Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od petrpetrpetr » 05.04.2012 21:32

r0mik píše:urcite si rad objednam jeden kousek, pokud to bude mozne . Puvodne jsem zamyslel ScanGauge. :perfect:
Nebudeme zatím předbíhat :mrgreen:, stačí když to bude vůbec fungovat :totlsmile:

Uživatelský avatar
moskito
.
.
Příspěvky: 982
Registrován: 31.08.2010 21:10
Bydliště: Liberec a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od moskito » 10.04.2012 19:19

Ty bláho to je peckový! :gott:
Dreamscience ModX Cobra sportscat RS svíčky, spojka, ojl kůler a airbox Radtec intercooler Whiteline 24mm RARB + rear camber kit, Powerflex front, Bilstein B4 Quaife LSD TD ProRace 1.2 Millers oils CFS 5W40 NT
mojeauto.cz

Uživatelský avatar
Dragic
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3773
Registrován: 14.12.2010 19:36
Bydliště: Liberec

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Dragic » 10.04.2012 21:49

Když tak si udělej i čárku umě Je to supr věcička :palec_nahoru:
Ford Mustang r.v.1967
Ford Focus Combi, +-1.6i, r.v.2000 st170
Ford Focus Combi, r.v.2003 st170
Ford Transit 85 T300 r.v.2004

Ex:
Ford Focus 3dvéř, 1,8 TDDI 66kW, r.v.1999 Bombónek
Ford Focus Combi, 1,8 TDCI 85kW, r.v.2003 Fén ix
Galerie Focus
Galerie Mustang

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od petrpetrpetr » 11.04.2012 17:16

Takže nějaké novinky 8)

+ Varianta číslo 1 je hotova na vývojové desce (měří teplotu oleje/vody pomocí Bosch senzorů včetně kalibrace senzorů). Možnost nastavení limitů pro upozornění, akustické upozornění, diodové upozornění, zobrazení maximální dosažené hodnoty po kliknutí na tlačítko. Další tipy uvítám.

+ Varianta číslo 2 - ODB carcomputer alá scangauge - čekám na čip z USA. Dodačka je jeden až tři týdny, tak uvidíme, zda to vůbec dorazí :nunu:. Zbytek komponent mám už v pytlíkách + nyní se zaměřuju na implementaci logování na microSD kartu + přemýšlím o integraci 10MHz GPS jako je tomu v mnohem dražších zařízeních. 10 Hz GPS provede vzorkování 10krát/s, což je parádní i na okruh. Logovat by se logovalo na externí SD kartu GPS souřadnice, rychlost, výška apod.

+ Varianta číslo 3 - OBD + externí čidla teploty vody/oleje/tlaku bude následovat po Var2.

Následně bude návrh PCB, výroba PCB, výroba krabice (to bude oříšek :roll:), osazení a testování.
Naposledy upravil(a) petrpetrpetr dne 12.04.2012 19:32, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Marťas » 11.04.2012 17:57

Rozjel jsi to vyborne.....drzim palce :palec_nahoru:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Johnny ST
.
.
Příspěvky: 284
Registrován: 11.05.2010 02:09
Bydliště: Praha

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Johnny ST » 12.04.2012 19:16

petrpetrpetr píše: 10 MHz GPS provede vzorkování 10krát/s,
Předpokládám, že máš na mysli 10 Hz GPS

Jinak velmi zajímavé :) držím palce, ať to funguje jak má :)
Ford Focus 2.0i

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od petrpetrpetr » 12.04.2012 19:33

Jojo, vybíral jsem zrovna krystaly, když jsem to psal, tak hlava automaticky psala M.

Díky ;-)

Uživatelský avatar
Jarda79
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 29.07.2011 23:47
Bydliště: Brno

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Jarda79 » 26.04.2012 23:59

No vypadá to super. Pokud to bude fungovat, tak bych do toho šel taky. O víkendu budu kuchat ty origo budíky, tak udělám fotku (pokud se tam dostanu) pro případ že by to někdo chtěl umístit místo originálních budíků.

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od petrpetrpetr » 27.04.2012 21:19

Stále čekám na IC pro OBD z USA... Jinak už mám i LCD 84x48 + chci sehnat otestovat OLED s vykreslováním křivky otáček a plynu.

Jak bude IC na OBD, budu reportovat. Sám jsem na to zvědavý.

Uživatelský avatar
kozlow
.
.
Příspěvky: 7034
Registrován: 20.06.2010 13:11
Bydliště: www.st-rs.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od kozlow » 27.04.2012 21:43

ahoj, čistě teoreticky - rozměr "zobrazovacího" displeje je pevně dán, nebo by se to dalo transformovat i na nějaký jiný?

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od petrpetrpetr » 28.04.2012 08:05

kozlow píše:ahoj, čistě teoreticky - rozměr "zobrazovacího" displeje je pevně dán, nebo by se to dalo transformovat i na nějaký jiný?
Jojo, dneska chci kupovat 20x4 bodů a ještě mám v plánu vyzkoušet OLED display.

Uživatelský avatar
Jarda79
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 29.07.2011 23:47
Bydliště: Brno

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Jarda79 » 02.05.2012 19:13

Tak takhle to vypadá pod origo budíkama. Místa je tam docela dost.
Přílohy
Prostor.jpg

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Marťas » 02.05.2012 20:54

Koukam, ze se podarilo :palec_nahoru:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od petrpetrpetr » 02.05.2012 21:56

Jarda79 píše:Tak takhle to vypadá pod origo budíkama. Místa je tam docela dost.
A jak se tam do toho leze? Já budu muset brát stejně signály a napájení z OBD, takže by se to muselo táhnout pod celou palubkou.

Do 5ti dnů bych měl mít čip a začnu testovat OBD a grafický displej.

Uživatelský avatar
Jarda79
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 29.07.2011 23:47
Bydliště: Brno

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Jarda79 » 03.05.2012 18:50

Pro demontáž budíků jsem zvolil trochu jiný postup než jaký mně radil Marťas který do toho vlezl vrchem. Já jsem měl strach že to poškrábu tak jsem vypátral další možný způsob jak se tam dostat.

1. Odstranit kryt kolem rádia - stačí zatáhnout za spodní hranu krytu (v rozích). Je to jenom nacvaklé a sundat to jde lehce. Konektory od ovládání klimatizace stačí "odjistit" a vytáhnout.

2. Vytáhnout rádio - 4x šroub (torx). Rádio jsem neodpojoval protože jsem nevěděl jestli se to nějak nezablokuje

3. Vytáhnout průduchy od ventilace - ze spodu průduchů jsou takový dva zobáčky který se musí lehce zamáčknout rukou. Horní strana už jen opatrně vytáhnout, jsou tam taky zobáčky, ale jde to.

4. Vycvaknout budíky - po demontáži průduchů jsou vidět zobáčky který drží plastový kryt budíků v základně. Stačí zamáčknout ty dva který jsou přístupný zepředu a povytáhnout přední stranu budíků a ostatní zobáčky už jdou sami bez násilí. potom stačí odpojit konektor co vede k budíkům a je hotovo.

Tím že jsem vykuchal ven celý rádio, tak byl vidět i možný přístup pro protažení kabelu od OBD zásuvky. Myslím že by to nebylo nic složitýho, místa bylo všude dost.

A ještě nějaký fotky....
Přílohy
Budiky.jpg
Panel radia.jpg

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů