
Turbo tdci 1,8 85Kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 01.05.2010 14:00
Turbo tdci 1,8 85Kw
Zdarvím všechny , Chci se zeptat na jeden doufám menší problém,ktery mě pořád trápí.Něco jsem se tady na jiných diskuzích dočetl,ale jak a co mám udělat já tam podrobně popsané není. Mám 1,8 tdci 85 kw, někdy se stává ,že se mi turbo vůbec nezapne -až po znovu vypnutí a zapnutí motoru naskočí..No a dnes nenaskočilo ani po několikerém zapnutí. Žádnou chybu mi to nehlásí. Co mám udělat...Díky za jakoukoliv radu... 

-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: Turbo tdci 1,8 85Kw
To, že turbo netahá může mít několik příčin. Pokud se to vyřeší jen vypnutím a zapnutím motoru tak to nevypadá na mechanický problém.
Hledal bych osobně následující věci - čidlo absolutního tlaku v sání MAP, pokud to nedává správné informace, tak jsou lopatky turba odstavené na minimum, aby ten tlak nešel moc nahoru. U 85kW je umístěné na motorové přepážce
vedle nádobky s brzdovkou, u 74kW je na horním uchycení tlumiče vedle pojistkovky. Zkontrolovat kabely a podívat se na napětí, které to čidlo dává. Lepší by byla diagnostika, ale voltmetrem se to ověřit dá taky. Atmosférický
tlak by mělo ukazovat cca 1,8V. Má to 3 dráty v konektoru +5V, zem a výstup.
Další věc je ventil ovládání natáčení lopatek turba. Je na víku ventilů úplně vpravo. Zkontrolovat kabely a konektor, případně očistit kontakty. Když se podíváš na podtlakové ovládání lopatek (je přímo na turbu), ke kterému to vede
tak po nastartování je vidět jak se to pohne a lopatky se nastaví do výchozí polohy na volnoběh.
Jako diagnostikou se to dá řešit, že bys sledoval hodnoty tlaku a nastavení lopatek, mělo by to smysl udělat ve chvíli kdy to nejede jak má.
Hledal bych osobně následující věci - čidlo absolutního tlaku v sání MAP, pokud to nedává správné informace, tak jsou lopatky turba odstavené na minimum, aby ten tlak nešel moc nahoru. U 85kW je umístěné na motorové přepážce
vedle nádobky s brzdovkou, u 74kW je na horním uchycení tlumiče vedle pojistkovky. Zkontrolovat kabely a podívat se na napětí, které to čidlo dává. Lepší by byla diagnostika, ale voltmetrem se to ověřit dá taky. Atmosférický
tlak by mělo ukazovat cca 1,8V. Má to 3 dráty v konektoru +5V, zem a výstup.
Další věc je ventil ovládání natáčení lopatek turba. Je na víku ventilů úplně vpravo. Zkontrolovat kabely a konektor, případně očistit kontakty. Když se podíváš na podtlakové ovládání lopatek (je přímo na turbu), ke kterému to vede
tak po nastartování je vidět jak se to pohne a lopatky se nastaví do výchozí polohy na volnoběh.
Jako diagnostikou se to dá řešit, že bys sledoval hodnoty tlaku a nastavení lopatek, mělo by to smysl udělat ve chvíli kdy to nejede jak má.
Focus II 1.8 TDCi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host