Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
- masky
- Pokročilý
- Příspěvky: 574
- Registrován: 04.11.2009 14:32
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Já teď lambdy řešil. Ve fordu mi dělali diagnostiku, ale doporučovali změřit každou lambdu osciloskopem a kouknout co kde odešlo. Jedna odešla, protože se spálil kablík asi byl opřený o katalizátor a u další mi odešlo vyhřejvání. Origoš 4,5tis jedna. Nahradil jsem je univerzálními lambdami od Bosche. Cena poloviční.
- odjinud
- Junior
- Příspěvky: 202
- Registrován: 31.08.2009 13:21
- Bydliště: Praha
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Díky za info. Ty univerzální mě nedoporučovali, prý tam nějak nesednou. Ty je máš a v poho? A to je ale FoFo II., ne? Já mám mk. I...
Naposledy upravil(a) odjinud dne 03.10.2011 16:31, celkem upraveno 1 x.
odjinud / fromelsewhere
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
- masky
- Pokročilý
- Příspěvky: 574
- Registrován: 04.11.2009 14:32
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Tak je jasný, že ford je ford, ale cena je přemrštěná, takhel si je za tu cenu klidně vyměnim ještě jednou a ještě na tom vydělám. Ale je pravda, že nevím jak na MK1.
- odjinud
- Junior
- Příspěvky: 202
- Registrován: 31.08.2009 13:21
- Bydliště: Praha
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
To ale nebyl autorizák...
odjinud / fromelsewhere
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
- Alonso68
- Junior
- Příspěvky: 216
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: u Staré Boleslavi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Přesně tak se mi projevoval vadný katalyzátor. (najeto 220t km) Taky jsem měnil lamdba sondy prohozením z druhého auta a po zresetování jednotky se po cca 100km kontrolka rozsvítila znovu. Po výměně katalyzátoru je vše OK. Katalyzátor stál asi 3500Kč neorig. na Focus. Montáž za pár minut a už rok je pokoj.
FF Combi 1.6 16V 2004 Silver
C-max 1,6 benzin 2009 Blue
Škoda Yeti 1,4 TSI 2012
C-max 1,6 benzin 2009 Blue
Škoda Yeti 1,4 TSI 2012
- odjinud
- Junior
- Příspěvky: 202
- Registrován: 31.08.2009 13:21
- Bydliště: Praha
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Takže vyřešeno, byla to první lamda. Výměna ve Spei vejfucky za 4000,- Nově je tam Bosch.
Nicméně nebyla špatná samotná lambda, ale jen kabel k ní. Byl jakoby ukousanej od kuny nebo čeho. Bohužel dost blízko ty lambdy, takže ji vyměnili. Otázka je, jak moc museli... bylo tam asi tak 4-5mm drátu, takže se to ale ještě připájet. Otázka je, jak moc je tam hic od té trubky, a jestli by se pak ten cín neroztavil. Co myslíte?
Nicméně nebyla špatná samotná lambda, ale jen kabel k ní. Byl jakoby ukousanej od kuny nebo čeho. Bohužel dost blízko ty lambdy, takže ji vyměnili. Otázka je, jak moc museli... bylo tam asi tak 4-5mm drátu, takže se to ale ještě připájet. Otázka je, jak moc je tam hic od té trubky, a jestli by se pak ten cín neroztavil. Co myslíte?
odjinud / fromelsewhere
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Teplota tání cínu resp. pájky cín-olovo je 200-300 stupňů:
http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C3%A1jka
Pracovní teplota katalyzátoru je 400-800 st. Celsia:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Katalyz%C3 ... plyn%C5%AF
http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C3%A1jka
Pracovní teplota katalyzátoru je 400-800 st. Celsia:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Katalyz%C3 ... plyn%C5%AF
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Dragic
- Člen klubu
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 14.12.2010 19:36
- Bydliště: Liberec
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
ještě by se mohl kablík slisovat 

Ford Mustang r.v.1967
Ford Focus Combi, +-1.6i, r.v.2000 st170
Ford Focus Combi, r.v.2003 st170
Ford Transit 85 T300 r.v.2004
Ex:
Ford Focus 3dvéř, 1,8 TDDI 66kW, r.v.1999 Bombónek
Ford Focus Combi, 1,8 TDCI 85kW, r.v.2003 Fén ix
Galerie Focus
Galerie Mustang
Ford Focus Combi, +-1.6i, r.v.2000 st170
Ford Focus Combi, r.v.2003 st170
Ford Transit 85 T300 r.v.2004
Ex:
Ford Focus 3dvéř, 1,8 TDDI 66kW, r.v.1999 Bombónek
Ford Focus Combi, 1,8 TDCI 85kW, r.v.2003 Fén ix
Galerie Focus
Galerie Mustang
- pavlos12
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 16.09.2014 15:39
- Bydliště: Brno
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Zdarec,mám úplně stejnej problém,zničeho nic se mě ta kontrolka rožla,nikdy se mě to ješte nestalo,benzín beru furt na stejných benzínkách,a nikdy žádnej problém.Neví někdo co by tomu mohlo bejt?
Kontrolka viz foto
Kontrolka viz foto
Fofo rv.2001,1.6.hatchback-modrozelená metalíza
- Pastovic
- Zkušený
- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Udělej diagnostiku přes obyčejnou elm327+ mobil + torque aplikace a budeš vědět. http://www.dx.com/p/elm327-obdii-blueto ... PIXQ6xNxSA
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271


Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271

- pavlos12
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 16.09.2014 15:39
- Bydliště: Brno
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Pasotivc> Jojo to udělám,ale raděj to dám znamímu,než by ta diagnostika došla,to by byl zase měsíc,a tady za to chcou raketu 

Fofo rv.2001,1.6.hatchback-modrozelená metalíza
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 30.01.2015 18:39
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Lambdu si odmeraj alebo daj odmerat niekomu kto ma rucickovy merak. Nastav parameter rozsahu 0V-1V pripadne do 10V a meraj.pavlos12 píše:Pasotivc> Jojo to udělám,ale raděj to dám znamímu,než by ta diagnostika došla,to by byl zase měsíc,a tady za to chcou raketu
Dobra lambda: po nastartovani cca do 5 sekund vyjde k hranici 1V a potom pekne dynamicky generuje napetie medzi 0V az 1V
Zla lambda: nevyjde vobec k 1V, vyjde strasne pomaly, pomaly meni hodnotu od 0V do 1V ...
je jedno ci je origo alebo nahrada ... kazda z nich robi to iste. Tam ide iba o zavit a ani steker ti nemusi sediet. Vies to ocvakat a napajkovat svoj povodny ked si premerias kable ... inac je to ocelovy drot ktory sa dost tazko pajkuje. Treba na to pouzit kyselinu.
Zlu lambu zistis resp.ucitis aj tym ze ti z vyfuku ide nieco ako vajcovy smrad.
- pavlos12
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 16.09.2014 15:39
- Bydliště: Brno
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Tak dneska jsem nastartoval,a kontrolka je fuč,by mě zajímalo,proč to tu chybu hodilo,ale co mě nejvíc zajímá,jestli se ješte ukáže
Fofo rv.2001,1.6.hatchback-modrozelená metalíza
- Ondřej
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 04.03.2010 11:05
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Po výměně vlnovce odešla první lambda, asi nárazem a svářením paroží mimo auto. Jezdil jsem s tím asi půl roku, menší spotřeba, žádná změna. Měl jsem jet na technickou, sehnal jsem zadarmo z renaulta kangoo, vydržela asi 20k. Zase jsem jezdil, nic jsem nepoznal, pak mi soused z vrakáče přines jinou přímo z FF. Jezdil jsem asi 3 týdny v kuse do práce po Praze a zase se rozsvítila kontrolka. Dal jsem tomu kouř do kopce, držel jsem to před omezovačem a zatím dobrý. Ale já mám šrot, 260k, z toho posledních 80k v zácpách Prahy a okolí. Je to zralý do lisu.
FoFo I, 1,6 16V, r.v. 2003, kombi, 180k km
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
..ja mam 4 dratovou lambdu Bosh vyndanou chvilku po jeji montazi z feldy (felda sla bokem do stromu) a uz bez problemu funguje rok....takze kecy typu "jedine orygo" nebrat...tohle je v podstate kyslikovy zirkoniovy napetovy clanek a to funguje stejne at je to lambda jakehokoliv vyrobce...kupodivu i made in china pracuji stejne....titanove ktere maji extra napetovy prubeh se do tehle aut nikdy nepouzivali..tzn tam klidne naperte to co ma 4 draty a stejnej zavit...fungovat to bude uplne stejne jako s "jedine orygo" 
a multimetrem doma pred barakem jde stejne jenom zjistit jestli neni "zamrzla"...zadnej multimetr neukaze jak jsou rychle reakce sondy-nic vic nic min...jedine osciloskop a to dost citlivej protoze zmnena napeti je v dost malem rozsahu..0.2-0.9 voltu

a multimetrem doma pred barakem jde stejne jenom zjistit jestli neni "zamrzla"...zadnej multimetr neukaze jak jsou rychle reakce sondy-nic vic nic min...jedine osciloskop a to dost citlivej protoze zmnena napeti je v dost malem rozsahu..0.2-0.9 voltu
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti