Zvuky po vypnuti motora
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
- Hurvajs
- Pokročilý
- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
To Stehnak:
Ne zvuk mi nejde od zadních sedaček, jde mi od předku jakoby před spolujezdcem, což i odpovídá umístění motorku pro klapku vnitřního okruhu. Ten zvuk je fakt naprosto stejnej, jako když si sám aktivuji vnitřní okruh, podle mne je to na 99% ono. Taky nechápu, jak se to může po vypnutí klíčku samo zavírat, ale toho jsem si teda u mne nevšiml, mně to dělá jen po zapnutí klíčku, po vypnutí ne. Schválně si to dnes po vypnutí klíčku zkusím pořádně poslechnout. Taky ale záleží na tom, na jakou rychlost máte nastavený ventilátor, já ho mám celoročně minimálně na 1 aby mi pořád proudil do auta vzduch, nikdy ho nevypínám úplně. Když je ventilátor na 0 a zapnu klíček (s vyjímkou nastaveného proudění na okno) tak se mi automaticky zapne vnitří okruh, nechápu proč, ale je to tak. Jsem z toho celýzmatený, chtělo by to aby to tu někdo fundovaný vysvětlil, jak je to z výroby nastavené.
To chmelko: Neeee, to co myslíme my určitě není čerpadlo, věř mi!!
Ne zvuk mi nejde od zadních sedaček, jde mi od předku jakoby před spolujezdcem, což i odpovídá umístění motorku pro klapku vnitřního okruhu. Ten zvuk je fakt naprosto stejnej, jako když si sám aktivuji vnitřní okruh, podle mne je to na 99% ono. Taky nechápu, jak se to může po vypnutí klíčku samo zavírat, ale toho jsem si teda u mne nevšiml, mně to dělá jen po zapnutí klíčku, po vypnutí ne. Schválně si to dnes po vypnutí klíčku zkusím pořádně poslechnout. Taky ale záleží na tom, na jakou rychlost máte nastavený ventilátor, já ho mám celoročně minimálně na 1 aby mi pořád proudil do auta vzduch, nikdy ho nevypínám úplně. Když je ventilátor na 0 a zapnu klíček (s vyjímkou nastaveného proudění na okno) tak se mi automaticky zapne vnitří okruh, nechápu proč, ale je to tak. Jsem z toho celýzmatený, chtělo by to aby to tu někdo fundovaný vysvětlil, jak je to z výroby nastavené.

To chmelko: Neeee, to co myslíme my určitě není čerpadlo, věř mi!!
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Podle me to ani nemusi byt na vsech autech stejne. Jak jsem tu jiz nekde psal, me klapka funguje s jakousi mezipolohou... venek / pul zvenku pul zevnitr / vnitrek. Mel sem sundanej kaslik a mackal sem cudlik o 106 a sledoval klapku...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- Hurvajs
- Pokročilý
- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
AhaStehnak píše:Podle me to ani nemusi byt na vsech autech stejne. Jak jsem tu jiz nekde psal, me klapka funguje s jakousi mezipolohou... venek / pul zvenku pul zevnitr / vnitrek. Mel sem sundanej kaslik a mackal sem cudlik o 106 a sledoval klapku...


Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Pod kaslikem je pant. Ten je chycenej trema sroubkama, ty odsroubuj a kaslik jde ven. Nebo-li je to hned.
Klapka na Tebe pak bude otvirat a zavirat "hubu, nasosku". Kdyz je otevrena, nasava zevnitr. Kdyz se smerem k Tobe cela zavre, nasava jen z venku...
Klapka na Tebe pak bude otvirat a zavirat "hubu, nasosku". Kdyz je otevrena, nasava zevnitr. Kdyz se smerem k Tobe cela zavre, nasava jen z venku...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
cau, uz som to tu pisal v inych threadochchmelko píše:napíš prosím v čom je HTP lepšia, nenapada ma jedina vec..killerhammer píše: mna len zaraza, ze HaTaPka je v nejakych veciach o dost lepsia ako focus a to ma dost zaraza
- v HaTaPke mi nedrnci interier ani po 60tkm
- zda sa byt lepsie odhlucnena vo vyssich rychlostiach >130, hlavne zvuk od motora a zvuk od naprav je vo focuse zufaly

inak samozrejme tie auta sa nedaju porovnat, kvalita focusa je ovela vyssia, je to predsa vyssia trieda.
problem ale vidim v tom, ze zacinam mat pocit, ze VW group robi lepsie interiery aj odhlucnenie a teda auta ako golf5 alebo octavia2 su po tychto strankach lepsie ako focus.
samozrejme chapem, ze kazdy ma ine preferencie na auto
ja len zacinam rozmyslat ci focus je to prave auto co som xcel a ci v danej triede s ohladom na vlastnosti, ktore preferujem nie su lepsie

- Hurvajs
- Pokročilý
- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
Tak jsem se k tomu dnes konečně dostal a výsledek je následující: Klapku mám stabilně na venkovní okruh a to vrčení, které se mi ozývá po zapnutí klíčku nedělá ta klapka. Ten zvuk vychází prostě z prostoru toho válce, v kterém je umístěn ventilátor, klapky atd. Ten zvuk je v podstatě naprosto stejný, jako když pracuje ta klapka, takové vrčení motůrku, ale nechápu, co to je. Mně jedině napadlo, jestli se ten motůrek nesnaží tu klapku přesunout na venkovní okruh i přesto, že tam už je. Nic jiného mne nenapadá 

Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


- polkiboj
- Junior
- Příspěvky: 226
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
- Kontaktovat uživatele:
Známi z servisu mi povedal, že niektoré motory majú tagzvané dochladovanie turba. Nevedel mi vsak z istotou povedat ci to ma aj FOFO2. Na 100% to vraj ma novy Pasat, Tuareg, Audi Q7... Je to vraj malí ventilátor ktorý po vypnutí morora tak cca 30s bezí a ochladzuje turbo. Výrobcovia sa chcú vyhnuť chybe mnohých vodicov, ktorí po jazde nenechajú motor este bezat, aby sa turbo ochladilo. Preto tam dali akýsi ventilatorik ktorý to spravý sám. No neviem však či to čo som napísal platí aj pre FOFO2. Potom mi dodal, ze sa to zacina dodavat do modrených turbo dieslov a aj velkoobjemovích benzinákov
- Hurvajs
- Pokročilý
- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
- mehturt
- Test driver
- Příspěvky: 2708
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SC
- Kontaktovat uživatele:
- kami
- Nováček
- Příspěvky: 63
- Registrován: 02.10.2008 17:12
- Bydliště: Vysočina
Re: Zvuky po vypnuti motora
Povytáhnu toto starší vlákno.
Od včerejška mi fofo vydává taky takové bzučící zvuky od schránky před spolujezdcem. Předpokládám, že ten servomotorek nebo co tam je, zareagoval na snížení teploty pod nulu a je mu to přepínání víc ztuha. Doteď jsem žádný zvuk při přepínání cirkulace vzduchu neslyšel.
Další věc co se mi včera stala je, že okolo otáček 2t. slyším někde v místě před řadičkou bublat či žbluňkat vodu. Po vypnutí motoru je taky krátce slyšet jakoby voda odněkud stekla.
Nádobka chladící kapaliny je mezi ryskama a topení topí, tak nevím. Možná toršku zavzdušněné?
Od včerejška mi fofo vydává taky takové bzučící zvuky od schránky před spolujezdcem. Předpokládám, že ten servomotorek nebo co tam je, zareagoval na snížení teploty pod nulu a je mu to přepínání víc ztuha. Doteď jsem žádný zvuk při přepínání cirkulace vzduchu neslyšel.
Další věc co se mi včera stala je, že okolo otáček 2t. slyším někde v místě před řadičkou bublat či žbluňkat vodu. Po vypnutí motoru je taky krátce slyšet jakoby voda odněkud stekla.
Nádobka chladící kapaliny je mezi ryskama a topení topí, tak nevím. Možná toršku zavzdušněné?
- Hurvajs
- Pokročilý
- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
Re: Zvuky po vypnuti motora
Jak píšeš, že servomotorek zareagoval na sníženou teplotu, tak u mne to tak není. Mne to vrčí i v létě i v zimě, pořád stejně. Měl jsem sundanou schránku před spolujezdcem a snažil jsem se identifikovat odkut ten zvuk vychází, ale přesně najít se mi to nepodařilo. Vychází to odněkud z rozvaděče telpého vzduchu, ale když zapnu vnitřní okruh, tak je zvuk trošku jiný, takže opravdu netuším co to je.
Přestal jsem to už řešit...

Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host