ford focus ST - úprava motoru
- killerhammer
- Test driver

- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
ford focus ST - úprava motoru
pocuj bob wolf, neverim ze pri priemernej rychlosti 185 km/h a potom 145 km/h sa dostanes na spotrebu 9.9
to by si mal perpeetum mobile alebo celu cestu dolu kopcom 
-
TripleJay
- Test driver

- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
nebolo to 9.9 mpg?

- Bob Wolf
- Pokročilý

- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Čistý průměr 185 jsem v SRN neměl, jsou tam mezi Norimberkem a hranicemi s ČR 3 úseky s omezením na 120 km, o délce cca 15 km každý, (to jsem dodržoval) + 1 cca 10ti km úsek kde dálnici rekonstruují a je to svedené do protisměru a omezené na 80 km (také jsem to tak jel). Jel jsem tam od 165 do 195 tam, kde to šlo, tu maximálku jsem zkusil jen jednou, cca 4 minuty... V SRN při tomto režimu byla podle počítače spotřeba byla cca 11,8 až 12 litrů/100 (přes 12 počítadlo nešlo), jedná se o trasu Neuenstein - hranice ČR, tzn. cca 270 km.
V ČR, za hranicemi jsem to jel de facto stále na 6ku mezi 120 a 145 km/h. Tam to začalo podle počítače trvale postupně klesat a na ten údaj, který jsem napsal v posledním příspěvku, jsem se dostal cca 10 km před Prahou. V ČR jsem ale na dálnici vypustil všechny prudké akcelerace, už jsem byl trošku unavený (dopoledne 420 km tam, přebrat auto, zaplatit, kopnout do sebe 1/2 litrovou plechovku RedBula a zase 420 km zpět domů...
), takže jsem je posledních 150 km velmi pohodově a v klidu.
To, co píšu, je opravdu údaj z počítače - sám jsem byl zvědavý, kolik mně ten můj výmysl do budoucna bude asi tak průměrně stát, když už si tam 95 oktanů nikdy nedám....
V ČR, za hranicemi jsem to jel de facto stále na 6ku mezi 120 a 145 km/h. Tam to začalo podle počítače trvale postupně klesat a na ten údaj, který jsem napsal v posledním příspěvku, jsem se dostal cca 10 km před Prahou. V ČR jsem ale na dálnici vypustil všechny prudké akcelerace, už jsem byl trošku unavený (dopoledne 420 km tam, přebrat auto, zaplatit, kopnout do sebe 1/2 litrovou plechovku RedBula a zase 420 km zpět domů...
To, co píšu, je opravdu údaj z počítače - sám jsem byl zvědavý, kolik mně ten můj výmysl do budoucna bude asi tak průměrně stát, když už si tam 95 oktanů nikdy nedám....
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
- killerhammer
- Test driver

- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
ja si meriam spotrebu dlhodobo na spritmonitore (system plna-plna, ziadny pocitac), mam novy 2.5T
tento motor je usporny v nizkych rychlostiach, tak ako si napisal, je dobre vyuzivat nizke otacky a vysoky krutak 320Nm uz od 1800ot (6-tka 40 km/h je uz extrem, ja chodim mesto 50 km/h vacsinou na 5-ke rovinky, inak na 4-ke, ale uspora je naozaj maximalna).
takto mozes na nom jazdit usporne pod 10 litrov, teoreticky aj v meste
akonahle ale na tento motor zacnes slapat tak mas po spotrebe. velka dynamika (brzda/plyn) a tiez aj ustalena vysoka rychlost nad 130 km/h dvihaju spotrebu daleko nad 12 litrov
pri cipnutom motore to musi byt viditelne este viacej
schvalne si vyskusaj dakedy prejst nejaky dlhsi usek v nemecku rychlostou 190 km/h alebo rovno 200 km/h. spotrebu budes mat daleko >15l
tento motor je usporny v nizkych rychlostiach, tak ako si napisal, je dobre vyuzivat nizke otacky a vysoky krutak 320Nm uz od 1800ot (6-tka 40 km/h je uz extrem, ja chodim mesto 50 km/h vacsinou na 5-ke rovinky, inak na 4-ke, ale uspora je naozaj maximalna).
takto mozes na nom jazdit usporne pod 10 litrov, teoreticky aj v meste
akonahle ale na tento motor zacnes slapat tak mas po spotrebe. velka dynamika (brzda/plyn) a tiez aj ustalena vysoka rychlost nad 130 km/h dvihaju spotrebu daleko nad 12 litrov
pri cipnutom motore to musi byt viditelne este viacej
schvalne si vyskusaj dakedy prejst nejaky dlhsi usek v nemecku rychlostou 190 km/h alebo rovno 200 km/h. spotrebu budes mat daleko >15l
- Bob Wolf
- Pokročilý

- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Určitě zkusím a napíšu výsledek, auto mám upravené 14 dní, takže mám na různé experimenty a jízdy v různých režimech celý zbytek prázdnin...
Máš pravdu v tom, že při maximálním využití výkonu - dlouhodobě, min. 2 hodiny - to nahoru určitě půjde. Ale upřímně - i v tom Německu jsem tu maximálku zkoušel minulý týden cca 4x, z toho jsem se na ní v klidu dostal ale jen jednou - v ostatních případech jsem pravidelně při 220 až 235 dojel auta přede mnou, která - i když rychle uhla - stejně jsem musel sundat nohu z plynu a rychlost šla dolů...
S tím krouťákem - už jsem se ve městě naučil dělat i takové "bejkoviny", že při cca 55 km/h točím na šestku cca 1.250 otáček (pozn.: volnoběh mám nastavený na cca 850 otáček, jinak otáčkoměr má rozsah od 0 do 8000 ot., červená zóna začíná na 7.000, dá se to točit krátkodobě až na cca 7.500 ot. - ST ani tato upravená verze nemá omezovač otáček, jen se při cca 7.100 rozsvítí varovné červené světýlko vlevo od otáčkoměru, že se máš "mírnit"...) - ta spotřeba je potom opravdu stlačená nadoraz.
ST i tato moje úprava je však opravdu choulostivá na jakékoliv rychlé zvednutí otáček - v tom Ti dávám 100% za pravdu - i mně před měsícem vylétla na dálnici Praha - Hradec Králové při prudkém zrychlení ze 145 na 235 spotřeba nahoru, a dolů to podle počítače jde pak hrozně, hrozně pomalu.....
Měření spotřeby formou plná/plná je nejobjektivnější, na tento systém "najedu" asi hned. Podle recenzí na ST ale počítadlo vykazuje oproti této nejpřesnější metodě jen minimální odchylky
- tak si to schválně otestuji
Máš pravdu v tom, že při maximálním využití výkonu - dlouhodobě, min. 2 hodiny - to nahoru určitě půjde. Ale upřímně - i v tom Německu jsem tu maximálku zkoušel minulý týden cca 4x, z toho jsem se na ní v klidu dostal ale jen jednou - v ostatních případech jsem pravidelně při 220 až 235 dojel auta přede mnou, která - i když rychle uhla - stejně jsem musel sundat nohu z plynu a rychlost šla dolů...
S tím krouťákem - už jsem se ve městě naučil dělat i takové "bejkoviny", že při cca 55 km/h točím na šestku cca 1.250 otáček (pozn.: volnoběh mám nastavený na cca 850 otáček, jinak otáčkoměr má rozsah od 0 do 8000 ot., červená zóna začíná na 7.000, dá se to točit krátkodobě až na cca 7.500 ot. - ST ani tato upravená verze nemá omezovač otáček, jen se při cca 7.100 rozsvítí varovné červené světýlko vlevo od otáčkoměru, že se máš "mírnit"...) - ta spotřeba je potom opravdu stlačená nadoraz.
ST i tato moje úprava je však opravdu choulostivá na jakékoliv rychlé zvednutí otáček - v tom Ti dávám 100% za pravdu - i mně před měsícem vylétla na dálnici Praha - Hradec Králové při prudkém zrychlení ze 145 na 235 spotřeba nahoru, a dolů to podle počítače jde pak hrozně, hrozně pomalu.....
Měření spotřeby formou plná/plná je nejobjektivnější, na tento systém "najedu" asi hned. Podle recenzí na ST ale počítadlo vykazuje oproti této nejpřesnější metodě jen minimální odchylky
Naposledy upravil(a) Bob Wolf dne 23.07.2009 21:52, celkem upraveno 2 x.
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
-
TripleJay
- Test driver

- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
Zaloz si vlastnu galerku v prislusnej sekcii
Fotky paradne ale uz to ide OT
- Bob Wolf
- Pokročilý

- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Poraď, prosím, jak s tou galerií - lze to tam zkopírovat ?TripleJay píše:Zaloz si vlastnu galerku v prislusnej sekciiFotky paradne ale uz to ide OT
Co to je OT ?
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
-
TripleJay
- Test driver

- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
Vlakno si mozes zalozit TU. Prehodit ti to tam vie moderator alebo admin ak ich poprosis
(maju zeleny, resp. modry nick).
OT = off topic = mimo temo.
Nech mas vsetky info a fotky o svojom auticku vo svojom vlakne a tu nech ostane len pokec o motore ako takom
OT = off topic = mimo temo.
Nech mas vsetky info a fotky o svojom auticku vo svojom vlakne a tu nech ostane len pokec o motore ako takom
- Marťas
- Test driver

- Příspěvky: 9172
- Registrován: 13.04.2008 12:50
- Bydliště: Edinburgh / Havířov
Re: ford focus ST - úprava motoru
Hmmmm.....konecne dalsi labuznik
. Gratuluji 

Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW
...uz nic nedovolene neprodavam
- Bob Wolf
- Pokročilý

- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Díky dodatečně za pomoc při založení galerie - než jsem stačil přijít z práce domů, už jste to za mně někdo zařídiliTripleJay píše:Vlakno si mozes zalozit TU. Prehodit ti to tam vie moderator alebo admin ak ich poprosis(maju zeleny, resp. modry nick).
OT = off topic = mimo temo.
Nech mas vsetky info a fotky o svojom auticku vo svojom vlakne a tu nech ostane len pokec o motore ako takom
Doplnil jsem tam teď v noci ještě pár fotek, ať je to zajímavější a kompletní.
O tomto a příštím víkendu provedu nějaká rychlostní měření, vše dám potom sem, do této rubriky. Bude to přesné, beru si k tomu GPS a mám oba víkendy u známého k dispozici 3 km dráhu na jednom letišti. Taky se zkusím popasovat s BMW M3 (čtvrtmíle a 2 km), výsledek dám vědět a pokud bude HD kamera, hodím to i na YouTube...
Ještě jednou díky všem za pomoc, budu se těšit na nejbližší sraz...
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
- Marťas
- Test driver

- Příspěvky: 9172
- Registrován: 13.04.2008 12:50
- Bydliště: Edinburgh / Havířov
Re: ford focus ST - úprava motoru
Parada...tesime se. Tomu rikam pristup
. Rad bych s Tebou (ciste ze zvedavosti) taky pomeril sily, jak se projevi dalsich + - 30hp a Nm na ST. Protoze treba tady jsem nasel video, kde ST od Mountune s 260hp jede lepe nez 300hp ST od GGR
:
http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... rea=videos
http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... rea=videos

Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW
...uz nic nedovolene neprodavam
- killerhammer
- Test driver

- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: ford focus ST - úprava motoru
tak to ma asi 300 bhp len na papieri z tuning firmy 
ja ked budem davat cipa, dakedy v dalekej buducnosti, pojdem auto hned pomerat na brzdu
aj ked brzde neverim (myslim si ze nepresnost je 10%) tak 50-70 bhp musi byt aj pri tejto nepresnosti ihned vidiet na grafoch (je to navysenie vykonu o 22-31%)
a pekne odmeram na 95tke benzine a potom o mesiac na 98cke
ja ked budem davat cipa, dakedy v dalekej buducnosti, pojdem auto hned pomerat na brzdu
aj ked brzde neverim (myslim si ze nepresnost je 10%) tak 50-70 bhp musi byt aj pri tejto nepresnosti ihned vidiet na grafoch (je to navysenie vykonu o 22-31%)
a pekne odmeram na 95tke benzine a potom o mesiac na 98cke
- Bob Wolf
- Pokročilý

- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Marťas píše:Parada...tesime se. Tomu rikam pristup. Rad bych s Tebou (ciste ze zvedavosti) taky pomeril sily, jak se projevi dalsich + - 30hp a Nm na ST. Protoze treba tady jsem nasel video, kde ST od Mountune s 260hp jede lepe nez 300hp ST od GGR
:
http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... rea=videos
Určitě, rád, pojezdíme a porovnáme... Drivers Republic jsou společně s Top Gearem mé nejoblíbenější auto-moto-stránky, mají tam výborné řidiče a ta videa tam jsou špičková... Mountune je špičková britská úprava STček, jen nevím přesně, jak se k tomu postavili, zda to jen čipují, nebo zda to upravují komplexně. Před zahájením prodeje RSka dělal v Británii Mountune (a Code Red) a v SRN Wolf nejvýkonnější úpravy STček. Jinak ale myslím, že Mountune má výkonový strop úprav STček na těch cca 260 PS, o kterých píšeš nahoře - víc to oni netlačí...
Video, o kterém píšeš, znám a patří k mým oblíbeným - ten výsledek může mít několik příčin - ty verze mohou být odlišně zpřevodované, určitou roli hraje použitý rozměr kol, dost významné jsou použité gumy, resp. typ jejich směsi a rozměru a s tím spojený valivý odpor (např. současná sportovní okruhová špička v gumách, japonské Toyo Proxes mají ve slickovém okruhovém provedení s měkčí směsí bezkonkurenční trakci a nejkratší brzdnou dráhu, ale na dálnici s nimi u 300koníkové verze nepřelezeš přes 245 km/h - právě pro jejich vyšší valivý odpor v porovnání např s Bridgestony Potenza, Dunlopy MAXX nebo Pirelli P Zero Nero...). Otázkou je dále krouťák obou verzí a korektnost deklarovaných údajů o výkonu (možná by nebyl od věci graf výsledku měření výkonu na brzdě u obou autíček - třeba by se pak redaktoři divili, jak to s tím výkonem ve skutečnosti je...).
U mého aktuálního STčka - díky rozdílu krouťáku + 25 Nm oproti RS - jsem v porovnání s RSkem např. na 200 km/h o cca 4 vteřiny dříve
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
-
TripleJay
- Test driver

- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
Ad. video Mountune ST260 vs GGR ST300
Myslim ze sprevodovanie je irelevantne (ak si myslel prevodovku a nie celkovu zmenu pomeru inymi kolesami), nakolko v tychto upravach nikto nerobi upravu ci uz staleho prevodu alebo jednotlivych stupnov, nakolko cena takych kitov napr. od Quaife je radovo vyssia ako samotna uprava celeho motora.
Ja mam z toho videa pocit, ze to presne krasne demonstruje graf od pumaspeed.co.uk, ktori tiez robia ST na 300k, ale ten graf, to je taka hojdacka, ze 100Nm tam lieta hore dole. A presne tam mi to vyzeralo aj na tom videu, niektore chvile akoby sa to 300k kua chytalo a blizilo a zrazu zakapalo a kleslo a takto dokola
Pri konecnom vykone ano, ma to 300k, ale ten priebeh je taky nestastny, ze polovicu bol rychlejsi pri akceleracii ale polovicu zas pri prepade vyrazne pomalsi...
EDIT: pumaspeed to robia dokonca na 350k
Tu je tem graf 
Myslim ze sprevodovanie je irelevantne (ak si myslel prevodovku a nie celkovu zmenu pomeru inymi kolesami), nakolko v tychto upravach nikto nerobi upravu ci uz staleho prevodu alebo jednotlivych stupnov, nakolko cena takych kitov napr. od Quaife je radovo vyssia ako samotna uprava celeho motora.
Ja mam z toho videa pocit, ze to presne krasne demonstruje graf od pumaspeed.co.uk, ktori tiez robia ST na 300k, ale ten graf, to je taka hojdacka, ze 100Nm tam lieta hore dole. A presne tam mi to vyzeralo aj na tom videu, niektore chvile akoby sa to 300k kua chytalo a blizilo a zrazu zakapalo a kleslo a takto dokola
EDIT: pumaspeed to robia dokonca na 350k

- Bob Wolf
- Pokročilý

- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
TripleJay píše:Ad. video Mountune ST260 vs GGR ST300
Myslim ze sprevodovanie je irelevantne (ak si myslel prevodovku a nie celkovu zmenu pomeru inymi kolesami), nakolko v tychto upravach nikto nerobi upravu ci uz staleho prevodu alebo jednotlivych stupnov, nakolko cena takych kitov napr. od Quaife je radovo vyssia ako samotna uprava celeho motora.
Ja mam z toho videa pocit, ze to presne krasne demonstruje graf od pumaspeed.co.uk, ktori tiez robia ST na 300k, ale ten graf, to je taka hojdacka, ze 100Nm tam lieta hore dole. A presne tam mi to vyzeralo aj na tom videu, niektore chvile akoby sa to 300k kua chytalo a blizilo a zrazu zakapalo a kleslo a takto dokolaPri konecnom vykone ano, ma to 300k, ale ten priebeh je taky nestastny, ze polovicu bol rychlejsi pri akceleracii ale polovicu zas pri prepade vyrazne pomalsi...
EDIT: pumaspeed to robia dokonca na 350kTu je tem graf
S převody máš pravdu, myslel jsem jiné poměry koleček v převodovce...
K tomu grafu - nejsem specialista- motorář, ale ten průběh výkonu a krouťáku je pěkná divočina,nikde žádná postupná linearita a výkyvy obrovské...
Možná to bude tím, že je čipovaná jen elektronika, ale např. turbo že nechali původní - a pokud tam u těchto úprav souběžně nedopravíš adekvátně více vzduchu (já mám nyní turbo s 2násobným plnícím tlakem oproti původnímu, STčkovýmu), tak ten motor si to ničím není schopný nahradit - a to by mohly být ty výkonové skoky na grafu (a i ve skutečnosti, jak píšeš a jak je to vidět na videu)...
Je to dobré téma pro odborníky, kteří motory přímo upravují a ladí - bylo by dobré, kdyby se v této diskuzi některý z nich vyjádřil a nás všechny odborně poučil
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů



