Hoj,
do srpna moře času, ale jo, štěstí přeje připraveným, takže jdeme na to:
1) dostupnost náhradních dílů
- naprosto shodná, jako s ostatními Focusy. Takže bezproblémová. Byť jsou některý díly jiný, není těžký k nim přijít. Ceny jsou občas vyšší, ale to jen u těch dílů, který nepasujou z obyč. Focusu.
2) na co si dát pozor
- no tak jako u každýho auta to chce držet nervy na uzdě a zachovat chladnou hlavu. Klidně si vem studenou žinku, ale protože hodláš kupovat až na konci léta, doporučoval bych rovnou ledový kostky

- rozhodně bych se zaměřil na řazení a spojku (tam je dvouhmoťák a případná výměna není úplná láce) a taky řízení (pokud bude volant od středový polohy jakoby přeskakovat, je v pytli celý řízení a musí se vyměnit - v zásadě to ničemu nevadí, ale než se celý auto prohřeje, je to občas nepříjemný).
- poslouchat, důkladně zkoumat a tak.
- s těmahle autama se zrovna nikdo moc nemazlí, ale zase sou na to "stavěný". To musíš mít pořád na paměti.
- jinak nepíšeš, estli máš nějaký zkušenosti s FoFo popř. Fordem. Pokud ne, doporučuju trochu prozkoumat místní fórum, abys nabral všeobecné/základní know-how a věděl, na co se zaměřit (dolní hrany dveří atp.)
3) nejčastější závady
- mám zatím najeto 6 tkm a setkal se jen s vadnou lambdou a dírou v nádrži (viz. níže). Příští tejden se snad dostane na rozvody, tyčku řízení, tu lambdu a manžetu homokineťáku. Prozatím sem dělal jen komplet zadní brzdy, ale ty byly v háji už při pořízení.
4) spotřeba
- možná budeš podezírat nádrž z toho, že je perforovaná. Ano, dá se jezdit za málo (já jsem se dostal na 9,2 l/100 km a slyšel sem i o 7,7 l/100 km), ale pokud hodláš řešit spotřebu, tak si ST170 ani jiný peprnější auto nekupuj. To prostě nejde. Jde o požitky a ty prostě něco stojí. V reálu v tom jsem já za 10,5 l/100 km z hlediska dlouhodobýho průměru, jinak zatím nejvíc 11,7 l/100 km. Vždycky se to dá někde srazit. Dvoulitr prostě sám o sobě musí spalovací komory něčím naplnit
5) poznatky
- nedám na něj dopustit. Super auto na normální používání, který se dá lehce vydráždit. Na VI. stupeň si můžeš jezdit na pohodu 120 km/h a když to sešlápneš, nemusíš moc ani podřazovat (pokud zrovna "nezávodíš"). To auto má prostě dostatek síly.
- jinak nevím, jaký máš zkušenosti, ale ST170 je prostě super přípravka na něco ještě ostřejšího (RS Mk1, ST225).
Ještě něco?
