčím hlavu z okénka, což jsem samozřejmě neudělal, protože jsem měl neodvratitelný pocit, že to bude právě ta poslední kapka, která rozhodne o tom, že půjdeme přes boudu :lol:
Přílohy
P6160649.JPG
Nevím, jestli je to z té fotky dostatečně zřetelné, ale v tomhle okamžiku to byl takový úhel klesání, že jsem si říkal, že nemít tam volant, kterého jsem se držel, tak bych snad vyběhnul čelním oknem ven :-D
Nevím, jestli je to z té fotky dostatečně zřetelné, ale v tomhle okamžiku to byl takový úhel klesání, že jsem si říkal, že nemít tam volant, kterého jsem se držel, tak bych snad vyběhnul čelním oknem ven :-D
Naposledy upravil(a) FUGAS dne 16.06.2012 23:43, celkem upraveno 1 x.
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: Charouz Off-Road Day - byl jste někdo?

Příspěvek od FUGAS » 16.06.2012 23:29

Range Rover Evoque - co k němu říct? Asi to, že pokud bych si z celého areálu směl vybrat jedno auto, bez dalšího rozmýšlení bych si vybral právě Evoqua :gott: Pokud někdo řekne, že tohle zženstělé SUV nic neprojede, tak akorát ukáže, že v něm ani neseděl a neví o čem mluví. Za vše vypovídá to, že pro Land Rovery a Evoqua měli vyčleněný nejhorší kopec Hummer centra, kam měli auta ostatních značek zakázaný vjezd. Když se na ten kopec najíždělo (mezi průvodci interně nazývaný "hnusák" :mrgreen: ), muselo se to ohlásit do vysílačky, protože klesání bylo tak prudké, že při nájezdu nebylo vůbec vidět, kam člověk jede, naopak při výjezdu nebylo díky "poloze startujícího boeinga" kdy byla vidět pouze obloha vidět, zda někdo nenajíždí opačným směrem. V jednu chvíli jsme jsme dojeli hasičského Defendra, který se při snaze vyjet hnusáka 2x v půlce zaseknul, začal hrabat a musel potupně scouvat a dát to s rozjezdem znovu. Vyjel to až na potřetí. Já i kamarád jsme to oba dali Evoquem na první pokus. Pak mě průvodce který se evidentně už nudil a chtěl zkusit jinou trasu, omylem navedl do míst, kde jezdili jenom Hummery, ale když jsme to zjistili, bylo už pozdě, otočit se nešlo a museli bysme dlouhý a úzký kus terenní cesty couvat. Protože jsme kolektivně z pohledu z auta dopěli k názoru, že tohle nemůžeme projet, průvodce vylezl z auta a šel hlídat a navigovat, zatím já jsem se s poněkud oroseným čelem snažil z auta nic neurvat. Nakonec jsme to dali, i když si myslím, že další posádku už tam průvodce nebral :lol: Tohle auto na mě fakt udělalo dojem - kromě naprosto geniálního designu je to auto až neuvěřitelně schopné i v terénu. Takže Evoqu, chci tě :!: :lol:
Přílohy
P6160656.JPG
Tuhle polohu jsem nazval polohou startujícího boeinga - i když natahuju krk jako žirafa, stejně nevidím kam jedu, ale hlavně že vůbec jedu :-D
Tuhle polohu jsem nazval polohou startujícího boeinga - i když natahuju krk jako žirafa, stejně nevidím kam jedu, ale hlavně že vůbec jedu :-D
Jeden z mírnějších a snad jediný z kopců, kde se vešla 2 auta vedle sebe
Jeden z mírnějších a snad jediný z kopců, kde se vešla 2 auta vedle sebe
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Charouz Off-Road Day - byl jste někdo?

Příspěvek od Marťas » 17.06.2012 00:18

Takze prima zkusenost, hm? :palec_nahoru:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: Charouz Off-Road Day - byl jste někdo?

Příspěvek od FUGAS » 17.06.2012 00:43

Jj, bylo to super, mám nové zkušenosti, protože co se týče terénějších aut, tak jsem doposud řídil jen několik variant X5, jednoho Qashqaie a Range Rovera V8, ale největší terén byly zasněžené silnice v Krkonoších. Pár jízd v terénu jsem sice zažil, ale jen jako spolujezdec, např. v Jeepu GrandCherokee. Dneska se mi to líbilo natolik, že mít zbytečné peníze, tak od Tebe snad koupím Landíka :lol:
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Charouz Off-Road Day - byl jste někdo?

Příspěvek od Fokal » 17.06.2012 01:17

Hlavně ty fotky do kopce a z kopce mě dojímaj :lol: Super zážitek :palec_nahoru: A dost mě překvapil Evoque, protože se tváří jako klasický městský SUV...
ST150

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: Charouz Off-Road Day - byl jste někdo?

Příspěvek od FUGAS » 17.06.2012 08:26

To jo, taky jsem Evoqua považoval za auto postavené na efekt, ale bez terenních schopností a ambicí. Musel jsem se mu ale v duchu včera za tohle hrubé podcenění omluvit :gott: Kde ale bylo znát, že tohle přece jenom není auto pro lesníky a myslivce (samozřejmě kromě luxusní výbavy a ceny :lol: ) je uzké zasklení, což velice omezuje výhled z auta ven, což je v terénu problém. Ve chvíli kdy jsem se snažil vyvíšit v sedačce řidiče, abych na zlomech viděl před auto, tak jsem narazil hlavou do stropu, ale ve výhledu nízkým čelním oknem jsem si nepomohl. Na velkých zlomech jsem sice neviděl nic ze žádného z aut, ale u Evoqua jsem ztratil přehled zdaleka nejdříve. To je ale jediné mínus toho auta, na které jsem přišel, pak už jsou samá pozitiva a jistoty :palec_nahoru:
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: Charouz Off-Road Day - byl jste někdo?

Příspěvek od FUGAS » 17.06.2012 08:33

Tuhle fotku jsem sem nechtěl původně ani dávat, protože kopec "hnusák" na ní není bohužel vidět, ale je na ní couvající hasičský speciál Defender, který se připravuje k novému pokusu o výjezd. My couváme s ním, aby měl místo na rozjezd, proto ta aktivovaná kamera...
Přílohy
P6160650.JPG
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Charouz Off-Road Day - byl jste někdo?

Příspěvek od Marťas » 17.06.2012 09:42

Tuhle akci zavidim - ja byl zatim pouze 2x na Land Rover Experience. Tam byly "jen" vsechny Land a Range Rovery. Zajimava zkusenost byla srovnat si stejnou (narocnejsi) terenni trasu v Defiku bez elektroniky a potom v elektrikou preplacanem Vogue :D. Oba projeli, ale u kazdeho byl zazitek jiny.

Popis trosku vice noveho Rangera, tohle auto se mi dost libi :D. Je kultivovanost opravdu na tak vysoke urovni, ja se o nem pise?
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: Charouz Off-Road Day - byl jste někdo?

Příspěvek od FUGAS » 17.06.2012 11:35

Třeba co mě u Evoqua zaráží a nechápu jak je to možné, je na jednu stranu měkké pérování, u kterého mi několikrát zatrnulo, že při rychlejším průjezdu nerovností půjde tvrdě do dorazů, ale auto se vždycky jenom měkce zhouplo, bez jakéholiv náznaku jakéhokoliv diskomfortu. Přitom když se podívám na fotky, kolik má místa v podbězích, tak bych tak dlouhý chod pérování nečekal. Jinak co se týče kultivovanosti, tak ve srovnání s Rangerem, ve kterém člověk (ve vší úctě k tomu autu) přece jenom hodně vnímal, že je to spíše pracovní stroj, a při zapnuté redukci se člověk o plynulou jízdu musel snažit, v Evoqu jsem měl pocit, že ovládám luxusní osobní auto, které jede velmi lehce s minimálními nároky na řidiče a to až do takové míry, že jsem si říkal, že by tam s ním mohla jezdit i moje máma, která za volantem 10let neseděla (jenže ta by se bála) :lol: Možná tam někde spočívá důvod v tom, že zatímco Defender na stejný kopec potřeboval 3 pokusy, protože v čistokrevném off-roadu bez elektroniky musí člověk přece jen asi už něco umět, Evoque takové nároky na řidiče neklade. Jen by mě zajímalo, jak dlouho si takové auto nechá tohle zacházení líbit, přece jenom to není rámový offroad a otázkou je, za jak dlouho tam něco řekne "a dost". Na druhou stranu - my měli Evoqua rezervovaného na 14. hodinu, takže tam v tu dobu kroužil už 4 hodiny a v autě se nezývalo žádné vrzání a ani jiné pazvuky, což se o ostatních autech říct nedá, třeba v Rangeru sem tam povrznul nějaký plast, a v Mazdě CX5 se pravidelně ozývalo hlasité praskání z levého zadního sloupku.
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti