Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
- odjinud
- Junior
- Příspěvky: 202
- Registrován: 31.08.2009 13:21
- Bydliště: Praha
Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Tak se mi rozsvítila kontrolka motoru (přijel jsem, zaparkoval - vše ok; pak to cca 10h stálo, no a následně se zničehonic rozsvítila).
Má cenu jezdit na dignostiku? Nerad bych, aby z toho pak vypadla nějaká kravina typu slabá baterie (která slabá je) nebo něco podobnýho. Nevymázne tyhle "náhodný" chyby odpojení baterie s tím, že kdyby šlo o něco vážnějšího, tak by se to objevilo znova?
Jinak jsem předtím tankoval "plnou" u Globusu, asi 50litrů, může to mít nějaký vliv?
Auto má najeto 100kkm, před 14 dny bylo na prohlídce + na rozvodech/klíňáku. Dělala se i diagnostika - vše ok.
Předem díky moc za info.
Má cenu jezdit na dignostiku? Nerad bych, aby z toho pak vypadla nějaká kravina typu slabá baterie (která slabá je) nebo něco podobnýho. Nevymázne tyhle "náhodný" chyby odpojení baterie s tím, že kdyby šlo o něco vážnějšího, tak by se to objevilo znova?
Jinak jsem předtím tankoval "plnou" u Globusu, asi 50litrů, může to mít nějaký vliv?
Auto má najeto 100kkm, před 14 dny bylo na prohlídce + na rozvodech/klíňáku. Dělala se i diagnostika - vše ok.
Předem díky moc za info.
odjinud / fromelsewhere
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
- FrFill
- Pokročilý
- Příspěvky: 625
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Bor /Česka Lípa
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
no Globusbeno na to klidně muže mit vliv
,ja bych zkusil odpojit tu baterku a pak jezdit a pozorovat(cukani ,větší kouřivost,atd). 


-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 04.07.2011 16:00
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Já bych řekl, že to bude mít souvislost s tou prohlídkou a s těma novýma rozvodama, ale nechci být pesouš!!
Ford Focus r.v. 2001, 2,0 16v, 96 KW
- VH123
- Zkušený
- Příspěvky: 1214
- Registrován: 09.04.2009 09:37
- Bydliště: Lovosice
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Z tohodle důvodu je dobrý mít čínskou OBD2 scheisdrekdiagnostiku za pár dolarů, minimálně pojedeš do servisu s hrubou představou co ti konkrétně svítí za chybu. A teoreticky by mělo jít číslo chyby vysvítit v diagnostickém režimu přístrojovky. Dohledáš na fóru.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
- odjinud
- Junior
- Příspěvky: 202
- Registrován: 31.08.2009 13:21
- Bydliště: Praha
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Tak po zresetování odpojením baterky to vydrželo asi 15km zhaslé, pak jsem zastavil u samošky a poté se to po vyjetí z parkingu zase rozsvítilo. No, uvidím ještě až vyjedu nádrž tu Globusovského benálu. Auto jinak jede bezproblémově.
odjinud / fromelsewhere
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
- masky
- Pokročilý
- Příspěvky: 574
- Registrován: 04.11.2009 14:32
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
3 dny na Sázavě a taky se mi z ničeho nic rozsvítila. Auto neztratilo výkon nic..jen svítí, občas na chvilku zhasne a pak se zase rozsvítí...momentálně je auto na diagnostice, tak uvidíme. Mají teď u Fordu (Homolka) akci 50% na auta starší 5ti let, tak se to docela hodí.
- masky
- Pokročilý
- Příspěvky: 574
- Registrován: 04.11.2009 14:32
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
tak po diagnostice zjištěno, že odešla jedna ze 4 lambda sond (technik se strašně divil, že jsou 4, ti-vct motor asi příliš neznají). Oprava by stála 6tis za jednu - nutno vyměnit obě, protože neumějí zjistit, která z nich to je. Ale přehráli mi soft a kontrolka zhasla, takže snad to bude v pohodě.
- FrFill
- Pokročilý
- Příspěvky: 625
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Bor /Česka Lípa
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
odjinud píše:Tak po zresetování odpojením baterky to vydrželo asi 15km zhaslé, pak jsem zastavil u samošky a poté se to po vyjetí z parkingu zase rozsvítilo. No, uvidím ještě až vyjedu nádrž tu Globusovského benálu. Auto jinak jede bezproblémově.
hmm tak bych ještě zkusil dotankovat nejakej v uvozovkách "lepší" benzin 8)pokud maš možnost ,pak už jedině diagnostiku

- odjinud
- Junior
- Příspěvky: 202
- Registrován: 31.08.2009 13:21
- Bydliště: Praha
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Tak jsem zpět z diagnostiky, která odhalila chybu lamby.
Co říkal servisák, může to být tím palivem, takže dovyjet, vzít nějakej lepší benzín (co třeba?), trochu "vypálit červa" a pak znova zresetovat CPU...
Co říkal servisák, může to být tím palivem, takže dovyjet, vzít nějakej lepší benzín (co třeba?), trochu "vypálit červa" a pak znova zresetovat CPU...
odjinud / fromelsewhere
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Globus bere palivo od Unipetrolu, navíc mají v nabídce aditivovaný Natural 95. Tj. ověřená kvalita. A obsluha Globusu rozhodně nebude pančovat benzin...
Co lidi moc nevědí, Globus má asi jako jediný obchodní řetězec odbory, tj. zaměstnanci jsou tam spokojení. A je to následně vidět na kvalitě. Ne jako Lidl, kde je kapitalismus počátku 19. století...
Co lidi moc nevědí, Globus má asi jako jediný obchodní řetězec odbory, tj. zaměstnanci jsou tam spokojení. A je to následně vidět na kvalitě. Ne jako Lidl, kde je kapitalismus počátku 19. století...
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- odjinud
- Junior
- Příspěvky: 202
- Registrován: 31.08.2009 13:21
- Bydliště: Praha
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Hele, s tím jsem tam jel a léta tam už jezdím s feldou a vše ok. Tak nevím jestli to auto je fakt načaté, nebo je to tím benzínem nebo obojí...
odjinud / fromelsewhere
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
- Dragic
- Člen klubu
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 14.12.2010 19:36
- Bydliště: Liberec
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Já tankuju převážně u Globusu beru tedy ten lepší benzín a nemám problém nic mi nesvítí.
Ford Mustang r.v.1967
Ford Focus Combi, +-1.6i, r.v.2000 st170
Ford Focus Combi, r.v.2003 st170
Ford Transit 85 T300 r.v.2004
Ex:
Ford Focus 3dvéř, 1,8 TDDI 66kW, r.v.1999 Bombónek
Ford Focus Combi, 1,8 TDCI 85kW, r.v.2003 Fén ix
Galerie Focus
Galerie Mustang
Ford Focus Combi, +-1.6i, r.v.2000 st170
Ford Focus Combi, r.v.2003 st170
Ford Transit 85 T300 r.v.2004
Ex:
Ford Focus 3dvéř, 1,8 TDDI 66kW, r.v.1999 Bombónek
Ford Focus Combi, 1,8 TDCI 85kW, r.v.2003 Fén ix
Galerie Focus
Galerie Mustang
- Sodri
- .
- Příspěvky: 484
- Registrován: 23.11.2009 02:32
- Bydliště: Kladensko
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Tak třeba Tesco má taky odbory, ale nějak nevidím souvislost mezi fungováním odborové organizace a kvalitou benzínu...Eidž píše:Globus má asi jako jediný obchodní řetězec odbory, tj. zaměstnanci jsou tam spokojení.
FF ST170, 2002, 5 dv., Magnum Grey - galerie
byl: FF, 1998, 1.6 GHIA, 5 dv., Aquamarine
byl: FF, 1998, 1.6 GHIA, 5 dv., Aquamarine
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Souvislost je prostá - pokud nadřízený nařídí něco, co se zaměstnanci nezdá, dá echo odborářům... V praxi můžu vidět chování různých forem chování a pokud nadřízený nemá nad sebou hrozbu průseru, je to takový malý bůh a když mu to stoupne do hlavy, tak to stojí za to...
V poměru se nezaměstnaností, kdy na volné místo je přes 70 uchazečů je snaha o lokální obohacení zřejmá - řetězcem nakoupený benzin (naftu) střelí svým známým, jenže na objem je třeba vytankovat, co řetězec koupí...
V poměru se nezaměstnaností, kdy na volné místo je přes 70 uchazečů je snaha o lokální obohacení zřejmá - řetězcem nakoupený benzin (naftu) střelí svým známým, jenže na objem je třeba vytankovat, co řetězec koupí...
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- odjinud
- Junior
- Příspěvky: 202
- Registrován: 31.08.2009 13:21
- Bydliště: Praha
Re: Svítí kontrolka motoru - kašlat na to nebo ne?
Takže jsem vyjel nádrž skoro na dno, vzal plnou Shell V Power 95 okt. a po ujetí asi 300km zresetoval ř.j. odpojením baterky. Po následném nastartování kontrolka zhasla jak má, ale opět se rozsvítila po ujetí další 150km (poté co jsem na chvíli zastavil a opět nastartoval - to je pro ní nějaký impuls asi).
Ad benál - chtěl jsem 98 okt., ale ten Shell nevede. Pouze až tu 100ku (Shell V Power Racing), což jsem nevzal (jednak na D1 stála něco přes 40Kč
, pak jsem si řekl, že ty oktany s tím případným řešením mé závady koneckonců asi nesouvisí (nebo jo?) a nakonec ještě že FoFo má psáno palivo jen 95ku s tím, že lze případně i 98 okt.)
Na zpáteční cestě mi pak skoro došel před Prahou benzín, takže jsem musel zase vzít předraženej "D1 benzín" a sice 100okt od OMV, jen 5 litrů. Dal jsem si totiž předsevzetí (to už mi to zase svítilo:-), že u nás na sídlišti stejně dotaktuju plnou toho Shell V Power Racing, jenže ouha - neměli ho, takže jsem vzal jejich novinku Shell Fuel Save - cosi, co vám má snížit spotřebu per 100km až o litr. Aby veselých histiorek nebyl konec, koukám při tankování, že u stojanu vedle ten Power Racing pochopitelně měli
takže jsem toho Fuel Savu vzal zase jen 5l. Takže teď mám v nádrži todle a asi tak 3l toho OMV... co dále?
Má cenu nějak dál laborovat s "lepším" benzínem nebo je to už škoda peněz, který bych měl dát spíš na servis? A co případně v servisu? Co říkali, jsou tam ty lambdy dvě - poznají, která je špatná nebo se to mění preventivně obojí?
Je možnost nějaké repase nebo jen výměna? A pokud výměna, je nějaká OEM sonda nebi jen origoi ford. Z vrakáče asi nemá cenu, ne?
Je ještě možnost, že by tam byl třeba špatný jen kabel k sondě? A nebo se to úplně vysr.?
Ad benál - chtěl jsem 98 okt., ale ten Shell nevede. Pouze až tu 100ku (Shell V Power Racing), což jsem nevzal (jednak na D1 stála něco přes 40Kč

Na zpáteční cestě mi pak skoro došel před Prahou benzín, takže jsem musel zase vzít předraženej "D1 benzín" a sice 100okt od OMV, jen 5 litrů. Dal jsem si totiž předsevzetí (to už mi to zase svítilo:-), že u nás na sídlišti stejně dotaktuju plnou toho Shell V Power Racing, jenže ouha - neměli ho, takže jsem vzal jejich novinku Shell Fuel Save - cosi, co vám má snížit spotřebu per 100km až o litr. Aby veselých histiorek nebyl konec, koukám při tankování, že u stojanu vedle ten Power Racing pochopitelně měli

Má cenu nějak dál laborovat s "lepším" benzínem nebo je to už škoda peněz, který bych měl dát spíš na servis? A co případně v servisu? Co říkali, jsou tam ty lambdy dvě - poznají, která je špatná nebo se to mění preventivně obojí?
Je možnost nějaké repase nebo jen výměna? A pokud výměna, je nějaká OEM sonda nebi jen origoi ford. Z vrakáče asi nemá cenu, ne?
Je ještě možnost, že by tam byl třeba špatný jen kabel k sondě? A nebo se to úplně vysr.?
odjinud / fromelsewhere
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti