Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
njn to bude asi tím! Víčka na sklenky!
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Chlapi no tak to jako že to dva dny nevydrží v zavřené sklenici od jogurtu???To nemyslíte vážne že se nafta zkazí tak rychle tím že je ve stínu v mrazu.Pro rýpaly sklenice byla samozřejmně vymytá.
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
A vysušená?Brehowicz píše:Chlapi no tak to jako že to dva dny nevydrží v zavřené sklenici od jogurtu???To nemyslíte vážne že se nafta zkazí tak rychle tím že je ve stínu v mrazu.Pro rýpaly sklenice byla samozřejmně vymytá.


FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Kua
v Ostravě sem za hoďku






- postak
- Test driver
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
V pátek ráno mráz před domem -24°C a já napoprvé "jako Pája" své služební Tdci nastartoval
6x jsem prožhavil a na poprvé chytnul drak jeden
Hned jsem jel na naftu, šel jsem za obsluhou, ptal jsem se co a jak paliva. Tak mi babka říkala, že ve čtvrtek je zaváželi maxmotionem a týpek ji říkal, že jede přímo z Rakouska, že má za sebou cestu jako blázen, že je to do -50°C, arktická nafta a měli to i na stojanech.
Ještě než jsem vylezl z auta, tak jsem juknul po stojanech, jak jsou takové ty boule s turbínkou, co se točí když tankujete. Tak nafta byla totální kulička ledu. To nebyl parafín, ale přímo led
Maxxmotion byl krásně čistý, takový hodně světlý jak psal djdekl a benzíny byly taky čisté. Nejlepší bylo, že během chvilky přijel pán s novým focusem v kombíku v tdci a bral za stojan normální nafty. Tak na něho mluvím přes stojan, že bych mu to nedoporučoval, ať se podívá na tu bublinu. Tak to mlčky zasunul a vzal taky maxxmotion.


Hned jsem jel na naftu, šel jsem za obsluhou, ptal jsem se co a jak paliva. Tak mi babka říkala, že ve čtvrtek je zaváželi maxmotionem a týpek ji říkal, že jede přímo z Rakouska, že má za sebou cestu jako blázen, že je to do -50°C, arktická nafta a měli to i na stojanech.
Ještě než jsem vylezl z auta, tak jsem juknul po stojanech, jak jsou takové ty boule s turbínkou, co se točí když tankujete. Tak nafta byla totální kulička ledu. To nebyl parafín, ale přímo led



Maxxmotion byl krásně čistý, takový hodně světlý jak psal djdekl a benzíny byly taky čisté. Nejlepší bylo, že během chvilky přijel pán s novým focusem v kombíku v tdci a bral za stojan normální nafty. Tak na něho mluvím přes stojan, že bych mu to nedoporučoval, ať se podívá na tu bublinu. Tak to mlčky zasunul a vzal taky maxxmotion.
-
- .
- Příspěvky: 8183
- Registrován: 26.01.2009 22:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Týýý voe, až takhle krutě
..hezky 


ST 340 by DreamScience ( 343PS 242kW 547Nm )
EX: Mondeo Mk4 Titanium S
EX: Mondeo Mk4 Titanium S
-
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 21.11.2010 22:58
- Bydliště: Chodov K.V.
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Minulý týden jsem natankoval na benzině Vervu protože jsem si říkal že je to premiové palivo nic jsem nepřidával. Protože jsem měl problemy se startováním přidal jsem po pár dnech VIF a stejně jsem asi zamrznul. VIF by se měl přidávat před tankováním. Studený VIF je ztuhlý, proto si ho namíchávám dopředu do půl litru nafty a pak leju do nádrže. Když to udělám před tankováním asi v pořádku. Ale co když přilévám do nádrže dodatečně? Najezdil jsem ještě asi 2 x po 50 km, takže se to promíchalo i ohřálo. Neproběhla ta reakce jenom v tom půl litru? Nechápu jak bych potom mohl zamrznout. Baterka motorem docela točí.
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Teplota, kdy jsi zamrzl?
Jak psal Koťa - zamrzl, protože přes noc bylo -34C. Tam ti nepomůže nic. Leda vyhřívaný filtr.
Jak psal Koťa - zamrzl, protože přes noc bylo -34C. Tam ti nepomůže nic. Leda vyhřívaný filtr.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 21.11.2010 22:58
- Bydliště: Chodov K.V.
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Jo kdyby bylo -30 tak nenamítám vůbec nic, ale tady v Chodově u K.V bylo doposud nanejvýš tak kolem -20 a možná ani to ne. Teda podle teploměru na okně, na ulici bylo možná o pár stupňů chladněji kvůli větru.
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum
- postak
- Test driver
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Kdybys jel nějakou kratší trasu, tak by ti mohla někde zoxidovat voda a mohl bys zamrznout. Nevím ale, zda sis do Vervy přimícháním VIFu pomohl. I když by se měl lít do teplé nafty před tankováním, tak pokud si ujel 2 x 50km tak v tom byl problém neviděl. Spíš by mohla Verva mírně degradovat přidáním Vifu, což se u prémiových naft nedoporučuje. Ale je to jen moje domněnka. Jak jsem psal výše. Na OMV Třince minulý pátek kdy teplota byla -24°C byly stojany s normální naftou zamrzlé a jen maxxmotion diesel byl čirý a tekutý. Tzn. už nic nepřilívat.
Dneska byl ve Světu motorů dotaz čtenáře, zda by šel diesel při teplotách -45°C provozovat.
Odpověď zněla dost zajímavě. A z toho co si psal, že se ti nezdály studené starty a že motor šel nějak ztuha, to dá rozum. Navíc se diesel hůře zahřívá něž benzín a trvá mu to podstatně déle. Další věc je, že na arktické palivo třídy 2 se není dobré jezdit pořád tzn. když teploty vyrostou výše, dejme tomu na-5°C. Takové palivo obsahuje menší cetanové číslo ( i když je prémiové, proto taky možná ty špatné starty a není se čemu divit, když blok motoru má po celé noci stání taky např. -20°C) více petroleje atd. vyšší spotřeba, což jsem taky zpozoroval. Jednal zima, ale má na to vliv taky palivo, takže teď se moje spořeba blíží 11litrům na 100km.
Takže je otázka, jestli to ten vif nezabil tak či tak. Já taky pociťoval rozdíly, kdy jsem měl 40 litrů nafty obyč, pak jsem dolil 40 litrů nafty maxxmotion. Když jsem vyjezdil zhruba asi polovinu tohohle mixu, tak jsem dotankoval zase půl nádrže maxxmotionu a pocitově i sluchově se vše změnilo. Chod motoru, starty, prostě vše.
Dneska byl ve Světu motorů dotaz čtenáře, zda by šel diesel při teplotách -45°C provozovat.
Odpověď zněla dost zajímavě. A z toho co si psal, že se ti nezdály studené starty a že motor šel nějak ztuha, to dá rozum. Navíc se diesel hůře zahřívá něž benzín a trvá mu to podstatně déle. Další věc je, že na arktické palivo třídy 2 se není dobré jezdit pořád tzn. když teploty vyrostou výše, dejme tomu na-5°C. Takové palivo obsahuje menší cetanové číslo ( i když je prémiové, proto taky možná ty špatné starty a není se čemu divit, když blok motoru má po celé noci stání taky např. -20°C) více petroleje atd. vyšší spotřeba, což jsem taky zpozoroval. Jednal zima, ale má na to vliv taky palivo, takže teď se moje spořeba blíží 11litrům na 100km.
Takže je otázka, jestli to ten vif nezabil tak či tak. Já taky pociťoval rozdíly, kdy jsem měl 40 litrů nafty obyč, pak jsem dolil 40 litrů nafty maxxmotion. Když jsem vyjezdil zhruba asi polovinu tohohle mixu, tak jsem dotankoval zase půl nádrže maxxmotionu a pocitově i sluchově se vše změnilo. Chod motoru, starty, prostě vše.
- postak
- Test driver
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
A ještě jedna věc. Jak psal vitut zde, že mu auto za jízdy začalo trochu jakoby stávkovat, tak jsem minulý týden v pátek, když byla u nás ráno zima -24°C viděl dopoledne odstavených spoustu aut na silnici I.třídy 1/11 mezi Třincem a Jablunkovem asi 5 aut podél cesty.
Borci ráno vyjeli z garáže a v tom mrazu, když jeli na ranní šichtu do TŽ jim to po cestě zmrzlo a byli v háji. Všechno skoro Octa v tdi, tuším že jeden fiat brava a citroen c4. Všichni trojúhelníky za oknem
Borci ráno vyjeli z garáže a v tom mrazu, když jeli na ranní šichtu do TŽ jim to po cestě zmrzlo a byli v háji. Všechno skoro Octa v tdi, tuším že jeden fiat brava a citroen c4. Všichni trojúhelníky za oknem

- postak
- Test driver
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
A tady psal Rada, že byl na Kvildě, měl obyč naftu a vif natočil i při -20°C
Takže pánové nemíchat prémiové nafty s vifem. Jen obyč naftu u dobrého pumpaře + vif, nebo aditivovanou naftu od výrobce bez ničeho.
Takže pánové nemíchat prémiové nafty s vifem. Jen obyč naftu u dobrého pumpaře + vif, nebo aditivovanou naftu od výrobce bez ničeho.
Naposledy upravil(a) postak dne 06.02.2012 17:25, celkem upraveno 1 x.
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4033
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Zejtra dám zase plnou Maxxmotionu tak snad v Liberci nezamrznu 

-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Je fajn, když to, co už tady v tomto vlákně tvrdím půl roku, potvrdí i někdo jiný. Lít aditiva do aditivované nafty je mít kondom a být vykastrovaný. Čili nesmysl.postak píše:A [urlhttp://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?p=723880#p723880]tady[/url] psal Rada, že byl na Kvildě, měl obyč naftu a vif natočil i při -20°C
Takže pánové nemíchat prémiové nafty s vifem. Jen obyč naftu u dobrého pumpaře + vif, nebo aditivovanou naftu od výrobce bez ničeho.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- postak
- Test driver
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
EDIT je tam upravený odkaz na Raadův příspěvek. Zapomněl jsem na =
Eidž právě proto jsem to zdůraznil svým příspěvkem. Četl jsem tvůj, ale stačilo si ho přečíst, zakývat hlavou před monitorem a okno zavřít. Takhle když si zkušenosti a rady přečte někdo od více lidí, možná to jednou pochopí.
Pořád se všude píše, jak nekvalitní naftu tankujem atd. ČOIka zveřejnila loni seznam čerpacích stanic, byly kvůli tomu cavyky, jestli ano, nebo ne, ale co je nejdůležitější, je to, za co vlastně ty čerpačky dostaly pokuty.
Nebylo to nikdy samotnou kvalitou paliva, ale spíše manipulací s ním, při přetankování paliva z tahače do tanku čerpačky apod. Nízký bod vzplanutí atd.
Tedy nic, proč by auto z principu nemělo jet apod. Takže škarohlídi, kteří lejou VIF, STP apod. lahvinky do Vervy, Maxxmotionu atd. dělají tu největší hovadinu, co můžou udělat.

Eidž právě proto jsem to zdůraznil svým příspěvkem. Četl jsem tvůj, ale stačilo si ho přečíst, zakývat hlavou před monitorem a okno zavřít. Takhle když si zkušenosti a rady přečte někdo od více lidí, možná to jednou pochopí.
Pořád se všude píše, jak nekvalitní naftu tankujem atd. ČOIka zveřejnila loni seznam čerpacích stanic, byly kvůli tomu cavyky, jestli ano, nebo ne, ale co je nejdůležitější, je to, za co vlastně ty čerpačky dostaly pokuty.
Nebylo to nikdy samotnou kvalitou paliva, ale spíše manipulací s ním, při přetankování paliva z tahače do tanku čerpačky apod. Nízký bod vzplanutí atd.
Tedy nic, proč by auto z principu nemělo jet apod. Takže škarohlídi, kteří lejou VIF, STP apod. lahvinky do Vervy, Maxxmotionu atd. dělají tu největší hovadinu, co můžou udělat.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů