presun
matty píše:Zdravím všechny. Nemohl jsem to tu nikde najít:
Jak to máte vy? Když dám klíček do polhy II, tak se rozsvítí všechny kontrolky včetně kontrolky paliva.... Když jsem ale včera jel na rezervu, tak mi jen pípnul pal. počítač, ukázal obrázek nádrže a stav na dojetí...
Dneska jsem se rozhodl již natankovat Shell V power diesel (jak jinak) ale stále mi nesvítila kontrolka paliva na palubovce.. jen údaj na počítači s údajem na dojetí.. a to jsem tam dnes měl již jen 25km.
Kontrolka je při kontrole budíků funkční, ale nevím zda a kdy se má tedy rozsvítit.
Díky
zirafak píše:ked mas palubny pocitac a auto klimu,tak kontrolku rezervy paliva nemas.treba sa riadit iba palubnym pocitacom.nic ine svietit nema.
matty píše:No ona tam ta kontrolka je. Vždycky problikne před startováním se všema ostatníma (brzdy, abs, žhavení...) a pak se už nikdy nerozsvítí. Takže jako když mam počítač, tak je potom vyřazená z provozu??? K čemu tam teda je?
zirafak píše:mas automaticku klimu?Mas palubny pocitac original od vyroby,alebo dorabany?
Ak original z vyroby,tak je vyradena z prevadzky,ako pises.
Ferino píše:matty píše: K čemu tam teda je?
Asi aby si na tebe zablikala při startu

.
To teda fakt taky nechápu, proč to tak udělali, já nemám BC a proto asi na mě ta žlutá mrcha svítí skoro každej týden a to tankuju plnou.

opicak píše:Tak to jste mě dostali! A nejspíš zachránili od odvzdušňování nebo rozebírání palubky a výměny kontrolky. To by mě ani ve snu nenapadlo,že to je takhle zapojené.
matty píše:To právě taky nechápu. Když zkusíš diagnostiku přístrojovky, nebo právě při tom staru problikne. Schválně jsem to podle BC nechával co nejvíc na suchu, abych zjistil kdy se rozsvítí i ona, ale když tam bylo jenom na 25km, jel jsem radši tankovat. Hlavně ten BC jenom tak pípne a přepne se na dojez a bliká.... Když budu poslouchat CD, tak si toho třeba ani nevšimnu... No nic.... Ale jinak auto super.... Koupil jsem Aerotwin a paráda...
Jinak foto tý klima je zde
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 334d3939f3
Higiligi píše:Mě zásadně ukazuje stav paliva po nastartování auta více než je skutečnost a vše se srovná až se zahřátím motoru...nebo prostě až za několik minut
pelen píše:To asi zjistis jen vyjetim dosucha - s kanystrem v kufru ovsem.
opicak píše:Nemám ve zvyku jezdit "nadoraz" a u nafty už vůbec ne. Spíše mě zajímá co je dobře - palubní počítač a jeho údaje o dojezdu a nefunkční kontrolka minimálního zůstatku paliva a nebo prioritní informace o minimu v nádrži ukazuje kontrolka a palubní počítač je informační? Pokud má kontrolka fungovat, tak nechápu, proč mi minule počítač pípnul, ukazoval 80km, kontrolka nic a já mazal k benzince a teď počítač ukazuje 117km a kontrolka už svítí!
opicak píše:Kluci hoďte sem své zkušenosti jak to je nebo má být.Já mám fofo teprve měsíc,ale určitě je vás tu víc co máte palubní počítač a už nějakou zkušenost. Jak vám kontrolka svítí - nesvítí? Je to normální, to co mi to dělá jak jsem psal výše? Díky moc.
pelen píše:Pocitac muze ukazovat rozdilne km:
Naftaci maji upozorneni pred "uplnym" vyjetim nadrze:

zirafak píše:tak to mas ten palubny asi dodatocne dorobeny,lebo inac ziadna ina kontrolka rezervu paliva signalizovat nema,iba palubak odratava 80-60-40-20-0
opicak píše:Dodělávaný PP určitě není. Jsem druhý majitel, první byl ital a hodně pochybuji,že nějaký ital by si dal tu práci a PP dodělával. Celé auto je ghia výbava a jak jsem tu hledal - odpovídá tomu i vybavení včetně PP.
to pelen: Dík tohle jsem taky našel. Ale nemyslím,že jsem měl až takové minimum paliva. Motor určitě neškubal, auto jelo normálně a ani ručička palivoměru neležela úplně na "dorazu".Palubní počítač může být a určitě je nepřesný, ale aby se tak seknul? Když začala svítit kontrolka ukazoval 117km dojezdovou vzdálenost. A ke stejnému údaji se dopracoval i po vynulování.
Napadlo mě - ale to už je skoro scifi - nemůže mít varování o minimu paliva (myslím kontrolka) vazbu na rychlost? Když se totiž rozsvítila mazal jsem si to 140cítkou

.Napadlo mě jestli tohle počítač nehodnotí a nevaruje řekněme s předstihem. Asi blbost, co?

zirafak píše:opicak píše:Dodělávaný PP určitě není. Jsem druhý majitel, první byl ital a hodně pochybuji,že nějaký ital by si dal tu práci a PP dodělával. Celé auto je ghia výbava a jak jsem tu hledal - odpovídá tomu i vybavení včetně PP.
to pelen: Dík tohle jsem taky našel. Ale nemyslím,že jsem měl až takové minimum paliva. Motor určitě neškubal, auto jelo normálně a ani ručička palivoměru neležela úplně na "dorazu".Palubní počítač může být a určitě je nepřesný, ale aby se tak seknul? Když začala svítit kontrolka ukazoval 117km dojezdovou vzdálenost. A ke stejnému údaji se dopracoval i po vynulování.
Napadlo mě - ale to už je skoro scifi - nemůže mít varování o minimu paliva (myslím kontrolka) vazbu na rychlost? Když se totiž rozsvítila mazal jsem si to 140cítkou

.Napadlo mě jestli tohle počítač nehodnotí a nevaruje řekněme s předstihem. Asi blbost, co?

Mas automaticku klimu?
opicak píše:Ano, mám automatickou klimatizaci. Řekl bych výbava ghia, tak jak je tu někde popisovaná.
zirafak píše:Ani vybava GHIA nemusi mat vzdy autoklimu

Asi si talian priplatil.Tak potom mi je ta kontrolka rezervy zahadou.Ja som prvy majitel,mam autklimu s palubnym,benzin sa mi raz podarilo vyjazdit az do dna,ale ziadna kontrolka rezervy mi okrem palubneho na 0,nesvietila.Este ma napada...Mozno si Talian kupil auto s manualnou klimou a chcel automatiku s palubnym,tak mu ju tam domontovali a kontrolka rezervy zostala funkcna s povodneho stavu.Viem,ze vo Forde takuto moznost prerabky ponukali za 550 eur.Alebo nepleties si kontrolky?Nesvieti ti nieco ine?
opicak píše:Nejsem sice žádný odborník, ale kontrolku paliva poznám.
edit: Ještě mě teď napadá - nemůže být rozdíl digitální klima a dogitální klima? Myslím tím to, že jsem tu viděl někde fotky a mám stejnou digitál klimu, ale jiné rozmístění zobrazovaných údajů na displeji. Jestli s tím nesouvisí vazba na "svítí - nesvítí" kontrolka.
zirafak píše:supni sem obrazok a porovname...
opicak píše:tak 5 minut staré fotky z parkoviště:
Provoz "auto"
Provoz "auto" po vypnutí klimy tlačítkem A/C
Provoz s ručním nastavením otáček ventilátoru
Provoz aktivovaný tlačítkem "ofuk skel" (pravý kruh ovládacích prvků - pravé horní tlačítko s oranžovým symbolem). Automaticky se pustí ventilátor na maximum (HI), zapne se vyhřívíní zadního skla a pustí se klimatizace.

zirafak píše:Mam presne to iste,co ty....tak neviem,bud talian dodatocne domontoval,alebo...neviem.Mne vsak prazdnu nadrz ziadna kontrolka nesignalizuje
opicak píše:Hledal jsem a našel - půjčil jsem si s dovolením fotku (focus mattyho). Stejný rok výroby, stejná výbava také kombi jako já,ale rozmístění zobrazení informací na displeji automatické klimatizace jiné - viz foto.
O to mi šlo - jestli to nejsou dva druhy klimatizace a každá se nechová jinak - jedna používá kontrolku a druhá ne.
MartinFocus píše:Chlapi všechny vás zdravím. Mám jednu laickou otázku, moc motorům nerozumím. Jednou jsem taky čekal jestli se mi nerozsvítí kontrolka, ale zapomněl jsem, že nemám v kanistru naftu a po cestě z práce mi to začalo na jednom blbém úseku cukat. Já to chtěl ještě trochu potáhnout a auto mi zdechlo - rozsvítili se všechny kontrolky a zdechlo. Když jsem se asi 5 km prošel pro naftu a tu jsem potom dolil, tak mi to v pohodě na podruhé chytlo a jezdím pořád . Můj dotaz zní - mohl jsem tímto ( DOJETÍM DO SUCHA) poškodit nějak motor?

zewl píše:Kdyz to tak tu ctu, musim se s vama podelit o svou malickou zkusenost. Mam automatickou klimatizaci, orig. palubni pocitac. Vcera mi PP ukazoval, ze mam na dojeti cca. 36 km, nabral jsem za stovku naftu (te stovky si nevsimejte, delam pokusy s kvalitnejsi naftou

) - 3.34 litru. Dle meho vypoctu, podle prumerne spotreby, jsem mel najet na 3.34 litru cca. 50 km. Ovsem PP stale ukazoval dojezd 36 km a stale klesal, jako by zadne tankovani neprobehlo. Nedalo mi to (byt raficka stavu nadrze se pohnula) a vzal jsem opet stejne mnozstvi nafty znova ten samy den. Raficka stavu nadrze se opet pohnula, podle ni tam mam cca. 1/8 nadrze (coz by melo byt v poradku), ale PP nic nezaznemenal, podle nej (dnes po dojeti do prace), mam dojezd 16 km. Pritom vim, ze v nadrzi je minimalne 5.5 litru nafty (coz podle prumerne spotreby je na cca. 82 km). Zadna kontrolka na palubovce (klasicka kontrolka) se mi nerozvitila, jenom stale pipa PP pri nastartovani a ukazuje dojezd. Fakt nevim, co si mam o tom myslet, ale trva to jiz druhy den (od te doby cca. 3 starty auta), tak si pomalu prestavam myslet, ze PP potrebuje chvilku na "probuzeni". Raficka na palubovce ukazuje spravne (asi cim min elektroniky, tim spolehlivejsi

). Mate nekdo podobnou zkusenost?
Ahmed píše:Uz se to tu resilo v tematech o palubnim pocitaci. Aby PP mohl pocitat presne nebo zaznamenal to mnozstvi, tak musis natankovat do plna nebo vetsi cast nadzre, to ze tam nechas odkapat zbytek z pistole a plovak ti stoupne s hodnotou z 5 z 355 na 6 z 355, palubni pocitac vubec nezajima. Musel by tam byt nejaky prutokomer, ktery by to meril presne a ne udaje z plovaku.
Pokud delas pokusy s kvalitnejsi naftou, tak to urcite natankovanim 3litru nepoznas, navic, kdyz to naredis s tou starou, co je v nadrzi a mas 3+3litry. Abys poznal rozdil, tak musis vyjet minimalne dve nadrze, pripadne jeste vice, aby se motor procistil nebo aby nafta nebyla redena nekvalitni.
Ahmed píše:MartinFocus píše:Chlapi všechny vás zdravím. Mám jednu laickou otázku, moc motorům nerozumím. Jednou jsem taky čekal jestli se mi nerozsvítí kontrolka, ale zapomněl jsem, že nemám v kanistru naftu a po cestě z práce mi to začalo na jednom blbém úseku cukat. Já to chtěl ještě trochu potáhnout a auto mi zdechlo - rozsvítili se všechny kontrolky a zdechlo. Když jsem se asi 5 km prošel pro naftu a tu jsem potom dolil, tak mi to v pohodě na podruhé chytlo a jezdím pořád . Můj dotaz zní - mohl jsem tímto ( DOJETÍM DO SUCHA) poškodit nějak motor?

Ne, je to neco jako ochrana. Kdyz je v nadrzi nula nula nic, tak ti naftak zacne skubat. Pokud by to dojelo az do sucha, tak bys to cele zavzdusnil a pak by sis uzil

zewl píše:Uz se to tu resilo v tematech o palubnim pocitaci. Aby PP mohl pocitat presne nebo zaznamenal to mnozstvi, tak musis natankovat do plna nebo vetsi cast nadzre, to ze tam nechas odkapat zbytek z pistole a plovak ti stoupne s hodnotou z 5 z 355 na 6 z 355, palubni pocitac vubec nezajima. Musel by tam byt nejaky prutokomer, ktery by to meril presne a ne udaje z plovaku.
Pokud delas pokusy s kvalitnejsi naftou, tak to urcite natankovanim 3litru nepoznas, navic, kdyz to naredis s tou starou, co je v nadrzi a mas 3+3litry. Abys poznal rozdil, tak musis vyjet minimalne dve nadrze, pripadne jeste vice, aby se motor procistil nebo aby nafta nebyla redena nekvalitni.
Diky za rady, je to urcite pravda. Jak o tematu na PP, tak s dvema nadrzema na kvalitni naftu. Sorry za predchozi prispevek

opicak píše:Tak mi to nedalo a musím otevřít staré vlákno. Jen chci zdokumentovat, jak si se mnou palubní počítač hraje. Už jsem to tu psal výše. Mám GHIA výbavu, origo aut. klima + palubní počítač. Dnes ráno cestou na benzínku, počítač v souladu s návodem pípnul při dojezdové vzdálenosti 80 km a přepnul na zobrazení dojezdu. Kontrolka paliva nesvítila, jak to většinou všichni tvrdíte (podle pravidla: palubní počítač = nefunkční kontrolka paliva). Po ujetí pár dalších kilometrů blik a svítí kontrolka !!! Nedalo mi to, zastavil jsem a udělal mobilem fotku.

Shot with
N95 at 2007-07-15
Pak jsem chtěl udělat ještě jednu (bez blesku) a ejhle - kontrolka zhasla. Začíná mě ten palubní počítač děsit. Čekám kdy nastane vzpoura umělé inteligence. Aby se třeba nerozhodl, že mám moc nafty a pár litříků upustil někde nad kanálem.

Mattys píše:Ahmed píše:
Ne, je to neco jako ochrana. Kdyz je v nadrzi nula nula nic, tak ti naftak zacne skubat. Pokud by to dojelo az do sucha, tak bys to cele zavzdusnil a pak by sis uzil

Kontrolní otázka:Je to tak i u benzínu

Co když dojedu do sucha

pelen píše:Mattys píše:Ahmed píše:
Ne, je to neco jako ochrana. Kdyz je v nadrzi nula nula nic, tak ti naftak zacne skubat. Pokud by to dojelo az do sucha, tak bys to cele zavzdusnil a pak by sis uzil

Kontrolní otázka:Je to tak i u benzínu

Co když dojedu do sucha

To ani nezkousej. Nebo jedes na Saharu? Pumpy mas na kazdem rohu.
Mattys píše:Zkoušet jsem to nechtěl,jen chci vědět co se stane,kdyby náhodou a co musím udělat

Jozkablack píše:Zkušenost s Ford Escort 1.6 Zetec.....dojezd do sucha, pak stačilo jen natankovat a jelo se dál....tim netvrdim že by to pro motor bylo OK, právě naopak, ale co víc bys chtěl dělat, když Ti někde dojde benzín??
chmelko píše:no ojn hlavne myslel asi ,či to nezblbne elektroniku, alebo či nenasaješ nejaký bordel do hadičiek,,,osobne by ma tiež zaujimalo, ako to vyzerá v tej mojej nadrži..
misakxt píše:mám tu samou zkušenost jako Jozkablack.když mi to chcíplo tak stačilo dolít benzín otočit klíčkem doprvní polohy chvíli počkat a nastartovat a žádný problémy dál nebyly.FOFO 1.6
Mattys píše:Tak to je fajn,mám ho pár dní a chystám se na dovolenou,tak zháním radši všelijaké info
