Podla mna tam bol DPF od zaciatku Focusa II, lebo PSA ma DPF dlhsie nez Ford. Takze bud ti ho Hans vykuchal, aby nemusel investovat pred predajom, pretoze cca 120tkm je strop, alebo ho tam stale mas. Najlepsie je to zistit z VIN -> DPF vlakno, pripadne pozriet, ako vyzeraju zvody spolu s katom. Ci je tam nieco dodatocne rezane a zvarane.10mirec píše:ja som 5/2005, tak myslim, ze DPF tam nebolo nikdy, ja ho mam len rok a pol od 127tkm.
Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
prve roky Focusa II bol DPF len pre niektore krajiny ako priplatkova polozka, zaklad bol bez DPF
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- tomzan
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 10.03.2010 13:23
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Takže FoFo je hotový. Problém byl v ucpaném koši, který byl celý zanesený karbonem nikoli kovovýma nečistotama. Koš šel nový. Jinak to vypadá, že to bylo odstaveno zavčasu, poněvadž nenašli žádné jiné poškození motoru ani jeho částí. Zítra to jdu vyzvednout aj se starým košem. Jsem zvědavý jak to vypadá, že to robilo takové problémy. Jen mě překvapilo, že původní olej jen přefiltrovali a nalili zpátky. Raději jsem jim řekl, že olej aj s filtrem nový. Raděj mít klid, než tam cpát starej.
Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Super
Nafot ten kos, ako vypada. Olej samozrejme novy, tolko to zase nestoji.
Kde ti to opravovali v Brne?

Nafot ten kos, ako vypada. Olej samozrejme novy, tolko to zase nestoji.
Kde ti to opravovali v Brne?

Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- tomzan
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 10.03.2010 13:23
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Tak tady jsou fotky onoho sítka. Teď to nevypadá tak zadělané, ale před tím tam byly i vidět kovové špony.
Jinak opravu mi dělali ve Ford Atoma v Králově Poli
Jinak opravu mi dělali ve Ford Atoma v Králově Poli
Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Ford Atoma, hmm, snad sa uz zlepsili, ale bolo na nich dost staznosti predtym. Myslim, ze ich dokonca Ford CR na urcitu dobu vylucil. Neviem, ako su na tom teraz. Kazdopadne, nech ti to jazdi 

Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- tomzan
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 10.03.2010 13:23
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Jsem právě na ně četl zejména tady dost stížností. Vybral jsem si je, protože jsou nejblíž, ale před nedávnem se tady isídlil nový Ford taky v Kr Poli, tak uvidím.
Uvidím jak dlouho to bude zase jezdit.
Uvidím jak dlouho to bude zase jezdit.
Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
V Kr. poli? Myslis ten co predava aj Peugeoty/Citroeny? Mas HDI, tak tam by sa tomu mohli dost bobre rozumiet a hlavne filtru a sitku.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- tomzan
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 10.03.2010 13:23
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Ano, maj tam aj pažouty a citrony. Ještě jsem na ně neslyšel žádný názor, tak nevím jak jsou na tom. Ale je pravdou, že by tomuto motoru mohli celkem dobře rozumět, bo je to de facto od nich.
Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
- jfk
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 01.08.2010 16:47
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Také jsem měl problém se svítící kontrolkou tlaku oleje a po zjištění závady se ani nedivím, že to zlobilo. Sací koš byl tak zkarbonizovaný, že servisák nechtěl věřit a prý to v životě neviděl. Přitom auto dovezené z Belgie servisní historie s pravidelnou výměnou oleje a domnívám se, že určitě tam dával servis kvalitní olej. Můžeš mi někdo prosím vysvětlit jak to při pravidelné výměně kvalitního oleje sací koš tak zkarbonizuje? Mne to připadá jak nějaká vada motoru, že už asi u 3 lidí to takto dopadlo. Měl jsem stěstí, že jsem nic nezadřel a turbo je taky v pořádku.
Naposledy upravil(a) jfk dne 01.08.2010 21:31, celkem upraveno 2 x.
- tomzan
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 10.03.2010 13:23
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
@jfk
Tak koukám, že je další případ. U mě se po cca 2000km od výměny sacího koše a vyčištění vany se opět ucpal sací koš a to z toho důvodu, že olejový filtr byl tak zanesený karbonem, že nebyl schopen dál čistit olej a vše se usazovalo v sacím koši. Takže doporučuju si pohlídat, aby se vyčistila vana, sací koš, dal nový olej a nový olejový filtr. Technik, co mi teď dělá tuto závadu (už do Atomy to nedám ani náhodou) říkal, že takto zanesený filtr vživotě neviděl a nebyl minimálně 10ti km měněn, což je špaténka, protože se olej měnil včetně filtru v 80 000, 82500 a 87200 tachometrových km. Takže mám důvodné podežření, že naúčtovali filtr, ale jaksi ho tam nechali původní a tímto vznikly tyto problémy. Bohužel nejde to nějak prokázat i když tento zanesený filtr mám k dispozici.
Jsem alespoň rád, že dle prohlídky motoru není nijak poškozen. V době poslední poruchy měl krásný nafťácký zvuk, jen ta kontrolka jaksi rajcovně blikala a svítila.
Doufám, že to je poslední závada a jediné co budu muset časem dělat, je jen vykuchání DPF.
Tak koukám, že je další případ. U mě se po cca 2000km od výměny sacího koše a vyčištění vany se opět ucpal sací koš a to z toho důvodu, že olejový filtr byl tak zanesený karbonem, že nebyl schopen dál čistit olej a vše se usazovalo v sacím koši. Takže doporučuju si pohlídat, aby se vyčistila vana, sací koš, dal nový olej a nový olejový filtr. Technik, co mi teď dělá tuto závadu (už do Atomy to nedám ani náhodou) říkal, že takto zanesený filtr vživotě neviděl a nebyl minimálně 10ti km měněn, což je špaténka, protože se olej měnil včetně filtru v 80 000, 82500 a 87200 tachometrových km. Takže mám důvodné podežření, že naúčtovali filtr, ale jaksi ho tam nechali původní a tímto vznikly tyto problémy. Bohužel nejde to nějak prokázat i když tento zanesený filtr mám k dispozici.
Jsem alespoň rád, že dle prohlídky motoru není nijak poškozen. V době poslední poruchy měl krásný nafťácký zvuk, jen ta kontrolka jaksi rajcovně blikala a svítila.
Doufám, že to je poslední závada a jediné co budu muset časem dělat, je jen vykuchání DPF.
Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
- jfk
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 01.08.2010 16:47
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Děkuji za rychlou reakci
). Chápu to dobře tak, že by se to zanášet nemělo pokud by se měnil správně olej + olejový filtr a tudíž v některých servisech se na to vykašlali a takto to dopadlo? Od poslední výměny dle servisní knížky se najelo nějakých 11 tis Km a už by to bylo zase tak zanešené? Nedokážu si představit, že bych každý rok musel podstoupit tuto náročnou a drahou operaci s čištěním motoru výměnou sacího koše. V úterý jdu auto vyzvednout a jsem zjedav co to bude stát.

Ford Focus C-max Ghia 1.6. TDCI 80 kw, 12/2005 vyrobeno, bez DPF.
- tomzan
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 10.03.2010 13:23
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Ono je to všechno o pravidelných údržbách taky s příhlédnutím se zatížením motoru. Rozhodně je kravina výměna oleje po 20 tis km, když PSA i výrobci olejů udávají max 15 tis km.
A když se něco potentuje, pak je lepší tomu věnovat více času a i peněz na odstranění příčiny, než jen vyřešit následek a nechat pak závadu vzniknout znova a třeba i s horším následkem.
No každopádně dej vědět jak jsi dopadl. Doufám, že to bude OK a ty budeš moct zase vesele drndat v dálavy
A když se něco potentuje, pak je lepší tomu věnovat více času a i peněz na odstranění příčiny, než jen vyřešit následek a nechat pak závadu vzniknout znova a třeba i s horším následkem.
No každopádně dej vědět jak jsi dopadl. Doufám, že to bude OK a ty budeš moct zase vesele drndat v dálavy

Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Ono na téma výměn oleje se vedou dlouhé diskuse. Je to vždy něco mezi. Výrobci chtějí prodávat a servisy chtějí kšeft, zákazník nechce zbytečně vyhazovat prachy. Obzvlášť, když už má auto něco najeto a chce jej prodat. K tomu připočtěme i lidské chyby.
Dobré je přečíst si něco o olejích na http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... ni_zaklady (speciálně v nabídce ZAJÍMAVOSTI - Komentáře odborníků).
Je jasné, že některé značkové servisy měly a mají tendenci nutit zákazníkům předražené oleje, které oni sami kupují po sudech za třetinovou cenu. Mám za to, že dodržet interval výměny 10.000, nebo 1 rok (olej + filtr) není ekonomicky nic zničujícího, obzvlášť například pro TDCi. Osobně nemám moc velkou důvěru v tzv. long-life oleje. Tyto oleje asi mají velmi dobré antidegradační vlastnosti, ale veškerý ten karbon a úsady, se někde musí projevit. Už vám někdy k long-life oleji nabídli také long-life filtr? Ne? Kdo si sám někdy měnil olej, jak ne benzínu, tak na nafťáku, tak ví, jak ten olej po roce vypadá. Osobně jsem viděl, jaký šmír byl na měrce 1.6 TDCi. To už olej moc nepřipomínalo. Dalším vlivem pro degradaci oleje a vzniku úsad může být DPF, který, jak známo dokáže ředit olej naftou. Takže těch příčin může být několik a jejich souhrou pak jsou tyto problémy. Oni to konstruktéři myslí dobře, ale z příkladu 3 válce Škoda 1.2 HTP je vidět, že každá sranda něco stojí, a to může být i případ DPF.
Dle mého názoru - pravidelně měnit olej - po 10.000 km, nebo po roce, včetně filtru, použít kvalitní, předepsaný olej, ale nikoliv "long-life". Toť můj názor.
Dobré je přečíst si něco o olejích na http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... ni_zaklady (speciálně v nabídce ZAJÍMAVOSTI - Komentáře odborníků).
Je jasné, že některé značkové servisy měly a mají tendenci nutit zákazníkům předražené oleje, které oni sami kupují po sudech za třetinovou cenu. Mám za to, že dodržet interval výměny 10.000, nebo 1 rok (olej + filtr) není ekonomicky nic zničujícího, obzvlášť například pro TDCi. Osobně nemám moc velkou důvěru v tzv. long-life oleje. Tyto oleje asi mají velmi dobré antidegradační vlastnosti, ale veškerý ten karbon a úsady, se někde musí projevit. Už vám někdy k long-life oleji nabídli také long-life filtr? Ne? Kdo si sám někdy měnil olej, jak ne benzínu, tak na nafťáku, tak ví, jak ten olej po roce vypadá. Osobně jsem viděl, jaký šmír byl na měrce 1.6 TDCi. To už olej moc nepřipomínalo. Dalším vlivem pro degradaci oleje a vzniku úsad může být DPF, který, jak známo dokáže ředit olej naftou. Takže těch příčin může být několik a jejich souhrou pak jsou tyto problémy. Oni to konstruktéři myslí dobře, ale z příkladu 3 válce Škoda 1.2 HTP je vidět, že každá sranda něco stojí, a to může být i případ DPF.
Dle mého názoru - pravidelně měnit olej - po 10.000 km, nebo po roce, včetně filtru, použít kvalitní, předepsaný olej, ale nikoliv "long-life". Toť můj názor.
Naposledy upravil(a) spanel dne 02.08.2010 21:08, celkem upraveno 2 x.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Zaujimavy fakt - frantici pre 1.6 HDi predpisuju oleje ACEA A3/B3, no Ford A1/B1. Aj na tomto mi nieco smrdi...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů