Jak efektivně zahřát motor TDDi

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
PedroH
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PedroH » 22.11.2007 22:27

Jediná možnost, kdy ohřívám motor na volnoběh, je pokud je fofo zasněžený. Nastartuju, zapnu ofuk předního okna (spolu s ofukem noh, aby nešla klíma) naplno a jdu ometat. Než ometu, trochu se to zahřeje, pak šetrnou jízdou zahřeju převodovku a můžu jet.
Jedinou překážkou, kterou v současnosti mám, je ta, že auto mám v garáži, tudíž neometám :lol: :lol: :lol:
Ford Focus 1,8 tddi 09/2001 facelift 2002. hatchback, stříbrný
Obrázek

Žij tak, abys toho později nelitoval!
Když tě někdo žádá o pomoc, neodmítej - nevíš, kdy ty budeš potřebovat pomoc od někoho jiného!!!

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 22.11.2007 23:20

Pri volnobehu nema olej na mazani motoru dostatecny tlak, ve vzdalenych koncich muze byt motor nedostatecne mazan.
to zewl:
v sobotu, pokud nezapomenu, tak zmerim pocet km pri 90-100km/h potrebnych pro zahrati.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
PedroH
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PedroH » 22.11.2007 23:38

Ovšem je nutno brát v potaz vliv okolní teploty. Čas zahřátí motoru bude jistě jiný při -10 a při +5 stupních
Ford Focus 1,8 tddi 09/2001 facelift 2002. hatchback, stříbrný
Obrázek

Žij tak, abys toho později nelitoval!
Když tě někdo žádá o pomoc, neodmítej - nevíš, kdy ty budeš potřebovat pomoc od někoho jiného!!!

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 23.11.2007 06:24

PedroH: s tim volnobehem to delam jak ty (asi jak vsichni kolem :wink: ). Akorat ja to delam hlavne kvuli rozmrazovani celniho, zadniho skla a zrcatek.

Pelen: oki, zmer, doufam, ze venkovni teplota bude podobna, jak pise PedroH...
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Partizan
Junior
Junior
Příspěvky: 314
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)

Příspěvek od Partizan » 23.11.2007 09:20

Já nastartuju a hned jedu.Volnoběhem zahřívat není podle mého dobrý.Kór u diesela.A tohle to potvrdí

Někteří motoristé si dělají přehnané starosti o svého čtyřkolového miláčka. Mnozí před jízdou motor svého vozu nastartují a nechají jej "zahřívat" na volnoběžné otáčky v domnění, že vyjet se musí jen se studeným motorem.
Toto tvrzení však není zcela správné, protože otravují své okolí zbytečným hlukem a výfukovými splodinami. Hlavní chybou při takovém "zahřívání" je, že motor se sice částečně zahřeje, ale ostatní pohyblivé části vozu zůstanou studené! Každé vozidlo obsahuje totiž nejen motor, ale i převodovku, řízení a brzdy. Toto všechno jsou pohyblivé díly, které mají také svoji předepsanou teplotu a před uvedením na plný výkon vozu by se měly zahřát. Tedy nejen motor, ale vlastně celý podvozek.
Nejlepším způsobem, jak všechno pomalu a rovnoměrně uvést do provozní teploty je nastartovat a ihned vyjet! Na tom se shodnou výrobci všech vozidel a v každé příručce k motorovému vozidlu tuto radu taky najdete.
Ihned po vyjetí samozřejmě nesmíme vytáčet motor do vysokých otáček. Plynule se rozjíždíme a postupně řadíme vyšší rychlostní stupně, to je ostatně hlavní zásada hospodárné a bezpečné jízdy i se zahřátým motorem!
Nesmíme zapomenout, že i brzdy se musí zahřát! Systém jízdy "brzda-plyn" v zimě při teplotě -10°C ihned po nastartování není zrovna nejbezpečnější!
Ten, kdo do této chvíle rozehříval auto před domem bude možná mile překvapen, jak rychle se nyní vůz tímto způsobem zahřeje na provozní teplotu!
Focus 1.8 TDdi,r.v.2001,66 KW,tmavá modrá metal

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 23.11.2007 09:42

Amen :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
nego
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Gottwaldov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nego » 23.11.2007 10:30

ja jen sepnu klic, pockam cca 10 sec, nastartuji, pockam cca 30 sec, vyrazim
jedu v otackach 1200-2000, zacinam topit asi po 3 minutach
C-Max 1.6 TDCi, 80kW, Trend, Moondust, 6/05

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 23.11.2007 11:50

a proc cekas tech 30 sekund? 8O Az ti odmrzne pneu ze silnice? :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Peter
Junior
Junior
Příspěvky: 326
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlate Moravce

Příspěvek od Peter » 23.11.2007 11:52

PedroH píše:Jediná možnost, kdy ohřívám motor na volnoběh, je pokud je fofo zasněžený. Nastartuju, zapnu ofuk předního okna (spolu s ofukem noh, aby nešla klíma) naplno a jdu ometat. Než ometu, trochu se to zahřeje, pak šetrnou jízdou zahřeju převodovku a můžu jet.
Jedinou překážkou, kterou v současnosti mám, je ta, že auto mám v garáži, tudíž neometám :lol: :lol: :lol:
ten ofuk mozes nechat len na sklo klima sa nezapne pokial je pod 4 stupne aj ked sa rozsvieti kontrolka ale klima nepojde
Ford Focus r.v. 99 1.8TDDi Trend 3dv Panther black
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 23.11.2007 14:00

prava ruka hned po naštartovani zaraduje rýchlost, lava noha pušta spojku a prava pridáva plyn..celý proces okolo 3-4sek :wink:
Naposledy upravil(a) chmelko dne 23.11.2007 14:53, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 23.11.2007 14:07

chmelko: asi tak nejak...
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
photoph
Nováček
Nováček
Příspěvky: 121
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Háj ve Slezsku

Příspěvek od photoph » 23.11.2007 14:11

zewl píše:a proc cekas tech 30 sekund? 8O Az ti odmrzne pneu ze silnice? :wink:

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Ford Focus Combi 1.8 TDDi 3/2000, 66kW,Silver machine.
Obrázek

Uživatelský avatar
staroch
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1100
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staroch » 23.11.2007 15:11

Já taky ometám na volnoběh :D ale čas od času strčím nohu do auta a lehce zatůruju. Předpokládám, že se při tom motor promaže :?: :roll: .
Ať nedře na sucho jak stará mora.
FOFO TDDi 1,8 66kw 2001+facelift. fotoweb:https://www.foto-michalek.blog.cz

Obrázek
Život je jen krátký odraz měsíce na kapce vody padající ze zobáku letícího vodního ptáka.

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 23.11.2007 17:13

staroch: ma to turovani smysl? A zejmena na sucho :?: Dle prispevku Partizana se musi prohrat vsechno, nejenom motor, cili tim zmacknutim plynu akorat rozpalis do cervena sousedku, ale auto jako celek nikoliv :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 23.11.2007 19:02

Jakekoliv zahrivani na volnobeh bez bufiku nema smysl, pac se to proste neohreje :wink: Na zahrati je nejlepsi jizda po meste, je to takova nenasilna metoda a po par semaforech uz je teplo :wink: Plynula jizda 90km/h auto taky nezahreje. Kdyz mam rano fakt cas a do prace jedu pomalu = 90-100km/h, tak rucicka teploty je po 11km v 1/4 stupnice. Kdyz jedu svizneji 100 - 110km/h, tak je ve stejnem miste asi po 7km a pak stoupa az do poloviny. Kdyz sklidnim jizdu, zase klidne o kousek klesne. Takze podle me se proste plynulou rychlejsi jizdou zahriva nejpomaleji, protoze se mene zatezuje motor a proudici vzduch vice ochlazuje.
U stareho TDDI jsem mel bufik, takze po 3km byla rucicka uprostred, u dalkovych tras po 6km a zase pri delsi plynule jizde se bufik zapnul, protoze se motor ochladil. Bez bufiku to hralo tak po 8-10km mimo mesto.
Jediny duvod, proc jsem cekal s nastartovanym autem byl, ze jsem odmrazoval celni sklo vyhrivanim. Bufik byl ale hodne dobra vec, uvazoval jsem, ze bych ho chtel i v novem, ale obyc. stal kolem 8000,- a programovatelny cca 30000,- :roll: :? :x
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti