Turbo

Uživatelský avatar
Lesi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: 7S9....

Re: Turbo

Příspěvek od Lesi » 12.07.2010 23:55

Můžu se Ti kouknout, jestli po nastartování zajede dolu. Už jsem to tady před rokem chtěl na foru, ale nikdo nic, tak vím jaké to je :palec_dolu: Mě teď dokonce po odpojení baterie a ujetí 200km sama zhasla i chyba motoru :hhura: Konektor odpojovat nebudu, nechci zase nahrá tu chybu. Vyjet musí zpět, proti tlačí pružina si myslím já :idea:
115PS TDCImrdinka 2004 Obrázek

Uživatelský avatar
ajvn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlín

Re: Turbo

Příspěvek od ajvn » 15.07.2010 20:03

Lesi, kdyby ses na to kouknul, tak bych byl vděčný. Zdá se, že turbo už funguje ok, ale dřív, když kolem 2000 ot. zabralo, tak to auto úplně "nakoplo", teď mi příjde, že zabírá dřív, ale nástup je pozvolnější. Problém může ještě být v tom elmag. ventilu, ale dát 2 litry za nový a pak zjistit, že to tak má být, to by mě trefilo :bebng: . Jinak pro tvé info - EGR jsem při pokusech před opravou naklápění lopatek zaslepil, zkoušel jsem jet i s odpojeným elmag. ventilem ( elektricky) turba a kontrolka motoru se mi nikdy nerozsvítila. Jo a nevíš, kde máme čidlo tlaku v sání? Nebo jinak - jak pozná motor, že turbo tlačí moc a sníží pak výkon, aby se turbo nepoškodilo ( obtokový ventil na turbu přece u nás není )? Dík
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW/ 2002 Moondust Silver

Uživatelský avatar
Lesi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: 7S9....

Re: Turbo

Příspěvek od Lesi » 16.07.2010 17:00

Zkoušel jsem Ti to po odpojené baterii. Osička na turbu první vteřiny nic nedělala a pak začala zajíždět a vyjíždět, pořád dokola (video z mobilu mi jsem najde dát z práce) :nnou: Na intercooleru je MAP Senzor (Absolutdruck) v sání. Za ním v polovině trubice saní je ještě hadičkou připojen IAT Senzor (Ladeluft-kuhler).Můžu Ti poslat servisní manual pro 1.8TDCi 2001 (němčině) nebo se tady dá někde stáhnout. Snad Ti to pomůže :nazdravi:
115PS TDCImrdinka 2004 Obrázek

Uživatelský avatar
ajvn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlín

Re: Turbo

Příspěvek od ajvn » 16.07.2010 20:09

Moc díky. Takže teď vím, že tam mám ještě někde chybu, tipuju ten elmag. ventil. O víkendu se na to mrknu. A dík za tip na ten manuál - já ho totiž mám stažený, jen jsem na něj už zapomněl :nunu: . Dám pak vědět, jak jsem dopadl
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW/ 2002 Moondust Silver

Uživatelský avatar
Miro Hudák
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 29.08.2009 14:56

Re: Turbo

Příspěvek od Miro Hudák » 12.10.2010 19:16

Zdravím všetkých focusakov, tiež som pár týždňov pociťoval čoraz slabšie turbo no a predvčerom mi odišlo úplne. Dnes som to rozobral, niečo už vyčistil, a zistil som že tiahlo natáčania lopatiek mi chodí iba 3 - 4 mm. Pri jeho demontáži keď som naň viac zatlačil, tak niečo povolilo a už chodí asi tak 1cm. Zajtra ešte vyčistím čo mi ostalo a poskladám. Spravil som aj zopár fotiek, tak ich tu hodím tiež.
Přílohy
DSC00424.JPG
DSC00423.JPG
klapka pred EGR ventilom
klapka pred EGR ventilom
klapka pred EGR ventilom.
klapka pred EGR ventilom.
FoFo I, ´02, 1.8TDCi 85kW, 5.8 l/100km, xenony ST170
Obrázek

Uživatelský avatar
Miro Hudák
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 29.08.2009 14:56

Re: Turbo

Příspěvek od Miro Hudák » 13.10.2010 19:47

Tak dnes som autíčko dal do povodneho stavu. Žiadnú zmenu som necítil, tak som zavolal otca, aby siel k pridaval plyn. Ventil na ovladanie klapiek sa ani nepohol, skontroloval som všetky hadičky, vsetky spoje už neviem kde može byť chyba. Keď sajem ustami, ventil chodí. Prečo je slabý podtlak? Ako sa vlastne tvorí? Vie mi niekto poradiť kde hľadať chybu? Vďaka všetkým.
FoFo I, ´02, 1.8TDCi 85kW, 5.8 l/100km, xenony ST170
Obrázek

Uživatelský avatar
Lesi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: 7S9....

Re: Turbo

Příspěvek od Lesi » 14.10.2010 04:35

Řídí to ten pravý Ele.Magne. ventil na hlavě motoru. Buď ti nefunguje nebo v něm praská taková gumová přepážka.
115PS TDCImrdinka 2004 Obrázek

Uživatelský avatar
Miro Hudák
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 29.08.2009 14:56

Re: Turbo

Příspěvek od Miro Hudák » 14.10.2010 12:12

Kontroloval som ho, ma tri vstupy. Dve čo sú vyššie sú prepojené a tretí krajný je s nimi spojeny tiez, ale ma strasne maly prietok vzduchu. Neviem či to tak má byť, alebo je už po nom. Odpor cievky je 13ohm.
FoFo I, ´02, 1.8TDCi 85kW, 5.8 l/100km, xenony ST170
Obrázek

Uživatelský avatar
Miro Hudák
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 29.08.2009 14:56

Re: Turbo

Příspěvek od Miro Hudák » 14.10.2010 20:12

No v tom ventilu prvom z prava je derava ta prepazka. Ale aj tak sa mi zda byt podtlak velmi slaby. Skusal som ho na tej odbocke kde zacina hadicka k tomu ventilu. Hadičky mam všetky v poriadku. Da sa prepazka pozhanat aj sama, alebo len cely ventil? Pridavam ešte jednu fotku, kto vie čo je to za vec na nej? To je zrejme sučiastka, ktora vytvara podtlak, aspon aj si myslim. Vďaka za pomoc.
Přílohy
DSC00426.JPG
FoFo I, ´02, 1.8TDCi 85kW, 5.8 l/100km, xenony ST170
Obrázek

Uživatelský avatar
ajvn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlín

Re: Turbo

Příspěvek od ajvn » 14.10.2010 22:33

Díval jsem se na ty tvoje fotky - to jsi měl to turbo venku a čistil ty lopatky venku nebo jsi to čistil nevymontované? Já to musel vyhodit celé ven, rozebrat, vyčistit. Jinak jak ti chodí naklápění, můžeš vyzkoušet i pusou ( nacucneš vzduch z té hadičky, co vede k turbu ), musí to chodit lehce. Případně pokud nahodíš motor, tak táhlo u turba zajede dolů, pokud pak odpojíš konektor od ventilu regulujícího podtlak turba ( za chodu ), tak táhlo vyjede nahoru. Tak to aspoň funguje mně ( žádná chyba na palubce svítit nezůstane ).
Co se týká té přepážky do toho ventilu, tak pokud bys měl zaslepený EGR ventil, tak můžeš použít přepážku z ventilu, který původně řídil EGR - je shodná. Jen musíš opatrně oba ventily rozebrat a přepážky prohodit. Nebo koupit tento ventil na Mondeo - měl by být shodný, aspoň jsem to tu někde na fóru četl.
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW/ 2002 Moondust Silver

Uživatelský avatar
Miro Hudák
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 29.08.2009 14:56

Re: Turbo

Příspěvek od Miro Hudák » 15.10.2010 10:30

Ak sajem ustami, tiahlo funguje. Turbo som von nemal. Prepážku som vymenil s tym ventilom, ktorý je uprostred a nepomohlo. Pri nastartovanom motore a akychkolvek otackach sa tiahlo ani nepohne. Aky silny podtlak ma byt v systeme? Ustami sajem silnejsie nez je ten podtlak. To asi v poriadku nebude co?
FoFo I, ´02, 1.8TDCi 85kW, 5.8 l/100km, xenony ST170
Obrázek

Uživatelský avatar
ajvn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlín

Re: Turbo

Příspěvek od ajvn » 15.10.2010 20:56

Tak jsem to schválně večer zkusil, jak moc to saje a není to opravdu nic moc, pusou určitě uděláš větší podtlak, takže to budeš mít asi ok. Jinak mně naklápění lopatek při zkoušce pusou taky chodilo, ale motor mi nepravidelně padal mezi 2500 - 3000 ot. do nouzového režimu. Žádná kontrolka nesvítila, jen výkon byl jak u Š120.Rozdělání a vyčištění turba nebylo tak hrozné, jen to vymontování byl děs - přístup je tam totiž na h...o :roll:
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW/ 2002 Moondust Silver

Uživatelský avatar
Miro Hudák
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 29.08.2009 14:56

Re: Turbo

Příspěvek od Miro Hudák » 15.10.2010 21:29

Hej tak, prístup je na nervy. To je zaujimave, mne pri nastartovanom aute ked potahujem ustami natacanie lopatiek, nedeje sa vobec nic. auto bezi normalne, ziadna reakcia. Vtyzdni skocim k nejakemu mechanikovi. Vďaka za pomoc, si super.
FoFo I, ´02, 1.8TDCi 85kW, 5.8 l/100km, xenony ST170
Obrázek

Stormland
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 11.01.2009 13:08

Re: Turbo

Příspěvek od Stormland » 16.10.2010 18:02

Zdravím Vás všechny, mám 1,8 TDdi 66kW 2001 a tuším problém s turbem. Zatím jsem se snažil vytelefonovat jestli jde nějak analyzovat zdali je to v háji nebo ne.... neúspěšně. K problému...okolo 2000ot. se začíná ozývat takový svištivý zvuk a je to slyšet v prostoru celého výfuku před, pod i za autem...kára nejede zas až tak špatně ale když jí dám, tak dost hulí...olej nebaští a spotřeba mi připadá stejná, výkon to má i když zdá se že trochu menší ale na těch okolních couračkách se to moc nepozná, když jsem vyjel dál nepřipadalo mi že by to mělo nějakej drastickej úbytek výkonu, proto se ptám...dá se nějak diagnostikovat jestli je turbo ok, nebo napůl v háji nebo úplně v háji??? Resp není li problém někde jinde???
C-max 2.0 TdCi 100kW 2009 Black panther

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Turbo

Příspěvek od hihi » 17.10.2010 11:21

Taky hledám, proč mi turbo jedet tak napůl. Někdy vůbec, někdy na 100%. Chybnou funkci IAT senzoru (teplota vzduchu v sání a za intercoolerem) jsem ještě nevyloučil. ALE: z podtlakového ovládání EGR (obr.2) mi vede ca 1cm tlustá hadička (30cm délka) a končí ve vzduchu. Má to tak být?
Přílohy
Bez názvu.jpg
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti