termostat

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 06.12.2007 22:43

Proc by ti mel nekdo rikat "BLBECKU"? 8O
Ja osobne bych koupeny termostat vyzkousel v hrnku s vodou a teplomerem jeste pred namontovanim. Jeden uz mam dopredu koupeny a vyzkouseny.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Don
Junior
Junior
Příspěvky: 275
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jizerské hory

Příspěvek od Don » 07.12.2007 15:32

Je vidět, že Pelen je ze staré dobré školy a nejdříve si termostat vyzkouší, než ho namontuje. Takle jsem ho zkoušel před 30 roky do svého prvního auta Škody 100. Osobně bych se přikláněl k termostatu s co nejvýššími stupni i když 92° se mi zdá hodně. Termostat se začíná postupně otevírat při určité teplotě, tu přesně neznám, ale dá se to vyzkoušet jak popisuje Pelen a je plně otevřen při dané teplotě. Při vyšších stupních je tedy motor dříve zahřátý. Já to ve starých škodovkách ještě řešil letním a zimním termostatem, ale jen pro to, že jsem na ně měl zdroj ve svém tehdejším zaměstnání. Ono v zimě ohřát 12.5 litrů vody ve Š 120 (mé druhé auto) dalo pořádnou fušku. Jo a teploměr jsem používal co měla máma na zavařování. Co se týče problému hiposeka, taky bych to typoval na víčko nádržky. Zkus si ho někde pujčit.
Ford Focus 1.0 EB 92 kW Titanium r.v. 2015, 5dv. HB šedá Magnetic

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: termostat

Příspěvek od Bullitt » 05.12.2009 12:25

Mě asi čeká výměna termostatu také - teplota šplhá do půlky stupnice trochu pomaleji(jezdím stejnou trasu) než vloni - to vylezlo rychleji i v mrazech. Pak do půlky doleze, ale pak třeba za chvilku sleze(cca do třetiny stupnice), pak zase nahoru a to udělá několikrát, pak už se v půlce usídlí a je to dobrý(možná termostat drhne - to jsem zažil). Ale jezdím krátké trasy, takže tohle kolísání se už projevuje na spotřebě. Tak chci termostat vyměnit než budou nějaký mrazy(znám z escorta "krásu" měnit termostat v lednových mrazech, ale dá se).
A zajímala by mě otevírací teplota(benzín 2.0/16V), většinou mi podle různých katalogů vychází 92°C, někde je i 88°C. A neví někdo, kolik stojí originál termostat a jestli je i s těsněním? Díval jsem se na webu na neoriginální různých značek(QH, Facet, Wahler, Vermet, Febi) a jsou +/- všechny okolo 350-380Kč, pokud ale originál bude jen o nějakou stovku dražší, radši pro jistotu vezmu ten, přeci jenom se nemění tak často.

EDIT: tak jsem nakonec koupil originální termostat u Forda, vzhledem k ceně 349Kč termostat a 57Kč těsnění(prodává se zvlášť) je to levnější jak z druhovýroby. A otevírací teplotu má 92°C.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: termostat

Příspěvek od matys » 08.12.2009 13:35

Zdravím pánové..............termostaty se kupují a montují podle čísla vinu každého Fofa.Ve Fordservisu Vám zjistí na konkrétní vozidlo hodnotu otevírací teploty.
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: termostat

Příspěvek od Bullitt » 14.12.2009 20:57

Termostat jsem o víkendu vyměnil(výměna bez problémů) a je to poznat, dnes ráno byly -4°C a i tak se to ohřálo rychleji, ručička teploměru dolezla do půlky stupnice a tam krásně držela.
Zkoušel jsem pro informaci vařit původní vyndaný termostat a otevíral se dokonce ani ne při 80°C(psáno 92°C), těch víc jak 10°C tedy muselo být znát.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: termostat

Příspěvek od Bullitt » 20.12.2009 13:03

Tak koukám, že jsem termostat vyměnil za vteřinu dvanáct, při současných mrazech by to už asi nešlo.
Jel jsem teď vícekrát v mrazech pod -10°C(včera -13°C, brrr), topí to za chvilku a asi za 4km je už ručička v půlce stupnice(s topením na max. a větrák na 2). A spotřeba šla asi o 1 litr dolů oproti původnímu termostatu.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti