Motor se špatně zahřívá?

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
d3DEk
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 902
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od d3DEk » 23.10.2007 21:27

Tak dnes jsem byl v servise a byl to skutečně termostat :!:
Platil jsem (bez papíru) 500,- z toho 381,- termostat, to je paráda - motor se zahřeje za pár minut.
Jsem zvědavej, co to udělá se spotřebou, za poslední dvě nádrže jsem měl spotřebu nechutnejch 8,5 litřáků.
zetec DOHC 1.8 16V, combi 2000, Silver ST paket, tempomat

PictureObrázekgallery!

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
bruno1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18
Kontaktovat uživatele:

Termostat

Příspěvek od bruno1 » 10.11.2007 20:25

d3DEk píše:Tak dnes jsem byl v servise a byl to skutečně termostat :!:
Platil jsem (bez papíru) 500,- z toho 381,- termostat, to je paráda - motor se zahřeje za pár minut.
Jsem zvědavej, co to udělá se spotřebou, za poslední dvě nádrže jsem měl spotřebu nechutnejch 8,5 litřáků.
Už jsi změřil spotřebu po výměně termostatu? .. mám posit že mám úplně ten samý problém, od té doby co se na to soustředím je jasně vidět že za cestu do práce (cca 6,5km po městě) se ručička sotva zvedne do toho krajního čtverečku. No a spotřebu mám dlouhodobě přes 8.5 ...takže doufám že je to tím..
Je: S-MAX 2.5T DuratecST 220PS, 2007, Titanium, Nav NX, LPG BRC
Byl: FF II Combi 2.0i 145PS DuratecHE, 2007, Titanium, Xenony, DENSO nav.
Byl: - FF I Combi 1.8i 115PS ZetecE, 1999, orig. sport. podvozek

Uživatelský avatar
mansart
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1051
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Poddvorov

Příspěvek od mansart » 12.11.2007 07:31

Můžu nějak sám zjistit že mám vadný termostat?
FF combi, 1,8 TDDi (66Kw); 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
beris
Junior
Junior
Příspěvky: 317
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od beris » 12.11.2007 08:55

Mám stejný problém, a ani jsem tomu nevěnoval pozornost 8O
Takže se do toho taky asi pustím.
Ford Focus kombi ´99, 1,8 16 V Zetec, tmavě modrá metalíza
Obrázek
Galery

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od silverwolf » 12.11.2007 09:23

mansart píše:Můžu nějak sám zjistit že mám vadný termostat?
Buď se ti motor přehřívá ( a máš dost chladící kapaliny) - zůstává zavřený termostat a to je ta horší varianta a daleko nedojedeš. Nebo se ti motor vůbec nezahřeje, je tam pořád cca 40 stupňů - termostat je pořád otevřený. To znám dobře - jel jsem v zimě skoro 300 km v bundě, rukavicích a čepici :lol: :lol:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
giacomo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 138
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vyškovsko, E50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od giacomo » 12.11.2007 09:26

Není to jen o spotřebě a rukavicích, ale hlavně se tím ničí motor.. ta provozní teplota kolem 80-90 st. tam není jen tak.. při nízkých teplotách je větší opotřebení dílů na třecích plochách.. tak bych s výměnou moc neotálel..
Ford Focus Kombi 2003, 1.8 TDCi 85 kW, Black
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
beris
Junior
Junior
Příspěvky: 317
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od beris » 12.11.2007 18:03

Ještě se zeptám, může se tam dát termostat nějaký v náhražce nebo je nutno či lepší tam dát origo ze servisu fordu. :?:
Ford Focus kombi ´99, 1,8 16 V Zetec, tmavě modrá metalíza
Obrázek
Galery

Uživatelský avatar
d3DEk
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 902
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od d3DEk » 12.11.2007 19:28

Po výměně termostatu se motor zahřeje během pár minut i teď v zimě. Nedával jsem tam originální ND. Ale spotřeba moc dolů nešla. Předtím byla 8.5, ale to jsem celou nádrž vyjel na dlouhý trase. Teď jezdím povětšinou město a spotřeba 8,5 - 9,0, níž se nedostanu ani s tou nejlehčí nohou. Možná v léťe to bude lepší!
:?
zetec DOHC 1.8 16V, combi 2000, Silver ST paket, tempomat

PictureObrázekgallery!

Obrázek

Obrázek

Gold
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Gold » 12.11.2007 21:57

giacomo píše:Není to jen o spotřebě a rukavicích, ale hlavně se tím ničí motor.. ta provozní teplota kolem 80-90 st. tam není jen tak.. při nízkých teplotách je větší opotřebení dílů na třecích plochách.. tak bych s výměnou moc neotálel..

Přesně tak, mému známému minulou zimu praskla hlava a servis to přiřadil vadnému termostatu. A nejhorší bylo, že to věděl delší dobu, ale jen byl línej to vyměnit.
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 115 HP,GHIA ,Dark Grey,2002
Obrázek

Uživatelský avatar
mansart
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1051
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Poddvorov

Příspěvek od mansart » 13.11.2007 07:26

tak a já musím jít měnit taky....dneska cesta do práce cca15km a nedostal se ani na cca 70° až když sem zajížděl na parkoviště tak se dostala ručička kam měla.....
FF combi, 1,8 TDDi (66Kw); 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
bruno1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bruno1 » 14.11.2007 19:43

tak uz ho mam objednanej, koukam ze to taky nejvice postihuje majitele 1.8...Jinak mam strach ze to auto uz takhle jezdi co ho mam (1.5r) a kdovi jak dlouho predtim...akorat v lete se to tolik neprojevi a loni temer nebyla poradna zima..az ted co to sleduju je mi to jasny...no doufam ze se to na motoru moc nepodepsalo..:-(
Je: S-MAX 2.5T DuratecST 220PS, 2007, Titanium, Nav NX, LPG BRC
Byl: FF II Combi 2.0i 145PS DuratecHE, 2007, Titanium, Xenony, DENSO nav.
Byl: - FF I Combi 1.8i 115PS ZetecE, 1999, orig. sport. podvozek

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 14.11.2007 20:46

Gold píše:
giacomo píše:Není to jen o spotřebě a rukavicích, ale hlavně se tím ničí motor.. ta provozní teplota kolem 80-90 st. tam není jen tak.. při nízkých teplotách je větší opotřebení dílů na třecích plochách.. tak bych s výměnou moc neotálel..

Přesně tak, mému známému minulou zimu praskla hlava a servis to přiřadil vadnému termostatu. A nejhorší bylo, že to věděl delší dobu, ale jen byl línej to vyměnit.
Praskne hlava když se motor přehřeje, to jest obrácený problém než když zůstane otevřený termostat.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
d3DEk
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 902
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od d3DEk » 15.11.2007 05:46

Mě to bouchlo do vočí, hned když jsem si auti přivezl domů. Ve městě to bylo tak na 60° a pak jsem si dal 3km rovinku na pětku 80km/h a teplota spadla k nule. Teplota vzduchu byla 15°. Tak jsem to hned začal řešit. Snad s tim v německu nejezdili dlouho!
:?
zetec DOHC 1.8 16V, combi 2000, Silver ST paket, tempomat

PictureObrázekgallery!

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
mansart
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1051
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Poddvorov

Příspěvek od mansart » 15.11.2007 06:34

Tak až tak strašné to nemám, ale známý mi nabídl diagnostiku, říkal totiž že by to mohlo být i nějaké čidlo. Že když to auto topí a přesto to není na té optimální teplote, že to bývá tak na 80% čidlo.
Jdu tam v pátek, tak potom dám vědět na co došel.
FF combi, 1,8 TDDi (66Kw); 2000
Obrázek

honzamilo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od honzamilo » 23.11.2007 02:08

maras píše:tak se mi to přesně chovalo, když jsem zkoušel jezdit bez termostatu. Tak mě napadá jestli se to někomu nepřehřívalo, tak vydělal termostat a rychle prodat. jinak jsem kupoval přímo u Forda na 74C za 410,- a na 82C (ten tam má správně být) za 240,-
Než jsem koupil 1,6 FF tak mě bývalý majitel sdělil, že se mu to přehřívalo a musel vyměnit termostat.Až teď v zimě zjišťuju, že to netopí a asi to bude právě termostat.Dotyčný jej asi vyndal jelikož se mu to přehřívalo.Teď když ten termostat vrátím tak se to určitě zase bude přehřívat.Čím to asi bude?Rád bych věděl tu nejpravděpodobnější chybu.Poradí mi někdo?

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host