Příspěvek
od zeladam » 16.08.2009 23:01
Mám sice jen FF2 1.6 16V ale po najetí 1500 km už začal motor táhnout slušně, aby mi do kopce neudělal více než 90 km/h, tak to ani náhodou. Motor slušně zatahuje už od 2000 ot., jak se dostane na 4000 ot. táhne jako z praku. Dálniční kopce není problé jezdit 140-150 km/h, zrychlení ze 130-170 na 5 st. bez podřazení taky není žádný problém. Po dálnici lze bez problémů jezdit rychlostí 130-140 km/h za 8 l.
1.6 16V a 1.6 Ti-VCT má do 4000 ot. podobný průběh výkonu i točivého momentu, takže by oba motory měly jezdit do 4000 ot. víceméně podobně. Teď mám najeto skoro 6000 km a motor jezdí čím dál líp.
Pokud ti auto opravdu jezdí tak jak popisuješ, tak to není normální. Na tvém místě bych ale ještě pár km najel, 1600 km je podle mě ještě málo, je možné že se 1.6 Ti-VCT zajíždí pomaleji než 1.6 16V a také jsi nenapsal, jak jsi motor zajížděl, možná jsi motor pružnosti ještě nenaučil a motor není ještě zvyklej na vyšší otáčky.
Já jsem se při zajíždění snažil často měnit otáčky, jel jsem např. 90 km/h na 5 st., pak jsem zařadit 4 st. a jel jsem 90 km/h na 4 st., dobře se taky zajíždí po městě, tak se měněj otáčky a zrychluje se neustále, a taky jsem se snažil nejezdit dlouho ustálenou rychlostí, rozhodně jsem nezajížděl po dálnici, nejlepší to jde po okreskách kde je malej provoz a můžu jet podle sebe, tady se učí motor pružnosti nejlépe, jel jsem např. 70 km/h na 4st. pak jsem zrychlil bez podřazení na 100 km/h, tohle jsem dělal na různé rychlostní stupně a při různých rychlostech, do 1500 km jsem točil max. 4000 ot., po najetí 1500 km jsem začal točit krátkodobě i 5000 ot., nad 3000 km už krátkodobě i 6000 ot.
Ford Focus II 1.6/16V 74kW, 12/2008, Trend, 5dv.hatchback, Červená colorado
