kontrola činnosti relé čelního skla

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
mmm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 02.02.2008 03:18

kontrola činnosti relé čelního skla

Příspěvek od mmm » 20.10.2007 07:54

Ahoj! Vím, že tady toho bylo naspáno hodně o vyhřívání čelního skla, nicméně mám dotaz, neboť konkrétní odpověď jsem tam nenašel. Mám vyhřívané sklo /jsou vidět drátky/, pojistka č. 4 v předním kastlu vypadá ok /není zjevně přepálena/ a relé, které k tomu patří dle nákresu /tuším č. R/ je na svém místě. Pokud však vyhřívání zapnu, není znatelný žádný pokles otáček motoru, ani odběru el. Ptám se tedy, jak lze odzkoušet funkčnost relé. Poj. je jasná, dá se vyměnit, ale kupovat hned relé.... Lze ho třeba zaměnit s R4? Má někdo zkušenost? mimo jiné...kontrolka na tlačítku se nerozsvítí. Je vyhřívání čelního skla ještě něčím podmíněno, kromě spuštěného motoru?? Díky moc za radu. Mám Fofíka teprve týden... Díky, Máca. :D

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 20.10.2007 08:44

spustis motor :arrow: zapnes tlacitko :arrow: tlacitko se rozsviti :arrow: sklo hreje.
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
libe
Junior
Junior
Příspěvky: 233
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Rožnov p. R.

Příspěvek od libe » 20.10.2007 10:25

Funkcnost rele odzkousis nejlepe pripojenim na 12V zdroj, coz asi nemas, tak zajdi za nejakym kamosem, co ma merak, at ti to promeri, proste na civce rele musi namerit nejaky odpor nebo ho vymen treba s relatkem pro klimu a vyzkousej. :wink:
Ford Focus 1.6 combi 11/2001
Obrázek

Uživatelský avatar
mmm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od mmm » 20.10.2007 19:58

Ahoj, díky! Vypadám možná jako blb, ale potřeboval jsem se ujistit a teď vím, že mi to nefunguje. Takže musím bádat a zjistit příčinu. Zítra koupím novou pojistku - možná není vidět poškození. Pokud někoho napadá příčina nefunkčnosti vyhřívání č. skla, písněte. Díky, M.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19257
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 21.10.2007 01:17

podivej se na ktere pozici u rele je odvod k oknu a kdyz na to pripojis plus od baterky ta by to melo silne zajiskrit .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
mmm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od mmm » 21.10.2007 13:04

Ahoj! Díky všem za rady! Dnes jsem zkusil vyměnit relé s R1, tedy pro zapalování, má stejné číselné ozn., a také pojistku - sice 40, ale krátkodobě by vydržela. Ovšem nezměnilo se vůbec nic. Relé z čelního skla fungovalo v zapalování a pojistka taky, takže jsou ok! Chyba je tedy někde jinde. Vzal jsem taky voltmetr a ani v jedné z dířek u zapalování jsem nenašel ani voltík. Nejsem elektrikář, tak se ptám....... je přívod zapojen nejprve k pojistce a od ní k relé, nebo opačně. /nesmát se, jsem laik/. Pokud by sem nešel proud, pak nevím..... Díky za každou další radu, zdravím, Máca.

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 21.10.2007 15:01

Kdyz vytahnes rele, tak na jednom ze silovych kontaktu musis mit napeti. Pokud zmeris pojistku, tak na jedne strane musi byt taky, i kdyby byla spatna... Myslim, ze pojistka by mela byt pred rele. Kdyz neco meris, tak si hlavne najdi dobrou kostru, jinak nenameris nic.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
mmm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od mmm » 21.10.2007 21:40

OK, díky, zítra to ještě jednou prubnu. Pokud by tam opravdu nebylo nic, asi bude zakopanej pes ještě před přívodem k pojistce. Ještě jednou ď.

Uživatelský avatar
mmm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od mmm » 23.10.2007 18:01

Ahoj ! Dnes jsem sehnal lepší měřák a taky použil kostru z baterky....a ejhle! Na pojistce je na obou stranách něco málo přes 12V, na kontaktu pod relé č.3 je na straně k pojistce totéž. Na opačné straně přirozeně nic a no bočních téměř 0. cca 0.1 V. To možná pouští zapalko /bylo zapnuté/. Prosím tedy o radu, kde dále hledat závadu. Opakuji - jsem laik, ale myslím, že nejdou voltíky od spínače k relé. Není možné třeba "proklemovat silnějším drátem ty svorky pod relé? Myslím to pod napětím a to na výstupu. Jsou to ty největší. Ty zbalé na bocích myslím že jsou "ovládací". Pokud má někdo zkušenosti, či radu, předem díky. Myslím, že po proklemování a násl. nastartování by mělo sklo hřát, pokud však není závada za relé. Jak jsem psal minule, relé jsem měnil s tím vedle, má stejné číselné ozn. tak si nemyslím, že je chyba v něm, ale už si nevím rady. Sorry, že to tak rozvádím......
Nemůže být chyba přímo ve spínači???

Uživatelský avatar
libe
Junior
Junior
Příspěvky: 233
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Rožnov p. R.

Příspěvek od libe » 23.10.2007 19:20

Tak musis zmerit, jestli vubec jde po zapnuti spinace nejake napeti na civku relatka, melo by tam byt neco kolem 12V. Pokud primo spojis spinane kontakty, tak teoreticky by to melo vyhrivat, pokud ovsem jeste neco neni dal v obvodu rozpojene. Nejlepsi si stahnout schema vyhrivani a podivat se, jak je to vlastne zapojene a merit a merit.
Ford Focus 1.6 combi 11/2001
Obrázek

Uživatelský avatar
mmm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od mmm » 23.10.2007 20:23

aha..... přívod na cívku bude nejspíš jeden z těch "bočních" kontaktů, co jsou při vypnutém spínači "hluché"....že? Zítra zkusím, díky moc. To víš, elektrika není nic pro mě.... Dík, Máca

Uživatelský avatar
mmm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od mmm » 24.10.2007 19:15

Opět všechny zdravím!! Tak jsem dnes měřil a měřil a zjistil, že na dvou "bočních" kontaktech je normálně nula a po nastartování v obou přes 13V. Jediný kontakt bez napětí je ten výstupní. Zkoušel jsem to proklemovat a to byl mazec - odběr jako ...... klesly otáčky a sklo začínalo hřát. Takže...chyba je někde v sepnutí cívky. Sundal jsem její kryt a zjistil, že nespíná. podle mě je ale špatně to, že do obou bočních kontaktů cívky jde stejné napětí, nebo se pletu? Jinak spínač nezpůsobuje žádnou změnu napětí. Má někdo radu, co s tím?? Popř. nákres schématu celého vyhřívání čelního skla. Opět díky moc za rady! M

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů