"škubání" při akceleraci
- n8w
- Nováček
- Příspěvky: 59
- Registrován: 27.08.2010 10:36
- Bydliště: Praha
-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 01.11.2010 19:31
Re: "škubání" při akceleraci
Tak je tu nové info, a to, že jediné co se chová nestandartně v tom kritickém rozmezí otáček je prý ventil nastavení vačkové hřídele. Koukal jsem do Microcatu, ale nějak jsem nic nevykoukal ...
Nemá někdo tušení o jakou součástku jde a kde ji na motoru najdu?
Že prý to může být i použitím nevhodného motorového oleje (je tam přesně dle specifikace), nebo mizerného olejového filtru.
Tak jsem z toho teďka jelen ...
EDIT: Tak z toho co jsem vyčetl, se bude asi nejspiš jednat o ventil časování vačkové hřídele na vstupu, ale nic to nemění na tom, že pořád netuším co je to za součástku, ani jestli je to samostatný díl, nebo jestli je to něčeho součástí?
EDIT 2: Už je to jasné, v Microcatu je to pod názvem solenoid, jsou samozřejmě dva jeden na vstupu (sání) a druhý na výstupu (výfuk). Objednal jsem ten co by měl zlobit - na sání. Cena za takový malinkatý bazmek "lidová" 2800,- s DPH + 140,- těsnění
. Začátkem příštího týdne to má dorazit, tak dám vědět jestli to bylo ono, nebo jestli budu mít doma náhradní díl ....
EDIT 3: Tak už je to uděláno, už je to hotovo!
To cukání opravdu způsoboval ten ventil, po výměně je vše OK. Byla to docela komedie, protože to, co předvedl značkový servis u nás v HB nemá obdoby: Po objednání jsem čekal tři týdny než díl dorazí (prý ho posílají "až" z Anglie z nějakého centrálního skladu). Když konečně dorazil a chtěl jsem ho vyměnit, tak jsem zjistil, že poslali ventil na ovládání vačky výfuku a ne sání jak jsem potřeboval ....
Takže reklamace, opět čekání na dodávku správného dílu ... Když už ten díl byl na cestě, tak mi zavolali, že prý je to už odeslané, ale že skladník zapomněl který ten díl byl špatný, tak poslal pro jistotu oba dva (oni totiž mají na krabičkách stejná čísla (!) jak na ventil sání, tak na výfuk
, a vzhledem k tomu, že na samotném dílu jsou kódy Volva, mají v tom chlapci trochu hokej). A že prý bude nejlepší, když si ten správný ventil vyberu sám, že jejich mechoši si nejsou jistí který z nich je ten správný!!!
Nicméně jsem si to pak dojel vybrat, vyměnil, a hurrááá! Jede to konečně v pohodě!
Ještě jednou děkuju všem, kdo se mi snažili pomoci!!!

Že prý to může být i použitím nevhodného motorového oleje (je tam přesně dle specifikace), nebo mizerného olejového filtru.

EDIT: Tak z toho co jsem vyčetl, se bude asi nejspiš jednat o ventil časování vačkové hřídele na vstupu, ale nic to nemění na tom, že pořád netuším co je to za součástku, ani jestli je to samostatný díl, nebo jestli je to něčeho součástí?
EDIT 2: Už je to jasné, v Microcatu je to pod názvem solenoid, jsou samozřejmě dva jeden na vstupu (sání) a druhý na výstupu (výfuk). Objednal jsem ten co by měl zlobit - na sání. Cena za takový malinkatý bazmek "lidová" 2800,- s DPH + 140,- těsnění


EDIT 3: Tak už je to uděláno, už je to hotovo!




Ještě jednou děkuju všem, kdo se mi snažili pomoci!!!

S-MAX 2.5T Titanium `07, 162kW, 320Nm, K&N, RS sparkplugs, RS clutch
- urban
- .
- Příspěvky: 26
- Registrován: 13.09.2009 19:53
- Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko
Re: "škubání" při akceleraci
Nazdar,
Prosim ta mohol by si sem hodit cislo toho spravneho dielu? Mam pocit ze mam na STcku rovnaky problem aj ked boost solenoid som menil nedavno tak neviem ci je to to iste ci ako. Vdaka.
Prosim ta mohol by si sem hodit cislo toho spravneho dielu? Mam pocit ze mam na STcku rovnaky problem aj ked boost solenoid som menil nedavno tak neviem ci je to to iste ci ako. Vdaka.
Ford Focus ST '06 Black 3D... zatial stock 



-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 01.11.2010 19:31
Re: "škubání" při akceleraci
Takže - na krabičce je FINIS: 1478181, číslo součástky: 6M5G 6L713 AB. Jak jsem ale psal výše, je potřeba rozlišovat tyhle ventily podle čísla dílu Volvo přímo na součástce. Pro ventil ovládající vačku sání je to: 312 16221, pro vačku výfuku: 312 16222.
Jestliže to bude jako u mě, tak to nebude ukazovat žádnou závadu na diagnostice, ale v okamžiku když se někdo kdo tomu rozumí , podívá na měřené hodnoty tak zjistí že se ten ventil nechová standartně (netuším jak se má chovat - jaký má být průběh přepouštění oleje, tak ti nedokážu poradit na co konkrétně se zaměřit). Dej vědět jak jsi dopadl!
Mám tenhle ventil na sání - použitý, funkční, s novým těsněním (když jsem ho sháněl pro sebe, tak se mi sešly dva). Kdyžtak ho můžu odprodat.
Jestliže to bude jako u mě, tak to nebude ukazovat žádnou závadu na diagnostice, ale v okamžiku když se někdo kdo tomu rozumí , podívá na měřené hodnoty tak zjistí že se ten ventil nechová standartně (netuším jak se má chovat - jaký má být průběh přepouštění oleje, tak ti nedokážu poradit na co konkrétně se zaměřit). Dej vědět jak jsi dopadl!
Mám tenhle ventil na sání - použitý, funkční, s novým těsněním (když jsem ho sháněl pro sebe, tak se mi sešly dva). Kdyžtak ho můžu odprodat.
S-MAX 2.5T Titanium `07, 162kW, 320Nm, K&N, RS sparkplugs, RS clutch
- n8w
- Nováček
- Příspěvky: 59
- Registrován: 27.08.2010 10:36
- Bydliště: Praha
Re: "škubání" při akceleraci
2geish: tyve slusnej pribeh:)...to ma bejt ofiko ford servis,si delas prdel ne?jak ti muzou neco takovyho jako "prijed si vybrat sam" rict?...vostry
Focus ST 170 (2003)
- fleguso
- .
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 19.07.2010 08:12
- Bydliště: Blansko
Re: "škubání" při akceleraci
Zdarec,kámoš mi to napíchl na diagnostiku a napsalo to-chyba čidla klepání motoru-je to možný?Jinou chybu to nenašlo. 

Nyní:Mondeo ST220 V6 3.0 sedan blue performance
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0
- moskito
- .
- Příspěvky: 982
- Registrován: 31.08.2010 21:10
- Bydliště: Liberec a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: "škubání" při akceleraci
geish@: To s tím Ford servisem mě absolutně nepřekvapuje. Já když jsem před půl rokem přijel v Liberci do AutoIN, tak týpek ani nevěděl, co je tam za motor... Prej: "To máte šestiválec, že jo?" A potom mi tam vyvedli ještě jednou pěknou pakárnu, takže nohy na ramena a už se tam neukážu ani pro díly! 
Jinak je super, žes to opravil! Možná bys ten díl mohl pro zajímavost vyfotit a hodit sem, abychom se pokochali, která součástka cuká s autem při spínání vačky...

Jinak je super, žes to opravil! Možná bys ten díl mohl pro zajímavost vyfotit a hodit sem, abychom se pokochali, která součástka cuká s autem při spínání vačky...

Dreamscience ModX Cobra sportscat RS svíčky, spojka, ojl kůler a airbox Radtec intercooler Whiteline 24mm RARB + rear camber kit, Powerflex front, Bilstein B4 Quaife LSD TD ProRace 1.2 Millers oils CFS 5W40 NT
mojeauto.cz
mojeauto.cz
-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 01.11.2010 19:31
Re: "škubání" při akceleraci
Tak pozdě ale přece - tady je foto toho ventilu co nastavuje vačku na sání:
S-MAX 2.5T Titanium `07, 162kW, 320Nm, K&N, RS sparkplugs, RS clutch
- Lukes.2002
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 10.04.2011 09:49
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: "škubání" při akceleraci
Kluci , přecetl jsem si cele tema a zajimave postrehy. Mam tu pro Vas jiny problem k reseni. Mam ST220. OD urcite doby pozoruji ve vyssich otackach (nad 4000 otacek) jemne cukani. Cukani pozoruji jen ja jako ridic. Dalsi vec ktera se mi zda je, ze prave ve vyssich otackach kdy by mel byt zatah motoru nejvetsi je auto "line". Jako by se mu nechtelo do otacek. Na prvni dva prevodove stupne to citit neni ale napriklad na trojku dostat auto do 6000 otacek je problem. A od 5500 otacek uz mate pocit ze auto trapite. Na 4.rychlostni stupen je hranice 6000 otacek nedosazitelna. Nema nekdo napad kde by mohl byt problem?
Je to jako by se nechtely rozbehnout vsechny ventily. Pritom svicky jsou nove (original) , diagnostika nehlasi zadnou chybu, olej vymeneny, auto ma porad "normalni" spotrebu , atd.
Je to jako by se nechtely rozbehnout vsechny ventily. Pritom svicky jsou nove (original) , diagnostika nehlasi zadnou chybu, olej vymeneny, auto ma porad "normalni" spotrebu , atd.
Ford Mondeo ST220 / 2003 / modrá
- v.marty
- Pokročilý
- Příspěvky: 634
- Registrován: 20.10.2009 22:00
Re: "škubání" při akceleraci
Tohle mi pripomina muj problem..
Tenkrat to od 3ky pres 6000 neslo vubec... Byl to mrtvej a pricpanej katalyzator.. 


Ford Mondeo V6 3.0 Ghia 2004 150kW @ 162kW
- venca123
- Nováček
- Příspěvky: 75
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Uherske Hradiste
Re: "škubání" při akceleraci
Ted jsem neco podobneho resil. Zacalo to tim, ze se mi pri pridani plynu rozblikala kontrolka motoru a ten makal tak na pul vykonu. Pri 2k otacek ale drzel. Druhy den problem zmizel, ale motor jakoby zacat u 2 a 3 stupne cukat, ale zvuk motoru celkem normal. Na 4 ku jel normalne a delalo to hlavne rano. Dotankoval jsem 100ku benzin (pul nadrze) a bylo po problemu. Vetsinou tankuji nastridacku OMV a Unicorn, ke konci roku byl 3x po sobe Unicorn a problem byl na svete. 

Ford Focus II 1.4 59KW 10/2006 hatchback
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů