Vibrace a třepání
-
- Test driver
- Příspěvky: 2651
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 4
Re: Vibrace a třepání
A dělá to jenom v tahu? Tzn. když sundáš nohu z plynu nebo jedeš na neutral, tak to přestane? Jestli ano, tak to vypadá na poloosy.
http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 34&start=0
http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 34&start=0
- David 1
- Junior
- Příspěvky: 452
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Opava-Podvihov
Re: Vibrace a třepání
Dělá to jen v tahu. Od těch 110 až 140. Ale když dosáhnu rozmezí těchto rychlostí a nezrychluju, tak se to zklidní. Těch vibrací si všiml i spolujezdec. Chvěje se celé auto. Právě jsem to dneska testoval a je to přesně cestovní rychlost na dovo, tak mě to štve. Ještě přehodím gumy a uvidím. Poloosa bude asi mastná co?
Byl. Ford Focus 1,8 Tddi combi, 66 kw, r.v.99,
zelená met.
Už není ani Ford Mondeo 2.0 Tdci htb, 96 kw black metal, r.v.05
Škoda Octavia tdi 81kw htb, r.v. 02, Olivová metal.
zelená met.
Už není ani Ford Mondeo 2.0 Tdci htb, 96 kw black metal, r.v.05
Škoda Octavia tdi 81kw htb, r.v. 02, Olivová metal.
- veba
- Junior
- Příspěvky: 444
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Česke Budejovice
Re: Vibrace a třepání
Tak to budou nejspíš poloosy. Dělalo mi to samé v tahu vibrace, při sundaní nohy z plynu vibrace ustali
- David 1
- Junior
- Příspěvky: 452
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Opava-Podvihov
Re: Vibrace a třepání
To je fajn. Křáp.
Byl. Ford Focus 1,8 Tddi combi, 66 kw, r.v.99,
zelená met.
Už není ani Ford Mondeo 2.0 Tdci htb, 96 kw black metal, r.v.05
Škoda Octavia tdi 81kw htb, r.v. 02, Olivová metal.
zelená met.
Už není ani Ford Mondeo 2.0 Tdci htb, 96 kw black metal, r.v.05
Škoda Octavia tdi 81kw htb, r.v. 02, Olivová metal.
- Dajlr
- Nováček
- Příspěvky: 60
- Registrován: 04.05.2008 20:11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace a třepání
Zdravim,
tuhle věc řeším už přez rok, vlastně co mám auto tak mi auto v určitých otáčkách (1800 a 2800) vibruje, čim vyžší převodový stupeň a větší akcelerace tím jsou vybrace citelnější.Zajímavé je, že jsem stím byl ve 2 aut. servisech (Mareš v Poděbradech a Charouz v Praze) kde dělali zkušební jízdy a všelijak se v tom vrtali, tak o polosách nepadlo ani slovo!!!Buď to tipovali na vstřiky(v 1 případě) nebo Setrvačník (v obou případech).Dle jejich vyjádření oprava na 33tis.Když už setrvák tak i spojka, tak sem si řek, že to este chvilku musí vydržet.Vzhledem ktom že mi ještě začal setrvák slušně klepat ve volnoběhu, nechal jsem ho vyměnit (se spojkou a ložiskem) a těšil se jak budu mít klid.Bohužel jsem o 24tis. lehčí a motor vibruje vesele dál.
Možná budu za "blběčka" (v autech se moc nevyznam) ale mohl by mi někdo upřesnit kde a kčemu je v autě poloosa?Dneska jsem měl auto nahoře a když jsem koukal jak jsou sjety destičky všiml sem si vyteklýho maziva u kloubu hnacího hřídele. viz foto. Mohlo by to mít neco společného stěmi vybracemi ?
Edit: pls da se nekde koupit to mazivo?
tuhle věc řeším už přez rok, vlastně co mám auto tak mi auto v určitých otáčkách (1800 a 2800) vibruje, čim vyžší převodový stupeň a větší akcelerace tím jsou vybrace citelnější.Zajímavé je, že jsem stím byl ve 2 aut. servisech (Mareš v Poděbradech a Charouz v Praze) kde dělali zkušební jízdy a všelijak se v tom vrtali, tak o polosách nepadlo ani slovo!!!Buď to tipovali na vstřiky(v 1 případě) nebo Setrvačník (v obou případech).Dle jejich vyjádření oprava na 33tis.Když už setrvák tak i spojka, tak sem si řek, že to este chvilku musí vydržet.Vzhledem ktom že mi ještě začal setrvák slušně klepat ve volnoběhu, nechal jsem ho vyměnit (se spojkou a ložiskem) a těšil se jak budu mít klid.Bohužel jsem o 24tis. lehčí a motor vibruje vesele dál.
Možná budu za "blběčka" (v autech se moc nevyznam) ale mohl by mi někdo upřesnit kde a kčemu je v autě poloosa?Dneska jsem měl auto nahoře a když jsem koukal jak jsou sjety destičky všiml sem si vyteklýho maziva u kloubu hnacího hřídele. viz foto. Mohlo by to mít neco společného stěmi vybracemi ?
Edit: pls da se nekde koupit to mazivo?
Naposledy upravil(a) Dajlr dne 21.03.2009 23:15, celkem upraveno 1 x.
FFII 2006 90 000Km 1,8 TDCi 115PS
[img:ywsnl4am]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:ywsnl4am]
GALERIE:[url:ywsnl4am]https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 25#p206625[/url:ywsnl4am]
[img:ywsnl4am]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:ywsnl4am]
GALERIE:[url:ywsnl4am]https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 25#p206625[/url:ywsnl4am]
- yozefb
- Pokročilý
- Příspěvky: 521
- Registrován: 27.10.2008 07:41
- Bydliště: TV
Re: Vibrace a třepání
to teda urcite ma, len nedavno to tu riesil s niekym foki na C-maxe, treba to cim skor pretesnit, vymenit manzety, je to bezny problem u FOFO II a C-Max
Focus 1.6 16V HB 2003 silver
- canndale
- Zkušený
- Příspěvky: 1573
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: BA
Re: Vibrace a třepání
mas moznost skusit ine disky? mne toto robil elektron, ktorym som vbehol do jamy a bol vyoseny cca 5mm.. na vyvazovacke na to neprisli.. robilo to pri vyssich rychlostiach a len v istom rozmedzi - vtedy, ked sa chytila rezonancna frekvencia (110-130), tiez to bolo najznatelnejsie pri zabere (zly disk na prednej naprave).. vyrovnany disk a vsetko je v poriadkuDavid 1 píše:Dělá to jen v tahu. Od těch 110 až 140. Ale když dosáhnu rozmezí těchto rychlostí a nezrychluju, tak se to zklidní. Těch vibrací si všiml i spolujezdec. Chvěje se celé auto. Právě jsem to dneska testoval a je to přesně cestovní rychlost na dovo, tak mě to štve. Ještě přehodím gumy a uvidím. Poloosa bude asi mastná co?
Toyota Highlander 2.5h
Small CX3
Ford Focus 2010, 1.6i 74kW
Small CX3
Ford Focus 2010, 1.6i 74kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Miroslav, okr. Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace a třepání
tak i já jsem měl problémy s vibrováním auta pod plynem. Když jsem si pročetl toto fórum, tak jsem šel na jistotu. Koukl jsem na poloosy a na levé straně byla u klece u převodovky vyházená vazelina, tak jsem ji sundal vytřel a bylo to pěkně vymačkaný od křížku. Byla vymačkaná jen jedna komora. Tak jsem objednal repas z ELITu za 3370 kč prtihodnotou za starou. Přišla poloosa - nový homokloub, nový křížek s klecí do převodovky, nový manžety, nová matka, jen stará poloosa, ale nastříkaná a pěkná. Takže za ty prachy to stálo. Auto je teď jako když, jsem ho koupil a zase se můžu kochat tím perfektním podvozkem. Dělalo mi to tak 2 měsíce, než jsem, se donutil pročíst fórum. Jsem rád, že to funguje. Druhá pravá poloosa byla v pohodě, když jsem ji sundal a vytřel, tak ty komory byly jen pěkně vyleštěný, ale bez vymačkání, takže šla nazpět akorát jsem ji dal novou tukovou náplň. Akorát si myslím, že mě to stejně dřív nebo později čeká a že budu muset vyměnit i tu pravou. Ale zatím je to v pohodě.
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 27.03.2009 09:58
- Bydliště: Vrbice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace a třepání
Zdravim vás,
takže o víkendu mám co dělat. Pročetl jsem si příspěvky a aspoň vím, kam jít. Jsem z teho docela nešťastnej. Jsem 1 den od výměny čerpadla a jeho příslušenství za 28 000,- a teď po přečtení vašich příspěvků už začínám žhavit zase peněženku. Myslel jsem si, že mi to začali dělat pneumatiky vyměněné a jak se zdá, tak jsem asi na omylu. Zkusím vyměnit kola zpět a rovnou se podívám na tu poloosu. Ách jo. Už se těším, až se s ním zase v pohodlí projedu.
takže o víkendu mám co dělat. Pročetl jsem si příspěvky a aspoň vím, kam jít. Jsem z teho docela nešťastnej. Jsem 1 den od výměny čerpadla a jeho příslušenství za 28 000,- a teď po přečtení vašich příspěvků už začínám žhavit zase peněženku. Myslel jsem si, že mi to začali dělat pneumatiky vyměněné a jak se zdá, tak jsem asi na omylu. Zkusím vyměnit kola zpět a rovnou se podívám na tu poloosu. Ách jo. Už se těším, až se s ním zase v pohodlí projedu.

-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 27.03.2009 09:58
- Bydliště: Vrbice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace a třepání
Zdravím Vás.
Předem chci říct, že nejsem řádný mechanik. Proto se ptám znalejších.
Díval sem se na ten kloub, ale nepoznal sem, jestli je špatnej nebo ne. Co si pamatuju, tak jste tu psali, že to poznám podle vymačkaného maziva. Jak poznám, jestli je špatný nebo ne? Poraďte, prosím. Zkoušel jsem s osou hýbat. Axiálně je tam drobná vůle a ložiska kloubu mají taky vůli v axiálním směru(což je asi normální, aby se mohlo volně otáčet). Všiml jsem si, že jedno z ložisek kloubu je zapatlané mazivem(ostatní jsou čistá), což je vidět i na obrázku. Když jsem s ním zkoušel otáčet, tak se asi o čtvrt otáčky pootočilo, aniž bych otáčel s poloosou. Díval jsem se jenom na levou poloosu. Na pravou jsem se nedíval ještě.
Předem chci říct, že nejsem řádný mechanik. Proto se ptám znalejších.
Díval sem se na ten kloub, ale nepoznal sem, jestli je špatnej nebo ne. Co si pamatuju, tak jste tu psali, že to poznám podle vymačkaného maziva. Jak poznám, jestli je špatný nebo ne? Poraďte, prosím. Zkoušel jsem s osou hýbat. Axiálně je tam drobná vůle a ložiska kloubu mají taky vůli v axiálním směru(což je asi normální, aby se mohlo volně otáčet). Všiml jsem si, že jedno z ložisek kloubu je zapatlané mazivem(ostatní jsou čistá), což je vidět i na obrázku. Když jsem s ním zkoušel otáčet, tak se asi o čtvrt otáčky pootočilo, aniž bych otáčel s poloosou. Díval jsem se jenom na levou poloosu. Na pravou jsem se nedíval ještě.
- funkatron
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 13.02.2009 13:31
- Bydliště: Martin, SR
trasenie pri vysokej rychlosti
zdravim
mam taky problem, ktory sa objavuje iba pri jazde na dialnici
ide o to, ze ked idem na 5tom prevodovom stupni, otacky nad 3000 a rychlost okolo 110-120 a viac, tak mi trasie celym autom...ale je to len ked drzim nohu na plyne
akonahle pustim nohu z plynu, tak ide auto normalne
potom opat trochu polozim nohu na plyn a zase trasie celym autom.
neviem vobec, kam by som to zaradil, preto som zalozil nove tema
za rady vopred diky
mam taky problem, ktory sa objavuje iba pri jazde na dialnici
ide o to, ze ked idem na 5tom prevodovom stupni, otacky nad 3000 a rychlost okolo 110-120 a viac, tak mi trasie celym autom...ale je to len ked drzim nohu na plyne
akonahle pustim nohu z plynu, tak ide auto normalne
potom opat trochu polozim nohu na plyn a zase trasie celym autom.
neviem vobec, kam by som to zaradil, preto som zalozil nove tema
za rady vopred diky
Ford S-Max Titanium X 2.0 TDCi 6/2010 120kW automat
- LANpartyzan
- Junior
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: trasenie pri vysokej rychlosti
naprosto stejny problem... zitra mi na to mrknou v servisu tak se podelim ...funkatron píše:zdravim
mam taky problem, ktory sa objavuje iba pri jazde na dialnici
ide o to, ze ked idem na 5tom prevodovom stupni, otacky nad 3000 a rychlost okolo 110-120 a viac, tak mi trasie celym autom...ale je to len ked drzim nohu na plyne
akonahle pustim nohu z plynu, tak ide auto normalne
potom opat trochu polozim nohu na plyn a zase trasie celym autom.
neviem vobec, kam by som to zaradil, preto som zalozil nove tema
za rady vopred diky
- veba
- Junior
- Příspěvky: 444
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Česke Budejovice
Re: Vibrace a třepání
To budou nejspíš poloosy. Me odešel te kříž z loziskama jedno lozisko se vysypalo.A to zpusobovalo ty vibrace.Po vymene kiřže vše v poradku 

- bizonBlack
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 09.06.2008 18:23
Re: Vibrace a třepání
Zdravím, mám FOFO II 1,6 tdci měnil jsem vnitřní klouby na levé i pravé straně .Vibrace celého auta v rychlosti kolem 120 km/h dělal pravý vnitřní kloub. Po jeho výměně vibrace při této rychlosti ustaly. Dále auto vibrovalo o něco méně při rychlosti kolem 50 km/h. To se vyřešilo výměnou levého vnitřního kloubu. Na obou starých kloubech po jejich vyčištění jsem zjistil malé vydřené plošky o velikosti asi 1-2mm. Křížkům nic nebylo, jen ty vymačkané drážky v kleci. Drážky jsem viděl až když jsem vytáhl křížek z klece ven. Auto vibrovalo jen při přidání plynu po jeho puštění vibrace přestaly. Po výměně kloubů je auto v pořádku žádné vibrace . Cena jednoho vnitřního kloubu na FOFO II je přes 7000 Kč(bez práce) a je to výměnou za starý.
- Noell34
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 01.06.2009 10:48
- Bydliště: Bratislava - okolie
Re: Vibrace a třepání
Ahojte...
mam Ford Focus C-max, 2.0 TDCI diesel mam najazdene 115tisic km..Pri prudkom zrýchleni na prevodovom stupni 3-4 rychlost od 70-100 mi v kabine zavibruje/volan je pevny/ a po dosiahnuti nad 100 uz nic ziadne vibracie .Mozete mi poradit kua co to je? Pise sa nieco o vnutornom klbe poloosi..
mam Ford Focus C-max, 2.0 TDCI diesel mam najazdene 115tisic km..Pri prudkom zrýchleni na prevodovom stupni 3-4 rychlost od 70-100 mi v kabine zavibruje/volan je pevny/ a po dosiahnuti nad 100 uz nic ziadne vibracie .Mozete mi poradit kua co to je? Pise sa nieco o vnutornom klbe poloosi..
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host