->Wincenzou: Ono nejde o to jet pomalu, ale udržovat motor v oblasti největšího kroutícího momentu a to v jeho spodní částí. Pokud si to pamatuji správně, tak tato oblast je u motorů TDDi právě někde od 1500 do 2500(? nebo výš?).
Co má ale vliv na spotřebu zásadní, to je celkový styl jízdy - chce to přemýšlet a plánovat. Při předjíždění si vybrat takové místo, kde není potřeba tolik šlapat na plyn (např. z kopce dolů), nebo nedělat myšky, ale nejdříve se pozvolna rozjet z odstupu za předjížděným autem a pak teprve předjíždět, na červenou raději dojet s dříve vyhozenou rychlostí, případně dobrždovat spíše motorem, než brzdama atd. Principem je snažit se udržet kinetickou energii auta a pokud je nutné ji změnit, dělat to cestou nejmenších energetických nákladů.
Na druhou stranu nemá cenu se stávat brzdou provozu jen proto, abych ušetři desetinu litru. On má každý motor určitá rozpětí optimálních otáček a nic výrazně nad tím ani pod tím už není velký rozdíl - tím mám na mysli, že pod jsi doteď jezdil mezi dvěma až třemi tisíci a spotřeba byla 6, tak pokud začneš více využívat pásmo 1500 - 2500, můžeš jezdit třeba za 5,5. Pokud to ale budeš tlačit ještě níž, tak se mužeš dostat třeba na 5,3, ale už si budeš mrvit podtáčením motor.
Pokud to shrnu - na spotřebu je třeba se pohybovat v oblasti největšího kroutícího momentu (což bývá většinou oblast otáček, za kterých má motor největší účinnost). Na výkon pak v oblasti největšího výkonu - tam o spotřebu nejde.
Přeju hodně štěstí!
PS: Ještě jedna věc - je hezké brzdit motorem, ale je dobré se taky zamyslet nad tím, jak moc tím získám a o kolik tím například zkrátím životnost spojky. On je celkem finanční rozdíl nechat vyměnit destičky a nebo spojku.

Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.