Rezonátor na ST170?
-
- .
- Příspěvky: 6
- Registrován: 23.11.2009 11:07
Rezonátor na ST170?
Ma s tim nekdo zkusenosti?Zvysi to vykon?
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rezonátor na ST170?
třeba tady se něco dočteš, http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =87&t=7659 - dál v textu se píše i o rezonátoru nebo dej fci hledat 

Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

- Bob Wolf
- Pokročilý
- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: Rezonátor na ST170?
Hvory píše:Ma s tim nekdo zkusenosti?Zvysi to vykon?
Ahoj,
rezonátor má standardně už v výroby každý tovární výfuk. Je to v podstatě vzduchová komora umístěná zhruba na prostředku výfukového potrubí. Mívá různý tvar, od válce (podobného katalyzátoru, jen na konci kolmého), po hranatou krabici. Rezonátory jsou buď úplně "duté", nebo mají uvnitř několik přepážek. Hlavní a základní funkce rezonátoru je odfiltrování konkrétního spektra zvukových frekvencí, které způsobují vytékající výfukové plyny. Zbývající frekvence pak filtruje zadní hlavní koncový tlumič.
Rezonátor se nedává většinou jen na laděné, sportovní výfuky. Výsledkem však bývá ostřejší zvuk, který především zatěžuje (bohužel) řidiče a ostatní uvnitř auta - okolí většinou auto s ... a bez rezonátoru tolik nepozná. Důvod, proč rezonátor na laděných výfucích není, je jednoduchý - v rezonátoru dochází k víření a cirkulaci výfukových plynů, čímž se sice "odruší" dunivé hlukové frekvence, ale současně výfukové plyny jsou ve fázi odtoku zpomaleny a celkově dojde k mírnému růstu protitlaku v potrubí. Což může mít za určitých okolností i vliv na výkon motoru - především pokud jde např. o benzínový motor s turbem.
Mrkni pod auto, uvidíš, že tam určitě rezonátor najdeš....
Pro info jen 2 fota - Marťasovo STčko před výměnou výfuku - rezonátor je ta hranatá krabice uprostřed, a laděný sportovní výfuk od britské firmy MILLTEK, kde je středový díl jak s rezonátorem, tak bez něj...
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host