Ne Nepér, nechci zhazovat nikoho a tebe už vůbec ne .Jestli jsem někoho nechtěně urazil ,tak se mu omlouvám .A tento způsob startu jsem ještě s jedním známým provedli asi před týdnem a vše bylo v pohoděNepér píše:[ A že jsou tací, kteří rádi radí za cenu shazování ostatních se snaží být nejchytřejší, dokazuje tato diskuse v několika předchozích příspěvcích.
Baterie / autobaterie / nabijecka
- kaminek
- Pokročilý

- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Baterie
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
- hihi
- Zkušený

- Příspěvky: 1018
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Baterie
Altík, že může dát až 100V???? To snad při jeho konstrukci ani není možné. Sice tyhle strojky znám čistě teoreticky (Fardayův zákon elmag. indukce atp.), ale závislost indukovaného napětí je pouze na otáčkách (a tím delta B, resp delta S), protože ostatní je dáno výrobcem. Dokáži si teoreticky představit, že těch 100V by tam bylo při ca 6k otáčkách v případě, že by nefungovala regulace, při startu má ovšem pedál na podlaze asi málokdo, byť to může ve speciálním případě mít svůj smysl).
Rozhodně nesouhlasím s postupem, který tu Kominek napsal. To ovšem neznamená, že z něj budu dělat neznalce, či něco horšího. Jím uvedený postup totiž v ideálním případě bude rozhodně perfektní. Jenže já ideální případy nepředpokládám a asi bych něco oddělal, protože by se něco zvrtlo. To nepopírá. Tak o čem, že je ještě řeč?
Ad kabely: R=ro . l / S, kde S je plocha průřezu. Takže "tlusté" dráty jsou vždy lepší, než "hubené". Sice bych to nikdy necharaterizoval "pro diesela", ale když chci, tak tu informaci chápu. A tady se snad nechceme hádat nad slovíčky
.
Rozhodně nesouhlasím s postupem, který tu Kominek napsal. To ovšem neznamená, že z něj budu dělat neznalce, či něco horšího. Jím uvedený postup totiž v ideálním případě bude rozhodně perfektní. Jenže já ideální případy nepředpokládám a asi bych něco oddělal, protože by se něco zvrtlo. To nepopírá. Tak o čem, že je ještě řeč?
Ad kabely: R=ro . l / S, kde S je plocha průřezu. Takže "tlusté" dráty jsou vždy lepší, než "hubené". Sice bych to nikdy necharaterizoval "pro diesela", ale když chci, tak tu informaci chápu. A tady se snad nechceme hádat nad slovíčky
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
-
Standa.64
- Zkušený

- Příspěvky: 1352
- Registrován: 09.12.2010 17:34
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Baterie
Standartní startování přes kabely je, že propojím mezi baterkama +póly a z -pólu baterie ve startovacím autě připojím na startovaném autě někde vhodnou kostru, kde je pořádný ukostření.Pokud jsou baterie přibližně kapacitně stejné ,nebo ve startovacím autě větší,lze startovat s vypnutým motorem.Přikláním se k tomu aby motor běžel.Kdyby baterku při startování vycucal ,tak ať může aspoň odjet.Když je baterka kapacitně o něco slabší musí se pomáhat baterce altíkem v otáčkách.Startovací proudy u nafťáka jsou daleko větší než u benzínu.Startovací kabely -čím větší průřez tím lepší.Ty startovací proudy u diesela jsou opravdu velké.Takže nějakých 5mm je na nafťáka málo.Z vlastní zkušenosti-startovali jsme 1.9 oktávku s vybitou baterkou,dělané kabely z nabíječky pro vysokozdvižný vozíky o průřezu 25mm2 a po úspěšném nastartování byly dost hodně teplé.Být to kabely alá supermarket, tak ty asi ukápnou .Při startování by si měli pomáhat sobě rovní nebo radši silnější slabšímu.V krajní případě to lze i obráceně ,ale je tam riziko vycucání baterie.Nedoporučuju tedy startovat s Matisem ztuhlýho 3,5l bavoráka v naftě.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar
- Nepér
- Zkušený

- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Baterie
Toyota Landcruiser 120, 3.0 D4D, dva 60Ah akumulátory paralelně, den a půl zůstala zapnutá navigace, po půl otáčce motorem nic. Jedna z baterií vyměněna za baterii z Favorita (44Ah), hladký start, odjezd, nazdar. Jde o startovací proud, který některé kabely nejsou schopny přenést bez velkého úbytku napětí. Kapacita je pak k ničemu.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- Black66
- Nováček

- Příspěvky: 129
- Registrován: 17.02.2008 11:59
- Bydliště: Vysočina
Re: Baterie
hihi: špičkově (když nebude buzením procházet budící proud) ano, a dovolím si tvrdit, že i daleko víc. Ale to v daný okamžik nebylo podstatné. To, že toto špičkové napětí nemusí vydržet polovodiče podstatné bylo. http://fiattipo.net/download/navody/alternator.pdf
- kaminek
- Pokročilý

- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Baterie
No vidíš to, stejný postup jsem téměř popsal i já ,stím že když i toto je málo ,tak lze vyřadit tu vybitou bateri tím, že jí odpojím -pol.Tím ji prostě přestanu taky živit.Jenže jsem tady tím způsobil popraskStanda.64 píše:Standartní startování přes kabely je, že propojím mezi baterkama +póly a z -pólu baterie ve startovacím autě připojím na startovaném autě někde vhodnou kostru, kde je pořádný ukostření.Pokud jsou baterie přibližně kapacitně stejné ,nebo ve startovacím autě větší,lze startovat s vypnutým motorem.Přikláním se k tomu aby motor běžel.Kdyby baterku při startování vycucal ,tak ať může aspoň odjet.Když je baterka kapacitně o něco slabší musí se pomáhat baterce altíkem v otáčkách.Startovací proudy u nafťáka jsou daleko větší než u benzínu.Startovací kabely -čím větší průřez tím lepší.Ty startovací proudy u diesela jsou opravdu velké.Takže nějakých 5mm je na nafťáka málo.Z vlastní zkušenosti-startovali jsme 1.9 oktávku s vybitou baterkou,dělané kabely z nabíječky pro vysokozdvižný vozíky o průřezu 25mm2 a po úspěšném nastartování byly dost hodně teplé.Být to kabely alá supermarket, tak ty asi ukápnou .Při startování by si měli pomáhat sobě rovní nebo radši silnější slabšímu.V krajní případě to lze i obráceně ,ale je tam riziko vycucání baterie.Nedoporučuju tedy startovat s Matisem ztuhlýho 3,5l bavoráka v naftě.
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
-
Standa.64
- Zkušený

- Příspěvky: 1352
- Registrován: 09.12.2010 17:34
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Baterie
Mě taky zaráží ten odpojený -pól. Kam bude alternátor ládovat proud,když baterka bude po nastartování odpojená? Leda v momentě jak to chytne,tak okamžitě -pól připojit.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar
- stand
- Zkušený

- Příspěvky: 1010
- Registrován: 06.10.2008 09:09
- Bydliště: Plzeň
Re: Baterie
Kam by asi alternátor ládoval, bude ládovat do té samé baterie z k teré nastartoval
, tento způob je možný za dvou podmínek, chce to obezřetnost-neodpojit všechny zdroje od nastartovaného auta a dobré kabely.
Jde pouze o postupné připojení "druhého" zdroje s následným odpojením zdroje prvního.
Tak tady kamínka už nekamenujte
Jde pouze o postupné připojení "druhého" zdroje s následným odpojením zdroje prvního.
Tak tady kamínka už nekamenujte
-
Standa.64
- Zkušený

- Příspěvky: 1352
- Registrován: 09.12.2010 17:34
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Baterie
Jestli z dvou rozdílných altíků napájet jednu baterku je v pohodě,tak nemám více námitek.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Baterie
Proč se škrábat levou rukou za levým uchem, když se mohu škrábat pravou
. Jde to oběma způsoby, ale proč bych se drbal s odpojováním vybité baterky, když přes ní nejde žádný startovací proud z druhé baterky nastartovaného auta.
Asi by jste si měli o svátcích zopakovat základy fyziky ZDŠ. Předpokládám že se startovaným autem chci jet někde na "výlet" ale to pak již musím kontakt na baterce opět přidělat, tak proč se v mínus patnácti drbat zbytečně s odpojováním a zapojováním, když to jde jen cvak, cvak propojovákama , 3 min oživit baterku a startovat
.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- kaminek
- Pokročilý

- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Baterie
No já přeji všem ať vám Fordi příští rok dobře jezdí.
Naposledy upravil(a) kaminek dne 01.01.2011 20:13, celkem upraveno 1 x.
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Baterie
Ne ber to nějak osobně, ročníkově jsme na tom skoro stejně. Nenapsal jsem, že tvůj způsob je blbost, je jen trochu nestandartní, použitelný v garáži a tam kde nemám za sebou studený větr , krutý mráz a snahu co nejrychleji nastartovat. Já jen vysvětlil, jak a proč volit tento způsob , kdy není čas na hrdinské činy. Tvůj způsob zamezí odběru vybité baterky který dělá kolem 3 - 6A což je ke 400 A startovacího proudu zanedbatelný. Proto při snaze co nejrychleji nastartovat, považuji odpojování a zapojování baterky za zdržovačku.
Tak nás neopouštěj, vždyť jde jen o výměnu zkušeností.
Tak nás neopouštěj, vždyť jde jen o výměnu zkušeností.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- kaminek
- Pokročilý

- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Baterie
Tak mám dneska zase čistou hlavu a sypu si popel na hlavu ,jak jsem mohl takovej příspěvek napsat
.Asi to bylo tím ,že je v baráku plno pití a drobet jsem to zřejmě přehnal .A kabely na baterku? Doufám že je dlouho neuvidím . 
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
-
koumess
- Junior

- Příspěvky: 228
- Registrován: 02.03.2009 21:29
- Bydliště: v horách na severu
Re: Baterie
...neboj,nic neprásknem
chlast je sviňstvo,no...
Pánové,tak přeji hladkej průjezd v novém roce
Pánové,tak přeji hladkej průjezd v novém roce
FM 01 kombi,107kW. ...à essence
- PaWel
- Junior

- Příspěvky: 423
- Registrován: 19.06.2009 17:41
- Bydliště: Moravskobudějovicko
Re: Autobaterie
Jak píše Ballu a Koumess, při startování se mi protočily ručičky tachometru a otáčkoměru do maxima a zpět (denní počítadlo ale zůstalo). Auto před tím 3 dny stálo venku v mrazu jak ... a bylo vidět delší dobu, že baterie není zcela Ok, ikdyž jsem ji před měsícem dobíjel. Tak jsem si říkal, že asi nemá cenu dál čekat
Měla 7let a 1měsíc 43Ah Motorcraft, nyní Varta Silver 52Ah. 
Nyní FORD MONDEO hatchback: 2.0 Duratec HE 107kW, 10/2010
Před FORD MONDEO sedan: 1.8 Duratec HE 92kW, 10/2003
Před MAZDA 323f BG GT: 1.8 DOHC 16V/96kW, 11/1991, červená, šíbr, křídlo, komplet v el. výbavě
Před FORD MONDEO sedan: 1.8 Duratec HE 92kW, 10/2003
Před MAZDA 323f BG GT: 1.8 DOHC 16V/96kW, 11/1991, červená, šíbr, křídlo, komplet v el. výbavě
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti


