
Budoucí vývoj automobilismu
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13439
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Nevím, jestli by nebylo lepší tohle téma přejmenovat na "Budoucí degradace automobilismu". 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Straces
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 04.05.2021 04:23
- Bydliště: Šternberk
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Bohužel je to smutná realita, měl by tady být svobodný trh a ne diktát EU.. 

Ford Grand C-Max 2011 Titanium, 1.6 Duratec Ti-VCT (92Kw),
Seat Ibiza 2006 1.4 55Kw
Honda PCX 125 [JF47] 2013
Seat Ibiza 2006 1.4 55Kw
Honda PCX 125 [JF47] 2013
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ista cast obyvatelov sa boji diktatov od zakladnej skoly. Su to stale ti isti 

-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tak zhruba tohle jsem si ted vyslechl v servisu, kam jinak skoro vubec nejezdím. Obcas vaham, jestli neobmenit auto a odpověď zhruba byla, ze jestli tam chci nechavat nasobne vic a casteji, tak smele do tohoZaQik píše: 04.02.2025 07:28 par "novinek" ze servisu, ktere na foru (bohuzel) take resime
https://www.garaz.cz/clanek/testy-ojeta ... e-21014183

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5756
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
To mi říká i muj kovář, když se ptám, jestli už bychom neměli jezdit autem...
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tak to ti rika dobre, zrejme uz cetl tvuj podpis. 1.5 EB = slusnej pruser
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5756
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jj, to jsi mi tu tvrdil uz cca pet let zpátky. A pořád jezdi jen na olej a filtry. Kolik nových aut sis od doby ty koupil?
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
aspoň máš menší spotřebu benzínu 

-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Nejde o to, co ti tvrdim ja, mas prece sveho kovare. Nejde ani o to, jakou mas zkušenost s jednim kusem, zkus se nekdy podivat, co se generalkuje od forda, s jakym najezdem + k tomu najdes i foto, 1.5ky se vybarvily. Ten clanek si to nevymyslel.Stanley_vy píše: 08.02.2025 01:23 Jj, to jsi mi tu tvrdil uz cca pet let zpátky. A pořád jezdi jen na olej a filtry. Kolik nových aut sis od doby ty koupil?
Nove auto kupovat nepotrebuju, to mam pracovni.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Oprava pětkového Mondea s tímhle motorem stála 80 tisíc a některé bazary už ani auta s tímto motorem nechtějí vykupovat, tvrdí, že s nimi mají špatné zkušenosti. Kdyby to bylo po 200 t km, tak jsem ticho, ale po 80 t km bych to nejraději Fordu omlátil o hlavu.
Tak se držím atmosféry a až půjde do kytek, velmi pravděpodobně už žádný Ford v hledáčku nebude.
Tak se držím atmosféry a až půjde do kytek, velmi pravděpodobně už žádný Ford v hledáčku nebude.
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5756
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jde o to, že to tvrdí ti, co reálně nová auta nekupují a mechanici, co by si nejradši už do konce života nechali v ruce kladivo a vše novější je horší.Ma.rt píše: 08.02.2025 09:32
Nejde o to, co ti tvrdim ja, mas prece sveho kovare. Nejde ani o to, jakou mas zkušenost s jednim kusem, zkus se nekdy podivat, co se generalkuje od forda, s jakym najezdem + k tomu najdes i foto, 1.5ky se vybarvily. Ten clanek si to nevymyslel.
Nove auto kupovat nepotrebuju, to mam pracovni.
Generálkují se litry, jedna pětky, šetstky, atmo dvojky, co žerou olej, pětiválce od Volva. Co tam máš dál? očekával ybch,že tu apokalypsu uvidíme i tady. Na zájmová fora chodí hlavně ti s problémem, Ostatní "nefanoušci" mlčí a jezdí.
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tak mi tu napiš, kolik atmosfér padne do 100 tisíc km. Byl jsem u chlapíka co ty motory opravuje (kousek od HK), a měl jich na dílně možná 30 a tvrdil, že se rozhodně nenudí. Prostě je naprosto neodiskutovatelné, že přímovstřikové motory jsou daleko náchylnější na poruchy než atmosféry a když si řekne u přímovstřiku autorizovaný servis pomalu 40 tisíc za výměnu rozvodů, tak to asi taky není normální.
Taky bych rád od tebe slyšel konkrétní případy, kdy u atmosfér praskaly písty. Co se týká chazení u 1.0 ecoboost, tuším v Austrálii byly i hromadné žaloby. Prostě je potřeba si přiznat, že automobilky si ze zákazníků dělaly u přímovstřikových motorů pokusné králíky. Teď už je situace zřejmě lepší, ale, zase jsou o dost dražší než bývaly. To, že se moc nekupují nová auta je fakt a vypovídá o tom, jaká je kupní síla většiny obyvatel. Průměrné stáří auta 16 let je už hodně a bohužel bude stále růst. Docela by mě zajímal údaj, jaký je poměr nakupu aut mezi firmami a soukromníky. Firmy na tom budou asi o hodně lépe. Že motory žerou olej je pravda, ale většinou to není chyba motoru, ale jeho majitele, který zanedbává včasnou výměnu oleje a filtru. Automobilka předepíše výměnu po 20t km, ale majitelé už nezohledňují městský provoz a krátké jízdy. Ovšem praskání pístů nebo bloku motoru je trochu jiná liga.
Já se klidně přiznám taky, že mám starou herku, ale jsem s ní spokojený, najezdil jsem s ní cca 150 t km, celkem má asi 230 t. Jediná dražší věc co jsem měnil je katalyzátor, jinak jen spotřební díly jako brzdy, řemeny, tlumiče výfuku, zadní pružiny atd. Nemám důvod auto měnit, pokud spolehlivě funguje, nerezne. Splňuje euro 5, takže ani kritici s nádechem do zelena mi nemůžou nic moc vytknout.
Taky bych rád od tebe slyšel konkrétní případy, kdy u atmosfér praskaly písty. Co se týká chazení u 1.0 ecoboost, tuším v Austrálii byly i hromadné žaloby. Prostě je potřeba si přiznat, že automobilky si ze zákazníků dělaly u přímovstřikových motorů pokusné králíky. Teď už je situace zřejmě lepší, ale, zase jsou o dost dražší než bývaly. To, že se moc nekupují nová auta je fakt a vypovídá o tom, jaká je kupní síla většiny obyvatel. Průměrné stáří auta 16 let je už hodně a bohužel bude stále růst. Docela by mě zajímal údaj, jaký je poměr nakupu aut mezi firmami a soukromníky. Firmy na tom budou asi o hodně lépe. Že motory žerou olej je pravda, ale většinou to není chyba motoru, ale jeho majitele, který zanedbává včasnou výměnu oleje a filtru. Automobilka předepíše výměnu po 20t km, ale majitelé už nezohledňují městský provoz a krátké jízdy. Ovšem praskání pístů nebo bloku motoru je trochu jiná liga.
Já se klidně přiznám taky, že mám starou herku, ale jsem s ní spokojený, najezdil jsem s ní cca 150 t km, celkem má asi 230 t. Jediná dražší věc co jsem měnil je katalyzátor, jinak jen spotřební díly jako brzdy, řemeny, tlumiče výfuku, zadní pružiny atd. Nemám důvod auto měnit, pokud spolehlivě funguje, nerezne. Splňuje euro 5, takže ani kritici s nádechem do zelena mi nemůžou nic moc vytknout.
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5756
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
A jak se s tím těch 80t km jezdilo? Dostávalo to odpovídající zacházení a údržbu.Jemar píše: 09.02.2025 00:01 Oprava pětkového Mondea s tímhle motorem stála 80 tisíc a některé bazary už ani auta s tímto motorem nechtějí vykupovat, tvrdí, že s nimi mají špatné zkušenosti. Kdyby to bylo po 200 t km, tak jsem ticho, ale po 80 t km bych to nejraději Fordu omlátil o hlavu.
Tak se držím atmosféry a až půjde do kytek, velmi pravděpodobně už žádný Ford v hledáčku nebude.
OT: Já jsem prodal 15 leté Galaxy s nesmrtelným 1.8 Tdci a za dva měsíce do toho nový majitel nasypal (údajně dle faktury a fotek) 90k Kč. To pro mě osobně nebyla ani zůstatková hodnota toho auta když jelo. Mělo sice 250 tmk+ a ale solech na něj nebyl už poslednáích asi 50 tisíc. Takže jsem se zařekl, že ojetina už ne. Raději to "horší", ale nové.
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5756
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Chceš po mě přesná čísla aprokládáš to možná, tuším. Pojďmě rozlišit dojmy a fakta.Jemar píše: 12.02.2025 11:56 Tak mi tu napiš, kolik atmosfér padne do 100 tisíc km. ... možná 30 ...
Taky bych rád od tebe slyšel konkrétní případy, ... tuším ... zřejmě ...

Tak si přiznějme, že většina nechce v roce 2025 jezdit atmosferickou herkou", ale prostě musí. A svůj dvoreček si hanit nebude.Jemar píše: 12.02.2025 11:56 To, že se moc nekupují nová auta je fakt a vypovídá o tom, jaká je kupní síla většiny obyvatel. Průměrné stáří auta 16 let je už hodně a bohužel bude stále růst.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Priamy vstrek je sposob dopravy paliva do valca, kdezto atmosfera je plnenie vzduchom. Vies o tom, ze existuju priamovstrekove atmosfery, ze? A nepriamovstrekove turbomotory.
Hento je len vylev nezmyslov.
Co s tym ma priamy vstrek?Jemar píše: 12.02.2025 11:56 když si řekne u přímovstřiku autorizovaný servis pomalu 40 tisíc za výměnu rozvodů, tak to asi taky není normální.
Samozrejme, ked si ludia kupuju auta na srocku bez DPH...Jemar píše: 12.02.2025 11:56 jaký je poměr nakupu aut mezi firmami a soukromníky. Firmy na tom budou asi o hodně lépe.
Tiez ti jazdi za 4-5 litrov ako moderne motory? Jaj nie, ti to zere tak o 3-4 litre viacej. "Usetril" si na oprave a 2x tolko si nalial do nadrzeJemar píše: 12.02.2025 11:56 Já se klidně přiznám taky, že mám starou herku, ale jsem s ní spokojený, najezdil jsem s ní cca 150 t km, celkem má asi 230 t. Jediná dražší věc co jsem měnil je katalyzátor, jinak jen spotřební díly jako brzdy, řemeny, tlumiče výfuku, zadní pružiny atd.

Ano, tie prasknute piesty a donicene motory casto byvaju chybou majitela. Pri 1500 otackach rovno plyn na podlahu. Lebo to tahne pyco!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 0 hostů