cvrdlikání motoru 1,8TDDi

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3115
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: cvrdlikání motoru 1,8TDDi

Příspěvek od jenikHK » 08.02.2010 19:57

mirec1000 píše:bola to kladka, ktorá je spojená s alternátorom - pekne vymlátená
... tak přesně tohle mě taky čeká. Další vypečenost, co se na benzíňáku nevyskytuje :(
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3115
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: cvrdlikání motoru 1,8TDDi

Příspěvek od jenikHK » 08.02.2010 20:02

Viktor píše:Potřebuji poradit,
mám fofo 1,8 TDCI se 198 000 km (kupované nové) a budu již po 4-té měnit napínací kladku klínového řemene.
Díky.
Mění pouze kladku napínáku a nebo celý napínák? Kdyby se ložisko v kladce vysypalo 2x za sebou, OK, mohlo být špatné z výroby a měl jsi smůlu, ale tohle z hlediska pravděpodobnosti silné kafe. Podezříval bych, zda nemůže být kladka usazená nějak nakřivo - kdyby to totiž zatěžovalo kladku (resp. ložisko) osově, vydrželo by pak podstatně míň. K tomu by mohlo dojít např. kdyby se už někdy kladka natvrdo zakousla (k čemuž asi došlo, když říkáš odtah), řemen se sklouzl a něco ohnul. Chtělo by to vzít rovné dlouhé pravítko nebo laťku a zkusit, zda jsou všechny kladičky v rovině, ale přístup tam je na draka, takže se to snáz říká než dělá. Nic jiného mě nenapadá.

Osobně jsem kladky měnil ve 140 tis, což teda není žádná sláva, ale mohlo to být i horší.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
jur
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.02.2008 19:42
Bydliště: NM SK

Re: cvrdlikání motoru 1,8TDDi

Příspěvek od jur » 08.02.2010 20:45

Ja som menil obe v sobotu. Auto ma 116000 km. Moc to nevydrzalo. :cry: Napinacia dost hucala a pri toceni bolo citit ze uz nie je v dobrom stave. Asi by este nieco vydrzala ale nechcem riskovat aby som niekde ostal visiet. Druha napinacia bola uplne zla a pridierala sa. Kyvala sa do bokov tak zhruba 1cm. Remen som dal tez novy. Bol uz popraskany.
FF Combi 1.8 TDCI 74kW 2004
Obrázek

Uživatelský avatar
Viktor
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: cvrdlikání motoru 1,8TDDi

Příspěvek od Viktor » 09.02.2010 20:46

jenikHK píše: Mění pouze kladku napínáku a nebo celý napínák?
Asi jenom kladku, ale 100% to nevím. Také mě napadlo, že tam budou působit nějaké axiální síly na které to ložisko není dimenzované. Teď je auto v servisu, tak uvidím. Dnes mi technik volal, že auto nějak nestartuje, tak se na to mrkli a zjistili, že nefunguje ani jedna žhavící svíčka :-(, ale na druhou stranu ještě jsem je neměnil :-). No a brzdy mě taky překvapily, vydržely 100 tisíc (kotouče + destičky) a prý jsou ještě OK.

Ještě k té kladce:
Průběh je vždy stejný. Ozve se prasknutí od motoru a ložisko začne chrčet. To trvá tak ca. 5 km, pak se ložisko zadře (přestane dělat kravál) a chvíli běhá řemen po stojící kladce čímž se buď přetrhne nebo sklouzne dolů, no a pak už ztuhne řízení, rosvítí se dobíjení a je vymalováno.
Ford Focus 1,8 TDCi 74kW 2004, Ø 5,7l/100km, 333 335 km

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů