Příspěvek
od Bullitt » 05.12.2009 12:25
Mě asi čeká výměna termostatu také - teplota šplhá do půlky stupnice trochu pomaleji(jezdím stejnou trasu) než vloni - to vylezlo rychleji i v mrazech. Pak do půlky doleze, ale pak třeba za chvilku sleze(cca do třetiny stupnice), pak zase nahoru a to udělá několikrát, pak už se v půlce usídlí a je to dobrý(možná termostat drhne - to jsem zažil). Ale jezdím krátké trasy, takže tohle kolísání se už projevuje na spotřebě. Tak chci termostat vyměnit než budou nějaký mrazy(znám z escorta "krásu" měnit termostat v lednových mrazech, ale dá se).
A zajímala by mě otevírací teplota(benzín 2.0/16V), většinou mi podle různých katalogů vychází 92°C, někde je i 88°C. A neví někdo, kolik stojí originál termostat a jestli je i s těsněním? Díval jsem se na webu na neoriginální různých značek(QH, Facet, Wahler, Vermet, Febi) a jsou +/- všechny okolo 350-380Kč, pokud ale originál bude jen o nějakou stovku dražší, radši pro jistotu vezmu ten, přeci jenom se nemění tak často.
EDIT: tak jsem nakonec koupil originální termostat u Forda, vzhledem k ceně 349Kč termostat a 57Kč těsnění(prodává se zvlášť) je to levnější jak z druhovýroby. A otevírací teplotu má 92°C.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004