1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od TripleJay » 16.08.2009 11:53

Raz som jazdil na Golfe IV ktory siel na tri valce, nieco ako Golf HTP :lol: a veru to "hovno jelo" :?

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od Jiri02 » 16.08.2009 14:11

Ten motor (nebo jeho ridici jednotka) je evidentne spatne nastaveny nebo jede na 2 valce nebo neni povolena rucni brzda. Pokud je auto nove, melo by byt v zaruce. Rozhodne bych necekal na vice km a reklamoval hned.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

bbj
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 14.08.2009 17:02

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od bbj » 16.08.2009 19:39

Jak už jsem psal FF1 s 1.6 dobře znám, mám ho v garáži. Od FF2 s Ti-VCT jsem nečekal nic extra, vlastně jsem původně chtěl "obyčejný" 1.6 (ale Titanium začíná až s Ti-VCT).

Když na to šlápnu (kterýkoli stupeň) v ca. 2000 otáčkách, ozve se dieselové hučení a nic moc se neděje. Pak se auto začne pozvolna rozjíždět (pokud tedy zrovna nejedu do toho kopce...). Má poslední naděje je v tom, že snad tentokrát záběh trvá trochu déle a po čase se motor srovná....

Abych stíhal provoz, musím ho točit a tak je spotřeba pořád nad devíti litry... Nejvíc mě ale štve, že jezdím stejné úseky a tam kde FF1 krásně zabírá, FF2 jenom hučí...

Díky za vaše příspěvky!
Honza

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od killerhammer » 16.08.2009 19:42

Milinko píše:To jako myslíš vážně aby na 2.rs jel plný plyn 100km/hod když je jeho motor téměř syrový, fungl nový a nezaběhnutý?? :roll:
motor sa zabieha do 1500 km. ma tam 1600 km najazdene :idea:
je idealny cas odmerat prvu stovku :twisted:
samozrejme, nech motor najprv zohreje, nie ze bude skusat studeny start 0 - 100 km/h :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
aby mu nezlenivel :twisted:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od killerhammer » 16.08.2009 19:46

bbj píše:Abych stíhal provoz, musím ho točit a tak je spotřeba pořád nad devíti litry...
toto je uplne bezne, ja som jazdil ti-vct okolo 9.1-9.5 l/100km priemerku.
ale lenivy sa mi nezdal vobec :idea: :wink:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
zeladam
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 21.07.2009 20:31
Bydliště: Děčín

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od zeladam » 16.08.2009 23:01

Mám sice jen FF2 1.6 16V ale po najetí 1500 km už začal motor táhnout slušně, aby mi do kopce neudělal více než 90 km/h, tak to ani náhodou. Motor slušně zatahuje už od 2000 ot., jak se dostane na 4000 ot. táhne jako z praku. Dálniční kopce není problé jezdit 140-150 km/h, zrychlení ze 130-170 na 5 st. bez podřazení taky není žádný problém. Po dálnici lze bez problémů jezdit rychlostí 130-140 km/h za 8 l.
1.6 16V a 1.6 Ti-VCT má do 4000 ot. podobný průběh výkonu i točivého momentu, takže by oba motory měly jezdit do 4000 ot. víceméně podobně. Teď mám najeto skoro 6000 km a motor jezdí čím dál líp.
Pokud ti auto opravdu jezdí tak jak popisuješ, tak to není normální. Na tvém místě bych ale ještě pár km najel, 1600 km je podle mě ještě málo, je možné že se 1.6 Ti-VCT zajíždí pomaleji než 1.6 16V a také jsi nenapsal, jak jsi motor zajížděl, možná jsi motor pružnosti ještě nenaučil a motor není ještě zvyklej na vyšší otáčky.
Já jsem se při zajíždění snažil často měnit otáčky, jel jsem např. 90 km/h na 5 st., pak jsem zařadit 4 st. a jel jsem 90 km/h na 4 st., dobře se taky zajíždí po městě, tak se měněj otáčky a zrychluje se neustále, a taky jsem se snažil nejezdit dlouho ustálenou rychlostí, rozhodně jsem nezajížděl po dálnici, nejlepší to jde po okreskách kde je malej provoz a můžu jet podle sebe, tady se učí motor pružnosti nejlépe, jel jsem např. 70 km/h na 4st. pak jsem zrychlil bez podřazení na 100 km/h, tohle jsem dělal na různé rychlostní stupně a při různých rychlostech, do 1500 km jsem točil max. 4000 ot., po najetí 1500 km jsem začal točit krátkodobě i 5000 ot., nad 3000 km už krátkodobě i 6000 ot.
Ford Focus II 1.6/16V 74kW, 12/2008, Trend, 5dv.hatchback, Červená colorado
Obrázek

Johnyy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 809
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od Johnyy » 18.08.2009 19:08

servis, reklamace, určitě by neměl jet hůře než tvoje současná 1.6
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od madbugie » 18.08.2009 20:14

chlapci co to meliete... ake zabiehanie... casy skodoviek uz davno pominuli...

samozrejme ziadne brutalne vytacanie a hlavne nastudene, ale pokial je auto nove ale kludne od zaciatku mozeme tocit 3500 az 4000 bez najmensich obav a po kazdych 500 km kludne 500 otacok pridat... trosku samozrejme obmedzit pokial ide o zimne mesiace...

to ze od 2000 otacok netaha je proste chyba... okamzite do servisu...

1,6 100 konova a takisto aj 115 k variabil musí na 1, 2, 3 a čiastočne aj na 4 prevodovom stupni s narastom otáčok a výkonu motora aj patrične pridávať v plnom spektre ne že do 2000 taha a potom zrazu prestane praveže vtedy ešte len poriadne začína ťahať optimum je medzi 3500 a 5500 otáčkami, kde je najvačší krútiak a výkon...

jednoducho povedane na 1ke do 25 preradit 2ku tahat do 50 preradit 3ku tahat do 80 preradit 4ku a tahat do 110 az 120 a focus 1,6 musi proste "plynule" zrychlovat, potom uz mu dochadza dych ale do 110 to auto musi proste "trhat" asfalt a ked tomu tak nie je tak je nieco zle...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
BoraBora
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 20.05.2009 11:26
Bydliště: Praha 10

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od BoraBora » 19.08.2009 09:12

servis a reklamace - jasna vec. Tak jak to popisujes mi to jelo kdyz jsem mel kvuli poruse cidla VCT znemozneny VCT a tedy cca o 1/3 mensi vykon, pak jsem na prudsim kopci na dalnici taky jel sotva 100. Ale bez poruchy neni dalnicni kopec, kde bych neudrzel i nalozeny v pohode 130-140
Ford Focus II Combi Ghia, 1.6i Ti-VCT 85 kW, 2/2006
Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od pbjun » 20.08.2009 15:30

madbugie: to se hluboce mylis, cim silnejsi motor tim vice zalezi na tom jak ho naucis jezdit. Prvnich 150km se ma jezdit ve meste a hodne menit rychlost ale opatrne zadne slapani tomu na krk - do 2500ot! pak do 1500km se ma jezdit do 3000ot a jemne ucit auto zrychlovat na ruzne rychlostni stupne a od 1500km je treba motor ucit jezdit i ve vyssich otackach a ne hned tomu dupnout a jet tim ten motor dostane hezky pres hubu a pak se neni cemu divit ze novy motor jde do servisu po 150tis km ze je v hajzlu a zere olej. Dale po celou dobu zivotnosti motoru se motor NESMI vytacet do otacek za studena, az po cca 10km je motor na skutecne provozni teplote a muze se zacit tocit a cim vyssi obsah motoru tim je toto dulezitejsi! Ja sem motor zajizdel podle pravidel ktere znam odjakziva a motor jede krasne...

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od killerhammer » 20.08.2009 15:36

pbjun, to nie je pravda, nove motory byvaju uz predzabehnute
netreba vobec nic riesit
dobre zabehnuty motor vs. zle zabehnuty motor - to je uplna kravina :wink:

samozrejme spravat sa k motoru treba ludsky aby vydrzal v dobrom stave nejaky najazd 8)
Naposledy upravil(a) killerhammer dne 20.08.2009 15:49, celkem upraveno 1 x.
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od TripleJay » 20.08.2009 15:38

Potom skor ma asi zmysel po kupe auta (ojazdeneho) resetnut ECU a naucit ju vlastnemu stylu. Bez resetu to asi trva dlhsie...

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od misoo » 20.08.2009 15:49

1,6tivct musi ist do kopca 150 kmh jak nic. inac jasna reklamacia !
ja by som postupoval nasledovne :
1. nechal by som auto zmerat na brzde
2. zistil by som si vo forde aka je tolerancia max vykonu (tusim az 15%)
3. ak ti ide auto do kopca na dialnici fakt max 90kmh, tak tam bude urcite nizsi vykon ako 97k a auto ti opravia alebo vymenia.

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od tomason » 20.08.2009 15:54

do kopce jede i tříválec 37kw Matiz 130 :!: ty voe co řešíte lidi napsal prostě blbost :mrgreen:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání

Příspěvek od pbjun » 20.08.2009 16:02

to killerhammer: no ja nevim jak ty, ale ja mam treba v novem motoru i zajizdeci olej - byl zeleny ted uz je oranzovy, motor postupne tichne takze si veci sedaji a samozrejme vykon postupne roste coz by taky odpovidalo tomu, ze motory je treba zajizdet. I ve fordu kdyz sem se ptal jak se chovat k novemu motoru tak rikali ze se musi zajet zpusobem ktery sem tady napsal a dokonce jsem i vyhrabal nekde manual k novemu a ke staremu focusu a tam pisi totez ze se do 1500km nema auto vytacet a nema se jezdit rychle. Toto plati kupodivu i u skodovek. Dokonce tatik ktery tedka bude mit novou octavku (uz druhou) tak dostal pouceni ze pokud motor spatne zajede a bude to reklamovat tak se da z jednotky vycist jak s tim jezdil a reklamace nemusi byt uznana...

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host