No asi budeš musieť zostať v extraviláne...Jozef píše:A to ako, preco, zacoBobTDCi píše:... nemáš to tam...![]()
![]()
![]()
![]()
Tolke peniaze som dal za to auto a oni mi tam nedali ani to, one ..., to DPF![]()
![]()
Teraz co mam robit, ako budem jazditA to ma ani nepustia do centier veľkých nemeckych miest
![]()
![]()
Filtr pev.částic tdci+emise od str162
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Igy
- Nováček

- Příspěvky: 132
- Registrován: 30.04.2009 21:40
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Nikde som to nenasiel, ale neda sa tento DPF filter vybrat a nahradit len potrubim? Namiesto senzoru dat nejaky odpor co zodpoveda tej hodnote. Z vyfuku sa bude trochu dymit, ale zase dat tie peniaze za vymenu DPF...
Podobne sa da oklamat EGR ventil.
Podobne sa da oklamat EGR ventil.
Focus Cmax 1.8 TDCi Ghia 2006
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Dá - ale komplikovane - "pitvou" rozrezať a vyčistiť(ARVA či nafta+24hours+hotWAP) a zvariť dokopy..alebo druhá cesta vedie "rozrezať a vybrať DPF - no oxidačný katalizátor ponechať - a zvariť. Niektorí to vedia dokonca tak, že to ani nezbadáš pri podrobnej prehliadke, že bol pitvaný - a potom do nádržky na EOLYS dávkujú aditívum do nafty, (trebárs VIF) zmenia nastavenie dávkovania z 0.5ml na 1ml cez diagnostiku a dávkuje ti to už potom aditívum a nemusíš sa trápiť s dávkovaním n a benzínke pred tankovaním. Difsnímač naozaj nahradíš simuláciou, alebo vraj i odstavením cez akčné členy v diagnostike a klesne ti aj spotreba o viac ako liter, lebo výfukovým plynom už v ceste stojí menej odporu z telesa DPF či už čistého, alebo postupne viac a viac sa upchávajúceho sa. Auto je podstatne živšie a lepšie reaguje na plyn okrem poklesu spotreby...Igy píše:Nikde som to nenasiel, ale neda sa tento DPF filter vybrat a nahradit len potrubim? Namiesto senzoru dat nejaky odpor co zodpoveda tej hodnote. Z vyfuku sa bude trochu dymit, ale zase dat tie peniaze za vymenu DPF...
Podobne sa da oklamat EGR ventil.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Igy
- Nováček

- Příspěvky: 132
- Registrován: 30.04.2009 21:40
Re: Filtr pevných částic u TDCi
To je celkom pozitivna informacia. Ako je to potom na emisnej kontrole? Predpokladam ze motor splna s fitrom normu Euro4 a bez neho Euro3. V oboch priapadoch by to nemal byt problem. Ale nie som na to odbornik. Preco potom toto nie je standardne riesenie "opravy" DPF filtra? Ved lepsia spotreba, vyssi vykon, automaticke davkovanie aditiva do nafty versus trochu spinavsie vyfukove plyny je jasna volba 
Focus Cmax 1.8 TDCi Ghia 2006
- Elektron
- Nováček

- Příspěvky: 4
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: ok. HK.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Prijde mi to dost optimisticke, spotreba o vic jak litr, je asi myslena s pouzitim tech aditiv, aby sme pak s 80kW nemeli mensi spotrebu nez 66kWBobTDCi píše: ....a klesne ti aj spotreba o viac ako liter, lebo výfukovým plynom už v ceste stojí menej odporu z telesa DPF či už čistého, alebo postupne viac a viac sa upchávajúceho sa. Auto je podstatne živšie a lepšie reaguje na plyn okrem poklesu spotreby...![]()
![]()
![]()
FFII Kombi 1.6TDCi 80kW Silver
- Igy
- Nováček

- Příspěvky: 132
- Registrován: 30.04.2009 21:40
Re: Filtr pevných částic u TDCi
No ono by to dalo zmysel. 66kw bez ucpateho vyfuku s DPF a 80kw s upchatym DPF budu mat asi dost podobne jazdne vlastnosti
Neviem ako velmi DPF filter brzdi vykon motora ale urcite mu nepridava. Ak by som DPF demontoval a nahradil rurou, neznicim potom katalizator? Asi bude treba preprogramovat riadiacu jednotku aj tak aby nerobila pravidelne cistenie filtra.
Focus Cmax 1.8 TDCi Ghia 2006
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Nič nenahrádzaš rúrou - teleso ostáva to isté - práve a oxidačný katalyzátor musí ostať nepoškodený (ten je prvý v poradí v smere toku výfukových plynov od turba). Ak ho "nahradíš" rúrou - šiel by ti asi hore aj hluk - DPF nahrádza aj zadný tlmič a hlavne by si tam potom už nemal ani len oxidák - lebo ten je v tom "tubuse" spolu s DPF.Igy píše:No ono by to dalo zmysel. 66kw bez ucpateho vyfuku s DPF a 80kw s upchatym DPF budu mat asi dost podobne jazdne vlastnostiNeviem ako velmi DPF filter brzdi vykon motora ale urcite mu nepridava. Ak by som DPF demontoval a nahradil rurou, neznicim potom katalizator? Asi bude treba preprogramovat riadiacu jednotku aj tak aby nerobila pravidelne cistenie filtra.
Ono keď to vyrábajú tiež ich oba (oxidák i DPF) vkladajú do telesa a zavaria to na hornej i dolnej prírube - prípadne jednu z nich pred montážou-vložením a druhú po.
Čo sa týka ich rozmiestnenia dnu - napovedať by malo práve umiestnenie nátrubkov na snímanie tlaku "pred" a "za" DPF - ten "pred" je za oxidačným katalyzátorom a pred telesom DPF a ten "za" je logicky na konci.
No nič netreba preprogramovať lebo čistenie DPF/regenerácia/ sa spúšťa pri signalizácii zvýšenej tlakovej diferencie - nie podľa /napr./počtu prejdených km - takže ak sa DPF nezanesie nemá dôvod sa ani spúšťať regenerácia DPF. Teda ubudnú pri nej 4. a 5. vstrek nafty do výfukového potrubia(aj tam je podiel zníženia spotreby), ale počul som že snímač aj nejako deaktivuje, prípadne nahradí odporom simulujúcim správnu prevádzkovú hodnotu - to je všetko.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- miggell
- Pokročilý

- Příspěvky: 866
- Registrován: 23.06.2008 23:03
- Bydliště: Senica
Re: Filtr pevných částic u TDCi
BobTDCI: a chystas sa to robit aj na tvojom aute?
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Rád by som - len zatiaľ nemám info, ani ľudí čo to už robili - občan o ktorom mám info z iného fóra, ktorému to robili je z ČR - tam to robí viacero servisov, normálne to inzerujú na webe - len sa to volá nejako že "oprava DPF" - alebo "Odstránenie závady DPF"miggell píše:BobTDCI: a chystas sa to robit aj na tvojom aute?
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Radegast
- Junior

- Příspěvky: 294
- Registrován: 10.03.2008 22:37
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Jen ještě pro info - celý ten článek ohledně toho filtru na který odkazuje BobTDCi je na jiném fóru v sekci -
Zkusenosti s opravou DPF (Focus II 1,6TDCi)
Doufám že podle tohoto názvu to půjde vy vyhledávači vyhledat a nikomu to z tohoto fóra nebude vadit když jde o důležité informace, které by měly být dostupné pro všechny
A ještě filtr s katalyzátorem je dohromady v jedné trubce jen u 80kW TDCi.
U 100kW TDCi je katalyzátor a filtr zvlášť a tudíž se dá taky zvlášť vyměnit a tím pádem není oprava tak nákladná
Zkusenosti s opravou DPF (Focus II 1,6TDCi)
Doufám že podle tohoto názvu to půjde vy vyhledávači vyhledat a nikomu to z tohoto fóra nebude vadit když jde o důležité informace, které by měly být dostupné pro všechny
A ještě filtr s katalyzátorem je dohromady v jedné trubce jen u 80kW TDCi.
U 100kW TDCi je katalyzátor a filtr zvlášť a tudíž se dá taky zvlášť vyměnit a tím pádem není oprava tak nákladná
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005


- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Presne tak - nemali by sme sa tváriť, že nič iné neexistuje...ak sa situácia vyvinula tak ako sa vyvinula - som za.
Nikto súdny nikomu nemôže mať za zlé účasť ani info odinakiaľ.
Hmm?
Ak však máte skúsenosti ešte od niekoho s takouto pitvou, alebo s vyčistením DPF/ako to tu už spomínané bolo/ - len neprišli novšie info o výdrži - tak prosím budem povďačný za všetky relevantné skúsenosti a informácie zodpovedajúce realite.

Nikto súdny nikomu nemôže mať za zlé účasť ani info odinakiaľ.
Hmm?
Ak však máte skúsenosti ešte od niekoho s takouto pitvou, alebo s vyčistením DPF/ako to tu už spomínané bolo/ - len neprišli novšie info o výdrži - tak prosím budem povďačný za všetky relevantné skúsenosti a informácie zodpovedajúce realite.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- BobTDCi
- Zkušený

- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u TDCi
To "Petik01" - no kápni božskou plís - funguje to? Koľko km máš za sebou? A vôbec - čistili ti to alebo "pitvali"? To mi napadlo teraz - nevieš, nemohla to náhodou byť tá druhá alternatíva??petik01 píše:Auto už mám zpátky, najezdil jsem přes víkend 600 km spotřeba 5.8 na 100km
Filtr pevných častíc byl rozřezán vyčištěn,svařen a namontován.Další km ukažou.......
Dík za odpoveď.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- majk
- Nováček

- Příspěvky: 146
- Registrován: 13.05.2008 18:55
- Bydliště: Hostouň-středočeský
Re: Filtr pevných částic u TDCi
závidím Vám všem,co mají 1.6 80kW ten výkon a spotřebu,ale když jsem v DE kupoval auto,tak měli pouze diesel s DPF/Diesel Partikel Filter/a po předcházejícím pročítání netu na téma DPF ,a protože jezdím do práce 14 km jsem šel do benzínu.V současné době po opadnutí ekologické euforie v Německu již je v nabídce motor 1.6/80 kW/bez Dpf jako na počátku produkce a splňující normu E5-v ČR se nenabízí.
http://www.ford.de/SBE/ConfigureVehicle/p=1204902950303
Je to past,a jsou si toho vědomi-velmi nákladné a poruchové řešení normy E5.Upřímně Vám všem přeji mnoho km bez problémů.Já jsem odvahu jít do dieselu s DPF nenašel,obával jsem se složitosti a poruchovosti systému.
http://www.ford.de/SBE/ConfigureVehicle/p=1204902950303
Je to past,a jsou si toho vědomi-velmi nákladné a poruchové řešení normy E5.Upřímně Vám všem přeji mnoho km bez problémů.Já jsem odvahu jít do dieselu s DPF nenašel,obával jsem se složitosti a poruchovosti systému.
FF II,05/2007,1.6/74kW,Kombi,Style-bylo do 28.7.2017
od 28.7.2017 FF III,07/2017/1,5 EB Kombi,Titanium,Magnetic grey
https://www.spritmonitor.de/en/detail/9 ... ml?share=1
od 28.7.2017 FF III,07/2017/1,5 EB Kombi,Titanium,Magnetic grey
https://www.spritmonitor.de/en/detail/9 ... ml?share=1
- Radegast
- Junior

- Příspěvky: 294
- Registrován: 10.03.2008 22:37
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Filtr pevných částic u TDCi
To majk: Je to celkem zajímavé, když nově nabízejí 1,6 TDCi 80kW bez FAP splňující EURO 5 a my máme s FAP jen EURO 4 a přitom jde o identické motory
By mě zajímalo jakou novou technikou nebo jakým nastavením se jim podařilo u stejného motoru dosáhnout EURO 5, které má ještě o dost přísnější limit než EURO 4 a přitom nemít FAP
Pokud se někomu podaří najít nějakou detalnější specifikaci, tak sem s ní ( mi se bohužel nic technicky podrobnějšího ohledně tohoto motoru s EURO 5 nepodařilo najít) :
Pokud se někomu podaří najít nějakou detalnější specifikaci, tak sem s ní ( mi se bohužel nic technicky podrobnějšího ohledně tohoto motoru s EURO 5 nepodařilo najít) :
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005


- petik01
- Nováček

- Příspěvky: 49
- Registrován: 03.03.2009 21:48
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Ahoj chlapi,mám rozřezaný a vyčištěný DPF najeto cca 5000 km, zatím žádný problém.
Doufam že to bude fungovat dál.........
Doufam že to bude fungovat dál.........
Ford Focus II 1.6 TDCI 80kw 2005 combi Ghia 
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


