Tddi ? Tdci ?
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Tddi ? Tdci ?
Ano, ale nekupuješ nový diesel, kde je cena rozdílná oproti benzínu. U ojetého auta není příplatek 50 tis. za to, že je diesel.
Já ročně najedu 10 tis. km. Cesta do práce 19 km. Dlouhodobá spotřeba 5,3 l / 100 km.
Pokud bych měl 1,6 benzin, tak v ideálním případě 6,5 l / 100 km, ale spíš to vidím k 7.
Naftu mám teď za 35,90 Kč, benzin tam stojí 37,90 Kč.
Roční úspora cca 5,5 tis. Kč.[/quote]
Ano, "úspora" jen do tehdy, kdy je nutné vyměnit dvouhmotu, spojku a ložisko, případně repasovat vstřiky či řešit problém s turbem, nebo čerpadlem. A jen ten setrvák, ložisko, spojka sežerou minimálně kolem 20 000 Kč, o turbu, vstřicích nemluvě.
Takže ta "úspora" za 4 roky je pryč, než se člověk naděje. A pak se začne sypat něco jiného.
Když naftu, tak novou a po 5 letech, nebo do 150 000 km se toho zbavit.
Já ročně najedu 10 tis. km. Cesta do práce 19 km. Dlouhodobá spotřeba 5,3 l / 100 km.
Pokud bych měl 1,6 benzin, tak v ideálním případě 6,5 l / 100 km, ale spíš to vidím k 7.
Naftu mám teď za 35,90 Kč, benzin tam stojí 37,90 Kč.
Roční úspora cca 5,5 tis. Kč.[/quote]
Ano, "úspora" jen do tehdy, kdy je nutné vyměnit dvouhmotu, spojku a ložisko, případně repasovat vstřiky či řešit problém s turbem, nebo čerpadlem. A jen ten setrvák, ložisko, spojka sežerou minimálně kolem 20 000 Kč, o turbu, vstřicích nemluvě.
Takže ta "úspora" za 4 roky je pryč, než se člověk naděje. A pak se začne sypat něco jiného.
Když naftu, tak novou a po 5 letech, nebo do 150 000 km se toho zbavit.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Tddi ? Tdci ?
Ano. Budu na to myslet. Auto mám jen dva roky z Tvých předpovězených 4, takže mě to nejhorší ještě čeká. V době koupi 209 tis. (snad nestočených km), nyní 233 tis. km. A ano, oprava alternátoru (nedobíjel, ale to má benzinový motor taky), oprava zadního brzdiče a lanovodů ruční brzdy (to má ale benzin taky). Takže vyloženě diesel problém byly žhaviče za 1200 Kč.
Plus tedy každoroční výměna oleje a filtrů. V mém případě 5,6 litrů oleje, benzin bude mít asi míň, takže zase úspora.
Plus tedy každoroční výměna oleje a filtrů. V mém případě 5,6 litrů oleje, benzin bude mít asi míň, takže zase úspora.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- rybi
- Nováček
- Příspěvky: 180
- Registrován: 01.04.2011 00:47
- Bydliště: Plzeň
Re: Tddi ? Tdci ?
Roční úspora 5000 Kč? To je hodně málo na to, že auto má skoro čtvrt milionu a ještě tě čekaj opravy. Pak si auto nech dalších 10 let, aby se ti vrátily náklady, my budeme tankovat benzín a jezdit. 

- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Tddi ? Tdci ?
Já mám focuse něco přes 2,5 roku a najel jsem asi 63 tkm.Když nepočítám spotřební věci,tak jediná oprava byly vstřiky za 15,5 tkč.Takže zatím jsem 20 tkč v plusu.Nehledě na to,že ceny ND na FF 1 už spadly na přijatelnou úroveň,třeba sada spojky vč. setrváku Luk za 8500 kč.
U mě je další věc ta,že se mi s dieslem prostě jezdí líp,což bude problém až budu kupovat další auto,ale to je zatím ještě daleko.
U mě je další věc ta,že se mi s dieslem prostě jezdí líp,což bude problém až budu kupovat další auto,ale to je zatím ještě daleko.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- rybi
- Nováček
- Příspěvky: 180
- Registrován: 01.04.2011 00:47
- Bydliště: Plzeň
Re: Tddi ? Tdci ?
Tak ty už něco najedeš, to je něco jinýho. U auta, který má čtvrt milionu a s roční úsporou 5 tisíc nevidim žádnou výhodu. 

- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Tddi ? Tdci ?
Moje auto má čtvrt milionu taky na dohled a nevidím v tom žádný problém.Šlape jako hodinky.Starty i v mrazech bezproblémové,spotřeba oleje téměř nulová,turbo je potichu a setrvák se zatím neozývá,s přibývajícími kilometry si ale začínám myslet,že ho vyměnil minulý majitel.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- rybi
- Nováček
- Příspěvky: 180
- Registrován: 01.04.2011 00:47
- Bydliště: Plzeň
Re: Tddi ? Tdci ?
Ano, je možné, že už máš vše vyměněné, tím lépe pro tebe.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Tddi ? Tdci ?
Ty prostě hledáš argumenty, proč diesel ne.rybi píše:Roční úspora 5000 Kč? To je hodně málo na to, že auto má skoro čtvrt milionu a ještě tě čekaj opravy. Pak si auto nech dalších 10 let, aby se ti vrátily náklady, my budeme tankovat benzín a jezdit.
Realita, že diesel není pro lidi s ročním nájezdem 60 tis. km, je to, oč tu běží.
Kdybych hledal to, co je efektivnější a levnější, tak mám lítačku na MHD



Ale i při pidi nájezdu, co mám, je diesel levnější.
Že by se benzín neopravoval, jsem ještě neslyšel.
Ano, fórum je plné lidí, co naletěli, koupil 3x stočený diesel a teď mají starosti. To nepopírám. Ale to je o lidské blbosti, ne o chybě dieselu. Naopak, pro mě jistota, že mi diesel vydrží déle, než předpokládám, protože než to u mě najezdí to, co jinde poprvé stáčí...

Jinak kolega v práci má benzin 1,6 Escort a zatím je ve ztrátě on. Závady, co se týkají jen motoru: lambda sonda (už 3x), utopená svíčka 4. válce, vodní pumpa.
Prostě ojetý vůz se opravuje. Ať už benzin nebo diesel. A záleží, co předchozí majitel byl za prase. Raději koupím ojetý diesel z aukce firemních vozů, protože sice nájezd jak prase, ale nestočené a jistota, že to min. 1x ročně vidí servis, než benzín od soukr. osoby v ČR, 3. majitel.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Tddi ? Tdci ?
Jasan, proto si lidi v autobazaru koupí auto s 350 tis. km, stočenými na 125 tis. km a jsou happy, jaký kup udělali.rybi píše:Tak ty už něco najedeš, to je něco jinýho. U auta, který má čtvrt milionu a s roční úsporou 5 tisíc nevidim žádnou výhodu.
Dokud budou lidi řešit počet km, budou se stáčet. U auta jde o úplně jiné parametry, najeté km jsou jen doplňkový, indikativní údaj. A strašně lehce ovlivnitelný



A když jsem prodával Formana, měl najeto 306 tis. km a věřím, že motor se dožije 400 tis. bez problémů. O kastli bych to netvrdil

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Tddi ? Tdci ?
Tak ja mam na benzinovem fofanovi taky pres 400tis. A taky je rozdil jestli Eidž pocita s tim, ze kdyz se vysere neco co se nevyplati spravovat tak to rozproda na ND, nebo proste kazdy rok to co usetri da bokem do obalky a pak do ni sahne no
Jako ja proti naftakum nic nemam, jen bych si ho proste nikdy nekoupil
jinak uspora bude trochu min, kolik stoji garancka na benzinaka a na naftaka? Mate to nekdo v hlave? Pokud jo tak to sem hodte, taky je potreba pocitat s jinou udrzbou, na benzinaku se meni svicky co cca 60tis km a rozvody co cca 150tis km, jak jsou tyhle veci na naftaku? Svicky se nemeni protoze tam sou zhavice a zhavice se meni az nezhavi a to vetsinou staci i 1ks ktery umre aby naftak jezdil dal ne?
Tak sem nekdo hodne i tyto udaje a pak ma smysl se bavit o uspore ne?
Ja treba vidim ceny u sebe, garancka na focuse stoji cca 2200,- rozvody 3500,- spotrebu mam kolem 7litru, garancky jsou co 15tis km takze kdyz to rozpocitam na 1km tak to vychazi takto: rozvody: 3500kc/150 000km = 0,0233 kc/km
garancka: 2200kc/ 15 000km = 0,146 kc/km
benzin: 7l/100km => cca 2,60kc/km
takze naklady cca 2,77kc/km
Spotrebak jako gumy, brzdy, podvozek a podobne pocitat nebudeme, ty budou cca stejne ne?
Tak nekdo kouknete do uctu u naftaku a hodne sem stejny vypocet s naftakem a uvidime jak to dopadne, ale prosim opravdu realne naklady.
ja davam auto na garancku k dudikovi.



Ja treba vidim ceny u sebe, garancka na focuse stoji cca 2200,- rozvody 3500,- spotrebu mam kolem 7litru, garancky jsou co 15tis km takze kdyz to rozpocitam na 1km tak to vychazi takto: rozvody: 3500kc/150 000km = 0,0233 kc/km
garancka: 2200kc/ 15 000km = 0,146 kc/km
benzin: 7l/100km => cca 2,60kc/km
takze naklady cca 2,77kc/km
Spotrebak jako gumy, brzdy, podvozek a podobne pocitat nebudeme, ty budou cca stejne ne?
Tak nekdo kouknete do uctu u naftaku a hodne sem stejny vypocet s naftakem a uvidime jak to dopadne, ale prosim opravdu realne naklady.
ja davam auto na garancku k dudikovi.
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Tddi ? Tdci ?
Takže jsem to taky spočítal.
Údržbu si dělám sám a zabere mi asi 1,5 h (dělám v klidu,olej nechám pěkně vykapat).Filtry: kabinový uhlíkový Corteco,vzduchový Ufi,olejový Mann,1/2 naftový Delphi (měním každou druhou výměnu) Mě přijdou na 1018,88 kč + 5,5 l oleje Texaco 5w 30 na 605 kč =1623,88 kč.Origo rozvody 2300 kč/150 000km = 0,0153 kč/km
garančka: 1623kč/ 15 000km = 0,108 kč/km
nafta:5,5 l/100 km = 2,03 kč/km
Celkem tedy 2,138 kč/km
Na každých 10 000km proti tobě ušetřím 6320 kč.U mě jsou náklady příznivější tím,že mám na ceny ND a oleje slušnou slevu.
Údržbu si dělám sám a zabere mi asi 1,5 h (dělám v klidu,olej nechám pěkně vykapat).Filtry: kabinový uhlíkový Corteco,vzduchový Ufi,olejový Mann,1/2 naftový Delphi (měním každou druhou výměnu) Mě přijdou na 1018,88 kč + 5,5 l oleje Texaco 5w 30 na 605 kč =1623,88 kč.Origo rozvody 2300 kč/150 000km = 0,0153 kč/km
garančka: 1623kč/ 15 000km = 0,108 kč/km
nafta:5,5 l/100 km = 2,03 kč/km
Celkem tedy 2,138 kč/km
Na každých 10 000km proti tobě ušetřím 6320 kč.U mě jsou náklady příznivější tím,že mám na ceny ND a oleje slušnou slevu.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Tddi ? Tdci ?
Garanční prohlídka na 230 tis. km, Ford Auto IN, HK:
- olej 5W-30, 5,60l
- olejový filtr
- článek - čistič vzduchu
- filtr prachový
- filtr palivový
- aditivum palivový filtr
- klínový řemen
- letní směs
- kapalina brzdová 0,8 l
- kapalina nemrznoucí (motor) 4,5 l
Celkem díly 5443 Kč s DPH.
- práce 1972 s DPH.
Prohlídka 2011, 220 tis. km
- filtr olejový
- článek čistič vzduchu
- filtr prachový
- olej 5W-30
Cena díly 2571 s DPH
- práce 905 Kč s DPH.
Takže běžná garančka 3500 Kč. Cena práce bude stejná, jak diesel, tak benzin. Oleje do diesel je 5,6 l, takže tam může být rozdíl.
Servisní interval u mého modelu je 20 tis. km nebo 1 ročně, co nastane dřív. Což nemění nic na faktu, že bych stejně po 15 tis. km jel vyměnit olej.
Primární úspora je nákladech na palivo. Pokud diesel jezdí málo, tak samozřejmě úspora není taková.
Pokud se nekoupí dojetý diesel, tak není problém s ním několik let jezdit, bez výměny vstřiků, setrváku atd. Pokud se koupí načnutý auto, a je jedno, jestli benzin nebo diesel, tak tam člověk sype peníze a furt se to kazí.
Takže každý svého štěstí strůjce, někdo chce to, někdo ono. Je to jedno. Ideální, bezúdržbový auto neexistuje. Není to benzin, není to ani diesel.

- olej 5W-30, 5,60l
- olejový filtr
- článek - čistič vzduchu
- filtr prachový
- filtr palivový
- aditivum palivový filtr
- klínový řemen
- letní směs
- kapalina brzdová 0,8 l
- kapalina nemrznoucí (motor) 4,5 l
Celkem díly 5443 Kč s DPH.
- práce 1972 s DPH.
Prohlídka 2011, 220 tis. km
- filtr olejový
- článek čistič vzduchu
- filtr prachový
- olej 5W-30
Cena díly 2571 s DPH
- práce 905 Kč s DPH.
Takže běžná garančka 3500 Kč. Cena práce bude stejná, jak diesel, tak benzin. Oleje do diesel je 5,6 l, takže tam může být rozdíl.
Servisní interval u mého modelu je 20 tis. km nebo 1 ročně, co nastane dřív. Což nemění nic na faktu, že bych stejně po 15 tis. km jel vyměnit olej.
Primární úspora je nákladech na palivo. Pokud diesel jezdí málo, tak samozřejmě úspora není taková.
Pokud se nekoupí dojetý diesel, tak není problém s ním několik let jezdit, bez výměny vstřiků, setrváku atd. Pokud se koupí načnutý auto, a je jedno, jestli benzin nebo diesel, tak tam člověk sype peníze a furt se to kazí.
Takže každý svého štěstí strůjce, někdo chce to, někdo ono. Je to jedno. Ideální, bezúdržbový auto neexistuje. Není to benzin, není to ani diesel.





Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Tddi ? Tdci ?
Jardak: ty oproti me pri "jen jezdeni" bez zavad usetris, ale u Eidže si nejsem jisty jestli by nemusel jezdit za 4l na 100 protoze kdyz k tomu vemu rozvody ktere ve fordu stoji cca 5tis? Tak nevim no...
Ale i tak to bude v nejhorsim stejne
Problem s usporou muze byt kdyz se neco posere coz u naftaka bohuzel muze byt proser, kdyz bys najel 30 tis rocne tak usetris radove 20tis kc coz Ti zaplati tak akorat dvouhmotak a spojku
A kde jsou dalsi dily ktere se muzou posrat no... Tezko rict 
Ale i tak to bude v nejhorsim stejne



- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Tddi ? Tdci ?
Já když jsem kupoval focuse,tak jsem koupil TDCi proto,že jsem chtěl naftu.Už jsem měl dost benziňáku hučící 4000 ot na dálnici.I kdybych měl benzina,tak bych proti tobě ušetřil díky slevam za ND a servisu ve vlastní režii.
Taky pořád vycházíš z toho,že benzin je bezporuchový,což není pravda.U feldy se mi vys.ala elektrika ve škrtíci klapce a hned bylo 10 tkč v p.deli.
Kolik stojí rozvody na 1,6 ? Budou asi drašší než na naftu když obsahují dvě kladky a i řemen je delší.
Jak už jsem psal výše,ceny ND na FF 1 už jsou přijatelnější,spojka vč.setrváku Luk se dá sehnat za 8500 kč.
Taky pořád vycházíš z toho,že benzin je bezporuchový,což není pravda.U feldy se mi vys.ala elektrika ve škrtíci klapce a hned bylo 10 tkč v p.deli.
Kolik stojí rozvody na 1,6 ? Budou asi drašší než na naftu když obsahují dvě kladky a i řemen je delší.
Jak už jsem psal výše,ceny ND na FF 1 už jsou přijatelnější,spojka vč.setrváku Luk se dá sehnat za 8500 kč.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1016
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Tddi ? Tdci ?
Krása... 
Najel jsem v dieslu cca 100k km. Nalil do něj na "dieslovských" opravách (víc oleje, čerpadlo) cca 30tis. Kč. Mám na tachu 218k km. Takže jsem na nule a kdo nemá skutečně smůlu, tak na tom bude podobně. A když se teď něco pos...? V zásadě je to tak starý auto (stav mechanických dílů), že je zcela fuk, jestli na vrakáč potáhnu diesla, nebo benzín... Kamarád má benzín a už nechal na elektrice v servisu víc, než já za čerpadlo. Je třeba si přiznat, že některé pravdy nejsou obecné.

Najel jsem v dieslu cca 100k km. Nalil do něj na "dieslovských" opravách (víc oleje, čerpadlo) cca 30tis. Kč. Mám na tachu 218k km. Takže jsem na nule a kdo nemá skutečně smůlu, tak na tom bude podobně. A když se teď něco pos...? V zásadě je to tak starý auto (stav mechanických dílů), že je zcela fuk, jestli na vrakáč potáhnu diesla, nebo benzín... Kamarád má benzín a už nechal na elektrice v servisu víc, než já za čerpadlo. Je třeba si přiznat, že některé pravdy nejsou obecné.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů