Tddi ? Tdci ?

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Tddi ? Tdci ?

Příspěvek od pbjun » 16.04.2012 06:44

No ja sem koupil benzina s 250tis km na tachu, najel sem za prvni rok 160tis km a menil sem jen spotrebak - brzdy, kapaliny, vyfuk. Pak sem najel dalsich 40 tis km zase jen kapaliny a pak to zaclo zrat olej - pri 385 vymena motoru za 20 za novej a jedeme dal :) Zadne zavady, zadne problemy nic. Jen spotrebak, loziska, poloosy, veskere podvozkove dily jsou jeste origo a ted se teprv chystam to vymenit - 406tis km a budu menit komplet podvozek, ale loziska a poloosy jsou stale v poradku (mam za to ze se na tom pozitivne projevil provoz minuleho majitele na 14" kolech). Takze za to za co tys vymenil cerpadlo jsem ja vymenil polovinu auta :D

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Tddi ? Tdci ?

Příspěvek od Eidž » 16.04.2012 06:46

Diesel mám z prostého důvodu - každé auto se opravuje, ať už to nebo ono. Ale potřebuji nízké provozní náklady na 1 km. Opravy zatím nechme stranou. Pak mám na výběr z dieselu nebo benzin, ale na LPG.
Kvalitní přestavba LPG je 30 tis. Kč. A ejhle, už i problémový diesel není tak špatný.
A jestli jezdím 1,80 Kč na LPG nebo 2,10 Kč na kurevsky drahou naftu - hmm, kde jsou ty časy, kdy jsem na Vervu jezdil za 1,80 Kč.
Navíc u LPG je třeba někam dát nádrž. A po dobu, co jsem měl LPG, jsem sledoval příslušná fóra a jaxi mě jiný, než podtlakový systém, nepřesvědčil, co se týká spolehlivosti. Např. pravidelné čištění škrtí klapky, u Fábií roztřelené sání, když to šlo do protivky - a to na foru nebyl 1 člověk, co by to řešil, aby to byla anomálie.
Takže jsem si řekl, že pokud plyn, tak už CNG. Jenže to jsme zase řádově někde jinde. Takže jsem vybral diesel.
Za dva roky provozování nedám na něj dopustit. Možná jsem měl kliku, možná ostatní smůlu. A ano, kupoval jsem jej asi 4 měsíce, než jsem jej našel. Jak píše V12, ať žijou stočené diesely, autobazary jsou jich plné. :mrgreen:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Hampy
Junior
Junior
Příspěvky: 349
Registrován: 30.07.2010 09:40
Bydliště: Teplice

Re: Tddi ? Tdci ?

Příspěvek od Hampy » 16.04.2012 07:34

Tak takhle jsem se při pondělku dlouho nepobavil :totlsmile:
Proc chce diesla? Nizka spotreba na ukor castejsiho razeni (kdyz nejezdi dalnice),hlucnejsi motor + vycet zavad dieslu a hlidani co tam tankuje.Nehlede ze veskery FF1 po bazarech uz budou sroty na pokraji sve zivotnosti ve kterych pri "dobrem" nakupu neni problem utopit 100k kc
tak do ff1 kterej má v bázu najeto 100tis bych nešel ani za 20tis.počítej s náma.aby se ti ropák vyplatil měl bys najet min 20t km za rok
Zas dokola nekonečná diskuze, kdy sem přijde někdo pro radu, JAKÉHO NAFŤÁKA pořídit, a spustíte na něj salvu těchhle anti-dieselových nesmyslů, co jste si přečetli na internetu...

Nebudu se s Vámi přít, chápu, že už jste si auta koupili a budete je obhajovat i kdyby jste jezdili za dvacet litrů benzínu a litr oleje na sto. Ale popíšu Vám můj případ.

Koupil jsem nafťáka, přičemž jsem předpokládal roční nájezd cca 15 000 km. Hned po půl roce jsem nechával dělat nový dvojhmoťák s komplet spojkou a dalšími pár věcmi (sada od LUK, viz moje galerie), celková cena opravy vč. práce byla 12500 - z toho 2000 byly za věci, které s dvojhmotou neměly nic společného (silentbloky motoru, ložisko), tudíž je nejde považovat za nevýhodu nafťáku. Teď si mnete ruce, jak jsem desítku prodělal, tak píšu dál - naftu kupuju buď Shell nebo Benzina, cca jednou měsíčně mám možnost natankovat jednu plnou nádrž Shellácké nafty za 20 Kč/l. Přidávám aditiva, která kupuji za 130 Kč/plechovku (VIF zimní), plechovka mi vydrží cca 4000 km (takže tři halíře na kilometr). Díly na opravu mám od pantáty za poloviční cenu, protože pracuje ve velkoobchodě - proto mě dvojhmoťák stál tak málo, a servis nenechávám dělat v autorizovaném, ale u dobrého známého, který fordy opravuje asi 15 let a věřím mu desetkrát více, než igráčkovi z fordu. Dlouhodobou spotřebu mám cca 5,5 litru, oleje nedolévám ani mililitr, neubylo nic. Najeto mám bezmála 188 000 km. Máte pocit, že se mi to nevyplatí, a že si denně rvu vlasy co jsem to koupil? Nový dvojhmoťák se mi dávno zaplatil, a i kdyby letos odešlo ještě čerpadlo nebo vstřiky (u TDCi strach nemám), pořád budu v klidu, protože umím počítat a vím, že se mi to pořád cenově vyplatí. Mimochodem roční nájezd bude víc, než jsem předpokládal - bude to cca 20 000/rok.

Když chce někdo koupit nafťáka, nemusí to být jen proto, že je totální debil a chce prodělat kalhoty (i když bohužel jsou i takoví). Někdo to bere jako já - spočítá si to, probere svoje možnosti a pak se autu maximálně věnuje aby eliminoval průsery. Pak je spokojenej. Kdo dělá opak, stráví hrozně moc večerů tady u fóra a bude fňukat a fňukat co to ten ford prodává za klumpy (jako starý známý antidieselák V12, který, jak jsem zaregistroval, opustil s radostí řady chrochtalů - ať mu jeho dvoulitr slouží!). Jestli Vás tihle fňukalové přesvědčili, že nafta je největší průser světa, tak jste s prominutím docela zabednění. Pochopte, že tady na fóru je většina příspěvků typu "mám problém", protože k tomu primárně fórum slouží, a spousta lidí sem z žádného jiného důvodu nepřijde...

Neustále mě fascinuje, jak do vláken, kde se řeší nafta, píše snad víc lidí, co jezdí v benzinech :-D Chlapi tak si toho nafťáka taky kupte ať máte nějakou zkušenost, ne jen to co jste načetli na netu :-D
Snad brzy bude: Ford S-max :-)
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.

Uživatelský avatar
Hampy
Junior
Junior
Příspěvky: 349
Registrován: 30.07.2010 09:40
Bydliště: Teplice

Re: Tddi ? Tdci ?

Příspěvek od Hampy » 16.04.2012 07:44

pbjun píše:Takze za to za co tys vymenil cerpadlo jsem ja vymenil polovinu auta :D
Gratuluju ti k autu s takovým nájezdem, to všechna čest. Ale chci se zeptat - srovnáváš cenu opravy čerpadla z autorizovaného servisu že... ten novej motor za 20 tisíc jsi tedy taky koupil novej u Forda? Asi ne viď :-) Porovnáváš neporovnatelný ;-) A zanedbáváš jednu moc důležitou věc, už jsme se tu o tom jednou virtuálně pobavili :D Kdybys těch dlouhých 400 000 km ujel v nafťáku, ušetřil bys za palivo tolik peněz, že bys za ně vyměnil motor celej, a ktomu postavil dvě garáže :palec_nahoru: Na což mi odpovíš že radši proděláš, než bys jezdil v autě co dělá chro-crho....což ale není žádnej argument, jen tvůj subjektivní názor ;-)
Snad brzy bude: Ford S-max :-)
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Tddi ? Tdci ?

Příspěvek od pbjun » 16.04.2012 08:31

Ten motor za 20 tis je original z forda, je to skladovka ktera byla za vyprodejovou cenu, sehnal mi ho Dudik a byl novej na palete zabalenej primo z forda :)
Nevim, nejak naftakum neverim, mam problem v tom ze nerad zustavam nekde stat na ceste kvuli mrtvemu cerpadlu ci vstrikum a turbo nepocitam.
Taky dlouhe reseni zavad v servisech, nez na neco prijdou, nez maji dil atd... Koukni treba na ZAHRYho, tomu uz auto nejezdi mesic a akdyz budu pocitat ze auto vydelava tim ze jezdi (mi treba vydelavalo cca 4kc na km) tak se ten servis prodrazi no :( Nevim, je fakt ze sem proti naftakum vysazenej, to priznavam, taky jezdim firemnim autem s naftou pod kapotou, ale na druhou stranu s focusem 1,6 benzin sem jezdil za 7 - 8 litru, s fabii 1,9TDi jezdim 6,5 - 7,5l... Takze se mi nejak moc nechce verit tem vasim spotrebam kolem 5 litru...

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Tddi ? Tdci ?

Příspěvek od Eidž » 16.04.2012 10:13

Asi máš těžkou nohu :mrgreen: v kombinaci s krátkou jízdou.

S benzinovou 1,4 l a 50 kw Fábkou I jsem měl dlouhodobý průměr 6,8 l benzinu.
S diesel Fábkou II, 1,6 l a 55 kW mám 5,3 l nafty (nicméně, dle TP by kombinovaná spotřeba měla být 4,2 l).
Trasy jsou stejné, cca 90%-95% dálnice, 130 km/h dle GPS, klima (tedy ta jedničková Fábka klimu neměla, takže by to žralo ještě víc).

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Tddi ? Tdci ?

Příspěvek od pbjun » 16.04.2012 10:20

No jenze ja mam 1,9 TDi ktera zere trochu vic no :D Ty 1,6 zerou docela malo, ale kluci ve focusech jezdi s 1,6 taky kolem 6,5l... Nevim no :)

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Tddi ? Tdci ?

Příspěvek od Eidž » 16.04.2012 10:28

1,9 TDi máme jak ve Fábkách (ale z roku 2007), tak nových Ochtávkách.
Když mám půjčenou starou Fábku s 1,9, tak 5,6 l.
S Ochtou 4,6 - 4,9.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Tddi ? Tdci ?

Příspěvek od pbjun » 16.04.2012 11:01

Ty spotreby jsou podezrele nizke. Beres to z PP nebo dle tankovani? Protoze mi PP pise taky 4,6 ale dle tankovani to vychazi na 6,5 - 7...

Uživatelský avatar
Hampy
Junior
Junior
Příspěvky: 349
Registrován: 30.07.2010 09:40
Bydliště: Teplice

Re: Tddi ? Tdci ?

Příspěvek od Hampy » 16.04.2012 11:44

Já palubní počítač nemám, počítám to při každém tankování. Nejvyšší spotřebu jsem měl 6,7 (hodně města) a nejnižší 5,1 - to byly zas samé "úsporné" jízdy. Dlouhodobě to bude cca těch 5,5.

Jinak koupit novej motor ve Fordu za 20 kolíků - to se na tebe teda usmálo samo nebe :-D To se jen tak nepoštěstí :-D

Co MaXiLuPa - už ses rozhodl co koupíš? :)
Snad brzy bude: Ford S-max :-)
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Tddi ? Tdci ?

Příspěvek od pbjun » 16.04.2012 11:55

Hampy: jj usmalo, byly tam dva kousky a od te doby pry zadny nebyl... Jinak sem k tomu mel i zaruku 2 roky :)

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Tddi ? Tdci ?

Příspěvek od Jardak » 16.04.2012 17:15

Já měl největší spotřebu 6,6 l/100km.Bylo to vloni když jsme se vraceli z HR.Ve Slovinsku jsem dotankoval,pak jsem si zavrčel 3 hodiny v koloně u tunelů v Rakousku a pak 400 km v Německu stylem je třeba něco dohnat - místama i 180 km/h.
PP nemám.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Ac1D
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 758
Registrován: 29.06.2010 18:10
Bydliště: Zdar n/S
Kontaktovat uživatele:

Re: Tddi ? Tdci ?

Příspěvek od Ac1D » 16.04.2012 18:49

Hampy píše:Tak takhle jsem se při pondělku dlouho nepobavil :totlsmile:


Zas dokola nekonečná diskuze, kdy sem přijde někdo pro radu, JAKÉHO NAFŤÁKA pořídit, a spustíte na něj salvu těchhle anti-dieselových nesmyslů, co jste si přečetli na internetu...
Kdyz sem kupoval FF1 pred 3 roky a uz tezko sem nasel neco co by dojelo dale nez mezi vrata autobazaru a cas pokrocil tak ted uz to bude scifi a s najezdem 5k za rok je asi nejlevnejsi taxik.

Naftak viz podpis se kterym sem natocil pres 100k a menil sem z dieslovych dilu jen zhavice protoze v zime s jednym zhavicem to sice natocit lze ale trochu to trva takze pristi auto klidne taky diesel jestli me stavajici neprezije s milionem km :mrgreen:

Jeden muj znamy sice nema Forda ale mel Lagunu v benzinu a kdyz mu prasknul remen dal auto do srotu takze o nesmrtelnym benzinu je taky pohadka :wink:
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Tddi ? Tdci ?

Příspěvek od pbjun » 16.04.2012 19:14

Otazkou je proc mu ten remen praskl... Ze by zanedbal udrzbu?

Uživatelský avatar
Hampy
Junior
Junior
Příspěvky: 349
Registrován: 30.07.2010 09:40
Bydliště: Teplice

Re: Tddi ? Tdci ?

Příspěvek od Hampy » 16.04.2012 21:14

To je přesně ono - chce to vybírat a bejt realista. Zase z vlastní zkušenosti - můj Focus stál v řadě mezi dalšími čtyřmi, byl z nich nejdražší, měl nejvíce najeto, jednu z nejnižších výbav, ale jako jedinej to byl Němec se serviskou vedenou do 155 000 km - kilometry i poznámky v servisce jsem si v tom servisu ověřil a věřím, že jsem koupil dobře ;-) Z výbavy mě mrzí jen že nemám palubák a tempomat, jinak jsem si spoustu věcí dodělal, protože mám v autě mnoho "příprav" a nestěžuju si (obojí se koneckonců dá dodělat, jen je to trošku nákladnější než třeba páčka ovládání rádia pod volant, nebo páčka stěračů s cyklovačem a podobé vychytávky). Nesmí se člověk nechat zlákat cinkrlátkama a "nízkým nájezdem" na tachometru :-D Oproti škodovkám jsou i nejnižší výbavy focusů luxusní :palec_nahoru:
Snad brzy bude: Ford S-max :-)
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů