Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 16.01.2008 17:02

milanSK píše:co sa stane ked dam do dieslu 115ah baterku , mozem to tam dat ci nie?
Nic, udelas jedine dobre, pokud ti tam vleze :wink: :lol: Cim vice Ah, tim vice/delsi startovani, stale dostatecna kapacita pro startovani i ve velkych mrazech a muzes si dovolit vice pouzivat el. spotrebice pri vypnutem motoru.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 16.01.2008 19:27

75Ah uplne staci. Se 115Ah budes mit pravdepodobne problem s prostorem. Take pocitej s tim, ze bude tezsi a zrovna na strane ridice, takze budes jezdit s vice zatizenou levou predni stranou. Po elektricke strance plati to, co napsal Ahmed.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
HJD
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od HJD » 17.01.2008 07:41

A nemůže se stát, že jí alternátor nestihne dobíjet?
FoFo combi 1.8 benzín, r.v1999, GHIA, modrá tmavá
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 17.01.2008 17:51

HJD píše:A nemůže se stát, že jí alternátor nestihne dobíjet?
Nemuze :) Samozrejme nabijeni vetsi kapacity (Ah) trva dele, zpravidla ale v aute nemas nikdy baterku nabitou na 100% a selskym rozumem... kdyz mas na 100% nabitou 115Ah baterku a odeberes nejaky proud a treba ze 75Ah baterky odeberes stejne mnozstvi, tak musis to same dodat zpatky (130%), takze to vyjde nastejno. Nejake malinke rozdily tam jsou, ale to je celkem zanedbatelne a bylo by to na knihu :wink: :)
Dalo by se rict, ze silnejsi baterka ma jenom vyhody - krome ceny a mozna taky toho, ze pokud bude nedostatecne nabita nebo dobijena, tak ji treba budes provozovat na 50% nabiti misto napr. 75% u 75Ah, atd., coz uz muze zpusobovat jevy ktere nepriznive ovlivni stav/zivotnost baterie. Ale to bych moc neresil, pokud mas v poradku altik a jezdis autem pravidelne (ne 1x za tyden 2km do samosky :wink: :lol: ), tak to bude ok. Pro baterku je nejlepsi, kdyz porad pracuje - nabiji se, vybiji, ...
Predloni jsem do stareho auta koupil novou baterku, pak jsem jeste pokukoval po nabidkach a dival se na vetsi kapacity a zvlastni je to, ze baterky nad 100Ah (nevim presnou hodnotu) uz se vetsinou delaly rozmerove asi 4x vetsi (mame ji v multikare) nez ty co mame v osobacich, tech podobne velikych bylo jenom par vyjimek, takze buh vi jak to bude s jejich kvalitou a zivotnosti, pripadne jestli je vubec pravda ta kapacita. Navic tam byla o dost vyssi cena, takze bych si asi dobre rozmyslel, jestli mam tak velke naroky na baterku...
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 17.01.2008 18:31

Pri pouziti 115 Ah baterky misto 72 Ah baterky se navic stane to, ze vetsi baterka nebude dobijena normalovym proudem (cca 0,1*115=11,5A), a proto se bude chovat jako meksi zdroj - nebude dosahovat startovaciho proudu, ktery ma napsan na stitku. Protoze vsak jeji stitkovy startovaci proud je vyssi nez u 72 Ah baterky, tak vysledny efekt bude pravdepodobne ten, ze startovaci proud bude shodny jako u 75 Ah, ale bude mit vyssi kapacitu.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
ianik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

baterka a štartér

Příspěvek od ianik » 27.01.2008 22:46

Zdravím všetkých, možno to niekomu pomôže....
asi mesiac som pozoroval zhoršené štarty, fofo vždy naštartoval, niekedy v pohode, inokedy so strašnými otrasmi motora, nezáležalo či bol motor teplý, studený, či mrzlo, alebo bolo +10C, proste raz bez problémov, raz na tretie otočenie klúča, občas len také prázdne cvakanie. Najskôr som myslel baterka, tak som ju podrobil viacerým testom, má temer šesť rokov (originál Motorcraft 70Ah, 680A štart), všetko - napätia vo všetkých možných režimoch (i pod záťažou) v normálnych rozsahoch, elektrolyt OK, dobíjanie OK, proste v baterke to nebolo, myslel som na žhaviče, no nakoniec som narazil na štartér. Myslel som poškodený el. magnetický spínač, čo to cvakanie naznačovalo, alebo vydraté uhlíky, tak som sa ho dal demontovať, že ho odnesiem elektrikárovi na repas a ..., demontoval som ukostrenie od baterky - zaolejované, zasrané, kostru na štartéry - taký krátky asi 6 cm medený pletenec spájajúci kostru štartéra a mínus pól. Rozobral som, celá dosadacia podložka bola oprskaná, zoxidovaná. Po diskusii so svokrom - elektrikárom - som to "slepé črevo" očistil, ošmirgloval, vymenil podložky a matku, celé ostriekal kontaktsprayom, zložil. Zatiaľ všetko šlape, na jeden ťuk, uvidím v dlhšom časovom rozpetí, ale skúšal som štartovať asi 10-15 krát v priebehu zhruba dvoch hodín, pokaždé... ťuk a ide... Moja rada: ak je akýkoľvek problém zo štartovaním a baterka je akotak v poriadku, chybu hladajte v ukostrení štartéra, ak je ukostrenie v poriadku, chyba bude v niečom inom. Eto vsjo, želám veľa šťastných kilometrov...
Ford Focus Combi 1,8 TDCi, 85 kW, 2002

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 27.01.2008 23:27

Dobra zkusenost. Takze, kdyz startuje jen nekdy, budou nasledujici kontroly:
1) baterka
2) ukostreni baterky a ukostreni starteru
3) starter
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoka » 28.01.2008 16:00

No mne pomohlo vycistenie kontaktov na zhaviacich svieckach , vsetky boli v poriadku a po vycisteni dosadacich ploch a prestriekani kontoxom problemy so zlym startovanim v zime zmyzli, cize skusit aj toto.
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

Uživatelský avatar
Damon
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10357
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Baterie

Příspěvek od Damon » 08.03.2008 10:28

Přesun:
katulka.hl píše:Prosím poraďte mi jakou koupit baterku do Focuse 1,8 TDDI RV:99, v servisu mi poradili alespoň 62Ah bezúdržbovou, ale těch je mraky.. :D Podělte se ze zkušeností :lol: Díky Katka
zirafak píše:katulka..pouzi funkciu "hledat" :idea: je tu o tom popisane az-az :idea: :wink:
Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999

Hadzim
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 26.03.2008 11:37

Re: Baterie

Příspěvek od Hadzim » 26.03.2008 12:00

Zdravím pánové, jsem na tomto fóru nový ale docela jsem se pobavil touto diskusí. Zaprvé nechápu proč někdo chce rvát do Forda 115 Ah baterii. Ale co, ať ji tam narve, ale mám takové tušení, že může oddělat alternátor. Tak velká baterie vyžaduje úplně jiné nabíjecí proudy, než které je schopen alternátor ve Focusu vyrobit. Pamatuji si, jak nějaký člověk nacpak do malého benzíňáku snad 80 Ah baterku a pak se divil, že se mu alternátor strašně přehřívá. Prostě altík to nezvládá a hřeje se. Zadruhé, co si pamatuji, tak Fordy jsou atipické tím, že mají úplně jiné dobíjecí prody než ostatní vozidla. Myslel jsem že tu najdu rady nějakého odborně znalého forďáka který to tu uvede na pravou míru. Všechna vozidla mají dobíjecí napětí cca 13,4 až 13,8 V, neberte to jako jediný údaj. Fordy ale mají dobíjecí napětí o volt vyšší a proto také kladou na baterii jiné nároky. Sám si tuto problematiku už moc nepamatuji, ale vím jistě, že jsou tam rozdíly a proto, abych si to oživil tak jsem narazil na toto fórum. Co si pamatuji, tak Focusy (možná ne všechny) měly dokonce i snímače teploty vzduchu v okolí AKU aby řídící jednotka korigovala dobíjecí napětí. Určitě ale ve Focusech nemůžete používat jakoukoli baterku, kterou si koupíte. Důležité je dodržet jak kapacitu (počet Ah) tak i účel užití baterie. Tak a teď mne můžete bičovat :lol:

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Baterie

Příspěvek od chmelko » 26.03.2008 12:25

niej nič jednoduchšie než kupit predpísany motocraft pre tvoju motorizaciu a problem máš vyriešený...čo viem tak čidlo teploty vzduchu je v prívodnej hadici za vzduchovým filtrom a nemá absolutne nič čo s bateriou

Hadzim
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 26.03.2008 11:37

Re: Baterie

Příspěvek od Hadzim » 26.03.2008 13:03

To máš pravdu, ale vím že jsou Focusy s dvěma snímači, jeden je pro chod motoru a to je ten který popisuješ, a druhý je u baterky a ten je pro potřeby dobíjení. Já myslel že spíš najdu nějakou levnější eventualitu. A vůbec se mi nechce chodit do značkového servisu a kupovat si tam baterku.

Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od misoka » 26.03.2008 13:06

Hadzim píše:To máš pravdu, ale vím že jsou Focusy s dvěma snímači, jeden je pro chod motoru a to je ten který popisuješ, a druhý je u baterky a ten je pro potřeby dobíjení. Já myslel že spíš najdu nějakou levnější eventualitu. A vůbec se mi nechce chodit do značkového servisu a kupovat si tam baterku.
Nemusis si kupovat znackovu baterku , od fordu , staci , ked si kupis hocijaku baterku , ktora bude mat rovnake parametre ;)
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Baterie

Příspěvek od zirafak » 26.03.2008 13:17

To nieje az celkom tak pravda :idea: dovody su tu uz dost zname.

Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od misoka » 26.03.2008 13:35

No nechce sa mi citat cele vlakno , ale nevidim ziaden dovod , preco by baterka ineho vyrobcu s rovnakymi parametrami mala robit nejaku sarapatu.
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host