
kontrola činnosti relé čelního skla
- mmm
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 02.02.2008 03:18
kontrola činnosti relé čelního skla
Ahoj! Vím, že tady toho bylo naspáno hodně o vyhřívání čelního skla, nicméně mám dotaz, neboť konkrétní odpověď jsem tam nenašel. Mám vyhřívané sklo /jsou vidět drátky/, pojistka č. 4 v předním kastlu vypadá ok /není zjevně přepálena/ a relé, které k tomu patří dle nákresu /tuším č. R/ je na svém místě. Pokud však vyhřívání zapnu, není znatelný žádný pokles otáček motoru, ani odběru el. Ptám se tedy, jak lze odzkoušet funkčnost relé. Poj. je jasná, dá se vyměnit, ale kupovat hned relé.... Lze ho třeba zaměnit s R4? Má někdo zkušenost? mimo jiné...kontrolka na tlačítku se nerozsvítí. Je vyhřívání čelního skla ještě něčím podmíněno, kromě spuštěného motoru?? Díky moc za radu. Mám Fofíka teprve týden... Díky, Máca. 

- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- libe
- Junior
- Příspěvky: 233
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Rožnov p. R.
- mmm
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19257
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
podivej se na ktere pozici u rele je odvod k oknu a kdyz na to pripojis plus od baterky ta by to melo silne zajiskrit .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- mmm
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Ahoj! Díky všem za rady! Dnes jsem zkusil vyměnit relé s R1, tedy pro zapalování, má stejné číselné ozn., a také pojistku - sice 40, ale krátkodobě by vydržela. Ovšem nezměnilo se vůbec nic. Relé z čelního skla fungovalo v zapalování a pojistka taky, takže jsou ok! Chyba je tedy někde jinde. Vzal jsem taky voltmetr a ani v jedné z dířek u zapalování jsem nenašel ani voltík. Nejsem elektrikář, tak se ptám....... je přívod zapojen nejprve k pojistce a od ní k relé, nebo opačně. /nesmát se, jsem laik/. Pokud by sem nešel proud, pak nevím..... Díky za každou další radu, zdravím, Máca.
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- mmm
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Ahoj ! Dnes jsem sehnal lepší měřák a taky použil kostru z baterky....a ejhle! Na pojistce je na obou stranách něco málo přes 12V, na kontaktu pod relé č.3 je na straně k pojistce totéž. Na opačné straně přirozeně nic a no bočních téměř 0. cca 0.1 V. To možná pouští zapalko /bylo zapnuté/. Prosím tedy o radu, kde dále hledat závadu. Opakuji - jsem laik, ale myslím, že nejdou voltíky od spínače k relé. Není možné třeba "proklemovat silnějším drátem ty svorky pod relé? Myslím to pod napětím a to na výstupu. Jsou to ty největší. Ty zbalé na bocích myslím že jsou "ovládací". Pokud má někdo zkušenosti, či radu, předem díky. Myslím, že po proklemování a násl. nastartování by mělo sklo hřát, pokud však není závada za relé. Jak jsem psal minule, relé jsem měnil s tím vedle, má stejné číselné ozn. tak si nemyslím, že je chyba v něm, ale už si nevím rady. Sorry, že to tak rozvádím......
Nemůže být chyba přímo ve spínači???
Nemůže být chyba přímo ve spínači???
- libe
- Junior
- Příspěvky: 233
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Rožnov p. R.
Tak musis zmerit, jestli vubec jde po zapnuti spinace nejake napeti na civku relatka, melo by tam byt neco kolem 12V. Pokud primo spojis spinane kontakty, tak teoreticky by to melo vyhrivat, pokud ovsem jeste neco neni dal v obvodu rozpojene. Nejlepsi si stahnout schema vyhrivani a podivat se, jak je to vlastne zapojene a merit a merit.
Ford Focus 1.6 combi 11/2001


- mmm
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Opět všechny zdravím!! Tak jsem dnes měřil a měřil a zjistil, že na dvou "bočních" kontaktech je normálně nula a po nastartování v obou přes 13V. Jediný kontakt bez napětí je ten výstupní. Zkoušel jsem to proklemovat a to byl mazec - odběr jako ...... klesly otáčky a sklo začínalo hřát. Takže...chyba je někde v sepnutí cívky. Sundal jsem její kryt a zjistil, že nespíná. podle mě je ale špatně to, že do obou bočních kontaktů cívky jde stejné napětí, nebo se pletu? Jinak spínač nezpůsobuje žádnou změnu napětí. Má někdo radu, co s tím?? Popř. nákres schématu celého vyhřívání čelního skla. Opět díky moc za rady! M
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host