Piskani turba

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Piskani turba

Příspěvek od Jardak » 13.12.2011 12:13

Pískání turba většinou způsobuje poškození náběhových hran oběžného kola kompresorové části turba.Je to důsledek špatné filtrace nasávaného vzduchu,když se třeba pozdě mění filtry,nebo nasátí cizího předmětu.Vůle v ložisku s pískáním až tak nesouvisí,ta je spíš důsledek delšího provozu turba s poškozenýma lopatkama a tím vzniklé nevyváženosti.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Milano
Nováček
Nováček
Příspěvky: 166
Registrován: 01.01.2009 13:19
Bydliště: 2J9

Re: Piskani turba

Příspěvek od Milano » 13.12.2011 17:41

Mě to turbo začalo pískat tak, že jsem ujel 60 km klidným tempem, pak jsem zastavil asi na 15 min a po prvním rozjetí najednou z ničeho nic to pískání. Píská asi do 3t. otáček, pak už není slyšet (nevím, jestli kvůli hluku motoru nebo proč)
Filtry měním pravidelně s olejem, zrovna před týdnem jsem vyndával ten starej a vše za filtrem bylo čistý, tak nevím co by tam vlítlo...
Nechám to dojet, dokud neklekne, pustím si hudbu vždy o něco hlasitěji a je od toho pokoj :lol:
Focus sport 3D 2003 1.8 TDci 85 kw, xenony, vyhř. čelní okno, zrcátka i sedačky Recaro, el. nastavitelná sedačka řidiče + zrcátka, palubní počítač, digi klima, egr off, kat off, černá perlet'

limberger
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 06.05.2011 19:27

Re: Piskani turba

Příspěvek od limberger » 13.12.2011 18:17

No pískaní turba me prestalo trapit, kdyz zadny jiny negativni vliv to nema. Akorat me stvou ty starty :( jestli to budou vstriky bude to opravdu blbe. zkusim nejdrive vymenit zhavky...
focus hatchback r.v.2003, 85kW TDCI 1.8

hafieror
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 18.03.2012 16:38

Re: Piskani turba

Příspěvek od hafieror » 18.03.2012 17:04

Zdravím ve spolek. Nevím jestli můj problém souvisí s pískáním turba nebo pískáním čehokoliv jiného, ale zkusím to napsat sem.
Dnes jsem vyjel od baráku a protože bylo auto rozpálený, tak jsem měl stažený okýnko a kromě běžného zvuku který jsem dlouhou dobu ignoroval (identifikoval bych ho asi jako tento ve videu na volnoběh http://www.youtube.com/watch?v=Ge4WuANJr9E) se objevil i zvuk jakoby proudícího vzduchu úzkou skulinou. Jestli tam byl dříve nevím, teprve dnes jsem jel po dlouhé době s otevřeným okýnkem. Ujel jsem asi 300 metrů, pak byl motor asi půl hodiny vypnutej a když jsem pk vyjel, tak po 100 metrech v kopci se ozval vzduch jaký vydávají auta s blow-off ventilem při přeřazení, ale s mnohem vyšší intenzitou. Hned jsem zastavil, vypnul motor, kouknul pod kapotu na ten zaplastovanej motor a když jsem nic neviděl, jako bych ani vidět nemohl, tak jsem nastartoval a otočil auto, abych na volnoběh dojel domů z kopce. Po otočení nevím jestli přišel nějaký zvuk, ale motor vylítnul do plných otáček a ze zadu se začal valit bílej dým v ohromným množství. Vypnul jsem klíček, ale motor valil v plných otáčkách dál a tak mě nenapadlo nic jinýho než ho killnout přes jedničku kvalt. Auto jsem odtáhl před servis a děsím se co mě řeknou až na to kouknou.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13448
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Piskani turba

Příspěvek od miki21 » 18.03.2012 19:23

Tohle vypadá,že si motor loknul oleje.Modli se,aby to přežil bez úhony. :cooler:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9494
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Piskani turba

Příspěvek od phofy » 18.03.2012 19:23

Tak to jseš v dost dobrým průseru, se ti přetočil motor, turbo propouštělo tolik oleje, který pak motor nasál a přetočil se. Modli se aby se ti nepotkal a že je v pohodě. Kolik máš najeto, kolik ti to žralo oleje, předpokládám, že asi hodně ?

hafieror
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 18.03.2012 16:38

Re: Piskani turba

Příspěvek od hafieror » 18.03.2012 19:39

Najeto 145 tisíc. Jestli poctivých netuším, já ho koupil v roce 2007 a měl natočeno 79t. Motor šlapal vždycky jako hodinky, jediný co se kdy měnilo byl intercooler. I v servisu říkali, že jim tam focusů prochází spousta, ale motorů v takový kondici tam nenapočítá na prstech jedné ruky. Olej jsem nekontroloval už hodně dlouho, vždycky jednou ročně to dám do servisu na výměnu a víc nějak neřeším. Doufám v objektivitu kontrolek.

Nejde mě hlavně do hlavy proč po vypnutí klíčku pořád běžel :-/

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9494
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Piskani turba

Příspěvek od phofy » 18.03.2012 20:00

Nejde mě hlavně do hlavy proč po vypnutí klíčku pořád běžel :-/
Když motor naseje olej, tak se ti motor vytočí do takových otáček, že by tomu mohla i formule závidět. Pak to můžeš chcípnout klíčkem jak chceš a stejně se bude točit. Jediný čím ho potom zastavíš je přes kvalt a přes brzdy. Kdy jsi měnil intercooler? Většinou když je díra nebo trhlina někde mezi turbem a motorem, a dlouho se stím jezdí, tak se přetáčí turbo a pak taky hodně rychle odejde. Jaký máš rok výroby a jaký máš výkon motoru?

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4032
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Piskani turba

Příspěvek od djdekl » 18.03.2012 20:05

hafieror píše:Olej jsem nekontroloval už hodně dlouho, vždycky jednou ročně to dám do servisu na výměnu a víc nějak neřeším. Doufám v objektivitu kontrolek.
:roll:

hafieror
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 18.03.2012 16:38

Re: Piskani turba

Příspěvek od hafieror » 18.03.2012 20:13

Nejčernější scénář mě bude stát asi kolik?

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9494
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Piskani turba

Příspěvek od phofy » 18.03.2012 20:19

Jestli to bude opravdu turbem a nebude potkanej motor, tak tě to bude stát jenom turbo (nový cca 25000, repasovaný cca 15000 ) + vyčištění sací soustavy + práce což bude, když bude potkanej motor, tak nejlepší je sehnat nějakej novej, pak už nemusí jet jako dřív jinak oprava může stát třeba až 40000kč. Ceny jsou pouze orientační, kdyby jsi kontroloval, ten olej tak si tomu mohl zamezit

hafieror
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 18.03.2012 16:38

Re: Piskani turba

Příspěvek od hafieror » 18.03.2012 22:05

Já jsem technickej antitalnet, ale předpokládal jsem, že když se nerozsvítí kontrolka oleje, tak můžu být v klidu.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13448
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Piskani turba

Příspěvek od miki21 » 18.03.2012 22:14

:dih: :wallbash:
Pokud jsi takový technický antitalent,jak píšeš,tak sis moh aspoň přečíst manuál(návod k použití) ke svému autu. Je zajímavé,že jak někdo koupí novou telku,tak studuje co a jak.U auta na to každý se.. :irre:

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 11&start=0
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

hafieror
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 18.03.2012 16:38

Re: Piskani turba

Příspěvek od hafieror » 21.03.2012 14:18

Takže rozmaštěný turbo a zadřenej motor.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Piskani turba

Příspěvek od Jardak » 21.03.2012 16:19

Bohužel důsledek když se ignorujou prvotní příznaky. :nixw:
Jestli ten tvůj servis při každoroční prohlídce zapomínal na vzduchovej filtr,tak má na tom taky svůj díl viny,protože pískání je projev poškození oběžnýho kola turba,třeba špatnou filtrací vzduchu.
Stačilo dát turbo opravit včas a nemusel si mít zadřenej motor. :dih:
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host