Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- postak
- Test driver
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Já to psal na předchozí straně, že mi obsluha říkala, že borec jim zavážel z AT. Maxxmotion leju 2týden, a jde to sakra poznat. Ráno když přijdu do auta a nakopnu ho, motor si i v mrazu -16°C jen tak ševelí. A jak jsem psal. V -24°C chytnul na první šup po 6 žhaveních.
-
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 21.11.2010 22:58
- Bydliště: Chodov K.V.
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Jsem tu někde četl že nemá smysl žhavit víc než 2x, 3x protože diagnostika pozná že už je ohřáto a víc už tu žhavičku neohřeje....tak jak je to?
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13457
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tohle naměřil Eidž na žhavičkách na FF 1,8 TDCi r.v. 2002
Výsledek měření:
1. žhavení 67 A a postupně klesá na 40 A, po cca 3s relé vypne, takže 0A.
2. žhavení hned po tom - 55 A a klesá na 35 A
3. žhavení hned po tom 50 A a klesá na 30 A
Pak krátká pauza.
4. žhavení 55 A a klesá na 40 A.
Pak dlouhá pauza.
5. žhavení 62 A a klesá na 40 A.
zdroj- http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=30

Výsledek měření:
1. žhavení 67 A a postupně klesá na 40 A, po cca 3s relé vypne, takže 0A.
2. žhavení hned po tom - 55 A a klesá na 35 A
3. žhavení hned po tom 50 A a klesá na 30 A
Pak krátká pauza.
4. žhavení 55 A a klesá na 40 A.
Pak dlouhá pauza.
5. žhavení 62 A a klesá na 40 A.
zdroj- http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=30
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- mickielli15
- Pokročilý
- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
... protože jsem flink, tak jsem našemu Davidovi (9 měsíců) ještě nevyřídil passport... a děti už teď musí mít pas. Proto teď delší dobu Max nepil BP Ultimate. Minulej tejden jsem koukal na letišti ve Vídni (tam jsem nebyl Maxem) na BP, byla tam cena po přepočtu (Ultimate diesel) asi 37Kč.Eidž píše:mickielli15 kde sííííí - jsi jediný, kdo pravidelně dával fordíku BP Ultimate. Můžeš testnout ten ČR produkt Maxxmotion?
Já mám jen obavy, aby v Rakousku neměli větší poměr HVO než pro ČR... (je to o ceně).
No a Maxxmotion mám vyzkoušenej ještě před mrazama, subjektivně se to chovalo jako něco mezi Vervou a BP Ultim. Jenže subjektivní dojmy jsou na jedné nádrži na kočku. Je to těžký, když už dva roky leju jenom prémiovky a ty se od sebe tolik neliší. Co se liší, když jsem bral (asi jen 2x v životě) obyč. naftu nevím kde - asi Eurooli nebo tak něco - to se Maxovi nelíbilo ve smyslu spotřeby, chodu motoru a záběru.
... pokud by opravdu Maxxmotion byl z Rakouska (mě to říkali už na dvou OMV), tak by to bylo super.
... jinak celé ty mrazy beru Vervu (Brno, Náměšť, Tišnov, Blansko) a vždycky, i když bylo víc než -20st., jsem nastartoval napoprvé. Někdy to točilo tím zmrzlým agregátem třeba 4 vteřiny, ale pak hned naskočí (baterie nová zánovní Varta silver- super!!!). Co se ale ozývá z motoru první minutu, to bych nenazval lubrikační extází...

Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition 



-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Jako určitě OMW v ČR zaváží své pumpy z Rakouska, to je fakt.
Jenže klíčem je, kolik HVO tam přidá. Pokud do Rakouska je poměr 30-70 a do ČZ 10-90, tak pořád tam HVO je, že ano...
Např. reakce na Slovenský Maxxmotion nejsou zrovna pozitivní.
Navíc na webu OMW nejde najít nic, než marketingové kecy. A nechlubí se vyšším cetanovým číslem, což přidání HVO musí udělat.
Naopak Benzina deklaruje min. cetanové číslo 60.
Jenže klíčem je, kolik HVO tam přidá. Pokud do Rakouska je poměr 30-70 a do ČZ 10-90, tak pořád tam HVO je, že ano...
Např. reakce na Slovenský Maxxmotion nejsou zrovna pozitivní.
Navíc na webu OMW nejde najít nic, než marketingové kecy. A nechlubí se vyšším cetanovým číslem, což přidání HVO musí udělat.
Naopak Benzina deklaruje min. cetanové číslo 60.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4033
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
I mě to tvrdili že MaxxDiesel je z Rakouska... uvidíme jak bude vypadat "letní" verze
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Dnes OMV OV -8 a na stojanu nafty "Mimo provoz" nevím co to bylo za naftu ale ta skleněná kopule na vrtulku byla neprůhledná. Vlastně ta vrtulka tam nebyla ani vidět 

FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
A co takhle si přečíst toto vlákno na straně 56?djdekl píše:I mě to tvrdili že MaxxDiesel je z Rakouska... uvidíme jak bude vypadat "letní" verze
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Dnes mi volal obchodní zástupce firmy Xintex ohledně mé žádosti o vysvětlení kde se odvádí voda nashromážděná při použití aditiva Diesel-X.
V základních informacích o přípravku Diesel-X je mj. napsáno "Váže vodu a zabraňuje tak jejímu vnikání do vstřikovacího systému." a bylo mi sděleno (pokud to správně napíšu) že voda se neshlukuje a tím pádem nemůže dojít k nasátí většího množství vody ale rozdělí se díky aditivu na menší částečky které bez problému projdou celým palivovým systémem a tím nenaruší jakoukoli část motoru.
Už jsem se o aditivu zmínil ve vlákně Zamrzlá nafta....
Dále Diesel-X v poměru 1:1000 dokáže snížit bod tuhnutí (vznik parafínových vloček) nafty o -5°C.
Cena je okolo 720Kč za 1l.
V základních informacích o přípravku Diesel-X je mj. napsáno "Váže vodu a zabraňuje tak jejímu vnikání do vstřikovacího systému." a bylo mi sděleno (pokud to správně napíšu) že voda se neshlukuje a tím pádem nemůže dojít k nasátí většího množství vody ale rozdělí se díky aditivu na menší částečky které bez problému projdou celým palivovým systémem a tím nenaruší jakoukoli část motoru.
Už jsem se o aditivu zmínil ve vlákně Zamrzlá nafta....
Dále Diesel-X v poměru 1:1000 dokáže snížit bod tuhnutí (vznik parafínových vloček) nafty o -5°C.
Cena je okolo 720Kč za 1l.
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Jen pro ostatní - to je smysl všech aditiv, nejenom reklamovaného do Radekjo.
V testech cca 2 roky zpět, v testech akreditované laboratoře, vyšlo tehdy aditivum VIF jako pravdivé, tj. splňuje vše, co na etiketě výrobce slibuje. Ostatní aditiva byla už méně úspěšná v plnění vlastností, která výrobce deklaroval...
Navíc VIF skutečně zvýšil cetanové číslo. (Skoro na max, co aditivy lze dosáhnout).
Podobně to funguje u prémiových paliv, aditiva jsou přidána už při výrobě.
A proto doporučení - tankuješ-li prémiovou naftu, nepřidávej další aditiva.
V testech cca 2 roky zpět, v testech akreditované laboratoře, vyšlo tehdy aditivum VIF jako pravdivé, tj. splňuje vše, co na etiketě výrobce slibuje. Ostatní aditiva byla už méně úspěšná v plnění vlastností, která výrobce deklaroval...
Navíc VIF skutečně zvýšil cetanové číslo. (Skoro na max, co aditivy lze dosáhnout).
Podobně to funguje u prémiových paliv, aditiva jsou přidána už při výrobě.
A proto doporučení - tankuješ-li prémiovou naftu, nepřidávej další aditiva.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Hampy
- Junior
- Příspěvky: 349
- Registrován: 30.07.2010 09:40
- Bydliště: Teplice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Na FB jsem narazil na týpka, který testoval různé nafty v mrazech. A tady je výsledek po noci, kdy naměřil minimální teplotu -13°C:

A tady druhý test, je to foceno ráno při -11°C, po noci, kdy teplota spadla na -21°C:

...škoda že neuvedl, jaká aditiva použil a kolik...

A tady druhý test, je to foceno ráno při -11°C, po noci, kdy teplota spadla na -21°C:

...škoda že neuvedl, jaká aditiva použil a kolik...
Snad brzy bude: Ford S-max 
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.

Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.
-
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 21.11.2010 22:58
- Bydliště: Chodov K.V.
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Takhle to vypadá že Tank ONO má bez aditiv nejlepší naftu odolnou proti zamrznutí...???
Lukoil v jiných testech obsahuje málo příměsí pro mazání.
Lukoil v jiných testech obsahuje málo příměsí pro mazání.
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ja jsem s Onem nikdy nemel problem. Ale pro jistotu jsem ji prestal tankovat.
-
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 21.11.2010 22:58
- Bydliště: Chodov K.V.
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Vono ONO asi nezamzne, ale ještě jsem neviděl žádné srovnávací testy kde by bylo zastoupené. Teď jde o to kolik obsahuje dalších příměsí pro zabránění pěnění, mazivost atp. Podobně je na tom i ten LukOil
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Eidž Nedělám reklamu jen odpovídám na dotazy i v SZ přes toto vlákno.
Když už jsi u toho zázračného přípravku VIF tak proč zamrzá??? A to je koncentrát!
Pokud jsi si pozorně pročetl poslední stránku a podíval jsi se na obrázky tak i Tvá aditivovaná nafta jak Ty říkáš od výroby je na hov..
zamrzá
Chudák ten kdo tam přidá zamrzající VIF
Jsem pro přidávání kvalitních aditiv i do prémiových paliv.
Když už jsi u toho zázračného přípravku VIF tak proč zamrzá??? A to je koncentrát!
Pokud jsi si pozorně pročetl poslední stránku a podíval jsi se na obrázky tak i Tvá aditivovaná nafta jak Ty říkáš od výroby je na hov..



Jsem pro přidávání kvalitních aditiv i do prémiových paliv.

FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů