Turbo benzín 1.6 74 kW

pz46
Příspěvky: 1
Registrován: 10.05.2011 20:21

Turbo benzín 1.6 74 kW

Příspěvek od pz46 » 10.05.2011 20:35

Dobrý den, máte někdo zkušenost s přidáním turbodmychadla na benzíňáka 1.6 74 kW?

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13478
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Turbo benzín 1.6 74 kW

Příspěvek od miki21 » 10.05.2011 21:07

:totlsmile: :totlsmile: :totlsmile: A teď tu o Perníkové chaloupce :cooler:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Dragic
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3773
Registrován: 14.12.2010 19:36
Bydliště: Liberec

Re: Turbo benzín 1.6 74 kW

Příspěvek od Dragic » 10.05.2011 22:28

Ford Mustang r.v.1967
Ford Focus Combi, +-1.6i, r.v.2000 st170
Ford Focus Combi, r.v.2003 st170
Ford Transit 85 T300 r.v.2004

Ex:
Ford Focus 3dvéř, 1,8 TDDI 66kW, r.v.1999 Bombónek
Ford Focus Combi, 1,8 TDCI 85kW, r.v.2003 Fén ix
Galerie Focus
Galerie Mustang

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Turbo benzín 1.6 74 kW

Příspěvek od pkadecka » 11.05.2011 08:12

Když chceš mít auto se silným motorem, nejlepší způsob je koupit auto se silným motorem. Je to nejjednodušší a často i nejlevnější. Přidělat turbo do 1.6 nebude zrovna práce na půl hodiny a těch peněz to taky spolyká dost. I vyměnit motor například za 2.0 by bylo levnější a jednodušší - focusů s 2.0 totiž jezdí dost a je tam všechno hotový, jen to přehodit místo 1.6... ale proč, když i tak bude levnější vyměnit celý auto.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Zdwora
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3001
Registrován: 26.07.2009 15:07
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo benzín 1.6 74 kW

Příspěvek od Zdwora » 11.05.2011 09:12

Dej tam turbo a kompresor z lednicky :cooler:
"Vysmivam se do ksichtu vsem nechapavejm k0k0tum!" by Řezník

Obrázek

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Turbo benzín 1.6 74 kW

Příspěvek od pkadecka » 11.05.2011 10:02

Myslíš že to utáhne takovej ten měnič z 12V na 230V? ;)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Ali0299
Nováček
Nováček
Příspěvky: 181
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Bydžov
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo benzín 1.6 74 kW

Příspěvek od Ali0299 » 11.08.2011 22:31

proč kupovat silnější auto a platit větší pojistku ... :nnou: :D
Obrázek
focus 1,6 16v, r.v.2000, 3dvéř., sportovní filtr GREEN,V-Maxx70/60, MAK 17"
VW Golf I 1.8 16V
icq: 378523678

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13478
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Turbo benzín 1.6 74 kW

Příspěvek od miki21 » 12.08.2011 06:50

Koupíš 1,8 (stejná pojistka jak 1,6) a naroubuješ tam 2,0.Při troše šikovnosti to nikdo nepozná. :wink:
Turbit dodatečně 1,6 fakt nemá smysl.Pokud bys to chtěl udělat tak,aby to něco málo vydrželo a vypadalo,tak se cenou dostaneš ....hodně vysoko.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
r0mik
.
.
Příspěvky: 9352
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo benzín 1.6 74 kW

Příspěvek od r0mik » 12.08.2011 06:56

Koupíš 1,8 (stejná pojistka jak 1,6) a naroubuješ tam 2,0
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Turbo benzín 1.6 74 kW

Příspěvek od pkadecka » 12.08.2011 07:36

To je jednodušší způsob, koupíš 2.0 a přerazíš VIN aby souhlasilo s techničákem z 1.8. Případně si necháš zapsat změnu barvy karoserie ;)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Turbo benzín 1.6 74 kW

Příspěvek od madbugie » 12.08.2011 08:33

neviem nad čím špekulujete... teda neviem ako v ČR ale v SR sa už číslo motora nikam nezapisuje... ani nezistuje... ;-)

a z pohladu nikto nezistí či je to 1,6 1,8 či 2,0... jedine že by policajt bol zarytý forďák... a na znalecký posudok ťa asi ťažko niekto bude posielať...

a nehovoriac o tom že ten motor to turbo neprežije lebo na to nie je stavaný...

ak chceš zvýšiť o niečo výkon 1,6ky tak:

- športový filter nasávania 50 - 100 €
- športová vačka ventilov 600 € + montáž cca 200 €
- leštené zvody cca 250 - 500 €
- športový výfuk cca 300 - 1000 €
- možno po tých úpravách nejaký chiptuning cca 300 €

no a po tom všetkom to bude mať možno 125 koní... a zatú cenu bude jednoduchšie zohnať Ti-VCT motor alebo 1,8ku...

dáš tam turbo bude to mať 150 koní a po 1000 km sa to rozpadne...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
r0mik
.
.
Příspěvky: 9352
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo benzín 1.6 74 kW

Příspěvek od r0mik » 12.08.2011 08:44

shanet dily na 1.6 je obtizne a jsou to jen vyhozene penize (prestavba na ti-vct je taky zbytecna, s performance dilama je to obdobne jako obyc 1.6)
To uz bych radeji sel do 1.8, kterou ford pro prestavbu povoli. Cislo v TP mozna na SK nezapisuji, ale stale je tam typ motoru (napr 1.6 FYDA, 1.8 EYDB, 2.0 EDDB, ST170 ALDA)

A na 1.8 (2.0) uz je hromada dilu.Turbo kity se prodavaji a montuji i na seriove zachovale motory. Sic turbo tak moc netlaci, ale taky jsou odzkousene "pripustne" tlaky kdy to jeste ten motor snese bez vetsich uprav :wink:

1.4 a 1.6 jsou na pohled jine nez 1.8 a 2.0
Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Turbo benzín 1.6 74 kW

Příspěvek od pkadecka » 12.08.2011 09:27

madbugie píše:neviem nad čím špekulujete... teda neviem ako v ČR ale v SR sa už číslo motora nikam nezapisuje... ani nezistuje... ;-)

a z pohladu nikto nezistí či je to 1,6 1,8 či 2,0... jedine že by policajt bol zarytý forďák... a na znalecký posudok ťa asi ťažko niekto bude posielať...
Proč policajt? Na STK jim projdou pod rukama tisíce aut a i focusů určitě dost na to, aby poznali rozdíl mezi 1.4/1.6 a 1.8/2.0 motorem.

Jo, kdyby to byla nějaká exotika, která tady jezdí jedna v celý ČR, to tam poznaj kulový ;) Ale to focus není.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Turbo benzín 1.6 74 kW

Příspěvek od Tonda-B » 12.08.2011 11:53

pz46 píše:Dobrý den, máte někdo zkušenost s přidáním turbodmychadla na benzíňáka 1.6 74 kW?
Tuhle zkušenost asi nebude mít z běžných uživatelů Fordu nikdo.
Jedná se jednak o dost náročné mechanické práce - zcela předělat stranu sání od airboxu a filtru vzduchu ke kompresoru turbodmychadla vč. wastegate ventilu přes mezichladič a plénum před sacími kanály hlavy válců i stranu výfuku od turbíny turbodmychadla z auta pryč.
Jednak o jinou elektroniku a kabelový svazek mj. k regulaci plnícího tlaku, se kterou si sériová řídící jednotka motoru zcela jistě neporadí.
Pravděpodobně by bylo třeba nahradit vstřiky jinými - s větším průtokem benzínu.
Takto přepracovaný motor bude zcela jistě potřebovat úplně jiná data do řídící elektroniky a ta by bylo třeba pořídit na motorové brzdě.
Takovou úpravu odhaduji na alespoň 250 tis.Kč, ale spíše na víc.
Domnívám se, že kolegové správně uvádějí, že ke zvýšení výkonu existují jiné, také účinné a podstatně levnější cesty.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

zip11
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 04.07.2011 16:00

Re: Turbo benzín 1.6 74 kW

Příspěvek od zip11 » 12.08.2011 12:05

V ČR se již do TP nezapisuje (nebo spíše nemusí zapisovat) číslo motoru, ale musí se tam zapsat typ motoru, což je označení právě přímo spojené s obsahem motoru, takže pouhá výměna motoru je dost špatnej krok. :dih: Nejjednodušší a každopádně asi nejlevnější je 1,6 prodat a koupit něco silnějšího.
Ford Focus r.v. 2001, 2,0 16v, 96 KW

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host