díkes
Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
- jakub.sampon
- Pokročilý

- Příspěvky: 546
- Registrován: 19.12.2009 23:22
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Jen se chci zeptat jaký vosk by jste mi doporučili a proč na modrou metalízu? 
díkes
díkes

Golfík III 1.9tdi 66kw
Ford Focus 1.8tdci 85kw SUPER KÁRA KTERÁ VÁLÍ JEHÁÁÁ

+Ford Fiesta (1.4) 2004
- WnemOne
- Zkušený

- Příspěvky: 1074
- Registrován: 14.04.2008 16:27
- Bydliště: Krupina/Banskobystricky kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Myslím, že len Dodo Juice má vosky, ktoré ""podporujú" určité farby, to neznamená, že ich nemôžeš použiť na akúkoľvek, v princípe u dobrých voskov na farbe absolútne nezáleží. Či sa pýtaš priamo na Dodo Juice ?
Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW HatchBack (3-doors) Bol ....
Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45

Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45

- Miguelicek
- Test driver

- Příspěvky: 2745
- Registrován: 09.08.2008 16:31
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Přikládám zkušenosti s tímto shopem. Objednávka proběhla ve čtvrtek, platba přes PayPal, druhý den zboží expedováno...dnes, ve středu v 11 dopoledne, je zboží doma. Přepravcem je FedEx, vše pečlivě zabaleno, zboží nepoškozeno, obsah balení kompletní. Cena za dopravu skutečně 9.00Ł, nehledě na opravdu dobré ceny za zbožíMiguelicek píše:tak tento e-shop má poštovné do ČR a SK za bezkonkurenčních 9.00Ł a to do váhy až 20kg![]()
http://www.shinearama.co.uk/index.php
Snad to někomu pomůže
- jakub.sampon
- Pokročilý

- Příspěvky: 546
- Registrován: 19.12.2009 23:22
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Chci se zeptat jaký vosk by jste mi doporučili a proč na modrou metalízu?
děkuji
děkuji

Golfík III 1.9tdi 66kw
Ford Focus 1.8tdci 85kw SUPER KÁRA KTERÁ VÁLÍ JEHÁÁÁ

+Ford Fiesta (1.4) 2004
- Kóťa
- Test driver

- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Tak co pár dotazů od laika...Pěkně postupně.Mytí šampónem...Mám nějaký od armor all a pění.Co jsem četl,tak prý tyto dražší šampóny nepění,resp.minimálně...Takže je pak potřeba méně vody na jeho smytí?
Mytí metodou dvou kýblů.Líbí se mi to sejto na dno,ale dát za tento produkt v českém obchodě přes 700kč?Není jiná varianta toho sejta?
Pak mě zajímá ten clay.To je zkrátka hmota,kterou mažu spolu s lubrikantem(může být i voda?)po kastli a tím sundavám náletovou rez atd.?Co třeba po haubně?To ho nějak přeložím a co?Musím to v něčem vyprat?Nebo to zahodím?
Poté co umeju auto šamponem,osuším,použiju clay,tak se dává nějakej detailer?To je jen kosmetika,která pomůže lepšímu vzhledu po voskování?Ta se jen rozleští tím mikrovláknem?
Pak tedy znovu umeju šamponem,osušim a už dávám vosk?
Je nutné pro mytí mít tu rukavici?Nebo stačí i houba?
Pak k samotným přípravkům.Líbí se mi nějaký gel na ty pneu.Momentálně používám kojota a jak se rozjedu,tak je to všude po autě
Takže tohle by se mi líbilo....
Co se používá na hmyz?Na jeho odstranění?
A nijak moc jsem tu nezaznamenal nějakou chemii na interiér.Já používám pronto ve spray...Jsou tyto přípravky lepší?O exteriéru nedebatuji,ale poznám to i uvnitř?
Leštiče oken...Nějak si neumím představit v čem jsou lepší než běžně dostupné?
Co se tedy týče údržby takto ošetřeného vozu....Pokud se bude jednat o např.letní provoz a po 14 dnech ho vemu k umytí,stačí mi vše smýt wapem?Včetně much?Nebo musím stejně vzít kýbl,šampón a vydrbat to?
A co bych si tedy případně měl pořídit,odkud?Taky se moc nevyznám v těch utěrkách atd.?Mám čerstvě koupenou jelenici sonax a stěrku.Pokud tu stěrku budu používat ihned po umytí a jemně,tak na mém laku s tím problém nebude,ne?
Ještě k barvě mého laku?Bude to taky tak úžasný vzhledem ke světlé zlaté?Nebo to kouzlí hlavně na barvách jako černá,vínová,modrá atd.?
Je toho dost,dlouho jsem na to koukal,ale tohle jsem nějako nepochopil...Tak kdo máte čas,piště,piště...
Mytí metodou dvou kýblů.Líbí se mi to sejto na dno,ale dát za tento produkt v českém obchodě přes 700kč?Není jiná varianta toho sejta?
Pak mě zajímá ten clay.To je zkrátka hmota,kterou mažu spolu s lubrikantem(může být i voda?)po kastli a tím sundavám náletovou rez atd.?Co třeba po haubně?To ho nějak přeložím a co?Musím to v něčem vyprat?Nebo to zahodím?
Poté co umeju auto šamponem,osuším,použiju clay,tak se dává nějakej detailer?To je jen kosmetika,která pomůže lepšímu vzhledu po voskování?Ta se jen rozleští tím mikrovláknem?
Pak tedy znovu umeju šamponem,osušim a už dávám vosk?
Je nutné pro mytí mít tu rukavici?Nebo stačí i houba?
Pak k samotným přípravkům.Líbí se mi nějaký gel na ty pneu.Momentálně používám kojota a jak se rozjedu,tak je to všude po autě
Co se používá na hmyz?Na jeho odstranění?
A nijak moc jsem tu nezaznamenal nějakou chemii na interiér.Já používám pronto ve spray...Jsou tyto přípravky lepší?O exteriéru nedebatuji,ale poznám to i uvnitř?
Leštiče oken...Nějak si neumím představit v čem jsou lepší než běžně dostupné?
Co se tedy týče údržby takto ošetřeného vozu....Pokud se bude jednat o např.letní provoz a po 14 dnech ho vemu k umytí,stačí mi vše smýt wapem?Včetně much?Nebo musím stejně vzít kýbl,šampón a vydrbat to?
A co bych si tedy případně měl pořídit,odkud?Taky se moc nevyznám v těch utěrkách atd.?Mám čerstvě koupenou jelenici sonax a stěrku.Pokud tu stěrku budu používat ihned po umytí a jemně,tak na mém laku s tím problém nebude,ne?
Ještě k barvě mého laku?Bude to taky tak úžasný vzhledem ke světlé zlaté?Nebo to kouzlí hlavně na barvách jako černá,vínová,modrá atd.?
Je toho dost,dlouho jsem na to koukal,ale tohle jsem nějako nepochopil...Tak kdo máte čas,piště,piště...
- WnemOne
- Zkušený

- Příspěvky: 1074
- Registrován: 14.04.2008 16:27
- Bydliště: Krupina/Banskobystricky kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Šampón pení nepení:
Viac penia šampóny, ktoré neobsahujú prísady vosku, menej penia s prísadou vosku (zabíja penivosť). To či šampón pení, alebo nepení nehovorí o tom koľko vody potrebuješ.
2 kýble plus sito:
Sito je dobrá vec, ale nie nevyhnutná, už dost silný upgrade je, že Máš 2 vedrá.
Clay:
Clay je plastelínová hmota, ktoré ztrháva nečistoty na laku, ktoré nie sú voľne viazané (mytie neodstránilo). Plastelína do seba naberá nečistoty. Vždy sa použivá len jedna strana a prehýba sa do seba. Akonáhle mení farbu, je plná nečistôt treba vyhodiť. Vydrži dlho, neboj sa.
Clay vs Lubrikant (Detailer):
Auto umyješ, použiješ clay a auto iba splachneš od lubrikantu. (Sú však lubrikanty, ktoré nemusíš spláchnuť (majú viac účelov, tkzv detailery viac nižsie), vždy čekuj návod).
Detailer:
Najčastejšie sa používa po umývaní, kde odstrániš malé nedokonalosti, ktoré Ti ostali.Je to kvázi rýchloleštenka.
Vosk:
Po clay ide čistenie laku (prípadne korekcia), potom vosk. Ak chceš môžem sem hodiť chronólgiu postupu.
Rukavica vs špongia:
Rukavica z ovčej vlny je "podľa mna" lepšia, ale ak máš špongiu neva, vtedy prísne dodržuj najme skladovanie špongie !!! A ako náhle sa Ti len trošku nezdá vymeniť (prípadne ju použivaj napr. na špinave práce, impregnácia pneu atď)
Na hmyz existujú povoľovače, keď navoskuješ, už Ťa to tak trápiť nebude.
Interiér:
Tam oddeluj čističe a impregnanty atď. Dobrý čistič interiérov je napr. Interior Shampoo od Autoglym. (plasty, textil, koža, stropnice, proste všetko sním spravíš)
Okna "leštenie":
Neviem v čom sú lepšie, ale majú opodstanenie, pri odstranovaní tažších nečistôt, ktoré nejdu dole klasickým čističom okien. (nie sú na odstranovanie škrabancov, pri oknách je to zložitejšie.. pokial sme v hobby)
Ošetrený voz vs údržba:
To je radost, auto sa Ti zašpiní, splácheš wapom aje je vzhľadné (nie čisté !!!!! ), prípadne, metóda dvoch vedier a na záver detailer a max do 30 min max 1 hod máš auto tip top.
Kukám, že Máš jelenicu a sonax stierku.
Jelenica: OK, ale bacha, na jej skladovanie, a sem ta ju vyplákaj.
Stierka: Tiež ok, ale bacha na okolité prostredie, prašnosť.
Či to bude úžastné:
Ak to spravíš OK, myslím, že budeš príjemne prekvapený, ale najhoršia farba na rozdiely, je strieborná, ale to neznamená , že tam nie sú.
Ak som napísal blud snáď ma niekto potom opraví.
Zdar.
Viac penia šampóny, ktoré neobsahujú prísady vosku, menej penia s prísadou vosku (zabíja penivosť). To či šampón pení, alebo nepení nehovorí o tom koľko vody potrebuješ.
2 kýble plus sito:
Sito je dobrá vec, ale nie nevyhnutná, už dost silný upgrade je, že Máš 2 vedrá.
Clay:
Clay je plastelínová hmota, ktoré ztrháva nečistoty na laku, ktoré nie sú voľne viazané (mytie neodstránilo). Plastelína do seba naberá nečistoty. Vždy sa použivá len jedna strana a prehýba sa do seba. Akonáhle mení farbu, je plná nečistôt treba vyhodiť. Vydrži dlho, neboj sa.
Clay vs Lubrikant (Detailer):
Auto umyješ, použiješ clay a auto iba splachneš od lubrikantu. (Sú však lubrikanty, ktoré nemusíš spláchnuť (majú viac účelov, tkzv detailery viac nižsie), vždy čekuj návod).
Detailer:
Najčastejšie sa používa po umývaní, kde odstrániš malé nedokonalosti, ktoré Ti ostali.Je to kvázi rýchloleštenka.
Vosk:
Po clay ide čistenie laku (prípadne korekcia), potom vosk. Ak chceš môžem sem hodiť chronólgiu postupu.
Rukavica vs špongia:
Rukavica z ovčej vlny je "podľa mna" lepšia, ale ak máš špongiu neva, vtedy prísne dodržuj najme skladovanie špongie !!! A ako náhle sa Ti len trošku nezdá vymeniť (prípadne ju použivaj napr. na špinave práce, impregnácia pneu atď)
Na hmyz existujú povoľovače, keď navoskuješ, už Ťa to tak trápiť nebude.
Interiér:
Tam oddeluj čističe a impregnanty atď. Dobrý čistič interiérov je napr. Interior Shampoo od Autoglym. (plasty, textil, koža, stropnice, proste všetko sním spravíš)
Okna "leštenie":
Neviem v čom sú lepšie, ale majú opodstanenie, pri odstranovaní tažších nečistôt, ktoré nejdu dole klasickým čističom okien. (nie sú na odstranovanie škrabancov, pri oknách je to zložitejšie.. pokial sme v hobby)
Ošetrený voz vs údržba:
To je radost, auto sa Ti zašpiní, splácheš wapom aje je vzhľadné (nie čisté !!!!! ), prípadne, metóda dvoch vedier a na záver detailer a max do 30 min max 1 hod máš auto tip top.
Kukám, že Máš jelenicu a sonax stierku.
Jelenica: OK, ale bacha, na jej skladovanie, a sem ta ju vyplákaj.
Stierka: Tiež ok, ale bacha na okolité prostredie, prašnosť.
Či to bude úžastné:
Ak to spravíš OK, myslím, že budeš príjemne prekvapený, ale najhoršia farba na rozdiely, je strieborná, ale to neznamená , že tam nie sú.
Ak som napísal blud snáď ma niekto potom opraví.
Zdar.
Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW HatchBack (3-doors) Bol ....
Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45

Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45

- Miguelicek
- Test driver

- Příspěvky: 2745
- Registrován: 09.08.2008 16:31
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Kóťa, hlavní je si na začátek říct, kolik hodláš investovat a podle toho bych se dál řídil
Protože veškeré kroky na sebe navazují a vynechání např. claye znehodnotí další postup(nanesení vosku, následná údržba atd.). Jinak WnemOne to vše popsal velice pěkně 
-
Brehowicz
- Test driver

- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Kotíku koukám že tě ti pacholci taky nahlodali viď?
Čtení tohodle vlákna je prudce nakažlivé a mělo by být okamžitě v karanténě než tu chorobu začne dostávat i má pěněženka
Čtení tohodle vlákna je prudce nakažlivé a mělo by být okamžitě v karanténě než tu chorobu začne dostávat i má pěněženka
- Kóťa
- Test driver

- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Ano ano,že jsem sem lezl...
Kolik peněz?No je to jak píšeš...Pokud se na něco v té hyerarchii údržby vykašlu,tak to ztrácí smysl.Tak pak vlastně vše.Mluvili jste o nějakých 2-3k...Tu ovčí rukavici na mytí bych si odpustil a koupil si houbu.Kýble mám.Takže chémie+důležitá mikrovlákna...kolik? a gel na pneu.
A teď odpovědi pro WnemOne nebo ostatní..
*************************************************************************
Šampón pení nepení:
Viac penia šampóny, ktoré neobsahujú prísady vosku, menej penia s prísadou vosku (zabíja penivosť). To či šampón pení, alebo nepení nehovorí o tom koľko vody potrebuješ.
Mám za to,že pokud víc pění,musím auto větším množstvím vody opláchnout,ne?
2 kýble plus sito:
Sito je dobrá vec, ale nie nevyhnutná, už dost silný upgrade je, že Máš 2 vedrá.
To rád čtu...
Clay:
Clay je plastelínová hmota, ktoré ztrháva nečistoty na laku, ktoré nie sú voľne viazané (mytie neodstránilo). Plastelína do seba naberá nečistoty. Vždy sa použivá len jedna strana a prehýba sa do seba. Akonáhle mení farbu, je plná nečistôt treba vyhodiť. Vydrži dlho, neboj sa.
Co jsem koukal na fotky třeba Zonixxe,tak to je ten clay stále v pohodě?
Clay vs Lubrikant (Detailer):
Auto umyješ, použiješ clay a auto iba splachneš od lubrikantu. (Sú však lubrikanty, ktoré nemusíš spláchnuť (majú viac účelov, tkzv detailery viac nižsie), vždy čekuj návod).
Takže pro hydrataci laku při použití claye se použije buď lubrikant,který se pak musí opět umýt nebo detailer,který poté navíc rozleštím?Tak to je výhodnější řešení,ne?Ale asi je detailer dražší než lubrikant,že?
Detailer:
Najčastejšie sa používa po umývaní, kde odstrániš malé nedokonalosti, ktoré Ti ostali.Je to kvázi rýchloleštenka.
Vosk:
Po clay ide čistenie laku (prípadne korekcia), potom vosk. Ak chceš môžem sem hodiť chronólgiu postupu.
Budu rád...
Rukavica vs špongia:
Rukavica z ovčej vlny je "podľa mna" lepšia, ale ak máš špongiu neva, vtedy prísne dodržuj najme skladovanie špongie !!! A ako náhle sa Ti len trošku nezdá vymeniť (prípadne ju použivaj napr. na špinave práce, impregnácia pneu atď)
Jaké je správné skladování houby?
Na hmyz existujú povoľovače, keď navoskuješ, už Ťa to tak trápiť nebude.
Mám tomu rozumnět tak,že pokud navoskuju,tak mouchy půjdou dolů sami nebo použiju ten odstraňovač a laku to nebude vadit,protože je chráněný voskem?
Interiér:
Tam oddeluj čističe a impregnanty atď. Dobrý čistič interiérov je napr. Interior Shampoo od Autoglym. (plasty, textil, koža, stropnice, proste všetko sním spravíš)
Nejsem nějaký prase,takže spíš ten impregnant,ne?Zkrátka něco,abych ošetřil plasty,aby byly krásně černé a hlavně matné...jednou jsem použil něco,vše se lesklo jako blázen a to už nikdy...Na toto mám teď nějaký špric od fy armor all.Palubkla a dveře pěkně zčernají,ale moc dlouho to nevydrží.Jako by to vyschlo....Na vyčištění když někde něco ušpiním používám to pronto.Jinak sedačky,stropnice atd. nechávám tak jednou za rok,rok a půl tepovat...
Okna "leštenie":
Neviem v čom sú lepšie, ale majú opodstanenie, pri odstranovaní tažších nečistôt, ktoré nejdu dole klasickým čističom okien. (nie sú na odstranovanie škrabancov, pri oknách je to zložitejšie.. pokial sme v hobby)
Tak to mi přijde jako zbytečnost.Všechny okna mám napatlané rain off od sheronu a moc bordelu na nich neulpívá.A přední v létě odrbu houbou nebo si trochu pomůžu odstraňovačem hmyzu.
Ošetrený voz vs údržba:
To je radost, auto sa Ti zašpiní, splácheš wapom aje je vzhľadné (nie čisté !!!!! ), prípadne, metóda dvoch vedier a na záver detailer a max do 30 min max 1 hod máš auto tip top.
Kukám, že Máš jelenicu a sonax stierku.
Jelenica: OK, ale bacha, na jej skladovanie, a sem ta ju vyplákaj. To je vymáchej?
Stierka: Tiež ok, ale bacha na okolité prostredie, prašnosť.Prostě musím hned po umytí,viď?
Či to bude úžastné:
Ak to spravíš OK, myslím, že budeš príjemne prekvapený, ale najhoršia farba na rozdiely, je strieborná, ale to neznamená , že tam nie sú.
Zkrátka z toho nebudu tak hotovej jako majitel černé...Nemáte někdo fotky zlatého auta po aplikaci?
************************************************************************
Pak se ještě zeptám jak dlouho mi ty výrobky po nákupu vydrží?Když jsem třeba viděl kolik se toho přípravku pod clay dává,tak mi to přijde,že je láhvička na dvě aplikace.
A co je tedy nejlepší poměr kvalita/cena?Koukal jsem na nějaké eshopy a maj tam xvosků,xclayů atd...
Kolik peněz?No je to jak píšeš...Pokud se na něco v té hyerarchii údržby vykašlu,tak to ztrácí smysl.Tak pak vlastně vše.Mluvili jste o nějakých 2-3k...Tu ovčí rukavici na mytí bych si odpustil a koupil si houbu.Kýble mám.Takže chémie+důležitá mikrovlákna...kolik? a gel na pneu.
A teď odpovědi pro WnemOne nebo ostatní..
*************************************************************************
Šampón pení nepení:
Viac penia šampóny, ktoré neobsahujú prísady vosku, menej penia s prísadou vosku (zabíja penivosť). To či šampón pení, alebo nepení nehovorí o tom koľko vody potrebuješ.
Mám za to,že pokud víc pění,musím auto větším množstvím vody opláchnout,ne?
2 kýble plus sito:
Sito je dobrá vec, ale nie nevyhnutná, už dost silný upgrade je, že Máš 2 vedrá.
To rád čtu...
Clay:
Clay je plastelínová hmota, ktoré ztrháva nečistoty na laku, ktoré nie sú voľne viazané (mytie neodstránilo). Plastelína do seba naberá nečistoty. Vždy sa použivá len jedna strana a prehýba sa do seba. Akonáhle mení farbu, je plná nečistôt treba vyhodiť. Vydrži dlho, neboj sa.
Co jsem koukal na fotky třeba Zonixxe,tak to je ten clay stále v pohodě?
Clay vs Lubrikant (Detailer):
Auto umyješ, použiješ clay a auto iba splachneš od lubrikantu. (Sú však lubrikanty, ktoré nemusíš spláchnuť (majú viac účelov, tkzv detailery viac nižsie), vždy čekuj návod).
Takže pro hydrataci laku při použití claye se použije buď lubrikant,který se pak musí opět umýt nebo detailer,který poté navíc rozleštím?Tak to je výhodnější řešení,ne?Ale asi je detailer dražší než lubrikant,že?
Detailer:
Najčastejšie sa používa po umývaní, kde odstrániš malé nedokonalosti, ktoré Ti ostali.Je to kvázi rýchloleštenka.
Vosk:
Po clay ide čistenie laku (prípadne korekcia), potom vosk. Ak chceš môžem sem hodiť chronólgiu postupu.
Budu rád...
Rukavica vs špongia:
Rukavica z ovčej vlny je "podľa mna" lepšia, ale ak máš špongiu neva, vtedy prísne dodržuj najme skladovanie špongie !!! A ako náhle sa Ti len trošku nezdá vymeniť (prípadne ju použivaj napr. na špinave práce, impregnácia pneu atď)
Jaké je správné skladování houby?
Na hmyz existujú povoľovače, keď navoskuješ, už Ťa to tak trápiť nebude.
Mám tomu rozumnět tak,že pokud navoskuju,tak mouchy půjdou dolů sami nebo použiju ten odstraňovač a laku to nebude vadit,protože je chráněný voskem?
Interiér:
Tam oddeluj čističe a impregnanty atď. Dobrý čistič interiérov je napr. Interior Shampoo od Autoglym. (plasty, textil, koža, stropnice, proste všetko sním spravíš)
Nejsem nějaký prase,takže spíš ten impregnant,ne?Zkrátka něco,abych ošetřil plasty,aby byly krásně černé a hlavně matné...jednou jsem použil něco,vše se lesklo jako blázen a to už nikdy...Na toto mám teď nějaký špric od fy armor all.Palubkla a dveře pěkně zčernají,ale moc dlouho to nevydrží.Jako by to vyschlo....Na vyčištění když někde něco ušpiním používám to pronto.Jinak sedačky,stropnice atd. nechávám tak jednou za rok,rok a půl tepovat...
Okna "leštenie":
Neviem v čom sú lepšie, ale majú opodstanenie, pri odstranovaní tažších nečistôt, ktoré nejdu dole klasickým čističom okien. (nie sú na odstranovanie škrabancov, pri oknách je to zložitejšie.. pokial sme v hobby)
Tak to mi přijde jako zbytečnost.Všechny okna mám napatlané rain off od sheronu a moc bordelu na nich neulpívá.A přední v létě odrbu houbou nebo si trochu pomůžu odstraňovačem hmyzu.
Ošetrený voz vs údržba:
To je radost, auto sa Ti zašpiní, splácheš wapom aje je vzhľadné (nie čisté !!!!! ), prípadne, metóda dvoch vedier a na záver detailer a max do 30 min max 1 hod máš auto tip top.
Kukám, že Máš jelenicu a sonax stierku.
Jelenica: OK, ale bacha, na jej skladovanie, a sem ta ju vyplákaj. To je vymáchej?
Stierka: Tiež ok, ale bacha na okolité prostredie, prašnosť.Prostě musím hned po umytí,viď?
Či to bude úžastné:
Ak to spravíš OK, myslím, že budeš príjemne prekvapený, ale najhoršia farba na rozdiely, je strieborná, ale to neznamená , že tam nie sú.
Zkrátka z toho nebudu tak hotovej jako majitel černé...Nemáte někdo fotky zlatého auta po aplikaci?
************************************************************************
Pak se ještě zeptám jak dlouho mi ty výrobky po nákupu vydrží?Když jsem třeba viděl kolik se toho přípravku pod clay dává,tak mi to přijde,že je láhvička na dvě aplikace.
A co je tedy nejlepší poměr kvalita/cena?Koukal jsem na nějaké eshopy a maj tam xvosků,xclayů atd...
- Dzefer
- Zkušený

- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
bol som v tom, ze detailer a lubrikant su dve rozne veci, aspon ja mam dve rozne flasky a vonaju inak 
Lubrikant je pod clay, lebo clayom na suchom laku ani nepohnes, musi po niecom "jazdit".
Detailer sa pouziva po beznom umyti, ked nevoskujes. Obnovuje funkciu vosku a podla mna ma aj nejaky vosk v sebe, lebo aj ked som nemal navoskovane auto a pouzil som detailer, po dazdi to robilo pekne dodo gulicky
Pouvazuj este nad tou rukavicou namiesto spongie...
Lubrikant je pod clay, lebo clayom na suchom laku ani nepohnes, musi po niecom "jazdit".
Detailer sa pouziva po beznom umyti, ked nevoskujes. Obnovuje funkciu vosku a podla mna ma aj nejaky vosk v sebe, lebo aj ked som nemal navoskovane auto a pouzil som detailer, po dazdi to robilo pekne dodo gulicky
Pouvazuj este nad tou rukavicou namiesto spongie...
- spachal
- Junior

- Příspěvky: 323
- Registrován: 24.07.2010 19:58
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
>Kóťa: jsem laik a amater, takze to ber s rezervou, pucuji auto deset let stare, navic stribrna metaliza, ta take leccos odpusti ..
sampon: osobne nejdrive auto ostriknu wapkou, pak umeju pomoci dvou kyblu (sitko nemam) a nasledne zase wapkou ostrikam. Sampon proste pouzivej podle navodu, nektere maji redeni treba 1:1500 a opravdu to funguje :]
clay: ja koupil nejlevnejsi z eBay, pry se to stejne az na vyjimky vyrabi ve stejne cinske fabrice ;]. Mel jsem z toho trochu vitr, ale zcela v pohode. Lubrikant nepouzivam, misto toho strikam pod clay koncentrovany sampon (co davam na myti do 10L kyble, to same mnozstvi dam do 1L flasky rozprasovace). Funguje, nedre :]
detailer: ten pouzivas jen pokud pak nevoskujes. Jinak je to zbytecne. Po aplikaci claye se jeste pred voskovanim doporucuje odstraneni stareho vosku, napriklad pomoci DODO Lime Prime (pripadne Lite bez abraziva). To je ta nejhnusnejsi cast prace, ale pokud se pracuje s abrazivem, na laku to kurevs..setsakra videt :]
rukavice: pouzivam levnou rukavici z mikrovlakna ("sasanka"). Staci. Kvalitni ovecka je lepsi, to bezesporu, ale cena je nekde jinde.
hmyzaci: po kvalitnim navoskovani (nejlepe vrstveni), pujde hmyz po namoceni dolu pouhou rukavici.
interier: pouzivam kosmetiku od Autoglymu, Interior Shampoo na skoro vse, Fast Glass a Glass Polish na skla, Bumper Care na gumy. Vcelku levne a funkcni. Kam nedosahnu mikrovlnnou uterkou, namackam cistici hmotu ("zelenej blevajz" CyberClean :] ).
Bacha hlavne na nejakou lestenku na horni cast palubky, ja tu chybu udelal a pokud se leskne jak psi kulky, zazijes pri slunecnem pocasi opravdu necekane zazitky .. ;]. Takze cokoliv co nelesti, ale naopak matuje.
sterka: mam a pouzivam, stahuji vodu ihned po umyti, zatim jsem si to nikde nedodrbal. Pak dosusim mikrovlaknem (auto myju jako spravna socka bez wapky na benzince :] ..)
barva: mam stribrnou :] a ver mi, je to setsakra znat a to je autu uz 10 let. Ale nejde jen o vzhled, ten lak je proste jinej, ztmavnul a i pri silnem znecisteni se mimoradne snadno zase umyje
vydrz: jak co, nejvice ubyva Dodo Lime Prime, nejmene sampon Dodo Supernatural, hadam ze pri mem pristupu k cistote a vrozene lenosti mam kosmetiku tak na pet let mininmalne ..
Znacky: ja sej kombinaci vosk Collinite (#915, takova zvlastni kombinace sealantu, ktery se ale da vrstvit), sampon a odstranovac vosku Dodo, zbytek Autoglym, noname clay, noname mikrovlakna a aplikatory. Je to takova cenove asi nejrozumnejsi cesta, v pomeru kvalita/cena, dle meho.
sampon: osobne nejdrive auto ostriknu wapkou, pak umeju pomoci dvou kyblu (sitko nemam) a nasledne zase wapkou ostrikam. Sampon proste pouzivej podle navodu, nektere maji redeni treba 1:1500 a opravdu to funguje :]
clay: ja koupil nejlevnejsi z eBay, pry se to stejne az na vyjimky vyrabi ve stejne cinske fabrice ;]. Mel jsem z toho trochu vitr, ale zcela v pohode. Lubrikant nepouzivam, misto toho strikam pod clay koncentrovany sampon (co davam na myti do 10L kyble, to same mnozstvi dam do 1L flasky rozprasovace). Funguje, nedre :]
detailer: ten pouzivas jen pokud pak nevoskujes. Jinak je to zbytecne. Po aplikaci claye se jeste pred voskovanim doporucuje odstraneni stareho vosku, napriklad pomoci DODO Lime Prime (pripadne Lite bez abraziva). To je ta nejhnusnejsi cast prace, ale pokud se pracuje s abrazivem, na laku to kurevs..setsakra videt :]
rukavice: pouzivam levnou rukavici z mikrovlakna ("sasanka"). Staci. Kvalitni ovecka je lepsi, to bezesporu, ale cena je nekde jinde.
hmyzaci: po kvalitnim navoskovani (nejlepe vrstveni), pujde hmyz po namoceni dolu pouhou rukavici.
interier: pouzivam kosmetiku od Autoglymu, Interior Shampoo na skoro vse, Fast Glass a Glass Polish na skla, Bumper Care na gumy. Vcelku levne a funkcni. Kam nedosahnu mikrovlnnou uterkou, namackam cistici hmotu ("zelenej blevajz" CyberClean :] ).
Bacha hlavne na nejakou lestenku na horni cast palubky, ja tu chybu udelal a pokud se leskne jak psi kulky, zazijes pri slunecnem pocasi opravdu necekane zazitky .. ;]. Takze cokoliv co nelesti, ale naopak matuje.
sterka: mam a pouzivam, stahuji vodu ihned po umyti, zatim jsem si to nikde nedodrbal. Pak dosusim mikrovlaknem (auto myju jako spravna socka bez wapky na benzince :] ..)
barva: mam stribrnou :] a ver mi, je to setsakra znat a to je autu uz 10 let. Ale nejde jen o vzhled, ten lak je proste jinej, ztmavnul a i pri silnem znecisteni se mimoradne snadno zase umyje
vydrz: jak co, nejvice ubyva Dodo Lime Prime, nejmene sampon Dodo Supernatural, hadam ze pri mem pristupu k cistote a vrozene lenosti mam kosmetiku tak na pet let mininmalne ..
Znacky: ja sej kombinaci vosk Collinite (#915, takova zvlastni kombinace sealantu, ktery se ale da vrstvit), sampon a odstranovac vosku Dodo, zbytek Autoglym, noname clay, noname mikrovlakna a aplikatory. Je to takova cenove asi nejrozumnejsi cesta, v pomeru kvalita/cena, dle meho.
ex. FFI 1.6 kombi 2000, soucasne Chrysler Grand Voyager 3.3i
- WnemOne
- Zkušený

- Příspěvky: 1074
- Registrován: 14.04.2008 16:27
- Bydliště: Krupina/Banskobystricky kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
to Dzefer:
JJ v hobby to často delia, ale keď začneš sledovať profi balenia, tak zistíš, že rozdelenia, clay lubrikant a detailer nie sú, alebo sušiaci detailer. A to čo je v profi s plní aj hobby, len už pripravené a nariedené. Ja viem, možno sa teraz oprieš o Dodo Juice a Swiss, ale to je úplne iná filozofia a taktiež ich produkty po protekciu sa málo používajú v "profi", pokiaľ nie si autorizovaná prevádzka.
Jaké je správné skladování houby?:
Tak aby nebola voľne niekde hodená, hod ju do sáčku, alebo tašky, ja mám vedra s vrchnákom, tak ja to mám tam, aby Ti na nu nesadal prach a nepovaľovala sa po zemy, alebo aby si ju nevyberal z pomedzi iného bordelu. To isté jelenica.
JJ v hobby to často delia, ale keď začneš sledovať profi balenia, tak zistíš, že rozdelenia, clay lubrikant a detailer nie sú, alebo sušiaci detailer. A to čo je v profi s plní aj hobby, len už pripravené a nariedené. Ja viem, možno sa teraz oprieš o Dodo Juice a Swiss, ale to je úplne iná filozofia a taktiež ich produkty po protekciu sa málo používajú v "profi", pokiaľ nie si autorizovaná prevádzka.
Jaké je správné skladování houby?:
Tak aby nebola voľne niekde hodená, hod ju do sáčku, alebo tašky, ja mám vedra s vrchnákom, tak ja to mám tam, aby Ti na nu nesadal prach a nepovaľovala sa po zemy, alebo aby si ju nevyberal z pomedzi iného bordelu. To isté jelenica.
Naposledy upravil(a) WnemOne dne 05.01.2011 15:09, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW HatchBack (3-doors) Bol ....
Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45

Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45

- Miguelicek
- Test driver

- Příspěvky: 2745
- Registrován: 09.08.2008 16:31
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Jen doplním pár věcí dle mých zkušeností
clay: zde si opravdu je třeba dávat pozor na to, aby clay po laku jezdil a nikde nezadrhával
na kombík spotřebuješ cca 0,5-0,6 litru koncentrátu. Já používám DODO Born Slippy Refill a ten ředím v poměru 1:10, takže z 250ml uděláš 2500ml lubrikantu...alternativou je samozřejmě šampon.
detailer: pokud by ses rozhodl např. pro DODO Red Mist Tropical, určitě ho používej pouze po každém 2-3 mytí, pod clay se nevyplatí. Detailer je skutečně ekonomický, stačí párkrát stříknout a rozleštit. Na střechu 4-5x, na kapotu 2-3x, na ostatní části 2x stříknout...
hmyz: pokud např. investuješ do Autoglym Insect Remover, použiješ ho skutečně poprvé, po navoskování jde hmyz dolu oplachem a rukavicí...spíše bych se přikláněl k použití odstaňovače téru(no možná jako náhrada by šel tech. benzin), na tvém laku budou asfaltové tečky dobře vidět a je třeba se jich zbavit před korekcí laku
interiér: mám pouze zkušenosti s Autoglym Interior Shampoo a pokud chceš interiér kvalitně vyčistit, spotřebuješ celou 500ml lahev. Dá se použít na vše v interiéru, nastříkáš, necháš chvíli působit, houbičkou nebo kartáčem narušíš a mikrovláknem setřeš, jednoduché, jen ta spotřeba
stěrka: neboj se ji použít, jen je třeba dávat pozor na prašnost prostředí, nejlépe použít stěrku v garáži, nebo za bezvětrného počasí...
pneu:tam je to složitější vybrat, používám Meguairs Hot Shine Tyre Spray, spotřeba žádná, účinek celkem vysoký se mi zdá...dost se doporučuje Autoglym Instant Tyre Dressing.
výdrž toho všeho: dalo by se to počítat skutečně na roky, při doporučeném opakování procesů se dostaneš minimálně na dva roky od počáteční koupě.
Určitě je třeba nevynechat jediný základní proces, tedy mytí, clay, korekce, vosk. Pokud ke korekci laku použiješ abrazivní přípravek, je třeba ho použít v kombinaci s mikrovláknovým aplikátorem, pokud bezabrazivní, stačí aplikátor pěnový. Co se týká mikrovláken, každému vyhovuje něco jiného, jen bych sehnal kvalitnější mikrovlákno na rozlešťování vosku, na ostatní věci stačí obyč(já mám z Makra např.).
Pokud bych doporučil sám za sebe, koukni po zahraničních e-shopem, ceny v tuzemských obchodech jsou pořád dost vysoké a v zahraničí dost ušetříš.
P.S. Kdybych někde kecal blbosti, tak mě zkušenější opravte
clay: zde si opravdu je třeba dávat pozor na to, aby clay po laku jezdil a nikde nezadrhával
detailer: pokud by ses rozhodl např. pro DODO Red Mist Tropical, určitě ho používej pouze po každém 2-3 mytí, pod clay se nevyplatí. Detailer je skutečně ekonomický, stačí párkrát stříknout a rozleštit. Na střechu 4-5x, na kapotu 2-3x, na ostatní části 2x stříknout...
hmyz: pokud např. investuješ do Autoglym Insect Remover, použiješ ho skutečně poprvé, po navoskování jde hmyz dolu oplachem a rukavicí...spíše bych se přikláněl k použití odstaňovače téru(no možná jako náhrada by šel tech. benzin), na tvém laku budou asfaltové tečky dobře vidět a je třeba se jich zbavit před korekcí laku
interiér: mám pouze zkušenosti s Autoglym Interior Shampoo a pokud chceš interiér kvalitně vyčistit, spotřebuješ celou 500ml lahev. Dá se použít na vše v interiéru, nastříkáš, necháš chvíli působit, houbičkou nebo kartáčem narušíš a mikrovláknem setřeš, jednoduché, jen ta spotřeba
stěrka: neboj se ji použít, jen je třeba dávat pozor na prašnost prostředí, nejlépe použít stěrku v garáži, nebo za bezvětrného počasí...
pneu:tam je to složitější vybrat, používám Meguairs Hot Shine Tyre Spray, spotřeba žádná, účinek celkem vysoký se mi zdá...dost se doporučuje Autoglym Instant Tyre Dressing.
výdrž toho všeho: dalo by se to počítat skutečně na roky, při doporučeném opakování procesů se dostaneš minimálně na dva roky od počáteční koupě.
Určitě je třeba nevynechat jediný základní proces, tedy mytí, clay, korekce, vosk. Pokud ke korekci laku použiješ abrazivní přípravek, je třeba ho použít v kombinaci s mikrovláknovým aplikátorem, pokud bezabrazivní, stačí aplikátor pěnový. Co se týká mikrovláken, každému vyhovuje něco jiného, jen bych sehnal kvalitnější mikrovlákno na rozlešťování vosku, na ostatní věci stačí obyč(já mám z Makra např.).
Pokud bych doporučil sám za sebe, koukni po zahraničních e-shopem, ceny v tuzemských obchodech jsou pořád dost vysoké a v zahraničí dost ušetříš.
P.S. Kdybych někde kecal blbosti, tak mě zkušenější opravte
- WnemOne
- Zkušený

- Příspěvky: 1074
- Registrován: 14.04.2008 16:27
- Bydliště: Krupina/Banskobystricky kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Neopravím len doplním k Red Mistu, to je taký zvláštny produkt, nie je to klasický detailer, je to skôr seal (čize prípravok, ktorý slúži na ochranu laku), čiže je výborný na podporu vrstvy vosku.
Má funkciu sealu a konzistenciu detaileru, preto pletie veľmi.
Má funkciu sealu a konzistenciu detaileru, preto pletie veľmi.
Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW HatchBack (3-doors) Bol ....
Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45

Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45

- Kóťa
- Test driver

- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detailing, aneb pořádné mytí auta (bez Tempa a Želvy)
Už se občas ztrácím...Lubrikant,hydratand...není nějaký slovník těchto prostředků...sealant atp.?Dzefer píše:bol som v tom, ze detailer a lubrikant su dve rozne veci
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů



