řeším delší dobu kolísající/skákající otáčky při dojezdu na neutrál + kod chudá směs (vysoké korekce směsi STFT/LTFT) na LPG...
Co se udělalo:
1) škrtící klapka vyměněná za novou, dle výsledků diagnostiky níže, žádný rozdíl
2) proveden smoke test pod tlakem, nikde nic neuniká
3) kontrola lambdy 1 a 2 - vypadají v pořádku
4) MAP senzor - vypadá v pořádku
5) vyměněny všechny vstřiky LPG (kvůli možného úniku plynu = rozhozená směs)
6) vyměněn reduktor (kvůli možného úniku plynu = rozhozená směs)
7) byla přehrána řídící jednotka motoru na nejnovější verzi
... dle všeho je to asi chyba jednotky, protože jen diagnostika mega macs vyhodila tyto chyby:
P0607 - chyba řídící jednotky
P2101 - škrtící klapka motoru
P2107 - řídící jednotka klapky
P2110 - ovladač klapky
Na googlu jsem dle kodu chyby P0607 našel toto:
Uvolněná zemnící svorka na PCM / ECM, vybitá nebo vadná (baterie 12 V), přerušení nebo zkrat v napájecím nebo zemním obvodu, uvolněné nebo zkorodované kontakty baterie, selhalo PCM / ECM
Po čem jít jako první v tomto případě?
Kromě čtení na internetu jsem zkusil ještě chatGPT:))) ten mi napsal toto:
→ Velmi pravděpodobný viník, vysvětluje chování STFT.
PCV ventil – může být zaseklý, obousměrný nebo netěsnící.
Řídicí jednotka motoru má nestabilní napájení, chybu v paměti, výpadky nebo rušení,
Může být vadná kabeláž, kostra, napájecí obvod (relé, pojistky) nebo samotná ECU.
→ Přetrvává chyba v řídicí jednotce, která ovlivňuje i P2107/P2110.
Zkontroluj:
Pojistky a relé ECU, PCM, THROT podle víka pojistkové skříně
Hlavní kostru motoru (baterie–motor, baterie–karoserie),
Napětí na ECU za běhu (multimetrem nebo diagnostikou).
– Focus II má známý problém s vadnou IPC jednotkou, která ruší CAN sběrnici a způsobuje chyby typu P0607.
Zkus na chvíli budíky odpojit a projet auto s diagnostikou – sleduj, zda chyba zmizí.
Budíky už mi začínají blbnout, tj. nastartuju, ale ještě mi pár sekund svítí skoro všechny kontrolky...
Díky za rady