Jak efektivně zahřát motor TDDi

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 23.11.2007 19:11

nevim co je "bufik" ale predpokladam, ze nejaky ohrev chladici kapaliny?
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 23.11.2007 19:14

Prej tomu rikaji naftovy ohrivac :wink: Proste zatopis naftou, ohriva to chladici kapalinu, samo si to cucne naftu z nadrze. Existujou jeste el. zhavici svicky, ktere taky ohrivaji kapalinu.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od jamaka » 23.11.2007 20:42

No dovolim si trosku nesuhlasit s mazanim - tlak oleja bude po nastartovani urcite optimalny, toho by som sa nebal, takze mazat to bude, keby to tak nebolo tak asi nieco nie je v poriadku. Zahrievat olej v prevodovke - hmmm dobra vec ked je vonku -30 a mate tak akurat Favorit, zazil som ze pri takej teplote som nemohol preradit rychlost. Vsetko je to olejom v prevodovke a jeho viskozitou, ktora vo focuse znasa dost nizke teploty. Takze nie je problem, ked nechas pri skrabani snehu, alebo rannej cigaretke trosku vrcat motor, sadnes a pomalym tempom dostanes potom teplotu do normalu.
Asi tak nejako :)
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 23.11.2007 20:44

Dnes rano v 5:00 pri rychlosti okolo 60km/h se rafika teploty zvedla po ujeti 8,6 km. Zitra rano zkusim zjistit vzdalenost pri 90km/h.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 23.11.2007 22:57

zewl píše:nevim co je "bufik" ale predpokladam, ze nejaky ohrev chladici kapaliny?
bufík sa tiež používa aj v nakladakoch pri vytapani kabiny ako topenie :wink:

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 23.11.2007 23:21

chmelko píše:
zewl píše:nevim co je "bufik" ale predpokladam, ze nejaky ohrev chladici kapaliny?
bufík sa tiež používa aj v nakladakoch pri vytapani kabiny ako topenie :wink:
Tak, tak....kdysi v Ávii to bylo snad to jediný příjemný na tom autě :roll:
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
staroch
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1100
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staroch » 23.11.2007 23:29

zewl píše:staroch: ma to turovani smysl? A zejmena na sucho :?: Dle prispevku Partizana se musi prohrat vsechno, nejenom motor, cili tim zmacknutim plynu akorat rozpalis do cervena sousedku, ale auto jako celek nikoliv :wink:
Já věřím, že má. Já nezahřívám motor ani převodovku, to dělám až při jízdě. Já při ometání rozmrazuji skla. Tedy jestli to má smysl. No a to že zlehka občas zatůruju je proto, že se obávám, kdyby to na volnoběh blbě mazalo, tak trochu proženu olej. Tak jsem to myslel.
Samozřejmě zahřívání jako takové - jedině za jízdy. Dyť to už se učilo v 85-tém, když jsem dělal autoškolu 8O
FOFO TDDi 1,8 66kw 2001+facelift. fotoweb:https://www.foto-michalek.blog.cz

Obrázek
Život je jen krátký odraz měsíce na kapce vody padající ze zobáku letícího vodního ptáka.

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 24.11.2007 01:29

pelen píše:Dnes rano v 5:00 pri rychlosti okolo 60km/h se rafika teploty zvedla po ujeti 8,6 km. Zitra rano zkusim zjistit vzdalenost pri 90km/h.
kolik otacek, to je podstatne... 60 km/h jsi mohl jet na trojku i na ctverku. Na trojku bych chapal, ze se to tak rychle ohralo, ovsem na tu ctverku.... Dik za tu devadesatku, co budes zkouset :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Partizan
Junior
Junior
Příspěvky: 314
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)

Příspěvek od Partizan » 24.11.2007 02:05

Mám to stejný jak pelen a 60 na čtverku.Mám tam jeden kopec 200m.Dva rozjezdy a jeden úsek 500m na pětku.Do max.10 km rafika stojí i při -5.
Focus 1.8 TDdi,r.v.2001,66 KW,tmavá modrá metal

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kóťa » 24.11.2007 11:49

ClairVOYanT píše:
Kota píše:Já když nepospíchám(což je málokdy)tak netočim přes 2000 než se mi napřímí...ta rafika.Prostě nejdřív motor,pak legrace :D
tak dneska kdyz si me predjizdel si mel hadam uz zahrato :-))
Tak snad jo,a kdyby ne,tak jednou to fofík vydrží.Já to tam musel naprasit přes ten odbočovák,páč sem měl strach že ho dáš a já Tě budu stíhat až na Mšec.Ale aditivum mám,tak uvidim.Omlouvám se za OT! :oops:
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
ClairVOYanT
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1352
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Rakovnik
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ClairVOYanT » 24.11.2007 12:26

Ja jsem v tu chvili co si mi zacal predjizdet chtel najet, ze dam toho predemnou :-). Koncime OT, nebo se ukaze co sme za prasatka :-D :twisted:

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 24.11.2007 14:16

Dnes rano cca 2km po meste a pak dalsich 7 km 90km/hod na 5tce a rafika teplomeru byla naplno.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 24.11.2007 19:47

pelen: tak po meste se to hreje rychleji, to je jasne... Caste rozjizdeni, razeni, mala rychlost... Takze to mam cca. stejne jak ty, coz jsem si castecne oddychl :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 25.11.2007 21:48

Jeste me napadlo na zimu z vetsi casti zacpat diru pred chladicem, to by melo pomoct.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 25.11.2007 21:50

Ahmed :wink:
herizn píše:a co tedy trochu "zakrýt"motor z čela??????....karton na chladič apod.??? :wink:

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů