Pokles otáček 1,8 TDDi

Odpovědět
Irna
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 05.12.2011 21:11

Pokles otáček 1,8 TDDi

Příspěvek od Irna » 18.12.2011 08:47

:arrow: přesun, Dr.Romca
Prosím, zda má někdo zkušenosti s následující událostí. Občas se mi stalo, asi tak už 3x za půl roku, když dávám plný plyn do prudkého kopce, tak při cca 2500 otáček mi otáčky klesnou třeba na 2200 a pak se zase chytnou a jdou na horu. Je to nepostřehnutelné, ale je to vidět na otáčkoměru. Při normální jízdě se to nikdy nestalo, vůz 1.8 TDDi, rv. 1999. Děkuji za případnou radu.

Irna
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 05.12.2011 21:11

Re: Pokles otáček 1,8 TDDi

Příspěvek od Irna » 27.12.2011 10:05

vyřešeno, spojka. Raději to dávám servisu, výborný přístup. Sedli jsem do auta, projeli, nasimulovali situaci do kopce, měla jsem podezření na spojku, servisák to odsouhlasil, hned to poznal. Výborný přístup v tom, že si před mnou všechno "ošahal", raději měním jak lamelu, přítlačák tak i ložisko s hydraulickým válečkem, jen materiál tedy bude kolem 7000 Kč, ale do 8 se vlezu. Což je dost, ale vzhledem k tomu, že spojka vydržela 280 tis. km, je to podle mě dobrá investice a v servisu se mám pak ukázat až 500 tis. km:)

Irna
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 05.12.2011 21:11

Re: Pokles otáček 1,8 TDDi

Příspěvek od Irna » 28.12.2011 18:56

opraveno, spojka byla na nýty, byl tam jen náznak té třecí vrstvy, někdy i chyběl, divím se, že spojka ještě pěkně řadila. Vyměněny i zadní brzdy, ty šoupátka se v ruce už rozlomila. Nakonec cena 11 t. spojka, ložisko, komplet zadní bubnové brzdy. Zdvojnásobila se cena auta:). Zadní brzdy vydržely cca 280 t km, přední už byly měněné, spojka vydržela 280 t km. Myslím, že to značí o docela dobré spolehlivosti Focusu. I když se spojka sama šteluje, tak u nové je poznat, že zabírá hned od spodu, velmi lehounce, až nepříjemně lehce, chce to trošku cviku. Navíc se výměnou spojky včetně ložiska spravilo i takové to "řachtání", kdy byla zařazena jednička a při záběru se to sem tam ozývalo, ale nebylo to moc výrazné, po výměně již to nedělá. Tento rok byly měněny i přední tlumiče s pružinkou 3t Kč (z druhého auta, co je mělo nové a vyřazovalo se), tento rok byl tedy na výdaje oprav enormní 14 t. km. Snad bude další roky už pokoj....

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Pokles otáček 1,8 TDDi

Příspěvek od lucky.jack » 28.12.2011 19:43

Pochval panbu, 280tkm a tohle vydržet :palec_nahoru:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Irna
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 05.12.2011 21:11

Re: Pokles otáček 1,8 TDDi

Příspěvek od Irna » 28.12.2011 22:45

motorově úplně v pohodě, ale již reznou lemy dveří, sem tam někdy zavrže něco v interiéru. Naštěstí plasty nepraskají, moc jich není a i klika na zvedání sedadla je v kovu:) To když někomu ukazuji, tak se smějeme, ale nemá to chybu:). Trochu oleje v intercooleru, ještě mám druhé žárovky na palubce u hodin a u topení, asi jsou vytahané táhla u ovladače topení, na krajní poloze tam trošku lupne, když se změní směr klapek, to nevím, a jak opravit, jestli to nějak zkrátit, pak měněny ještě "kosti" u přední nápravy, jednou rozvody, to je snad všechno, co se měnilo, plus ještě nějaké žárovky a samo filtry, včetně palivového a oleje, vyměněn olej v převodovce,.... A teďpo spojce a brzd to vidím ještě na 4 roky provozu a pak se uvidí, asi dojezdit, protože pak auto nevezmou zadarmo ani na vrakovišti.

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů