Regulace prokluzu kol ASR X protiprokluzový asistent TCS
- Forfoc
- Pokročilý
- Příspěvky: 771
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Regulace prokluzu kol ASR X protiprokluzový asistent TCS
Jaký je rozdíl mezi systémem regulace prokluzu kol ASR a protiprokluzovým asistentem TCS?
- racetiger
- Junior
- Příspěvky: 396
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: 252 .. PZ
Re: Regulace prokluzu kol ASR X protiprokluzový asistent TCS
ASR - protiprokluz pri zaberu
TCS - track kontrol system (pokud se nepletu) - nedopusti aby ti nekde auto ustrelilo, pokud priletis do vinglu tak vyhodnoti situaci a popr pribrzdi jednotlive kola(samostatne)aby predesel smyku - tzn auto by se nemelo utrhnout
Doufam ze jsem vysvetlil dobre a ze se nepletu
TCS - track kontrol system (pokud se nepletu) - nedopusti aby ti nekde auto ustrelilo, pokud priletis do vinglu tak vyhodnoti situaci a popr pribrzdi jednotlive kola(samostatne)aby predesel smyku - tzn auto by se nemelo utrhnout
Doufam ze jsem vysvetlil dobre a ze se nepletu
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: Regulace prokluzu kol ASR X protiprokluzový asistent TCS
Neco zajimaveho jsem vygooglil:
http://www.maxpower.cz/index.php?chiptu ... eno/A#none
TCS: (Traction Control System) - protiprokluzová regulace se zásahem brzd. Přibrzdění prokluzujícího kola zajišťuje systém ABS. Tím se větší podíl hnacího momentu motoru přenáší přes diferenciál na druhé kolo a zvětší se celková hnací síla. Aby nedošlo k ovlivňování stability vozidla ve vyšších rychlostech, zasahují brzdy pouze do určité rychlosti.
ASR: (Antriebs-Schlupf-Regelung) – protiprokluzovací systém kol, jak některé hnací kolo začne prokluzovat, snižuje přiváděný kroutící moment motoru a za pomoci části systému ABS ho i přibrzdí.U dnešních motorů s velkým točivým momentem poskytuje protiprokluzová regulace (ASR) více komfortu a bezpečnosti, zvlášť na vozovkách s různou drsností nebo na kluzkém povrchu. Umožňuje plynulý rozjezd a zrychlování bez protáčejících se kol a smýkání vozu do stran. ASR funguje jen společně s elektronickým plynovým pedálem a využívá čidel protiblokovacího systému (ABS). Pokud se náhle zvýší otáčky (prokluz) jednoho z hnacích kol, zasáhne systém do činnosti motoru, sníží jeho výkon, a tak zabrání prokluzu. ASR zlepšuje přenos hnací síly a může tak řidiči pomoci udržet kontrolu nad vozem i v případě, že se při jízdě do zatáčky omylem dostane do mezní oblasti. Navíc snižuje i opotřebení pneumatik.
______________________________________
http://www.parkoviste.koukej.info/viewt ... bf&p=49106
ASR se pouziva u seriovych vozu s beznymi diferencialy, kdy dochazi k regulaci prakticky za kazdych extremejsich podminek, aneb rezani zatacek, rozjezdy smyky atpd. u ASR dochazi k regulaci tociveho momentu v zavislosti na rychlosti vozidla atpd... zkratka a dobre reguluje zaber na pripustnou hodnotu aby neprotacely kola, coz ve sve podstate dela i TCS, ktere se ale vyuziva prevazne pri rozjezdech... TCS je ale mirne pokrocilejsi system, uz jen z toho pohledu, ze dle potreby rozdeluje silu do diferencialu a zamezuje tak prokluzu jednoho kola a prenasi silu na duhe, navic je obvykle regulovatelny coz ASR nebyva, regulovatelny do urciteho prokluzu.. vetsinou se setkate s nastavenimi jako sport, race a normal..... rozhodne bych ale netvrdil ze je to to same. TCS je radoby pokrocilejsi v tom ze ucelem je auto pri rychle akceleraci udrzet jet rovne a bez prokluzu, zajistit tak co nejefektivnejsi rozjezd, ASR na toto dvakrat ohledy nebere, nicmene z praktickeho hlediska u beznych osobaku to ma v rukou prumerneho ridice stejnej efekt.
http://www.maxpower.cz/index.php?chiptu ... eno/A#none
TCS: (Traction Control System) - protiprokluzová regulace se zásahem brzd. Přibrzdění prokluzujícího kola zajišťuje systém ABS. Tím se větší podíl hnacího momentu motoru přenáší přes diferenciál na druhé kolo a zvětší se celková hnací síla. Aby nedošlo k ovlivňování stability vozidla ve vyšších rychlostech, zasahují brzdy pouze do určité rychlosti.
ASR: (Antriebs-Schlupf-Regelung) – protiprokluzovací systém kol, jak některé hnací kolo začne prokluzovat, snižuje přiváděný kroutící moment motoru a za pomoci části systému ABS ho i přibrzdí.U dnešních motorů s velkým točivým momentem poskytuje protiprokluzová regulace (ASR) více komfortu a bezpečnosti, zvlášť na vozovkách s různou drsností nebo na kluzkém povrchu. Umožňuje plynulý rozjezd a zrychlování bez protáčejících se kol a smýkání vozu do stran. ASR funguje jen společně s elektronickým plynovým pedálem a využívá čidel protiblokovacího systému (ABS). Pokud se náhle zvýší otáčky (prokluz) jednoho z hnacích kol, zasáhne systém do činnosti motoru, sníží jeho výkon, a tak zabrání prokluzu. ASR zlepšuje přenos hnací síly a může tak řidiči pomoci udržet kontrolu nad vozem i v případě, že se při jízdě do zatáčky omylem dostane do mezní oblasti. Navíc snižuje i opotřebení pneumatik.
______________________________________
http://www.parkoviste.koukej.info/viewt ... bf&p=49106
ASR se pouziva u seriovych vozu s beznymi diferencialy, kdy dochazi k regulaci prakticky za kazdych extremejsich podminek, aneb rezani zatacek, rozjezdy smyky atpd. u ASR dochazi k regulaci tociveho momentu v zavislosti na rychlosti vozidla atpd... zkratka a dobre reguluje zaber na pripustnou hodnotu aby neprotacely kola, coz ve sve podstate dela i TCS, ktere se ale vyuziva prevazne pri rozjezdech... TCS je ale mirne pokrocilejsi system, uz jen z toho pohledu, ze dle potreby rozdeluje silu do diferencialu a zamezuje tak prokluzu jednoho kola a prenasi silu na duhe, navic je obvykle regulovatelny coz ASR nebyva, regulovatelny do urciteho prokluzu.. vetsinou se setkate s nastavenimi jako sport, race a normal..... rozhodne bych ale netvrdil ze je to to same. TCS je radoby pokrocilejsi v tom ze ucelem je auto pri rychle akceleraci udrzet jet rovne a bez prokluzu, zajistit tak co nejefektivnejsi rozjezd, ASR na toto dvakrat ohledy nebere, nicmene z praktickeho hlediska u beznych osobaku to ma v rukou prumerneho ridice stejnej efekt.
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- herizn
- Pokročilý
- Příspěvky: 706
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomoucko
Re: Regulace prokluzu kol ASR X protiprokluzový asistent TCS
TCS a ASR jsou v podstatě identické záležitosti,a to co tu popisuje racetiger je trošku omyl a plete si ten popis se systémem ESP-tam se přibržďují kola v krizových situacích,je to tu už dost podrobně popsáno,stačí hledat....
- Forfoc
- Pokročilý
- Příspěvky: 771
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Regulace prokluzu kol ASR X protiprokluzový asistent TCS
No o ESP je tu toho dost, ale o ASR a TCS tu toho moc není. Myslel jsem si, že ASR a TCS bude skoro to samé. Ptal jsem se jen z důvodu toho, že při vyplňování on-line havarijního pojištění se ptaj , zda má vozidlo ASR a moje bude mít TCS, ale na to se ve formuláři neptaj. Jelikož je to podobný systém, mohu s klidem vyplnit, že ano.
- racetiger
- Junior
- Příspěvky: 396
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: 252 .. PZ
Re: Regulace prokluzu kol ASR X protiprokluzový asistent TCS
Aha, mas recht, zas jsem vzdelanejsi dik lidem z foraherizn píše:TCS a ASR jsou v podstatě identické záležitosti,a to co tu popisuje racetiger je trošku omyl a plete si ten popis se systémem ESP-tam se přibržďují kola v krizových situacích,je to tu už dost podrobně popsáno,stačí hledat....
Re: Regulace prokluzu kol ASR X protiprokluzový asistent TCS
TCS = ASR , záleží která automobilka to používá v prezentaci (Ford - TCS ,ŠKODA -ASR ).Ve svém Focouši mám TCS a je to super věc na sněhu ,jak začnou kola prokluzovat ,tak TCS začne přibržďovat motor a můžeš mít plynovej pedál naplno ,ale motor jede pomalu a až se kola chytnou tak začne auto zrychlovat .Jediná nevýhoda je ,že když chceš vypálit z vedlejší silnice a šlápneš tomu a místo toho ,aby jsi se rozjel rychle ,tak se kola začnou protáčet a TCS začne působit a vyrazíš pomalu jako traktor a je to pěkně nebezpečné.,ještě ,že je tam tlačítko na vypnutí.




- LANpartyzan
- Junior
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
ASR bez vypínače - je to normální?
Zdravím
budu si kupovat druhý FoFo do rodiny (tentokrát bude můj a ne otcovo
) 3dv. hatch 1.8tddi, už jsme ho projížděli všechno ok, jen mi zarazilo, že ASR, co tam focus má, nemá vypínač jako ostatní FoFo na středovém tunelu. ASR tam je zkoušel jsem to při prohrábnutí.
Zaráží mě, že by systém nešel vypnout třeba na sněhu.
Mají to i ostatní focusy? Já viděl zatím jen když má focus ASR tak má i vypínač u ruční brzdy...

budu si kupovat druhý FoFo do rodiny (tentokrát bude můj a ne otcovo

Zaráží mě, že by systém nešel vypnout třeba na sněhu.
Mají to i ostatní focusy? Já viděl zatím jen když má focus ASR tak má i vypínač u ruční brzdy...

Naposledy upravil(a) LANpartyzan dne 05.04.2009 14:35, celkem upraveno 1 x.
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: ASR bez vypínače - je to normální?
sorry ale je to blbost čo píšeš
- LANpartyzan
- Junior
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ASR bez vypínače - je to normální?
proč by to byla blbost??? je to tak jak píšu... kdyby mě to nezarazilo tak to sem nepíšu... žádám názor zkušenějších, ne řešit jestli to je blbost nebo ne... třeba předchozí majitel měnil ten středový tunel kde není tlačítko nebo já nevím....chmelko píše:sorry ale je to blbost čo píšeš
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: ASR bez vypínače - je to normální?
ok rozoberieme to..
1/ popíš ako si prišiel na to, že ASR zasiahlo
2/ neexistuje auto kde by tento system bol nevypinatelny, pretože za určitych podmienok by sa stalo take auto neovladatelne (max ak vylučim tebou spominanu home made absolutne mimo prerabku)
1/ popíš ako si prišiel na to, že ASR zasiahlo
2/ neexistuje auto kde by tento system bol nevypinatelny, pretože za určitych podmienok by sa stalo take auto neovladatelne (max ak vylučim tebou spominanu home made absolutne mimo prerabku)
- LANpartyzan
- Junior
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ASR bez vypínače - je to normální?
chmelko píše:ok rozoberieme to..
1/ popíš ako si prišiel na to, že ASR zasiahlo
2/ neexistuje auto kde by tento system bol nevypinatelny, pretože za určitych podmienok by sa stalo take auto neovladatelne (max ak vylučim tebou spominanu home made absolutne mimo prerabku)
no zjistil jsem to tak, ze jsem stal roztocil motor a rozjel se... kola prohrabla zacala blikat kontrolka ASR a normal sem se rozjel... mě to je právě také divný že by se nedal vypnout, ale ten čudlík na vypnutí tam fakticky není

jinak je to FoFo1 rok 2000
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: ASR bez vypínače - je to normální?
to blikanie tej kontrolky je fakt divne...
cítil si pokles výkonu?
cítil si pokles výkonu?
- LANpartyzan
- Junior
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ASR bez vypínače - je to normální?
Mno jezdil jsem dřív s ještě jiným fokim co měl asr taky a když bylo aktivní tak kontrolka blikala...chmelko píše:to blikanie tej kontrolky je fakt divne...
cítil si pokles výkonu?
Ten pokles výkonu... nedokážu říct, nechtěl jsem před majitelem gumovat abych to zjistil...takze zas nejaky 5s protaceni to nebylo... :-/ takže nejsem si jistý...
jinak je v super stavu... v průběhu 3 dnů bych ho rád koupil tak zjišťuju ještě poslední nejasnost...
-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Regulace prokluzu kol ASR X protiprokluzový asistent TCS
Tiez o tom dost pochybujem,ze by tam bol tento system bez vypinaca.Podla mna sa pleties 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host