Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy

Moderátor:phofy
Odpovědět

Pouzivate aditiva?

Nemám DPF a nepoužívám aditiva
87
16%
Nemám DPF a občas používám aditiva
84
16%
Nemám DPF a vždy používám aditiva
133
25%
Mám DPF a nepoužívám aditiva
74
14%
Mám DPF a občas používám aditiva
66
12%
Mám DPF a vždy používám aditiva
89
17%
 
Celkem hlasů: 533

emve
.
.
Příspěvky: 130
Registrován: 15.09.2010 22:50

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od emve » 22.04.2012 09:26

Certifikát kvality letního OMV Maxxmotion diesel :

cetanové číslo - 61,5
cetanový index - 60,0

Na certifikátu údajně došlo k záměně (čemuž se dá věřit, cetanový index je vždy nižší).

Pro srovnání :
Aral Ultimate diesel - cetanové číslo 60,2-63,6, cetanový index 56,6-59,8
Benzina Verva diesel - cetanové číslo 59,8-63,1, cetanový index cca 53


Obrázek
Focus ST

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4033
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od djdekl » 22.04.2012 17:33

Řepka v tom tedy není ?

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od ACEMajky » 22.04.2012 20:57

Muj postreh, od te doby, comi verva po 23000km ucpala filtr, tak sem zacal tankovat nafty, co staly oproti normos naftam 2-3,-Kc mene na litru, cili oproti verve 4,-Kc + VIF zimni aditiv (jednou OBYC ARAL - ta levnejsi nebyla), pak Albert v boleslavi a shellka obyc nafta) a je znat, ze motor je hlucnejsi - je to jak traktor...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 23.04.2012 07:03

djdekl píše:Řepka v tom tedy není ?
U Maxxmotion ne.

Jenže u normální nafty biosložka právě velmi zlepšuje mazivost, se kterou je problém. Takže u nafty biosložky paradoxně zlepšují parametry nafty. :D

2emve: správně, že jsi napsal u letní nafty.
U zimní to cetanové číslo neudrží, je nižší.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
postak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2143
Registrován: 22.11.2008 15:55
Bydliště: Třinec

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od postak » 25.04.2012 19:06

Protože tam přidávají petrolej, to jsem ale chytrý co :?: No u mě rozdíl i ve spotřebě. Na obyč naftu od OMV jezdím při normálních teplotach o 2 litry méně než na Maxxmotion. Dneska mi to přezuli na Good Year Cargo 195/70/15 tak uvidím co to udělá se spotřebou. Je sice pravda, že po těch pár tkm to trochu více honím, ale i tak je spotřeba celkem slušná. Pohybuje se mezi 8až9 litry na 100km.

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5769
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Stanley_vy » 25.04.2012 21:40

Já mám teď po několika nádržích MM druhou nádrž Vervy a pocitově to prostě jede líp, tak nevim. :nixw:

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od ACEMajky » 10.05.2012 07:18

Ja zvazuju na zimu aplikovat pred filtr toto, myslim ze by to mohlo mit sve opodstatneni
http://eshop.tadpraha.cz/produkt/stanad ... .htm#popis
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Radekjo » 10.05.2012 18:48

lze jej zapnout před spouštěním motoru a umožnit tak průtok teplého paliva filtrem bezprostředně po startu.
:shocked: to mě jako fousek najednou vycucne při startu všechnu naftu z potrubí a z paliváku než se ta ohřátá nafta dostane do filtru?
Proč jsou asi vyhřívané filtry? :mrgreen:
Ale jako kosmeticky doplněk dobrý :palec_nahoru:
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od ACEMajky » 10.05.2012 22:54

Nevim jak focus, ale mondeo ma vyhrivany filtr zpateckou od vstriku, cili tohle ti ohreje filtr mnohem rychleji nemyslis? Stejne to mel reseny Escort 1,8TD
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 11.05.2012 06:48

Radekjo píše:lze jej zapnout před spouštěním motoru a umožnit tak průtok teplého paliva filtrem bezprostředně po startu.
:shocked: to mě jako fousek najednou vycucne při startu všechnu naftu z potrubí a z paliváku než se ta ohřátá nafta dostane do filtru?
Kurnik šopa, vždyť tu větu, co cituješ, dočti až do konce. PO startu je snad jasně definovaný provozní stav, ne?
A jelikož cituješ větu, která je na tom webu až na konci, tak jsi snad přečetl i to, kam se to montuje:
ohřívač umístěn před palivovým filtrem a co nejblíže k němu
Takže na Tvou ironickou otázku, jestli vycucne při startu všechnu naftu z potrubí je odpověď prostá - ano, protože to vše proteče ohřívákem.
A ano, ta nafta, co je už v palivovém filtru, v čerpadle, v potrubí, v tryskách - tak ta už není předehřívána.

A jelikož určitě znáš situaci, že zamrznutí nafty min. v polovině ze všech případů je až cca 1 až 2 km od místa startu, kdy parafín ucpe filtr, tak tento ohřívač by měl zafungovat.
A pokud se zapíná dle teploty paliva, tak díky tomu pomůže rozpustit parafiny, které už budou ve filtru, protože přiteče ohřátá nafta.

A jestli dokážeš do MKI namontovat vyhřívaný filtr, tak proč to sakra neinzeruješ zde na fóru? Měl by jsi narváno, jak by jsi nestíhal montovat. :bebng:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od ACEMajky » 11.05.2012 07:58

Koukal jsem do manualu a uvadeji 2 zpusoby zapojeni - budto na kontrolku dobijeni, nebo pres spinacku.

Cili bych to videl zapojit pres spinacku na prvni polohu klicku a tim muzes zapnout klicek v zime do prvni polohy, pockat nejaky cas a pak nazhavit a startovat a uz ti pude do filtru ohrata nafta...

Nevyhoda je, ze pokud potrebujes mit obcas klicek v prvni poloze kvuli treba radiu, tak ti to bude zbytecne v zime ohrivat, ale jelikoz to ma v sobe cidlo teploty, tak jak to ohreje nad 8 stupnu, tak se predehrev vypne. Zde bych asi zvazil zapojit spinaci kabel na druhou pozici klicku a pri zapnuti do druhe polohy ti hold se zhavenim i ohreje naftu, pokud by bylo nutne cekat treba minutu na ohrati nafty (treba z -20 na onech +20), tak hold pri startovani po minute znova nazhavis....
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od tomason » 11.05.2012 09:04

http://obchod.top-oil.cz/www/prilohy/os ... ium_CZ.pdf
http://www.weboil.cz/supremium-diesel.html
Tak testuju jiné aditivum nežli VIF u něj nejsem spokojen se zvýšením CČ respektivě nejsem schopen ho zaznamenat,tohle aditivum Supremium diesel zdá se,že funguje hrubost je menší beru standardní naftu u Hrubýho Zdiby.Další zkušenosti přidám.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 11.05.2012 11:49

U testů aditiv, asi 2 roky zpět, právě ale VIF, jako jediný z mnoha aditiv, splnil zvýšení CČ o 5 bodů. U ostatních aditiv nebylo měřením zvýšení CČ prokázáno nebo bylo menší, než se uvádí na obalu.

Jinak mě tedy zatím nějak plusově úspora nevychází.
Nafta u Makra -34,80 Kč. plus 0,50 Kč na litr - VIF, celkem tedy 35,30 Kč
Prémiové palivo (Na Krejcárku 37,20 nebo na Dukle 39,20) počítejme rozdíl tak + 4,50 Kč na litr (tu horší variantu).

Zatím mi spotřeba na normální naftu + VIF vychází stejně, jako dlouhodobá na Vervu. Takže na 100 km, cca zaokrouhlím nahoru 6 l nafty, krát 4,5 rovná se 27 Kč.

Při mém odhadovaném ročním nájezdu cca 10 tis. km to znamená ročně úsporu 2700 Kč. Pokud ale rozdíl mezi normální naftou a prémiovou bude menší, pokud budu mít menší spotřebu, tak úspora bude samozřejmě menší.

No, nevím, zatím nevím, ale asi dojedu zásoby z Makra a zkusím Maxxmotion...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od tomason » 11.05.2012 12:50

Za předpokladu,že máš tu levnou pumpu u nosu a to já nemám,dnešní rozdíl Verva vs nafta je 3kč to jest nádrž 150kč aditivum je na 5 nádrží.
To že Vif v testu zvedl CČ o 5 jednotek má osobní zkušenost nevěřím tomu mě se to nepovedlo nikdy to bych poznal na 100% řehtání siemensu je nezaměnitelné.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od ACEMajky » 11.05.2012 13:22

Ja si poridil na zimu VIF zimni a na leto VIF letni. Ted sem mel asi 4 nadrze obyc nafty (ne vervy na kterou jezdim uz kolem 3 roku) a je to desne znat - chrochtak jako svina. Cili zasobu VIFu na jednu nadrz vozim s sebou a pouzivam ji, kdyz je nekde na znackovych pumpach (ne JZD) vyrazne levnejsi nafta - kde je rozdil na nadrzi treba onech 150,-Kc, jinak zustanu u vervy
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů