Ahoj, před 2 rokama jsem měl dilema. Kupoval jsem FF- z "D". Byli tam na prodej dva. Jeden benzin a druhý nafta. Oba O.K. . I když můžu mít nafty hafo, a za nic,vzal jsem ten benzin. Oba rok 2000. Najeto nafta-168 000km-benzin-135 000. Oba za 4000 eur. Zvítězil benzin a myslím,že jsem udělal dobře.Až zatím na pár spotřebních věcí v cca-10 000kč. vše O.K. Ten benzin měla němka,takže vše serviz.opicak píše:Tak to už je fakt síla - a jen potvrzení mého názoru - ropák nikdy víc!!! (Jak říká můj dvorní mechanik v práci nafta smrdí a patří do traktoru). Člověk aby měl doma pomalu laboratoř a míchal si palivo sám! Zlatej benzín. Držím palce - nadával jsem na ropáka,ale zdaleka nemám takové problémy jako ty. Ten nepravidelnej chod motoru cca 5-10 sekund je vlastně výhra proti tvým problémům.
TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..KONČÍM s ním
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..KONČÍM s ním
Niekedy nafta vydrzi dost dlho a niekedy 100tkm benzin zere olej a treba ho prekruzkovat. Zalezi, kto a ako s tym predtym jazdil. Ta nafta co by si mal zadara asi nie je Verva, takze to by si zakratko prerobil, co by si usetril za JZD naftu.petulak píše: Ahoj, před 2 rokama jsem měl dilema. Kupoval jsem FF- z "D". Byli tam na prodej dva. Jeden benzin a druhý nafta. Oba O.K. . I když můžu mít nafty hafo, a za nic,vzal jsem ten benzin. Oba rok 2000. Najeto nafta-168 000km-benzin-135 000. Oba za 4000 eur. Zvítězil benzin a myslím,že jsem udělal dobře.Až zatím na pár spotřebních věcí v cca-10 000kč. vše O.K. Ten benzin měla němka,takže vše serviz.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- IBU
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 22.09.2009 18:57
- Bydliště: Žilina - SR
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..KONČÍM s ním
Nazdar hoši, sorry že sa sem pchám s TDDi, ale môj problém je veľmi podobný, aj keď nie celkom. Možno sa v tom niekto ďalší nájde.
Mal som problémy so štartovaním v týchto tohoročných mrazoch. Po naštartovaní navyše lietali otáčky medzi 1000 rpm a tou ryskou nižšie (750 rpm?). Čím väčší bol mráz, tym lietali otáčky dlhšie a v častejších intervaloch, najmä po vyradení na neutrál. Čo je ale zaujímavé, tento jav celkom neustal ani po zahriatí na prevádzkovú teplotu, len jeho výskyt sa veľmi zredukoval. Až po istej dobe prestal úplne, ale to už som mal tak 10-15 km jazdy s dávno zahriatym motorom.
Tak som dal vymeniť žhaviče (Starline, ja viem, hambím sa), ale boli tam ešte pôvodné 9-ročné Beru. Pochopiteľne všetky KO. Dobil aku. Studené ráno, teplota pod nulou, Ford naskočí bez problémov. Otáčky si robili stále to isté. Nafta výlučne Shell, nič neaditívujem. Trysky som mal prečistené dávnejšie ultrazvukom (jedna čúrala) a prepadové hadičky vymenené pri riešení iného problému tu: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=17023. Ale bolo to ešte minulý rok, tak vplyv takéhoto kroku je neodhadnuteľný.
Dnes teplota nad nulou a NIČ uvedené s otáčkami sa nedialo. Celkovo dá sa povedať, že som sa s tým zmieril. Otáčky sem-tam pri mrazoch zakolíšu, rozčuľuje ma to, ale auto ide. S výmenou oleja na jar dám ešte raz prečistiť trysky, možno vymením snímač teploty a potom sa uvidí.
Mal som problémy so štartovaním v týchto tohoročných mrazoch. Po naštartovaní navyše lietali otáčky medzi 1000 rpm a tou ryskou nižšie (750 rpm?). Čím väčší bol mráz, tym lietali otáčky dlhšie a v častejších intervaloch, najmä po vyradení na neutrál. Čo je ale zaujímavé, tento jav celkom neustal ani po zahriatí na prevádzkovú teplotu, len jeho výskyt sa veľmi zredukoval. Až po istej dobe prestal úplne, ale to už som mal tak 10-15 km jazdy s dávno zahriatym motorom.
Tak som dal vymeniť žhaviče (Starline, ja viem, hambím sa), ale boli tam ešte pôvodné 9-ročné Beru. Pochopiteľne všetky KO. Dobil aku. Studené ráno, teplota pod nulou, Ford naskočí bez problémov. Otáčky si robili stále to isté. Nafta výlučne Shell, nič neaditívujem. Trysky som mal prečistené dávnejšie ultrazvukom (jedna čúrala) a prepadové hadičky vymenené pri riešení iného problému tu: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=17023. Ale bolo to ešte minulý rok, tak vplyv takéhoto kroku je neodhadnuteľný.
Dnes teplota nad nulou a NIČ uvedené s otáčkami sa nedialo. Celkovo dá sa povedať, že som sa s tým zmieril. Otáčky sem-tam pri mrazoch zakolíšu, rozčuľuje ma to, ale auto ide. S výmenou oleja na jar dám ešte raz prečistiť trysky, možno vymením snímač teploty a potom sa uvidí.
Focus 2001 Combi, Trend, TDDi 66 kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 24.10.2008 22:19
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..KONČÍM s ním
nazdar IBU no ja som mal rovnaky problem uz som ho tu opisoval a bola to ta najhorsia varianta ze odisli vstreky rovnako kolisali otacky a rovnako zle startovalo robil mi ho znami v PL autorofi v trencine opisal som mu po telefone ako sa chova moj focus a povedal mi ze vie co tomu je ze je to o vstrekovacoch no a mal pravdu boli to vstreky a hned ma upozornil ze je to najcastejsia pricina TDCi motorov ktore su obzvlast nachylne na kvalitu filtrov cize jeho filtrovatelnost pretoze sa nepouzivaju filtre ake predpisuje firma DELPHI co sa vypomstilo aj mne tankujem na slovnaftke cize nafta taka aka je no na SHELL mam daleko ...... ked boli mrazy okolo 10-18 pod nulou auto stalo vonku a cely tyzden prevalil sa asi 3-4 krat a sup naskocil bez problemov predtym ked bolo asi 0 stupnov som ho nakopol mozno na 3-6 krat s tym ze motor siel vyskocit spod kapoty otacky kolisali a motor zdechol ale teraz je to OK ako cez leto .... namontovany palivovy filter DELPHI HDF924
- IBU
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 22.09.2009 18:57
- Bydliště: Žilina - SR
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..KONČÍM s ním
TO: schiller. Nazdar, dneska druhý deň nad 0°C a auto sa chová úplne normálne, otáčky držia ako priklincované. Commonraily sú jedna vec, ale toto je starý vstrek TDDi (nová špička dýzy cca 65 Euro). Nerád by som toto vlákno zahlcoval ďalšími informáciami, lebo je to o TDCi, aby mi to nemal niekto za zlé.
V podstate sa mi ako rozumný nápad zdá updatovať RJ (je to tu niekde na predošlých stránkach) a nechať ešte raz prečistiť trysky. Problém je, že v servise doma si to nechcú zobrať na zodpovednosť (softvér), že jedine na moje vlastné riziko. Vraj spätné nahranie pôvodných dát je nemožné, čo sa mi vidí blbosť, ale zas až tak dobre tomu nerozumiem. Fakt neviem, asi to zatiaľ nechám tak. Štartuje to dobre aj v mrazoch a keď je nad nulou, tak sa to chová normálne aj z hľadiska otáčok.
V podstate sa mi ako rozumný nápad zdá updatovať RJ (je to tu niekde na predošlých stránkach) a nechať ešte raz prečistiť trysky. Problém je, že v servise doma si to nechcú zobrať na zodpovednosť (softvér), že jedine na moje vlastné riziko. Vraj spätné nahranie pôvodných dát je nemožné, čo sa mi vidí blbosť, ale zas až tak dobre tomu nerozumiem. Fakt neviem, asi to zatiaľ nechám tak. Štartuje to dobre aj v mrazoch a keď je nad nulou, tak sa to chová normálne aj z hľadiska otáčok.
Focus 2001 Combi, Trend, TDDi 66 kW
- M.P
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 14.10.2009 16:33
- Bydliště: já su z Třebíča
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..KONČÍM s ním
Jak píšeš...už druhej den je nad nulou , a teď večer když jsem odjížděl , tak jsem myslel že na prvních semaforech vystoupím , zahodím klíče a nechám ho tam
V neděli se domluvím s mechanikem že ty vstřiky vyhodíme a válečky dáme nový i třech zbývajících ... to tam bude mít novej majitel půlku věcí novejch .

V neděli se domluvím s mechanikem že ty vstřiky vyhodíme a válečky dáme nový i třech zbývajících ... to tam bude mít novej majitel půlku věcí novejch .
https://imageshack.us/a/img99/3748/90436961.jpg
EXkáry :
Ford Focus Combi 1.8 TDCi - 85 kW / 2003
Citroën Xsara 1.9 TD / 1998
Součastnost :
Citroën C5 Break 2.0 HDi / 2004
EXkáry :
Ford Focus Combi 1.8 TDCi - 85 kW / 2003

Citroën Xsara 1.9 TD / 1998

Součastnost :
Citroën C5 Break 2.0 HDi / 2004

- IBU
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 22.09.2009 18:57
- Bydliště: Žilina - SR
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..KONČÍM s ním
To M.P. Rád by som sa potom dozvedel, ako si dopadol. Je to ako román na pokračovanie. Ak má nejaká závada človeka sústavne nasierať, riešenie neznáme a pomaly nemyslí na nič iné, tak je to asi ozaj lepšie poslať do sveta. Inak držím palce.
Focus 2001 Combi, Trend, TDDi 66 kW
- M.P
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 14.10.2009 16:33
- Bydliště: já su z Třebíča
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..KONČÍM s ním
Určitě sem budu nadále psát ty patálie s FoFem , a to až do vyřešení .... a do zbavení se ho . Radši bych ho ale prodával s tím že je to vyřešeno .
https://imageshack.us/a/img99/3748/90436961.jpg
EXkáry :
Ford Focus Combi 1.8 TDCi - 85 kW / 2003
Citroën Xsara 1.9 TD / 1998
Součastnost :
Citroën C5 Break 2.0 HDi / 2004
EXkáry :
Ford Focus Combi 1.8 TDCi - 85 kW / 2003

Citroën Xsara 1.9 TD / 1998

Součastnost :
Citroën C5 Break 2.0 HDi / 2004

- foki
- Admin
- Příspěvky: 19254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..KONČÍM s ním
az bude vse vyreseno tak ti to bude lito to prodat
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- cizaa
- .
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Polná / Praha
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..KONČÍM s ním
M.P. eště klíče nezahazuj, zejtra pořešíme na Lokálce 

ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii

Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust


Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust
- IBU
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 22.09.2009 18:57
- Bydliště: Žilina - SR
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..KONČÍM s ním
Presne tak, súhlasím s Fokim!foki píše:az bude vse vyreseno tak ti to bude lito to prodat
Dneska som sa skoro vybúral, lebo som viac sledoval otáčkomer než cestu, tretí deň nad nulou a otáčky drží ako prilepené na ryske pod 1000 rpm. Ešte jedna vec ma napadla - nemôže sa jednať o vadný kábel k snímačom - napr. zalomený? Keď sa schladí, kov sa mierne zmrští a kontakt sa preruší. Presne toto som mal na Feline - zadný stierač fungoval, len keď bolo teplo - vplyvom teplotnej roztiažosti sa zalomený kábel za chladných rán stiahol a prerušil kontakt k motoru. Viem že je to len výstrel do tmy.
Focus 2001 Combi, Trend, TDDi 66 kW
- M.P
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 14.10.2009 16:33
- Bydliště: já su z Třebíča
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..KONČÍM s ním
...tak to rozhodně nebude...jezdit s obavou že se pak něco jinýho vy.... , a že toho tam není málo co může překvapit .foki píše:az bude vse vyreseno tak ti to bude lito to prodat
Já hodím hned ráno FoFíka dolů do CityParku na místo , aby vychladl a v těch 14 hod dojdu pěšky a předvedu .... teda on se "předvede".cizaa píše:M.P. eště klíče nezahazuj, zejtra pořešíme na Lokálce
IBU : mě zase na Felině občas problikly světla , bylo to doprovázený zacvakáním relátka ( relátko je pod kastlíkem u spolujezdce ) ... po dlouhým bádádní , a rozděláváním všeho možnýho jsem vzal el. schéma feldy , barevný fixy , vybarvil vodiče a nakonec zjistil že to bylo špatným kontaktem na startéru . Stačilo zmáčknout konektor na drátu co vede k cívce na startéru a bylo to . Přičemž když jsem ten drát odpojil tak světla vůbec nesvítili ...
Naposledy upravil(a) M.P dne 20.02.2010 22:03, celkem upraveno 2 x.
https://imageshack.us/a/img99/3748/90436961.jpg
EXkáry :
Ford Focus Combi 1.8 TDCi - 85 kW / 2003
Citroën Xsara 1.9 TD / 1998
Součastnost :
Citroën C5 Break 2.0 HDi / 2004
EXkáry :
Ford Focus Combi 1.8 TDCi - 85 kW / 2003

Citroën Xsara 1.9 TD / 1998

Součastnost :
Citroën C5 Break 2.0 HDi / 2004

- cizaa
- .
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Polná / Praha
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..KONČÍM s ním
No zejtra se rozdělíme na dvě skupiny... Jedna Tě asi nejprve pěkně psychicky rozebere a vtluče Ti do hlavy, že Focus se NIKDY nezatracuje
, zatímco ta druhá rozebere FoFo jako takový a odjedeš s novým/ojetým/FUNKČNÍM 
Mj. pokud to tam fakt chceš dát ráno, tak nezapomeň na správný místo určení


Mj. pokud to tam fakt chceš dát ráno, tak nezapomeň na správný místo určení

ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii

Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust


Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust
- IBU
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 22.09.2009 18:57
- Bydliště: Žilina - SR
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..KONČÍM s ním
No až nesviním vlákno - dúfam, že ma admin riadne nesprdne
K Felde: mal som na nej nabehané 250 000 km, 70 % mesto, 20 % diaľnica, 10 % zvyšok. Za tých 5 rokov, čo som ju mal ja som menil okrem náplní a sviečok a podobných samozrejmostí: štartér, alternátor, motor na predných stieračoch, škrtiacu klapku, baterku (3x, fras aby to vzal!
), reťaz, výfuk komplet, x tesnení na všetkom, tlmiče, silentbloky (samozrejme), pásy fungovali podľa smeru vetra, vlastne by bolo jednoduchšie vymenovať, čo som nemenil
. 2 x mi horela prístrojovka, 1 x úplne zblbli relátka, lámali sa káble na inštalácii a ohlo sa mi ťažné oko (ale to som s tým predtým nacúval do jarku
a vyriešila to až odťahovka) a 2 x do mňa zozadu nabúrala iná Felicia (tiež zhodou okolností vždy biela), v oboch prípadoch rozvoz pizze
, nedobrzdili na snehu.
Takže chcem len povedať toľko, že nejaké kolísanie otáčok ma teda nevytočí, už to beriem filozoficky, aj keď tiež by som tomu rád prišiel na kobylku a začínam byť zvedavý na riešenie čoraz viac. Hodne zdaru.

K Felde: mal som na nej nabehané 250 000 km, 70 % mesto, 20 % diaľnica, 10 % zvyšok. Za tých 5 rokov, čo som ju mal ja som menil okrem náplní a sviečok a podobných samozrejmostí: štartér, alternátor, motor na predných stieračoch, škrtiacu klapku, baterku (3x, fras aby to vzal!




Takže chcem len povedať toľko, že nejaké kolísanie otáčok ma teda nevytočí, už to beriem filozoficky, aj keď tiež by som tomu rád prišiel na kobylku a začínam byť zvedavý na riešenie čoraz viac. Hodne zdaru.
Focus 2001 Combi, Trend, TDDi 66 kW
- TDCi
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Michalovce
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..KONČÍM s ním
Ja mám podobný problém, ono to skôr nie je ani problém, ale abnormálne správanie motora.
Keď je motor studený a za jazdy dám neutrál začnú otáčka lietať od voľnobehu po cca 1400.Zatiaľ sa my dvakrát stalo ,že celkom zdochol pri tom lietaní otáčok.Po zošliapnutí spojky za jazdy alebo po zastavení bez zošliapnutej spojky sa otáčky hneď stabilizujú na voľnobeh. Auto štartuje normálne na prvé žhavenie, otáčky po naštartovaní nelietajú. Tankujem iba SHELL s pridaním VIF. Zhrnutie : otáčky lietajú len keď je motor studený, auto je v pohybe a je zaradený neutrál a spojka nie je stlačená. Celý tento stav trvá cca 5 minút alebo 3 km. Neviete čo to môže byť, skôr ako začnem kontrolovať čidla?
Keď je motor studený a za jazdy dám neutrál začnú otáčka lietať od voľnobehu po cca 1400.Zatiaľ sa my dvakrát stalo ,že celkom zdochol pri tom lietaní otáčok.Po zošliapnutí spojky za jazdy alebo po zastavení bez zošliapnutej spojky sa otáčky hneď stabilizujú na voľnobeh. Auto štartuje normálne na prvé žhavenie, otáčky po naštartovaní nelietajú. Tankujem iba SHELL s pridaním VIF. Zhrnutie : otáčky lietajú len keď je motor studený, auto je v pohybe a je zaradený neutrál a spojka nie je stlačená. Celý tento stav trvá cca 5 minút alebo 3 km. Neviete čo to môže byť, skôr ako začnem kontrolovať čidla?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host