Alternátor
- rudko.f
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 14.07.2009 21:12
- Bydliště: Ružomberok
Re: Alternátor
Zdravim, tak a moj stvorrocny maxik zavahal... vytrieskala sa mi baterka, tesne pred tym mi preblikovali kontroly ABS a ESP (ku podivu nie dobijanie), potom prestal ist posilnovac riadenia. kym ma odtiahli domov (k svokrovi), prestalo ist vsecko, tz. svetla, vystrazne smerovky a samo dalsie v tu chvilu nepotrebne spotrebice. baterku som nabijal cez noc, cca. 12 hodin, no kym som dosiel domov (asi 15 km) zopakovalo sa to iste. Nabil som baterku zas, nieco cez 24 hodin a zasiel do servisu premerat altik. Vysledok, nedobija (resp. napatim do 1V), este k tomu zvuk z motoroveho priestoru bol inaksi, nieco medzi hucanim a piskanim). V servise mi povedali ze teda vymenit alternator, ze oprava by sa mohla vysplhat vysoko atd. zaruka a pokoj... z ceny noveho mi odpocitaju stary, co robi nejakych 130 evry, vysledna cena bez roboty 230. Pekny darcek pod stromcek... Dnes prisiel objednany altik, tak dam vediet ako som pochodil...
- rudko.f
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 14.07.2009 21:12
- Bydliště: Ružomberok
Re: Alternátor
No fajn, auto druhy den v servise a nic. Alternator vymenili, ale nedobija, ze si zatial nevedia rady, ze to moze trvat aj 3-4 dni kym sa zobudi, stretol sa uz niekto stym?
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Tak toto slysim poprve. Spis se po nekolika dnech servisaci probudi a ne alternator. Podle toho, co popisujes, tak chyba asi nebude v altiku, ten puvodni bude dobry. Je malo pravdepodobne, ze i ten novy ma nejakou chybu. Obvod nabijeni by mel byt pro servisaky, kteri navic maji diagnostiku, jeden z nejlehcich.
- rudko.f
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 14.07.2009 21:12
- Bydliště: Ružomberok
Re: Alternátor
tiez mi je jasne ze chyba bude este niekde inde v el. obvode, na to musia chlapci prist, ale tie skutocnosti co popisujem hore mi napovedaju ze ozaj je v prdeli altik. a to ci je ten stary dobry uz nezistim lebo ho odovzdali za protihodnotu (myslim ze uz)
- Jozef
- Pokročilý
- Příspěvky: 912
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trnava - SK
Re: Alternátor
Rudo, do ktoreho servisu si to tam dal, kde su taky experti ?
- rudko.f
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 14.07.2009 21:12
- Bydliště: Ružomberok
Re: Alternátor
Takze takto: auto uz mam davno doma a vsetko facha... Prislo sa na to, ze aj ten alternator ktory tam dali bol na prd. Ked im prisiel dalsi, vsetko bolo v poriadku. Sviatky som bol bez a som lahsi o 265 evri
, ale zivot ide dalej.

- Moof
- Pokročilý
- Příspěvky: 698
- Registrován: 10.06.2008 16:15
- Bydliště: Praha 4-Háje_Berou-zdice
Re: Alternátor
¨Můžu se zeptat měl jste někdo podobný problém.
Koupil jsem nový alternátor a namontoval jsem to tam a kontrolka dobíjení pořád svítí měl jste nokdo podobný problém????
Nemohlo se vypálit ňáké relé????
Koupil jsem nový alternátor a namontoval jsem to tam a kontrolka dobíjení pořád svítí měl jste nokdo podobný problém????
Nemohlo se vypálit ňáké relé????
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 31.01.2010 12:47
- Bydliště: konska 221 trinec
- Kontaktovat uživatele:
životnost alternátoru
ahoj, můžete mi někdo poradit jakou životnost (aspoň přibližně) by měl mít alternátor u Ford Focuse 1,8 TDCI diesel 85 kW r. výroby 2006 najeto 118tis. nemůžu se smířit s faktem bazaru, že je to opotřebením po pouhých necelých 4 letech. Díky
- sibari
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 25.02.2009 18:43
- Bydliště: okr.PK Slovakia
Re: Alternátor
Prečítaj si celé toto vlákno a zistíš,že už prišiel "jeho"čas . . . 

FOFO II ,Trend Clipper Combi ( 12/2005)
1,6TDCi 80kW,modrá ink (met),bez DPF,dovoz Belgicko
1,6TDCi 80kW,modrá ink (met),bez DPF,dovoz Belgicko
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Na altiku se mohou prakticky opotrebit jen loziska, kartace a krouzky na hrideli. Vse by melo byt opravitelne.
- SilverGhost
- Junior
- Příspěvky: 269
- Registrován: 09.01.2009 14:34
- Bydliště: Upper Silesia
Re: životnost alternátoru
Minimálně 4 kolegové s Ford Focus 1,8 TDCi rv.06 už řešili KO alternátoru. Naposledy dneska, najeto 130kkm. Jo, to už je holt taková dobafušcus píše:ahoj, můžete mi někdo poradit jakou životnost (aspoň přibližně) by měl mít alternátor u Ford Focuse 1,8 TDCI diesel 85 kW r. výroby 2006 najeto 118tis. nemůžu se smířit s faktem bazaru, že je to opotřebením po pouhých necelých 4 letech. Díky

- mrvo
- Nováček
- Příspěvky: 80
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vráble
Re: Alternátor
Ahoj, aj mne sa pobral alternator het. Boli to len uhliky a kotva. Prišlo na celkový repas. Výmena ložísk, aj na predlohe, oprava a premeranie na meracom zariadení. Počet km 233000km.
-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 16.04.2009 21:37
- Bydliště: Senica-SVK/Frenštat-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Ahoj,neviem aký bol presne tvoj problém ale vyzerá to že podobný ako môj. Začala mi poblikávať kontrolka dobíjania a potom už svietila nastálo. Auto som dal do nemenovaného servisu v okrese GA (čo bola chyba) kde tvrdil, že je zlý altík a že nedobíja či kontrolka svieti alebo nie...aj si hoMoof píše:¨Můžu se zeptat měl jste někdo podobný problém.
Koupil jsem nový alternátor a namontoval jsem to tam a kontrolka dobíjení pořád svítí měl jste nokdo podobný problém????
Nemohlo se vypálit ňáké relé????
zohnal starý altík z fofo 1.6 (150E+robota), starý som si zobral naspäť,otec ho dal spraviť - za 120E je ako nový. Tento mechanik tvrdil, že už sa nedá opraviť. Po 2 dňoch to začalo znova svietiť... nemal som čas tam znova ísť...s kamarátom sme premerali dobíjanie (všeto ok).
Nedávno som išiel do Ford a tam po 20min zistil, že je zoxidovaný kábel idúci priamo z alternátora...samozrejme vo ford to chcú vymeniť (99E), dnes ho idem objednať, môžem sa spýtať na detaili... možno je to aj tvoj prípad.
čo mám na seba povedať: blbec sa učí na svojjich chybách=>mal som ísť hneď do forda
Je: Ford Mondeo Titanium, Liftback, 2.0 TDCI Econetic 115K, 11/2008, grey silver
Bol: Ford Focus Hatchback 1.4 16V Ambiente, 55KW, 75K, 2/99, 5dv, Moondust silver
Bol: Ford Focus Hatchback 1.4 16V Ambiente, 55KW, 75K, 2/99, 5dv, Moondust silver
- sibari
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 25.02.2009 18:43
- Bydliště: okr.PK Slovakia
Re: Alternátor
No, ved ked je len zoxidovaný,tak ho vyčisti,načo ho treba hned meniť? Ale vo Forde majú také zvyky . . . 

FOFO II ,Trend Clipper Combi ( 12/2005)
1,6TDCi 80kW,modrá ink (met),bez DPF,dovoz Belgicko
1,6TDCi 80kW,modrá ink (met),bez DPF,dovoz Belgicko
- FocusCombi
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 24.01.2009 08:58
- Bydliště: Praha 9 Černý Most
Re: Alternátor
Mám takový dotaz, v prosinci 09 sem dával altík(repas), všechno v pohodě až do tý doby, než teď na jaře začalo mít auto jakoby dva režimy jízdy-první je, že jde krásně za plynem a druhý je, že je takový otupělý a při přidání plynu mu trvá něž se rozhoupe.
Zkoušel jsem všechno-čistit váhu, atd atd. Nic nepomohlo. Až to tý doby něž jsem vzal multimetr a když jsem zjistil, že altík na volnoběh dává 15,2V, jen jsem valil oči. Sem si řikal regulátor asi nejspíš. Ale když jsem ho měřil podruhý měl zase 14,35V..... A navíc jsem zjistil, že když přebíjí tak je auto v tom jakoby útlumu a naopak když je to v pohodě tak auto jezdí normálně. Tak nevim jestli je to opravdu regulátorem, že někdy je to dobrý a někdy ne?? Jezdím teď s voltmetrem napojenym na zapalovač vevnitř. A někdy dobíjí 14,35V pak to někdy vyleze na 14,6-14,7V a takto se to střídá. Dle mého názotu by měl dávat max 14,5V. Což vypadá na regulátor, akorát mi nejde do hlavy, že když zrovna přebíjí, tak auto nechce jet.....čím to může být?? Díky všem za názory a rady....
Zkoušel jsem všechno-čistit váhu, atd atd. Nic nepomohlo. Až to tý doby něž jsem vzal multimetr a když jsem zjistil, že altík na volnoběh dává 15,2V, jen jsem valil oči. Sem si řikal regulátor asi nejspíš. Ale když jsem ho měřil podruhý měl zase 14,35V..... A navíc jsem zjistil, že když přebíjí tak je auto v tom jakoby útlumu a naopak když je to v pohodě tak auto jezdí normálně. Tak nevim jestli je to opravdu regulátorem, že někdy je to dobrý a někdy ne?? Jezdím teď s voltmetrem napojenym na zapalovač vevnitř. A někdy dobíjí 14,35V pak to někdy vyleze na 14,6-14,7V a takto se to střídá. Dle mého názotu by měl dávat max 14,5V. Což vypadá na regulátor, akorát mi nejde do hlavy, že když zrovna přebíjí, tak auto nechce jet.....čím to může být?? Díky všem za názory a rady....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: slavmas a 0 hostů