ukazatel stavu paliva , palivomer

Uživatelský avatar
Tudy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Krušnohorec

Příspěvek od Tudy » 10.08.2007 10:05

Dudko píše:Mne sa rozsvieti oranžová kontrólka, keď je dojazd 80km a zároveň ma na to upozorní pípnutím aj palubný počítač a prepne sa do okna "Dojazd". Ručička palivomera je už v tej chvíli na totálnej nule a ani sa nepohne. Vyzerá to, že dojazd si to počíta z priemernej spotreby, pretože pri ceste z Tatier do BB mi rozsvietilo dojazd 80km v Ružomberku. Keď som to zaparkoval doma v garáži, tak bol dojazd ešte 45km a spotreba po celej trase bola 4,3L. Na druhý deň som to vytiahol a začal som jazdiť po meste pričom ten dojazd začal klesať nie po 1km, ale po skokoch 5km a viac, takže na druhej križovatke som už mal dojazd len 22km a než som sa dostal na najbližšiu Shellku, tak už bol len 6km (!) Nakoniec sa mi do nádrže vošlo 50,6 litra nafty, takže tam bola ešte rezerva 2 Litre (presný objem nádrže u môjho diesela je 52,7 Litra).
Totéž probíhá u mého FoFo, až na to, že jsem to k benzínce měl dost do kopce a motor si už občas šluknul vzduchu a auto jelo přískoky vpřed ( na rovince to škytání přešlo) , tak bacha na to :!: Pod 30 km (dojetí dle PP) už radši nepůjdu...
FFII combi Gold Collection 2007, 1.6i 74 kW, tango orange

spotřeba 6,7 l/100 km

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 10.08.2007 11:38

PedroH píše:To se mi taky nezdá, já najezdil do rozsvícení kontrolky nejvíce 850 km, takže reálný dojezd cca 900-910 km. Což odpovídá reálu. Ale je fakt, že převážnou většinu trasy jsem jel mimo město a podle předpisu - žádná divočina, bez předjíždění a občas za mnou byly kolony, páč 90 km/h nejezdí u nás skoro nikdo :lol:
Podotýkám, že k naftě liju aditivum - momentálně od Sheronu, ale dochází. Další, co koupím, ještě nevím - možná zkusím Hekru, kterou používá Pelen. Třeba se dostanu na jeho spotřebu...:wink:
ted mam na tachometru najetych cca. 820 km a dojezd jeste nejakych 100 km podle PP. Pri cerpani do plne (prvni cvaknuti) jsem nuloval tachometr samozrejme. A styl jizdy - dlouhe trasy a trosku mesto a taky jezdim jak milius, protoze chci znat dojezd, tak to setrim :) Ale i tak me to vychazi na cca. 920 km na nadrz (bez rezervy, proste do sucha dle PP) a to se chystam tam zacit lit aditivum jak Pelen. Doufam, ze jednou pokorim 1000 km hranici na jednu nadrz :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Fredie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brezová, Slovensko

Příspěvek od Fredie » 12.08.2007 11:51

Skúsil som nastaviť ten podpis a nič, žiadna zmena...takže mám motor 1.8 TDCi, 74 kW, r.v.9/2004...tá spotreba sa mi lúbi, bežne robím na plnú nádrž cca 1100 km a nelejem tam žiadne aditívum..inka jazdím veľa po záhorí a kopaniciach, to je samá dedina a zákruta, takže nejako rýchlo sa jazdiť nedá, ale zato treba často obiehať kamiony...a to mi pekne lezie na city... :evil:

Uživatelský avatar
polkiboj
Junior
Junior
Příspěvky: 226
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od polkiboj » 12.08.2007 13:32

Ako to robys ze najazdis tolko. Ja mam ten isty motor jazdim sice prevazne po meste ale spravym nan max 850km (zatial co sa mi podarilo) a to jazdim podla mna setrne dobrzdujem motorom snazim sa predvydat situacie..... Priemernu spotrebu mam tak okolo 5,2L/100km
Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 12.08.2007 13:38

polkiboj píše:Ako to robys ze najazdis tolko. Ja mam ten isty motor jazdim sice prevazne po meste ale spravym nan max 850km (zatial co sa mi podarilo) a to jazdim podla mna setrne dobrzdujem motorom snazim sa predvydat situacie..... Priemernu spotrebu mam tak okolo 5,2L/100km
:twisted: :twisted: :twisted: mozno ma vacsiu nadrz :twisted: :twisted: :twisted:
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
polkiboj
Junior
Junior
Příspěvky: 226
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od polkiboj » 12.08.2007 14:16

no ja mam standardnu 52,7 alebo tak nejako dajme tomu 53
Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla

Uživatelský avatar
GHIA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínský kraj

Manuál na FF r.v.99

Příspěvek od GHIA » 18.08.2007 12:35

Ahojte.Taky bych uvítal návod na Forf Focus r.v.99 GHIA.Děkuji za odkaz
2.0 TDCi 103Kw Titanium r.v.2009

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 18.08.2007 12:40

GHIA:
zase tak zložite najst to nieje :idea:
http://www.fordfocus.hostuju.cz/down.html

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3120
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: ukazatel stavu paliva

Příspěvek od jenikHK » 06.08.2008 14:00

byl jsem sem presmerovan z jine casti fora a tak pokladam dotaz znovu, neb uspokojivou odpoved jsem tu nenasel.

mam v aute palubni pocitac (kde je i dojezd), ale nevim proc mi prestala fungovat kontrolka rezervy. Nerozsviti se ani pri otoceni klicku do II. polohy, pritom je evidentne zarovka v poradku.
Navic jakmile dojedu na rezervu, tak pri otoceni klicku do II. polohy dlouze houka (podobne jako pri namraze, ale 3x), coz mi jde krajne na nervy.
Dle zde uvedenych informaci by svitit nemela, ale to se vylucuje s moji zkusenosti - neb jsem na vlastni oci kontrolku svitit videl kratce z jara. Vzhledem k tomu, ze drive fungovala, tak netusim, co je spatne - do Forda s takovou blbosti prece nepojedu... Je fakt, ze nadrz dojizdim minimalne - vetsinou najedu 200 km denne a tak tankuju radsi predem, ale clovek nikdy nevi...

Diky za podporu...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
_djproces
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1437
Registrován: 18.04.2008 00:05
Bydliště: POcity :) SK
Kontaktovat uživatele:

Re: ukazatel stavu paliva

Příspěvek od _djproces » 06.08.2008 15:53

pockaj ako nesvieti v druhej polohe? ked mas dost paliva musi hned zhasnut i s airbagom i neviem cim vsetkym. A ak mas malo paliva ostane svietit. Ak to nerobi tak mas ziarovku zlu
Obrázek
3.5.2004, 1,8TDCi 85kw, HatchBack, Moondust met., LED vzadu, Angel eyes vpredu, climatronic, PC, 4*airbag
old fofo
new fofo
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: ukazatel stavu paliva

Příspěvek od zewl » 06.08.2008 16:11

jenikHK: nemas ten palubni pocitac dodelavanej? Protoze u origo BC kontrolka by funkcni byt nemela, protoze mas dojezd primo na BC. Myslim, ze chmelko kdesi psal, ze on si kontrolku "nechal" (ma dodelavanej BC).
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3120
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: ukazatel stavu paliva

Příspěvek od jenikHK » 08.08.2008 09:43

Kontrolka je OK - v diagnostickem rezimu sviti. Ale v II. poloze klicku se vubec nerozsviti. Pocitac je origo, ale ruku do ohne za to nedam, nicmene pochybuju, ze by se v tom predchozi majitel vrtal.
Na rezervu jsem jel vseho vsudy 2x - poprve kratce po koupi a podruhe nedavno - poprve kontrolka svitila a pipal pocitac, ted jen pocitac pipa (a zobrazuje dojezd). V servisu mi taky tvrdi, ze s pocitacem konrolka svitit nema. Tak si budu myslet, ze jsem blazen a nebudu to resit.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
bluetoooth
Junior
Junior
Příspěvky: 274
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BA, DK

Re: ukazatel stavu paliva

Příspěvek od bluetoooth » 08.08.2008 09:57

Tak moje patalie s focusom pokracuju:

5. Symptom tankovanie:

1. Natankujem plnu nadrz a rucicka palivomera ostane niekde v polovici - po cca 100km sa dostane na full ;).
2. Ak vsak vypnem a zapnem klucik - tj zhasne motor po nastartovani je hned plna nadrz...

Kde je problem? Plavak? Kde ho najdem?
Sobi20 > BMX20 > MHD > Ford Focus Combi, 2002, TDCi 115k, cervena
Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: ukazatel stavu paliva

Příspěvek od zewl » 08.08.2008 10:15

presun :arrow:
Lukcha píše:Zdravím,
mám problém se zaseknutým plovákem v nádrži,tudíž mám stále ručičku palivoměru na nule a rožnuté hladové okno(jezdím s tím už skoro 2 měsíce).Můj dotaz spočívá jak tohle opravit?.Byl jsem již ve dvou autoservisech (neznačkové) a ani jednomu se do tohohle úkonu nechtělo.V jednom mi tvrdil že to může být v elektrice a nebo v tom plováku ,tudíž nádrž dolu a vše prokontrolovat za nemálou sumičku v řádu tisícu korun.Nemá s tímhle někdo nějakou zkušenost,případně radu?Díky
1,6 74kW 1999 darkly red
Alfi píše:Mam zkusenost z jinyho auta (Opel Tigra). Mel jsem prerusenej vodic na pristrojich, ktery vedl k palivomeru. Ale samozrejme me napred nenapadlo nic jinyho, nez jit po nadrzi. Takze defakto asi budes muset absolvovat to, co ti povedeli.
Vlada píše:Zjistit kde je závada je lehký. Stačí odklopit zadní sedadla, odhrnout koberec (na straně spolujezdce) a dostat se ke kablíku, kterej vede do nádrže, skrz kastli, přes gumovou průchodku, která je přímo pod zadnim sedákem. Najdeš tam konektor C732 viz. obrázek 1, přerušíš drátky z pinů 2 a 4 (jsou to ty dva tenčí drátky, ty silnější napájí čerpadlo). Následně na stranu drátků, který vedou dopředu auta připojíš odpor cca 150ohmů. Potom zkusíš otočit startovacim klíčkem do polohy II. a jestli se ručička hne je chyba v plováku. To byl i můj případ.

Obrázek

Plovák jsem pak opravoval sám. Byla to práce zhruba na 4 až 6 hodin. Je nutnej kanál, svářečka, gola, 2 plochý šroubováky, zručnej pomocník, a hodně nervů. Musí se taky vyrobit spešl klíč na povolení víka nádrže (obrázek 2), někde jsem četl že se dá použít obří francouzák, ale tak velkej jsem neměl... Takže jsem si ho udělal za použití právě svářečky. Chyba byla nakonec v odporový dráze plováku - prorezlej spoj. Musel jsem to přepájet a teď to funguje suprově 8)

Obrázek
Lukcha píše:Díky za radu ,dneska se na to kouknu,nebo-li alespon na tu první část a vyzkouším to :-)
Jozkablack píše:Zaseknutej plovák jsem měla na Escortu po těžší nehodě. Prostě se utopil a přišly jsme na to až když auto bylo zase nastrojený a mýmu dvornímu mechanikovy se do toho taky vůbec nechtělo.....prej je to moc práce, tak jsem si zvyknul. Tankoval jsem do plna a nulovat tacho. Při určitejch kilácích jsem zase vyhledal čerpačku. A tak dokola.
Lukcha píše:Takže zkusil jsem alespon tu první část podle Vlada,ručička se hnula.Druhou část popisu opravdu nevyzkouším:-) na to bych neměl nervy ani odvahu.Byl jsem ale u fordu a borec mi řekl že bude chyba v palivové přívodní jednotce.takže palivové čerpadlo cca 7 tisíc + práce.Takže nevím jestli mě nevodí za nos
Vlada píše:Lukha: palivový čerpadlo a plovák je jeden díl, takže kdyby plovák opravit nešel byla by výměna čerpadla asi jedinej způsob. Osobně si ale myslim, že opravu plováku by zvládl každej elektrikář. Neni tam nic složitýho... odporová dráha, jezdec a k tomu vedou dva drátky.
Lukcha píše:Zdravím,
tak již sem na to neměl nervy a auto sem zavezl do servisu(neoficiálního).Již ho mám v servisu týden.První debata byla vedena ohledně toho palivoměru,provedla se výměna palivového čerpadla ale bohužel problém nevyřešen. :cry: Další co je napadlo bylo speciální elektrikář od forda co se na to přijel mrknout.Výsledek usoudil po pár měření na vadu palubní desky.Takže sehnali použitou,provedli výměnu ale ručička stále ne a ne pracovat správně.Takže mi dnes volal a auto směřuje přímo na servis Ford,jelikož si stím neví rady.... :cry:
Sem jen zvědav na součet konečné sumy opravy.ach jo
Dany píše:U Forda si rady vědět budou, snad to opravdu spraví. Teď jen záleží kolik káv vypijí a cigaret vykouří. Podle toho se dle mého názoru cena bude odvíjet. Já si pamatuju jak jsem měnil svíčky a vzducháč.
Výměna svíček.......................30min
Výměna vzduchového filtru.......30min

Dany
Výměna svíček 5minut
Výměna vzducháče 2minuty

Tím tě samozřejmě nechci strašit,ale jen podotknout...
PedroH píše:To Dany: oni účtujou minimálně po půl hodinách, aby nemuseli cenu za hodinu složitě rozpočítat na minuty - prostě sprostě zaokrouhlujou...
To Lukcha: přeju pevné nervy, hlavně při placení sumy za opravu. No a taky aby ta suma byla co nejmenší!!!
Lukcha píše:Zdravím,
dnes jsem si byl konečně pro svého mazla,vada byla podle servisáka ve vysílači palivové nádrže.Provedly výměnu vysílače a ted to funguje...doufám že již napořád :D .Konečná suma byla 3700,- se vším všudy.Takže zas tak hrozné to nebylo, naštěstí.Hlavně že už to funguje tak jak má:-)
Díky tady Všem za případné nápady a rady,které mi pomohli odstranit problém. :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: ukazatel stavu paliva

Příspěvek od zewl » 08.08.2008 10:24

presun :arrow:
matty píše:Zdravím všechny. Nemohl jsem to tu nikde najít:
Jak to máte vy? Když dám klíček do polhy II, tak se rozsvítí všechny kontrolky včetně kontrolky paliva.... Když jsem ale včera jel na rezervu, tak mi jen pípnul pal. počítač, ukázal obrázek nádrže a stav na dojetí...
Dneska jsem se rozhodl již natankovat Shell V power diesel (jak jinak) ale stále mi nesvítila kontrolka paliva na palubovce.. jen údaj na počítači s údajem na dojetí.. a to jsem tam dnes měl již jen 25km.
Kontrolka je při kontrole budíků funkční, ale nevím zda a kdy se má tedy rozsvítit.
Díky
zirafak píše:ked mas palubny pocitac a auto klimu,tak kontrolku rezervy paliva nemas.treba sa riadit iba palubnym pocitacom.nic ine svietit nema.
matty píše:No ona tam ta kontrolka je. Vždycky problikne před startováním se všema ostatníma (brzdy, abs, žhavení...) a pak se už nikdy nerozsvítí. Takže jako když mam počítač, tak je potom vyřazená z provozu??? K čemu tam teda je?
zirafak píše:mas automaticku klimu?Mas palubny pocitac original od vyroby,alebo dorabany?
Ak original z vyroby,tak je vyradena z prevadzky,ako pises.
Ferino píše:
matty píše: K čemu tam teda je?
Asi aby si na tebe zablikala při startu :D .
To teda fakt taky nechápu, proč to tak udělali, já nemám BC a proto asi na mě ta žlutá mrcha svítí skoro každej týden a to tankuju plnou. :?
opicak píše:Tak to jste mě dostali! A nejspíš zachránili od odvzdušňování nebo rozebírání palubky a výměny kontrolky. To by mě ani ve snu nenapadlo,že to je takhle zapojené.
matty píše:To právě taky nechápu. Když zkusíš diagnostiku přístrojovky, nebo právě při tom staru problikne. Schválně jsem to podle BC nechával co nejvíc na suchu, abych zjistil kdy se rozsvítí i ona, ale když tam bylo jenom na 25km, jel jsem radši tankovat. Hlavně ten BC jenom tak pípne a přepne se na dojez a bliká.... Když budu poslouchat CD, tak si toho třeba ani nevšimnu... No nic.... Ale jinak auto super.... Koupil jsem Aerotwin a paráda...
Jinak foto tý klima je zde http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 334d3939f3
Higiligi píše:Mě zásadně ukazuje stav paliva po nastartování auta více než je skutečnost a vše se srovná až se zahřátím motoru...nebo prostě až za několik minut
pelen píše:To asi zjistis jen vyjetim dosucha - s kanystrem v kufru ovsem.
opicak píše:Nemám ve zvyku jezdit "nadoraz" a u nafty už vůbec ne. Spíše mě zajímá co je dobře - palubní počítač a jeho údaje o dojezdu a nefunkční kontrolka minimálního zůstatku paliva a nebo prioritní informace o minimu v nádrži ukazuje kontrolka a palubní počítač je informační? Pokud má kontrolka fungovat, tak nechápu, proč mi minule počítač pípnul, ukazoval 80km, kontrolka nic a já mazal k benzince a teď počítač ukazuje 117km a kontrolka už svítí!
opicak píše:Kluci hoďte sem své zkušenosti jak to je nebo má být.Já mám fofo teprve měsíc,ale určitě je vás tu víc co máte palubní počítač a už nějakou zkušenost. Jak vám kontrolka svítí - nesvítí? Je to normální, to co mi to dělá jak jsem psal výše? Díky moc.
pelen píše:Pocitac muze ukazovat rozdilne km:

Obrázek

Naftaci maji upozorneni pred "uplnym" vyjetim nadrze:

Obrázek
zirafak píše:tak to mas ten palubny asi dodatocne dorobeny,lebo inac ziadna ina kontrolka rezervu paliva signalizovat nema,iba palubak odratava 80-60-40-20-0
opicak píše:Dodělávaný PP určitě není. Jsem druhý majitel, první byl ital a hodně pochybuji,že nějaký ital by si dal tu práci a PP dodělával. Celé auto je ghia výbava a jak jsem tu hledal - odpovídá tomu i vybavení včetně PP.

to pelen: Dík tohle jsem taky našel. Ale nemyslím,že jsem měl až takové minimum paliva. Motor určitě neškubal, auto jelo normálně a ani ručička palivoměru neležela úplně na "dorazu".Palubní počítač může být a určitě je nepřesný, ale aby se tak seknul? Když začala svítit kontrolka ukazoval 117km dojezdovou vzdálenost. A ke stejnému údaji se dopracoval i po vynulování.

Napadlo mě - ale to už je skoro scifi - nemůže mít varování o minimu paliva (myslím kontrolka) vazbu na rychlost? Když se totiž rozsvítila mazal jsem si to 140cítkou :oops: .Napadlo mě jestli tohle počítač nehodnotí a nevaruje řekněme s předstihem. Asi blbost, co? :lol:
zirafak píše:
opicak píše:Dodělávaný PP určitě není. Jsem druhý majitel, první byl ital a hodně pochybuji,že nějaký ital by si dal tu práci a PP dodělával. Celé auto je ghia výbava a jak jsem tu hledal - odpovídá tomu i vybavení včetně PP.

to pelen: Dík tohle jsem taky našel. Ale nemyslím,že jsem měl až takové minimum paliva. Motor určitě neškubal, auto jelo normálně a ani ručička palivoměru neležela úplně na "dorazu".Palubní počítač může být a určitě je nepřesný, ale aby se tak seknul? Když začala svítit kontrolka ukazoval 117km dojezdovou vzdálenost. A ke stejnému údaji se dopracoval i po vynulování.

Napadlo mě - ale to už je skoro scifi - nemůže mít varování o minimu paliva (myslím kontrolka) vazbu na rychlost? Když se totiž rozsvítila mazal jsem si to 140cítkou :oops: .Napadlo mě jestli tohle počítač nehodnotí a nevaruje řekněme s předstihem. Asi blbost, co? :lol:
Mas automaticku klimu?
opicak píše:Ano, mám automatickou klimatizaci. Řekl bych výbava ghia, tak jak je tu někde popisovaná.
zirafak píše:Ani vybava GHIA nemusi mat vzdy autoklimu :idea: Asi si talian priplatil.Tak potom mi je ta kontrolka rezervy zahadou.Ja som prvy majitel,mam autklimu s palubnym,benzin sa mi raz podarilo vyjazdit az do dna,ale ziadna kontrolka rezervy mi okrem palubneho na 0,nesvietila.Este ma napada...Mozno si Talian kupil auto s manualnou klimou a chcel automatiku s palubnym,tak mu ju tam domontovali a kontrolka rezervy zostala funkcna s povodneho stavu.Viem,ze vo Forde takuto moznost prerabky ponukali za 550 eur.Alebo nepleties si kontrolky?Nesvieti ti nieco ine?
opicak píše:Nejsem sice žádný odborník, ale kontrolku paliva poznám. :!:

edit: Ještě mě teď napadá - nemůže být rozdíl digitální klima a dogitální klima? Myslím tím to, že jsem tu viděl někde fotky a mám stejnou digitál klimu, ale jiné rozmístění zobrazovaných údajů na displeji. Jestli s tím nesouvisí vazba na "svítí - nesvítí" kontrolka.
zirafak píše:supni sem obrazok a porovname...
opicak píše:tak 5 minut staré fotky z parkoviště:

Provoz "auto"
Obrázek

Provoz "auto" po vypnutí klimy tlačítkem A/C
Obrázek

Provoz s ručním nastavením otáček ventilátoru
Obrázek

Provoz aktivovaný tlačítkem "ofuk skel" (pravý kruh ovládacích prvků - pravé horní tlačítko s oranžovým symbolem). Automaticky se pustí ventilátor na maximum (HI), zapne se vyhřívíní zadního skla a pustí se klimatizace.
Obrázek
zirafak píše:Mam presne to iste,co ty....tak neviem,bud talian dodatocne domontoval,alebo...neviem.Mne vsak prazdnu nadrz ziadna kontrolka nesignalizuje
opicak píše:Hledal jsem a našel - půjčil jsem si s dovolením fotku (focus mattyho). Stejný rok výroby, stejná výbava také kombi jako já,ale rozmístění zobrazení informací na displeji automatické klimatizace jiné - viz foto.

Obrázek

O to mi šlo - jestli to nejsou dva druhy klimatizace a každá se nechová jinak - jedna používá kontrolku a druhá ne.
MartinFocus píše:Chlapi všechny vás zdravím. Mám jednu laickou otázku, moc motorům nerozumím. Jednou jsem taky čekal jestli se mi nerozsvítí kontrolka, ale zapomněl jsem, že nemám v kanistru naftu a po cestě z práce mi to začalo na jednom blbém úseku cukat. Já to chtěl ještě trochu potáhnout a auto mi zdechlo - rozsvítili se všechny kontrolky a zdechlo. Když jsem se asi 5 km prošel pro naftu a tu jsem potom dolil, tak mi to v pohodě na podruhé chytlo a jezdím pořád . Můj dotaz zní - mohl jsem tímto ( DOJETÍM DO SUCHA) poškodit nějak motor? :oops:
zewl píše:Kdyz to tak tu ctu, musim se s vama podelit o svou malickou zkusenost. Mam automatickou klimatizaci, orig. palubni pocitac. Vcera mi PP ukazoval, ze mam na dojeti cca. 36 km, nabral jsem za stovku naftu (te stovky si nevsimejte, delam pokusy s kvalitnejsi naftou :wink: ) - 3.34 litru. Dle meho vypoctu, podle prumerne spotreby, jsem mel najet na 3.34 litru cca. 50 km. Ovsem PP stale ukazoval dojezd 36 km a stale klesal, jako by zadne tankovani neprobehlo. Nedalo mi to (byt raficka stavu nadrze se pohnula) a vzal jsem opet stejne mnozstvi nafty znova ten samy den. Raficka stavu nadrze se opet pohnula, podle ni tam mam cca. 1/8 nadrze (coz by melo byt v poradku), ale PP nic nezaznemenal, podle nej (dnes po dojeti do prace), mam dojezd 16 km. Pritom vim, ze v nadrzi je minimalne 5.5 litru nafty (coz podle prumerne spotreby je na cca. 82 km). Zadna kontrolka na palubovce (klasicka kontrolka) se mi nerozvitila, jenom stale pipa PP pri nastartovani a ukazuje dojezd. Fakt nevim, co si mam o tom myslet, ale trva to jiz druhy den (od te doby cca. 3 starty auta), tak si pomalu prestavam myslet, ze PP potrebuje chvilku na "probuzeni". Raficka na palubovce ukazuje spravne (asi cim min elektroniky, tim spolehlivejsi :D). Mate nekdo podobnou zkusenost?
Ahmed píše:Uz se to tu resilo v tematech o palubnim pocitaci. Aby PP mohl pocitat presne nebo zaznamenal to mnozstvi, tak musis natankovat do plna nebo vetsi cast nadzre, to ze tam nechas odkapat zbytek z pistole a plovak ti stoupne s hodnotou z 5 z 355 na 6 z 355, palubni pocitac vubec nezajima. Musel by tam byt nejaky prutokomer, ktery by to meril presne a ne udaje z plovaku.
Pokud delas pokusy s kvalitnejsi naftou, tak to urcite natankovanim 3litru nepoznas, navic, kdyz to naredis s tou starou, co je v nadrzi a mas 3+3litry. Abys poznal rozdil, tak musis vyjet minimalne dve nadrze, pripadne jeste vice, aby se motor procistil nebo aby nafta nebyla redena nekvalitni.
Ahmed píše:
MartinFocus píše:Chlapi všechny vás zdravím. Mám jednu laickou otázku, moc motorům nerozumím. Jednou jsem taky čekal jestli se mi nerozsvítí kontrolka, ale zapomněl jsem, že nemám v kanistru naftu a po cestě z práce mi to začalo na jednom blbém úseku cukat. Já to chtěl ještě trochu potáhnout a auto mi zdechlo - rozsvítili se všechny kontrolky a zdechlo. Když jsem se asi 5 km prošel pro naftu a tu jsem potom dolil, tak mi to v pohodě na podruhé chytlo a jezdím pořád . Můj dotaz zní - mohl jsem tímto ( DOJETÍM DO SUCHA) poškodit nějak motor? :oops:
Ne, je to neco jako ochrana. Kdyz je v nadrzi nula nula nic, tak ti naftak zacne skubat. Pokud by to dojelo az do sucha, tak bys to cele zavzdusnil a pak by sis uzil :wink: :D
zewl píše:
Uz se to tu resilo v tematech o palubnim pocitaci. Aby PP mohl pocitat presne nebo zaznamenal to mnozstvi, tak musis natankovat do plna nebo vetsi cast nadzre, to ze tam nechas odkapat zbytek z pistole a plovak ti stoupne s hodnotou z 5 z 355 na 6 z 355, palubni pocitac vubec nezajima. Musel by tam byt nejaky prutokomer, ktery by to meril presne a ne udaje z plovaku.
Pokud delas pokusy s kvalitnejsi naftou, tak to urcite natankovanim 3litru nepoznas, navic, kdyz to naredis s tou starou, co je v nadrzi a mas 3+3litry. Abys poznal rozdil, tak musis vyjet minimalne dve nadrze, pripadne jeste vice, aby se motor procistil nebo aby nafta nebyla redena nekvalitni.
Diky za rady, je to urcite pravda. Jak o tematu na PP, tak s dvema nadrzema na kvalitni naftu. Sorry za predchozi prispevek :oops:
opicak píše:Tak mi to nedalo a musím otevřít staré vlákno. Jen chci zdokumentovat, jak si se mnou palubní počítač hraje. Už jsem to tu psal výše. Mám GHIA výbavu, origo aut. klima + palubní počítač. Dnes ráno cestou na benzínku, počítač v souladu s návodem pípnul při dojezdové vzdálenosti 80 km a přepnul na zobrazení dojezdu. Kontrolka paliva nesvítila, jak to většinou všichni tvrdíte (podle pravidla: palubní počítač = nefunkční kontrolka paliva). Po ujetí pár dalších kilometrů blik a svítí kontrolka !!! Nedalo mi to, zastavil jsem a udělal mobilem fotku.

Obrázek
Shot with N95 at 2007-07-15


Pak jsem chtěl udělat ještě jednu (bez blesku) a ejhle - kontrolka zhasla. Začíná mě ten palubní počítač děsit. Čekám kdy nastane vzpoura umělé inteligence. Aby se třeba nerozhodl, že mám moc nafty a pár litříků upustil někde nad kanálem. :wink:
Mattys píše:
Ahmed píše: Ne, je to neco jako ochrana. Kdyz je v nadrzi nula nula nic, tak ti naftak zacne skubat. Pokud by to dojelo az do sucha, tak bys to cele zavzdusnil a pak by sis uzil :wink: :D
Kontrolní otázka:Je to tak i u benzínu :?: Co když dojedu do sucha :?:
pelen píše:
Mattys píše:
Ahmed píše: Ne, je to neco jako ochrana. Kdyz je v nadrzi nula nula nic, tak ti naftak zacne skubat. Pokud by to dojelo az do sucha, tak bys to cele zavzdusnil a pak by sis uzil :wink: :D
Kontrolní otázka:Je to tak i u benzínu :?: Co když dojedu do sucha :?:
To ani nezkousej. Nebo jedes na Saharu? Pumpy mas na kazdem rohu.
Mattys píše:Zkoušet jsem to nechtěl,jen chci vědět co se stane,kdyby náhodou a co musím udělat :wink:
Jozkablack píše:Zkušenost s Ford Escort 1.6 Zetec.....dojezd do sucha, pak stačilo jen natankovat a jelo se dál....tim netvrdim že by to pro motor bylo OK, právě naopak, ale co víc bys chtěl dělat, když Ti někde dojde benzín??
chmelko píše:no ojn hlavne myslel asi ,či to nezblbne elektroniku, alebo či nenasaješ nejaký bordel do hadičiek,,,osobne by ma tiež zaujimalo, ako to vyzerá v tej mojej nadrži..
misakxt píše:mám tu samou zkušenost jako Jozkablack.když mi to chcíplo tak stačilo dolít benzín otočit klíčkem doprvní polohy chvíli počkat a nastartovat a žádný problémy dál nebyly.FOFO 1.6
Mattys píše:Tak to je fajn,mám ho pár dní a chystám se na dovolenou,tak zháním radši všelijaké info :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - budíky (palubní počítač, kontrolky)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti