Fiesta Mk4 ventil topení

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Fiesta Mk4 ventil topení

Příspěvek od VH123 » 04.08.2010 21:49

Ahoj, potřeboval bych ujistit jestli jsem udělal nouzovou opravu dobře. Kontroloval jsem náhon k tachometru a při té příležitosti jsem skutečně jemně drcnul loktem do ventilu, který otevírá hadici k topení v kabině. Ulomily se mi obě plastové nástrčky směrem k motoru. Podle toho co jsem vyčetl z TIS by nemělo zásadně vadit když jsem udělal dočasně zkratku a propojil výstup i vstup do motorového prostoru. Za předpokladu že po testovací jízdě bude teplota chlazení jako obvykle, můžu s tím pár dní než přijde díl jezdit? A jako by toho nebylo málo, zítra musím bezpodmínečně na technickou, protože v pátek nemůžu a v sobotu mi končí německé převozky. :? Vrakáč asi nehrozí, protože když jsem dostával kleštičkama kousky těch nástrček ven, bylo to za ty léta kdy tím tekl horký fridex jak papír. To by byla oprava na chvilku. Takže radost že nemusím kupovat novou přístrojovku je zkalená tím že jsem u toho zničil díl za 1200. :dih:

Přiložil jsem náčrtek, zelená je normální směr toku, červená je moje provizorní zkratka.

A takhle to vypadá vymontovaný:
http://www.fordpartsuk.com/shop/fiesta_ ... ve_531.htm
Přílohy
heater control valve
heater control valve
ventil_fiesta.png (11.58 KiB) Zobrazeno 2657 x
Naposledy upravil(a) VH123 dne 05.08.2010 15:16, celkem upraveno 1 x.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiesta Mk4 ventil topení

Příspěvek od vitut » 04.08.2010 22:11

Koukam, ze ventil je stejny jako u Ka/Fiesta Mk3. Podle mych zkusenosti s jeho rozebiranim sis tim bypassem v podstate odrizl pristup chladici kapaliny do vymeniku topeni, nic vic. Predpokladam, ze pokud se Ti nerozpadne ta provizorni spojka, tak s tim muzes jezdit az do zimy, kdy Ti to zacne vadit z uplne jinych duvodu ...

Jo a vrakace bych se nebal, mel jsem doma asi dva takove ventily cca z roku 1996 a zdaly se v pohode. Spis si myslim, ze ve Tvem chladicim systemu teklo neco, co tam moc nepatrilo.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Re: Fiesta Mk4 ventil topení

Příspěvek od VH123 » 05.08.2010 13:38

Dík za tip - autíčko jezdí a chladí, STK mám. Musím dát do kupy jednu bubnovou brzdu a počkat až mi do Forda přijde nový ventil topení za 1200. Na místních vrakáčích je to nedostatkové zboží a když je, chtějí za něj kolem 800. Když je tak nedostatkový, to ten plast asi nebyl úplně nejkvalitnější.
Ale horší je že na zvedáku jsme se s mechanikem shodli že podvozek je ok a popojížděním po dílně jsme zjistili že cvakání jde z diferáku.

Wikipedia se bohužel neplete jak s najetými km tak s příznakem:
Earlier versions of the unit have one weak area; the differential bearings have a tendency to break up after around 80,000 miles. If left unchecked, this problem can result in the driveshaft grinding away the gearbox casing. The first sign of this problem is the speedometer ceasing to function.
Mám normálně jezdit dokud nenatrefím na slušnou a levnou převodovku, takže kdybyste o nějaké věděli...
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Re: Fiesta Mk4 ventil topení

Příspěvek od VH123 » 12.08.2010 21:17

vitut píše:Podle mych zkusenosti s jeho rozebiranim sis tim bypassem v podstate odrizl pristup chladici kapaliny do vymeniku topeni, nic vic.
Dneska mi to sakra vadilo - nad Ústí někdo vylil během hodiny obří kýbl a nemít vyhřívání předního skla (které nějak zlobí na straně spolujezdce), neviděl bych nic, protože studeným vlhkým vzduchem nic nevyfoukám. Každopádně ventil už jsem teď navečer vyměnil (zrovna to tak vyšlo) a do plastu toho starého jde škrábnout nehtem i do místa kde je k samotnému fridexu sakra daleko. Takže ten plast sám o sobě docela slušně degraduje asi samotným teplem od motoru a stářím. A trubičky jsou ve tvaru H, takže naprosto správná nouzovka.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host