
EcoBoost motory
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: EcoBoost motory
to ci je motor rovnako zravy, alebo variabilne zravy je cisto zalezitost preferencii kto ako jazdi. mne osobne by sa skor lubila varianta variabilnej zravosti, kde ked idem pianko, tak setrim, naopak ked idem dravo, viem ze to bude nieco stat. je to logicke a spravodlive. napr. ked mam pred vyplatou, tak si viem tankovanie posunut az za vyplatu kludnou jazdou, pri konstantnej zravosti to viem posunut akurat tym, ze pojdem autobusom. takze ja "hlasujem" za variabilnu zravost ! samozrejme sa to tyka filozofie motorov a zravosti vseobecne, nie konkretnych aut a motorov. 

- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: EcoBoost motory
misoo, ty si to uhadol, toto, co si opisal, je snaha uz asi 50 rokov cielom automobiloveho priemyslu. Velky vykon ale ked an to nedupes tak nizka spotreba 

Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: EcoBoost motory
Zirafak:
Ale to je jasne. Ak chces, aby turbo-motor (benzinovy) papal malo musis vyuzivat spravne jeho vlastnosti. T.j., ze malo vyuzivat viac ako cca 40%-ny vykon
Tie zeru malo iba preto, ze na udrzanie konstatnej rychlosti, netreba velkeho vykonu. A statisticky je to najvacsia cast jazdy (najma mimo mesta). A ked je nizky objem, menej to zerie pri poziadavke nizkeho vykonu. O to viac ale pri preplnani, resp. poziadavke vyssieho vykonu.
To je cele.
Preto tomu "cudovaniu sa" hovorim neznalost
.
Ale to je jasne. Ak chces, aby turbo-motor (benzinovy) papal malo musis vyuzivat spravne jeho vlastnosti. T.j., ze malo vyuzivat viac ako cca 40%-ny vykon

Tie zeru malo iba preto, ze na udrzanie konstatnej rychlosti, netreba velkeho vykonu. A statisticky je to najvacsia cast jazdy (najma mimo mesta). A ked je nizky objem, menej to zerie pri poziadavke nizkeho vykonu. O to viac ale pri preplnani, resp. poziadavke vyssieho vykonu.
To je cele.
Preto tomu "cudovaniu sa" hovorim neznalost

- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: EcoBoost motory
Ano, ale niekto oznacuje FocusII facelift ako FocusIII, tak aby bolo jasno, som dal Focus IV.MK2 píše:Nicco: měl si na mysli samozřejmě třetí generaci Focusu, ne čtvrtou![]()
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- No Name
- Pokročilý
- Příspěvky: 676
- Registrován: 20.01.2010 09:58
- Bydliště: Doma
Re: EcoBoost motory
Jak píše Anndy, tím je vše řečeno. "Ekologické a ekonomické přeplňování" je nesmysl. Chceš jezdit za míň, kup si atmosféru, když budeš jezdit pohodu, vezme si to míň, když přidáš plyn, zvýší se spotřeba rozumným způsobem. Ale soudruhu nezkoušej jezdit ekonomicky s přeplňovaným motorem, ničeho nedosáhneš akorát zkur*víš motor.... 

Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT
-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: EcoBoost motory
Jazdit podla predpisov na rozumnom prevodovom stupni este ziadnemu motoru neublizila.Ale kvoli rieseniu spotreby som si fakt ten motor nekupoval,len som milo prekvapeny,ze vie byt aj nadocakavanie usporny.
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: EcoBoost motory
Len by som chcel vsetkych zaujemcov o EcoBoosty upozornit, ze ako vsetko nove, budu mat at ecoboosty detske choroby.
Zachytil som uz prve problemy TSI motorov - zatuhnute odvetranie klukovej skrine a nefunkce regulacne jednotky do 50tkm.
Zachytil som uz prve problemy TSI motorov - zatuhnute odvetranie klukovej skrine a nefunkce regulacne jednotky do 50tkm.

Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: EcoBoost motory
2.5T zerie ale o tom setci vieme, je to stary motor, stara konstrukcia, velke straty, ale vie ist aj na 95 benzin a jeho relativne jednoducha konstrukcia implikuje mensie riziko poruch
nove eco boost mali prave znizit spotrebu pri zachovani podobnej dynamiky, hlavne teda 2.0T ako priama nahrada stareho 2.5T aby ford znovu ziskal na trhu konkurencieschopnost
jedna sa o preplnovany Ti-VCT, uz len z tohto je zrejme, ako je konstrukcne zlozity
prve recenzie ecoboost 2.0T ale paradoxne prave kritizuju spotrebu, ktora je vyrazne nad urovnou konkurencie (napr. 2.0TSI od VW)
v jednej recenzii na s-max ecoboost 2.0T odmerali priemernu spotrebu pocas testu na 12l/100km
s panom bohom, tolkoto dlhodobo nejazdim na 2.5T a to teda predpisovo nejazdim prakticky vobec, mam pol litra vacsi objem a +30 koni
bude to mat ford este tazke, konecne prisiel s benzinovymi turbo motormi 5 rokov po konkurencii ale nedokaze konkurovat ich vlastnostiam

nove eco boost mali prave znizit spotrebu pri zachovani podobnej dynamiky, hlavne teda 2.0T ako priama nahrada stareho 2.5T aby ford znovu ziskal na trhu konkurencieschopnost

jedna sa o preplnovany Ti-VCT, uz len z tohto je zrejme, ako je konstrukcne zlozity

prve recenzie ecoboost 2.0T ale paradoxne prave kritizuju spotrebu, ktora je vyrazne nad urovnou konkurencie (napr. 2.0TSI od VW)

v jednej recenzii na s-max ecoboost 2.0T odmerali priemernu spotrebu pocas testu na 12l/100km

s panom bohom, tolkoto dlhodobo nejazdim na 2.5T a to teda predpisovo nejazdim prakticky vobec, mam pol litra vacsi objem a +30 koni

bude to mat ford este tazke, konecne prisiel s benzinovymi turbo motormi 5 rokov po konkurencii ale nedokaze konkurovat ich vlastnostiam
Naposledy upravil(a) killerhammer dne 09.03.2010 15:55, celkem upraveno 1 x.
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: EcoBoost motory
to bude presne ako s dizlami. si spomenme kde bolo VW na zaciatku cesty (1.9SDI, motor co bez opravy najazdi milion km) a kde su na konci (V12 TDI common rail poslednej generacie)Nicco píše:Len by som chcel vsetkych zaujemcov o EcoBoosty upozornit, ze ako vsetko nove, budu mat at ecoboosty detske choroby.
ta zlozitost je ohromna

a murphyho zakony proste platia

vstreky, turba, cerpadla to nas vsetko caka
moze nas len tesit fakt, ze na turbo benzinoch su podstatne nizsie tlaky, takze tych poruch, dufam, klop klop, bude menej ako na dizloch


- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: EcoBoost motory
To je pravda, ze najslabsi clanok Fordu EU su motory.
Najmodernejsie nepreplnovane benziny ma Hyndai/Kia. Maju 1.4 s vacsim vykonom ako Fordova Yamaha 1.6. Ford ma dost chaoticku ponuku, lebo ma 1.6/74, 1.6/88 a Mazda ma vlastny 1.6 MZR asi 75kw. Stale ponukaju 1.4 do Focusa, pritom 1.6 je len-len.
Motory su ich slaba stranak. Vlajkovu lod 2.5 maju ud Volva. Diesely od PSA (skoda ze si nevybrali radsej JTDcka od Fiatu namiesto Opel-a). Po dlhych rokoch konecne zalatali 1.8TDCi a uz mu nepraska hlava ale vykon je mensi ako ma nova 1.6 a je to komplet liatina. Take motory sa uz nerobia. Po T(F)SI of VW, TCe od Renaultu a THP od BMW a PSA ma Ford konecne nejake turbo benziny. Skoda, ze su zrave, ale mna najviac zaujima 1.6t a 1.4t a pripadne 1.2t, ak bude. Uvidime, ale kym VW uz jazdi, my iba ocumujeme
Najmodernejsie nepreplnovane benziny ma Hyndai/Kia. Maju 1.4 s vacsim vykonom ako Fordova Yamaha 1.6. Ford ma dost chaoticku ponuku, lebo ma 1.6/74, 1.6/88 a Mazda ma vlastny 1.6 MZR asi 75kw. Stale ponukaju 1.4 do Focusa, pritom 1.6 je len-len.
Motory su ich slaba stranak. Vlajkovu lod 2.5 maju ud Volva. Diesely od PSA (skoda ze si nevybrali radsej JTDcka od Fiatu namiesto Opel-a). Po dlhych rokoch konecne zalatali 1.8TDCi a uz mu nepraska hlava ale vykon je mensi ako ma nova 1.6 a je to komplet liatina. Take motory sa uz nerobia. Po T(F)SI of VW, TCe od Renaultu a THP od BMW a PSA ma Ford konecne nejake turbo benziny. Skoda, ze su zrave, ale mna najviac zaujima 1.6t a 1.4t a pripadne 1.2t, ak bude. Uvidime, ale kym VW uz jazdi, my iba ocumujeme

Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: EcoBoost motory
podla mna ford sa ponukou novych benzinovych motorov 1.6T 2 verzie + 2.0T jedna verzia + 2.5T este do nejakych modelov dostava na uroven VW. je tesne pod spickou
druha vec ci tie motory budu dobre
ja osobne tomu verim, lebo ti-vct som mal a bol to dobry motor a preplnanim len ziska
o spotrebe sa budu viest diskusie
ako zirafak pisal, pre VW plati, ze maju pekne udaje na papieri ale v reali to uz vyzera inak
ford bude mat asi horsie udaje na papieri, mozno aj v reali, sam sa necham prekvapit
ale ako ponuka sa mi to paci
druha vec ci tie motory budu dobre
ja osobne tomu verim, lebo ti-vct som mal a bol to dobry motor a preplnanim len ziska
o spotrebe sa budu viest diskusie
ako zirafak pisal, pre VW plati, ze maju pekne udaje na papieri ale v reali to uz vyzera inak

ford bude mat asi horsie udaje na papieri, mozno aj v reali, sam sa necham prekvapit
ale ako ponuka sa mi to paci

- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: EcoBoost motory
Neviete niekto ci ta nova 2.0 turbo je este v stadiu vyvoja, alebo sa uz niekde dodava ? Lebo sa mi nezda moc 'koser' tvrdenie ze 'nove motory od forda su zrave' na zaklade jednej reportaze z nejakej predseriovej verzii.



-
- Test driver
- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
- No Name
- Pokročilý
- Příspěvky: 676
- Registrován: 20.01.2010 09:58
- Bydliště: Doma
Re: EcoBoost motory
Problém bude, že dědové co si koupí 1.2EcoBoost, 1.4EcoBoost... budou očekávat nízkou spotřebu, ale ta se nedostaví.....
Uvidíme v menších modelech než jsou S-Max/Galaxy, třeba to bude trochu lepší, osobně jezdit s FFIII a cca 160-180 koňmi za nějakých 9 litrů by mi až tak nevadilo (pokud se při této spotřebě i hezky svezu...)

Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host